Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6350 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ברכב פרטי אין הגבלת נוסעים ברשיון רכב, אלא רק הגבלה של מספר נוסעים ליד הנהג.

 

לפי ידיעתי כמות נוסעים מותרת לפי מספר החגורות ברכב, אם אין ברכב 8 חגורות אסור להסיע 8 נוסעים,אכן לא מעוגן בחוק לגבי כמות נוסעים מותרת, אלא בחוק שאומר שכל הנוסעים צריכים להיות חגורים

פורסם

מתוך תקנה 83ב לתקנות התעבורה:

חובת חגירה של חגורת בטיחות

(א) לא ינהג אדם ולא יסע ברכב מן הסוגים האמורים בתקנה 364א או בכל רכב שבו מותקנות חגורות בטיחות אלא-אם-כן הנוהג והנוסעים בו חגורים בחגורת בטיחות או רתומים למושב בטיחות או במושב מגביה ...

(ב) הוראות תקנת משנה (א) יחולו על הנוסעים ברכב כמספר החגורות המותקנות בו.

 

תקנת 84 מדברת על מספר הנוסעים המותר. לגבי רכב פרטי ודו-שימושי נאמר = מספר נוסעים מירבי כפי שצויין ברישיון הרכב.

_____________________________________________________

 

היות וברישיון רכב פרטי ודו-שימושי לא כתוב מה המספר המירבי, מכאן שהמספר המירבי הוא בהתאם להגבלת רשיון הנהיגה ובתנאי שכולם יושבים על גבי המושבים.

 

תקנה 83ב(א) קובעת שאם יש חגורות ברכב, אזי כולם חייבים להיות חגורים.

ואז באה תקנת משנה (ב) וקבעה החרגה מהאמור - חובת החגורה היא רק כמספר החגורות (ולא כמספר הנוסעים).

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

אוקיי אז זה אומר שאתה צריך אנשים ממש רזים או קטנים בשביל שיכנסו 8 אנשים ברכב ממוצע וגם ישבו על כולם על גבי המושבים.

 

אם כבר אז זה ילדים, ולגבי הסעת ילדים ישנה תקנה שאומרת שהם חייבים להיות במושב בטיחות או על גבי מתקן מגביה כאמור.

 

בקיצור אכן החוק לא ברור ולא מספק, במקום להתעסק בהתקנת 300 מצלמות מהירות אולי כדאי שהיו מתעסקים במשרד התחבורה בסידור חורים כאלה בחקיקה.

 

באמת האם נראה לכם הגיוני להסיע 8 אנשים בסופר מיני או אפילו משפחתית קומפקטית ממוצעת?

פורסם

אני זוכר כשהייתי בן 14,הצלחנו להידחס שישה נוסעים למושב האחורי של רנו 5.

אז עוד לא היה חובה לחגור מאחור,ונדמה לי גם שלא היו חגורות כאלו באוטו.

בקיצור,לא מומלץ.

אין לנו על מי לסמוך,אלא על ABS,ESP ושאר צירופי האותיות באנגלית.

פורסם

במקום להתעסק בדוגמה הלא ראלית של 8 נוסעים ביונדאי גטס, צריך לבחון עד כמה החורים האלה אכן ישימים.

ב-BMW 7 אין שום בעיה להושיב 4 נערות במושב האחורי כשברור שאחת מהן תהיה ללא חגורה. גם כאן לא תוכל להושיב 8 נוסעים, כך שצריך לראות מה ישים ומה לא הלכה למעשה ולא רק בתאוריה.

התאוריה טובה לפישוט ההסבר, ולכן דוגמה קיצונית מבהירה היטב.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

תמיד אפשר לזרוק את הנוסעים הנוספים בבגאז' :twisted:

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם

לא הבנתם נכון את החוק, מותר להסיע ברכב כמה נוסעים שהרשיון מתיר לך (8 נוסעים+נהג ברשיון B), בתנאי שכולם חגורים. מותר לחגור 2 או 3 אנשים באותה חגורה.. ואני מדבר רק על ההיבט החוקי

פורסם
לא הבנתם נכון את החוק, מותר להסיע ברכב כמה נוסעים שהרשיון מתיר לך (8 נוסעים+נהג ברשיון B), בתנאי שכולם חגורים. מותר לחגור 2 או 3 אנשים באותה חגורה.. ואני מדבר רק על ההיבט החוקי

 

למרבה הצער זה לא כך, אני נסעתי עם 4 ילדים חגורים יחד מאחור (ברווח ובבטיחות), ושוטר שעצר אותי רשם לי בד"ח: "היו ברכב נוסעים מעל המותר", על אף שהפסקה הזאת (מס' נוסעים) ריקה ברשיון הרכב והשוטר בחר לא להתייחס לזה.

פורסם

חיים - אני הייתי מבקש לבטל את הדו"ח הנ"ל ומצרף צילום של רשיון הרכב, בו מופיע "נוסעים: כחוק" ללא הגבלה מספרית.

אם לא - אפשר להישפט. אם יש לך זמן להתקשקשות הזו.

 

מה שכן - בעיקרון אסור לחגור כמה נוסעים ביחד, החוק מחייב לחגור כל נוסע בנפרד עד מספר החגורות. הנוסעים שאין להם חגורות - לא ייחגרו. וזה חוקי.

 

ההגיון היחיד שיש בחוק הזה הוא מתן אפשרות להסיע 7 ילדים דוסים בסובארו סטיישן באופן חוקי.

אם לא היתה קבוצת הלחץ הזו אז כבר מזמן היו משנים את החוק ו/או מדפיסים ברשיונות הרכב של כולם מספר נוסעים מירבי.

 

אגב, ידעתם גם שבמונית מותר להסיע 2 ילדים עד גיל 5 בנוסף למספר הנוסעים הרגיל, על ברכי הנוסעים מאחור?

כלומר נהג מונית+נוסע מלפנים+3 נוסעים מאחור+2 ילדים על הברכיים שלהם. חוקי. אתם מוזמנים לבדוק.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם
לא הבנתם נכון את החוק, מותר להסיע ברכב כמה נוסעים שהרשיון מתיר לך (8 נוסעים+נהג ברשיון B), בתנאי שכולם חגורים. מותר לחגור 2 או 3 אנשים באותה חגורה.. ואני מדבר רק על ההיבט החוקי

 

אסור לחגור מספר אנשים עם חגורה אחת!!!

חגורה אחת מיועדת לנוסע אחד.

לעיניינו,

אתם קטנוניים וננעלים על 8 נוסעים .

הרעיון בגדול הוא שגם אם יש במושב האחורי 3 חגורות בטיחות.

ניתן להושיב מאחור 4 אנשים , כאשר 3 חגורים ואחד לא חגור.

 

לגבי ילדים -יש תקנה נוספת המציבה את הסעת הילדים (עד גיל 8) בפן אחר לגמרי (מושב בטיחות או מושב מגביה).

 

ירון מאיר

פורסם

בדיוק סיימתי קורס רענון נהיגה (אותו קורס עם אותו המרצה שפותח השרשורDABAB ציין), המרצה שם בדיוק שאל אותנו כמה נוסעים מותר להסיע ברכב פרטי (כל רכב פרטי).

 

התשובה היא: נהג + 8

 

ולשאלתנו מה בדבר חגורות בטיחות?

 

התשובה: כמות הנוסעים החגורים צריכה להיות כמספר חגורות הבטיחות המותקנות ברכב.

 

לדוגמא: באימפרזה (לא משנה איזו שנה, לא משנה איזה מנוע) מותר "לדחוס" 9 אנשים כולל הנהג ורק 5 מהם צריכים להיות חגורים.

 

ואם הביטוח מנסה להתנער במקרה והסעתם יותר מ5 אנשים ברכב, זה לא חוקי, הביטוח חייב לבטח אותכם בכל מקרה!!!

פורסם

הנוסף לרשיון הנהיגה יש גם רשיון לרכב

ברכב משפחתי ממוצע לפי החוק מותר ל-5 אנשים לנסוע

ברכב לדוגמא כמו מאזדה 5, פיג'ו 307SW מותר ל-7 נוסעים להיות ברכב

זה ממש לא הגיוני לדחוס 8 אנשים ברכב משפחתי...ומאוד לא בטיחותי.

 

עוד משהו לרכב כמו פורד טרנזיט שאפשר לנהוג עליו עם רשיון ב' רגיל, אם הרכב ספציפית או מוגדר שאוטובוס פרטי ולא ציבורי (לא של חברת הסעות), מותר למי שיש רשיון רגיל להסיע רק 8 נוסעים, אפילו שלרכב יש 14 מקומות

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .


×
×
  • תוכן חדש...