Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מיטו מול קליאו ספורט בואללה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6265 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אז הנה עוד פצצה: אני מעדיף רכב כמו המגאן, בו מכלולי ותגובות השלדה הם ברמה גבוהה מאוד (כולל ברקסים - חשוב!) אבל עם בקרת אחיזה (ליברלית יחסית) על פני WRX שהיא רכה מדי, מתפזרת מדי, לא עוצרת ולא מספיק מדויקת בתגובותיה - אבל ללא בקרה.

 

אם להתפלסף, המגאן פשוט לא מעניינת. היא קלה מדי לנהיגה. הבקרה איננה ליברלית (כמו מצב ספורט בקאיימן, לדוגמא), היא מתערבת באופן עדין שהוא (כמעט) לא מורגש וגורמת לך להרגיש גדול. אני מעדיף להרגיש קטן.

 

אני לא יודע אם זו הגירסא שלי של ה-WRX (ה-2.0 האחרונה שנמכרה בארץ) ששונה ממה שהיה לפניה, אבל המכונית לא מתפזרת. כן, היא רכה מדי בתחילת מהלך המתלה (תכונה שנכונה גם ל-156). כן, יש לה הרבה תת היגוי במצב נייטרלי. אבל כמו רבות וטובות היא פשוט דורשת שתנהג אותה באופן מסויים. נדנוד קל לפני הפנייה ו/או כניסה על הבלמים (איזה יופי שאפשר להיכנס על הבלמים בלי שה-ESP תתקן...) מוציאה את הזנב. הרכב רוכן בהתחלה אבל אח"כ אפשר להתחיל לנהוג תוך ניצול מה שהופך את המכונית ל... מעניינת יותר, ה-AWD.

אז נכון, הרכות ההתחלתית הזו היא לא מה שמתאים לשינויי כיוון תכופים (סללום בין קונוסים, לדוגמא), אבל לא נורא, בכביש אין קונוסים. זאת לא מכונית לנהיגה מדוייקת. גם הקליאו ספורט לא היתה. היא פשרה של דו"ש ובשבילי היא מכונית נהיגה טובה יותר מה-156 (שאין לה בלמים עדיפים...) ולא בגלל הכוח/ביצועים. בגלל ה-AWD.

 

לגבי הבלמים... מה שנכון נכון. אחרי כמה סיבובים אינטנסיביים עוצרים כמו בסקי, הפניית הרכב נגד כיוון הנסיעה... שמעתי על שיפור משמעותי דרך יצירת צינורות אוויר לקירור. יומחד אני גם אגיע לזה. לטובתם אפשר לאמר שה-ABS לא מתערבת מוקדם מדי. גם זה משו.

 

לגבי הקאיימן, אני מניח, אבל לצערי הרב לא יצא לי לנהוג (אהמ אהמ, וזה מופנה למישהו אחר בכלל)..

 

פרומצ'נקו קורא כאן?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • תגובות 113
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני (שוב) נאלץ לא להסכים - המגאן מאוד מעניינת לנהיגה. היא הייתה יותר מעניינת אילו הבקרה הייתה מתנתקת, זה נכון, אבל גם כך היא פשוט טובה מאוד. בנוגע לגדלים - אולי מתאים לך להרגיש קטן? :wink:

 

בנוגע לפרומצ'נקו - ראשית יש לו 911, ושנית - הוא כבר הציע לי את המפתחות כמה פעמים. לא יודע למה לא יצא לי עדיין...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

זה כאילו דו-שיח של חרשים.

 

falou חושב שהעיקר זה ההנאה [וברור שאין הנאה בלי הגה קומוניקטיבי]

 

sronis חושב שהעיקר זה להגיע מהר והגה אילם לא חייב להפריע [אני רק מקוה בשביל אישתך שבסקס אתה בעד הגישה של falou]..

 

אבל זה לא באמת ככה.. זה ויכוח בין מי שמבין לדור שלא ידע את ההגה וגדל על משחקי וידאו.

 

אין כמו חרא הגה להרוס את הרכב הכי טוב [וחרא הגה זה לא הגה שלא מסובב את הגלגלים].

פורסם

לא, זה דו שיח של מקנטרים...

 

מה יכול להיות נורא מעניין במכונית ששומרת אותך כל הזמן במגבלות, כל זמן שאתה לא נוהג כמו אידיוט?

אתה נכנס לכיכר, שובר את ההגה מתי שבא לך, מוקדם, מאוחר, מה זה משנה... תן גז, יותר מדי, פחות מדי, מה זה משנה... והמכונית נוסעת לאן שכיוונת. אז זה שהזנב יוצא קצת במהלך הפנייה (מה שקלארקסון כינה פעם, היגוי יתר ציני) זה לא מספיק כדי ליצור עניין.

המגאן מתנהגת מעולה. היא קלה לנהיגה ואתה אף פעם לא מרגיש שהיא מתקנת, אלא אם אתה מזייף בכוונה.

 

זו לא מכונית מבאסת, אבל היא גם לא מעניינת. אני מניח שהגירסא הבכירה מעניינת יותר, אבל אז ההגה עומד למבחן רציני יותר.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

דור, עכשיו אתה גם מכניס לי מילים לפה? במקרה, רק במקרה, אני מכיר היטב את falou וגם את הראש שלו (וגם את אשתו, טוב סתם), בטח בנושא מכוניות. הוא גם מכיר את הראש שלי (ומכאן התגובה האחרונה שלו).

 

ולעניינו: תאמין לי שהעיקר בשבילי הוא ההנאה מהנהיגה ולא להגיע בהכרח מהר (אחת הסיבות שהיו לי 306S16, סקסו VTS, קליאו ספורט וכעת מיאטה. ל-falou אגב יש WRX ו-A3, בין השאר, אז מה זה אומר עליו? :wink: ). ואני לא יודע על כמה מכוניות נהגת, אבל יצא לי לנהוג "ספורטיבית" על לא מעט וגיליתי, הפלא ופלא, שאפשר ליהנות לא-רע גם ממכוניות עם הגה אילם, חירש, פיסח ועיוור.

 

אגב משחקי וידאו - אני מאחל לרוב המכוניות תקשורת הגה כמו של הלוג'יטק המסכן שלי. ועוד אגב - אני מסכים איתך שחרא הגה יכול להרוס מכוניות. אני רק מתווכח על ההגדרה של "חרא הגה" וטוען כי אם כל המאפיינים שלו הם ברמה גבוהה ורק התקשורת חסרה - זה בפירוש לא הופך אותו ל"חרא".

 

ול-falou על המגאן - אם כבר מכונית שנוסעת לאן שכיוונת (בערך) - אז ה-WRX היא דוגמה טובה לכך. המגאן היא בפירוש מכונית מעניינת. הבעיה שלה הוא אכן בבקרה, לטעמי. אם הבקרה הייתה מתנתקת היית מגלה, לדעתי, שהיא לא פחות מהנה מהקליאו (ואולי יותר - בגלל המנוע למשל).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

רוני - נתת לי רעיון גאוני. אני הולך להשתיל את ה- G25 בקליאו. יום עצמאות שמח לכולם ! :-P

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
פורסם

לsronis

 

חוץ מהניסיון שיש לי בכמה עשרות שנים של נהיגה עם הגה ללא תגבור, הגה כח הידראולי, הגה כח הידראולי/חשמלי והגה כוח חשמלי, אני מעדיף להיתלות בשני אילנות גבוהים::

 

רוני אהרונוביץ' הישווה פעם הגה חשמלי לסקס עם גומי...

 

ג'רמי קלרקסון הלך לא מזמן באותו כיוון והישווה את ההגה החשמלי באלפא-רומיאו מיטו לליטוף שדיים מסיליקון...

פורסם

אני מכיר אנשים שנוהגים 50 שנה ועדיין לא מבינים מה זה משנה חשמלי, הידראולי או דיפרנציאלי. מבחינתם הגה זה הגה. יותר מזה - אני משוכנע שרבים האנשים אשר יודעים לצטט משנתם של גורואים על היגוי מתקשר כשבפועל, אם ההגה ירים אליהם טלפון הם לא ידעו לזהות את זה. לעזאזל, ראיתי אנשים הנוהגים לאט יותר מאמא שלי בסיבובים מבלי להפסיק ולהתפעל ממידת תקשורו המופלאה של ההגה. ובאשר לאילנות שלך (ולמזלך לא אשווה בין השניים) - מעניין כי שניהם מקבילים את העניין לסקס (אגב, בנוגע להודעתך הקודמת - אינני נשוי) אך אגיד רק זאת - כיום עושים שתלי סיליקון עם אחלה תחושה...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

אני חושב שהמכנה המשותף הרחב ביותר, הוא השאיפה לרכב שמעניק לנהג תחושת שליטה. כלומר שיגיב מהיר ומדוייק לפקודות הנהג. המשוב (תקשורת הגה, שלדה וכו') הוא בסה"כ כלי עזר לעניין הזה, שמאפשר לנהג לגלות את הפער בין הפקודה לתוצאה (פער שבד"כ נובע מתנאי הכביש וכו', לא דווקא מתגובה לא מדוייקת של הרכב) ולתקן.

 

אני מניח שמידת החשיבות שנהג מעניק לתקשורת ולמשוב תלויה בכמה גורמים - הניסיון (נהג יותר מנוסה יוכל להפיק יותר משוב ממגוון גורמים שונים, וידע גם להיות "קשוב" יותר - לדעת איך לשבת, לאן להסתכל וכו'), סביבת הנהיגה (אני מניח שעל מסלול ראלי עם בוץ וחצץ הצורך במשוב יהיה קריטי יותר מאשר על אספלט) וכדומה. חלק מזה זה גם הרגל, ללא ספק - כלומר ודאי שנהג מיומן יוכל לבצע תיקונים גם ללא תקשורת הגה, אבל אם הוא התרגל להקשיב להגה - חוסר תקשורת פשוט יפריע.

 

אני גם מניח שסיבה לפער בין הדעות כאן היא נכונות הנהג "לקנות את האשליה" שהאלקטרוניקה מנסה למכור לנו. חלק מוכנים להסתפק במערכת ESP שההתערבות שלה מספיק מדויקת, ומשתלבת נכון עם שלדה טובה (לעומת מערכות ESP ש"חותכות" במקום שהמכונית היתה יכולה למשוך עוד), ומוכנים להסתפק במשוב מלאכותי שמיוצר ע"י הגה כוח מודרני, חלק לא מוכנים ודורשים את החיבור הישיר לכביש "כמו פעם" (וחלק מהעניין פה הוא גם פסיכולוגי).

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

פורסם
כיום עושים שתלי סיליקון עם אחלה תחושה...

 

לא פלא שאתה מוצא סיפוק בהגה חשמלי.

פורסם

הגה מתקשר ומעביר את התחושות של הכביש אל הנהג זה הגה מהנה רק בנהיגה של סוף שבוע,בשאר השבוע ההגה של היום הרבה יותר טוב.

ALFA ROMEO MITO 1.4

 

פורסם
הגה מתקשר ומעביר את התחושות של הכביש אל הנהג זה הגה מהנה רק בנהיגה של סוף שבוע,בשאר השבוע ההגה של היום הרבה יותר טוב.

 

למה בדיוק? הגה המתקשר מדבר יותר מדי ומפריע לישון בפקקים?

 

אם אתה מתכוון להשווה מול הגה ללא תגבור, אז נכון שההגה ללא תגבור פחות נוח בחניה מקבילה, וזהו פחות או יותר.

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)


×
×
  • תוכן חדש...