Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מיטו מול קליאו ספורט בואללה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6265 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
רוני, יש אנשים שנהנים גם מתאוצה בקו ישר ובשבילהם גם לאדה עם 500 כ"ס זה כיף טהור.

לפי דעתי הגה לא מתקשר פוגם מאוד בכל האספקט של ההנאה, כמובן שאפשר להנות גם עם הגה לא מתקשר אבל בגדול יש תחושה של פספוס, אתה יודע שרק אם ההגה הזה היה יכול לזמר זו הייתה יכולה להיות מכונית מבריקה (משפט שאני אוהב להגיד על הקליאו החדשה לדוגמא).

 

תקשורת הגה היא מוערכת יתר על המידה. אני מכיר לא מעט מכוניות מהנות בצורה יוצאת דופן ועם הגה חסר תקשורת, או עם תקשורת לקויה מאוד. תקשורת מהגלגלים ניתן להשיג לא רק דרך ההגה, וכשמכונית עושה זאת טוב - זה מספיק טוב.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

  • תגובות 113
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

למה מגיע לו מכות? כי זה נוגד משהו שפומפם שנים בעיתונות הרכב? זה בדיוק כמו שאתה תגיד למישהו הדיוט שאתה בעד העלאת המהירות המותרת. גם הוא יגיד שאתה משוגע ושמגיע לך מכות. אם לחשוב טיפה, הדברים של רוני לא כל כך נוראים ואדרבא, די נכונים. ההגה, כמו יתר מכלולי הרכב, חייב לעשות את העבודה שלו. להעביר מספיק אינפורמציה ולהיות מדויק. הוא לא חייב לבדר אותך בשיחות חולין. כל עוד הוא עושה את העבודה הוא מספק.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

בדיוק היום ראיתי וידאו של קלרקסון מ 96 , לבחירת מכונת הנהיגה המוחלטת ,ביחד עם ריצ'רד ברנס ועוד נהג מירוצים

מפיז'ו , נושא ההיגויי והפידבק עלה כמעט בכל התרשמות .

סרוניס או ריצ'רד ברנס והשני ? נראה לי שאעדיף את שני האנגלים .

פורסם

falou ידידי, הרשה לי להפנות אותך שוב אל כתבתי המופלאה בנושא ההגה :wink:

 

בדיוק היום ראיתי וידאו של קלרקסון מ 96 , לבחירת מכונת הנהיגה המוחלטת ,ביחד עם ריצ'רד ברנס ועוד נהג מירוצים

מפיז'ו , נושא ההיגויי והפידבק עלה כמעט בכל התרשמות .

סרוניס או ריצ'רד ברנס והשני ? נראה לי שאעדיף את שני האנגלים .

 

שים לב, לרוב כשהאנגלים מדברים על היגוי הם מדברים על "steering feel" והיחס הוא לכל מאפייני ההגה ולא רק ספציפית לתקשורת. לפחות בסרטון אי אפשר תמיד להתייחס לכל מאפייני ההגה (גם בכתבות לא תמיד עושים את זה, לצערי) ולכן זו מילה שעוטפת את תכונות ההגה הרבות, במרבית המקרים. אז אל תבין אותי לא נכון - תקשורת הגה היא דבר חשוב ושימושי, אך לא הכרחי בשביל ההנאה מהנהיגה. במילים אחרות - אפשר להסתדר בלי זה. אי אפשר להסתדר בלי יכולת דינמית של השלדה, תגובות ראויות לאינפוטים של הנהג, בלמים עוצמתיים ומנוע חזק.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

אפשר להתווכח פה עוד הרבה זמן, לאחד חשוב הגה מתקשר לאחר לא. מצחיק שאתם מחפשים איזו אמת מוחלטת.

אני למשל לא נהנה לנהוג על פיאסטה ישנה למרות ההגה המתקשר ואני מעדיף את הקליאו עם ההגה האילם.

emotion of motion

פורסם
אם לחשוב טיפה, הדברים של רוני לא כל כך נוראים

 

גם לך מגיע מכות...

 

את התקשורת שלא מקבלים (לפעמים בכלל) מההגה אי אפשר להשלים ממקומות אחרים.

 

נ.ב. רוני - קראתי את הכתבה. כתוב מצויין, רק עם המסקנה לגבי תקשורת אני לא מסכים.

 

נ.ב.נ. יש לכם מזל שאפילו אשתי גומרת אותי במכות!

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
אפשר להתווכח פה עוד הרבה זמן, לאחד חשוב הגה מתקשר לאחר לא. מצחיק שאתם מחפשים איזו אמת מוחלטת.

אני למשל לא נהנה לנהוג על פיאסטה ישנה למרות ההגה המתקשר ואני מעדיף את הקליאו עם ההגה האילם.

 

זו בדיוק הכוונה שלי. חוסר תקשורת בהגה היא דבר נסלח, אם שאר המרכיבים עושים עבודתם נאמנה. יודעים מה? אפילו כשהגה הוא לא רק לא מתקשר אלא גם מוזר בכל אמת מידה זה נסלח אם האוטו מספיק טוב (מגאן ספורט). קחו למשל הגה מתקשר אחושילינג, רק עם 5.5 סיבובים מנעילה לנעילה, שטח מת בגודל המפרץ הפרסי באמצע, קוטר של משאית ולוחמת שיבושים של איש גרילה. מה יצא לנו מזה? פיאט דוקאטו. סתם - בטח שלא משהו ספורטיבי.

 

גם לך מגיע מכות...

 

את התקשורת שלא מקבלים (לפעמים בכלל) מההגה אי אפשר להשלים ממקומות אחרים.

 

נ.ב. רוני - קראתי את הכתבה. כתוב מצויין, רק עם המסקנה לגבי תקשורת אני לא מסכים.

 

נ.ב.נ. יש לכם מזל שאפילו אשתי גומרת אותי במכות!

 

 

טעות. תקשורת אפשר להשלים לא רע מהשלדה - מהתחושות בתחת, מרעשי הצמיגים, אפילו מהמבט וקצת הבנה פיזיקלית. זה לא יהיה אותו הדבר, אבל זה יאפשר (שוב המילה הזאת) נהיגה מהירה ומהנה. אחרת לא היית יכול לנהוג מהר בקליאו ספורט החדשה, הונדה S2000 ועוד רבות וטובות.

 

נ.ב. אז אתה לא מבין כלום.

 

נ.ב.נ. אני יודע, לכן אני לא ממש מפחד :-P

 

נ.נ.נ.נ.נ.נ.נב.נב.נ.בנ.נ.בנ.בנב. כן, אני יודע שרוב האנשים לא יסכימו איתי, אבל זה רק כי הם שרויים באותה אמונה עיוורת שהמילים "הגה" ו"מתקשר" חייבים לבוא ביחד בשביל שמכונית תהיה מהנה לנהיגה. אנשים כאלו לפעמים אפילו חושבים רק על צמד המילים הללו בהקשר של מכונית, לפני שהם עוצרים לשאול אם היא נלחמת היטב בתת-היגוי, מוציאה את הזנב בכניסה לפנייה ונהנית מזווית גלגול מועטה...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
נ.ב. אז אתה לא מבין כלום.

 

אתה מזכיר לי את החבר שלי שיצא עם בחורה עם חזון ותמיד טען שהוא לא מבין למי מפריע ציצים קטנטנים...

 

הדוגמא הכי קיצונית שאני מכיר היא ה-A3 TFSI. שלדה טובה מאוד והגה שלא מאפשר לנהוג. פשוט אי אפשר להרגיש מתי הקדמיים מאבדים אחיזה וכשמרגישים (דרך התחת ולאחר מכן דרך העין), זה מרגיש מאוחר מדי. אני מעדיף עשרות מונים את ההגה הלא מדוייק של הקליאו ספורט על פני ההגה המדוייק אך חסר התחושה של ה-A3.

 

אולי אני מפונק, כי גדלתי על פיז'ו סיטרואן ואיתן למדתי לנהוג, אבל באמת שאני חי יפה גם עם ההגאים הלא מושלמים של ה-WRX, אלפא 156 (ייסלחו לי המהללים, ההגה קל מדי וקצר מדי) והקליאו ספורט. אני לא חייב הגה של פורשה (או 306) כדי להיות happy. אבל הגאים כמו ב-A3 או במגאן ספורט גורמים לי לפחד לנתק את ה-ESP (במילא במגאן אי אפשר...).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

לגבי ה-156 הוא קל מדי רק ב-2.0. ב-2.5 המשקל טוב הרבה יותר, 70 ק"ג על האף צריכים לתת איזשהו יתרון כדי לאזן את הפגיעה היחסית בליניאריות (וב-159 עוד יותר טוב). קצר מדי זה בטוח לא חיסרון (1:13.8 באלפא. באיוו זה בכלל 1:13), החיסרון האמיתי הוא זווית הפניה לא מספקת.

לענייננו, ברור שהגה מתקשר הוא יתרון. אמת המידה שלי בעניין זה, אגב, זה לא הפיז'ו בעלות השלדה המטורפת למיניהן אלא דווקא פוקוס 1 (אשר מגיעה יחד עם גלגל הגה שגם הוא מס' 1 בסולם שלי). הנקודה היא שהיעדר הגה מתקשר הוא חיסרון שאפשר להתגבר. הגה מתקשר הוא תנאי מספיק, אך בוודאי לא הכרחי. לעניין האודי - לך זה אולי הרגיש מאוחר מדי, כי חיכית למשהו ממקור מסוים והוא המתין לך במקום אחר לגמרי. כל מה שהיית צריך לעשות זה להיפתח.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
אולי אני מפונק,

 

כנראה שנאלץ לא להסכים, כי אמנם אני מסכים שההגה של ה-A3 יכול היה להיות הרבה יותר טוב, אבל אני בהחלט חושב שאפשר לנהוג בה מהר מאוד ובבטחון רב גם עם ההגה הזה.

 

אפשר להתרפק על ה-306 וחברותיה עד מחר, אבל עובדה היא שעם מגמת ההתחשמלות יש פחות ופחות מכוניות עם הגה באמת מתקשר. מצד שני, לפני 20-30 שנה אולי רוב ההגאים תיקשרו טלפתית אבל רבים מהם היו איומים בהרבה מובנים אחרים - ארוכים מדי, כבדים מדי, דקים מדי, לא מדויקים וכולי. אני די מאמין שאפשר לפתור את בעיית התקשורת בהגאים חשמליים, אגב, באמצעות טכנולוגיה. אולי זה לא חשוב מספיק לחלק מהיצרנים...

 

בנוגע למגאן ספורט - תוך זמן מאוד קצר עם הרכב הגעתי למצב בו אני מטייל על המגבלות ללא שום בעיה ובשליטה מלאה - זה בדיוק מה שאני אוהב ברכב הזה, וזה מה שעושה, לטעמי, רכב בעל התנהגות כביש מהנה.

 

אגב, עם כל הכבוד ל-306, ההגה שלה טיפה כבד מדי. אמת המידה שלי היא ללא ספק פורשה (בעצם, יכולתי להגיד גם פרארי סקודריה אבל אז הייתם סוקלים אותי באבנים...)

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
בנוגע למגאן ספורט - תוך זמן מאוד קצר עם הרכב הגעתי למצב בו אני מטייל על המגבלות ללא שום בעיה ובשליטה מלאה - זה בדיוק מה שאני אוהב ברכב הזה, וזה מה שעושה, לטעמי, רכב בעל התנהגות כביש מהנה.

 

גם אני, רק שזה לא היה אני, זה היה ה-ESP, ואני לא אוהב את זה. יש לי הרבה תלונות ל-WRX, אבל לפחות אני נוהג אותה ולא היה נוהגת אותי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
גם אני, רק שזה לא היה אני, זה היה ה-ESP, ואני לא אוהב את זה. יש לי הרבה תלונות ל-WRX, אבל לפחות אני נוהג אותה ולא היה נוהגת אותי.

 

אז הנה עוד פצצה: אני מעדיף רכב כמו המגאן, בו מכלולי ותגובות השלדה הם ברמה גבוהה מאוד (כולל ברקסים - חשוב!) אבל עם בקרת אחיזה (ליברלית יחסית) על פני WRX שהיא רכה מדי, מתפזרת מדי, לא עוצרת ולא מספיק מדויקת בתגובותיה - אבל ללא בקרה.

 

סתם בשביל הסקרנות, לאיזה דגם של פורשה? :?:

 

אם התכוונת אלי, אז התשובה פשוטה - כל דגם של פורשה בו נהגתי. הם תמיד עשו הגאים טובים, אבל מבחינתי זה של הבוקסטר ושל ה-997 הם פשוט אמת מידה. הייתי אומר אותו דבר לגבי הקאיימן, אני מניח, אבל לצערי הרב לא יצא לי לנהוג (אהמ אהמ, וזה מופנה למישהו אחר בכלל).

 

נ.ב. נזכרתי שנהגתי גם על קאיין - אפילו שם זה לא רע בכלל.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק


×
×
  • תוכן חדש...