Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו DL אוטו' 91, מנוע מתאמץ/טורים גבוהים לא עובר 95 קמ"ש


michaelh
שימו לב! השרשור הזה בן 5606 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב לכולם,

לפני 3 חודשים "ירשתי" סובארו DL שמסתובבת במשפחה. הרכב בגדול די שמור ולא עשה לי בעיות חוץ מאשר בהנעה.

תחילה האמנתי לגיסי ש"אין מה לעשות הרכב ישן" אבל לאחר שהמצב החמיר החלפתי קרבורטור וסטרטר ומאז ההנעה של הרכב חלקה כמעט כמו רכב חדש. האוטו יועד לנסיעה עירונית בלבד אבל בעקבות המשבר ועל מנת לחסוך כסף מכרתי את הרכב השני שלי ונשארתי רק עם הסובארו. בנסיעה הבין עירונית הראשונה שלי שמתי לב שהרכב מגיע לסל"ד מאד גבוהה בסביבות 90-95 קמ"ש

האם זה נורמלי ?

אני מרגיש שאני יכול ללחוץ עוד על הגז אבל הרכב כאילו נחנק כמו ההרגשה לפני החלפת הילוכים באוטומוט רק שכאן אין לו עוד הילוך.

לפי מה שאני מרגיש יש לו 3 הילוכים שההחלפות מתבצעות בערך ב-20 ו50 קמ"ש בהתאמה, אני צודק?

האם זה קשור לקרבורטור?

האם יש סיבה אחרת שיכולה לגרום לזה או שזה נורמלי?

גיסי שנסע על הרכב לפני טוען שהוא נסע איתו גם 120 קמ"ש עד לא מזמן. (לא יודע עד כמה זה אמין)

רצוי לציין שבתוך העיר הרכב מגיב די טוב יחסית לגילו וכשהרכב קר אני מרגיש שהצ'וק האוטומטי עובד ומפסיק לאחר שהרכב מתחמם.

תצרוכת הדלק העירונית היא כ-7.5 ק"מ לליטר :cry:(עליות/חיפה) בין-עירונית כ-11 ק"מ לליטר.

תודה,

מיכאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיכאל שלום רב, וברוך בואך לפורום !

ראשית, בדוק באם מסנן הדלק לא סתום, והחלף אותו.

יתכן והגיר מחליק, בדוק מפלס וצבע(אמור להיות אדום), בתיבת ההלוכים, במנוע חם , כאשר ידית ההלוכים בניוטרל, בלם היד משוך, והמנוע עובד.

מדיד השמן נמצא ,מתחת לגלגל הרזרבי, בצד ימין, כשפנייך מופנים לעבר קיר האש.

שמר תודה על התיקון.

תיבת ההלוכים אוטומטית, כך רשום בכותרת.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מרגיש שאני יכול ללחוץ עוד על הגז אבל הרכב כאילו נחנק כמו ההרגשה לפני החלפת הילוכים באוטומוט רק שכאן אין לו עוד הילוך.

 

לא כ"כ הבנתי את המשפט "כמו באוטומט". הרכב עם גיר אוטומטי, או ידני ?

 

צביקה, התכוונת למדיד השמן, לא לידית - נכון ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנסיעה הבין עירונית הראשונה שלי שמתי לב שהרכב מגיע לסל"ד מאד גבוהה בסביבות 90-95 קמ"ש

האם זה נורמלי ?

 

מה זה סל"ד גבוה? 6000סל"ד? כמה שאני יודע ב-DL אין מד סיבובי מנוע, רק ב-GL. איך אתה יודע באיזה סל"ד אתה נמצא?

 

באותם שנים לאוטומט היו 3 הילוכים. יכול להיות שגיר לא עובר לשלישי?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם ותודה על הנכונות לעזור!

להלן הבהרות ותשובות:

צביקה - בדקתי את מסנן הדלק והוא נראה צלול לחלוטין (לאחר בירור עם גיסי הוא אמר לי שהוא החליף אותו לפני 4 חודשים 2000 ק"מ בערך) ראה תמונה מצורפת מצטער על האיכות.

בדקתי גם את שמן הגיר המדיד עם הכיתוב ATF עליו (לפי ההוראות המדיוקות שמסרת תודה...:-)) והוא הגיע עד ל-F כלומר תקין.

מה המשמעות של גיר מחליק? מה אני אמור להרגיש?

שמר - הרכב אוטומטי כמו שכתוב בכותרת, ניסיתי לתאר את ההרגשה של הבעיה אבל כנראה לא ניסחתי אותה טוב מצטער. הכוונה שלי הייתה שהטורים של הרכב בסביבות 95 קמ"ש נשמעים כמו נקודה בה הגיר האוטומטי היה צריך להחליף עוד הילוך על מנת להוריד את הטורים אבל בפועל אין לו עוד אחד רק 3 לצערי.

alfa164TS -אין לי מד סל"ד אבל התחושה והרעש של המנוע לא משאירים ספק שהרכב בטורים גבוהים/סל"ד גבוהה.כמו כן כמו שכתבתי המעבר בין ההילוך השני לשלישי מתרחש באיזור 50 קמ"ש בנהיגה רגועה במישור.

ESTK - הלוואי עלי סתם ... אני מאושר עם ה-DL שלי :-)

תודה,

מיכאל

Image045.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון עם רכב דומה, אכן יש תחושה שחסר הילוך.

אבל, זה הגיר שלהם, ואין מה לעשות.

בשביל השקט הנפשי, תבקש מהמוסכניק שלך שיעשה סיבוב על האוטו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב!

ערוך חיפוש על המונח גוברנר, קרא כאן:

 

 

בגיר הנ"ל ישנם 2 חלקים שאחראיים על העברת ההילוכים, אחד מהם הוא קריטי:

 

1. גוברנר. מדובר במעין מוט עם גלגל שיניים בתוכו.

 

כאשר הגלגל שיניים בגוברנר נשחק, הילוכים לא עוברים אוטומטית, הוא נשאר תקוע על 1 (או 2 אם אתה מעביר ידנית). מטרת הגוברנר היא להורות לגיר על לחץ שמן מסויים שממנו הגיר אמור להעביר את ההילוכים לבד. אם הגוברנר לא עובד, לא עובר שם לחץ - ואז הגיר "חושב" שאתה לא נוסע.

 

2. וואקום גיר. ברגע שהחלק הזה מתקלקל, לרוב נשאב שמן גיר לתוך הקרבורטור.

התקלה מאופיינת ע"י עשן לבן סמיך בזמן לחיצה בריאה על הגז + איבוד שמן גיר.

אם החלק מקולקל, הגיר אמור להחליף הילוכים אוטומטית, אולי קצת "ימשוך" אותם מעבר למקובל - לא משהו קריטי.

 

לפי דעתי - השערה בלבד - הגלגל שיניים בגוברנר שלך מתחיל לתת סימנים של מוות.

החלק (אותו גלגל שיניים) עולה 150-180 שח מקורי בלבד !!! (חליפי הוא מפלסטיק ונשחק מהר !)

עבודה - 100-150 שח בכל מכון גירים. סיפור של 30 דקות לערך.

 

איציק

 

 

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפילטר אמור להיות בצבע כתום, ואצלך הוא כבר חום...לך לחנות חלפים ובקש לראות פילטר כזה, ני בטוח שתמצא הבדל

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד תמונה קלאסית בה הפוקוס הוא על כל ה"מסביב" , למעט החלק שאכן דרוש לראות בבירור.

זה כבר נהיה תופעה בפורום , חבר'ה! שימו לב איך אתם מצלמים , ותבדקו את התמונה לפני שאתם מעלים אותה!

 

VOVKA - אולי תעביר איזו סדנת צילום קטנה לחברי הפורום? :wink:

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפילטר אמור להיות בצבע כתום, ואצלך הוא כבר חום...לך לחנות חלפים ובקש לראות פילטר כזה, ני בטוח שתמצא הבדל

 

התמונה צולמה במכשיר נייד, אין לקבוע צבע לפי איכות תמונה שכזו.

בלי שום קשר, אם הייתה בעייה בפילטר הדלק היא הייתה מתבטאת בקרטועים ושיעולים של הרכב, הבחור טוען שהרכב כאילו לא מחליף הילוך אלא נשאר בסל"ד גבוהה במהירות 95 לכן בדיקת הגיר נדרשת ונראית כגורם התקלה.

 

למיכאל, פותח השרשור, בדוק את הגיר כפי שצביקה המליץ, אני חושב שגורם התקלה נובע משם.

רכבך יחזור לשייט ב120 ללא בעיה (גם אם זה רכב ישן, יש מה לעשות!)

 

מיכאל, שאלה לי אליך, למה החלפת קרבורטור ולא שפצת את הישן?

וד"א, צריכת הדלק שלך תרד לאחר שתפתור את התקלה שגורמת לרכב לעבוד בסל"ד גבוהה. לכן אל תהסס ותקן זאת עכשיו, הכסף שאתה תחסוך על עלויות הדלק במהרה ישיג את עלויות התיקון.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בעלי מלאכה שמעדיפים למכור לך אחד משופץ מאשר לשפץ את שלך, בד"כ זה לוקח זמן רק של פירוק והרכבה וכיוונים,

את הישן משפצים בזמן הפנוי ומוכרים אותו כמשופץ, אני מניח שכן משפצים ועושים כמו שצריך.

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בעלי מלאכה שמעדיפים למכור לך אחד משופץ מאשר לשפץ את שלך, בד"כ זה לוקח זמן רק של פירוק והרכבה וכיוונים,

את הישן משפצים בזמן הפנוי ומוכרים אותו כמשופץ, אני מניח שכן משפצים ועושים כמו שצריך.

הם לוקחים אותו לצביקה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פילטר הדלק נראה סדוק, בדוק שאין נזילת דלק, אם הוא סדוק אז יש בעיה באטימות שהדלק אמור להגיע למנוע והבעיה יכולה לנבוע מכך.

בכל אופן גש לקנות כזה חדש עולה 8 שקלים הוא גם נראה שחוק האמת הפילטר דלק.

מתי נעשה לו כיוון קרבורטור לאחרונה?

וכן, לגיר שלך יש 3 הילוכים, אתה יכול להרגיש את זה לפי המעברים, זאת אומרת אתה משלב d מתחיל לנסוע מעבר אחד לשני ומעבר שני לשלישי.

גיר מחליק הכוונה שאתה נותן גז והאוטו בקושי זז, שיש מכה חזקה הין העברת הילוכים וכדומה.

תעמוד בעליה חזקה, ותן מעט גז ממש מעט תראה אם הרכב מגיב ישר ומטפס, או אם קשה לו וצריך לתת הרבה גז בכדי שיזוז.

מומלץ גם להחליף שמן גיר באוטומט.

הלוגו של רוב מכוניות העל הוא חיית בר. יגואר, למבורגיני, פרארי, רק פג'ו האגדית יש לה אריה, בגלל זה פג'ו בעייני היא מכונית על.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פילטר הדלק נראה סדוק, בדוק שאין נזילת דלק, אם הוא סדוק אז יש בעיה באטימות שהדלק אמור להגיע למנוע והבעיה יכולה לנבוע מכך.

בכל אופן גש לקנות כזה חדש עולה 8 שקלים הוא גם נראה שחוק האמת הפילטר דלק.

מתי נעשה לו כיוון קרבורטור לאחרונה?

מומלץ גם להחליף שמן גיר באוטומט.

 

שלום רב כפיר .

מעניין אחף אתה רואה שהמסנן סדוק, מה שניתן כן להבחין, שהמסנן לא מלא, וניתן להבחין, בקלות, את הקטע בין

מפלס דלק לאוויר.

עדיין קשה לקבוע, באם מסנן הדלק לא סתום, למרות שהדלק נראה צלול, קרב הסנון, העשוי מנייר מקרוני צהוב , הפך לחום,

במקום צהוב, עפי שהדגיש כבר ארז, ולכן הייתי ממליץ, להתחיל תחילה איתו, ובכל זאת להחליפו.

הבחור כתב שלא מזמן הוא החליף קרבורטור, אז סביר להניח שהוא גם כוון.

ממליץ לך לקרוא על שרשור שנפתח ,בעיון, אתה נוהג להתרכז בתפל, ומתעלם מהעיקר.

החלפת נוזל הדראולי, בתיבת הלוכים, כשצבע הנוזל אדום וצלול, מיותרת, ועלולה לגרום נזק יותר מאשר תועלת, אלא אם בהזדמנות זאת מחליפים, מסנן שמן גיר.

השאלה שנשאלת מדוע הוחלף קרבורטור, והאם ההחלקה לא החלה לאחר הקרבורטור.

יש לבדוק בנוסף, חשש לקרע בצינורת וואקום מהסעפת יניקה לגוברנר גיר.

מסנן דלק סדוק ונוזל, יגרום לנזילת דלק, ולריח דלק קבוע, גם אם המנוע כבוי, בגלל מקומו הנמוך מתחת לרכב,

כך שהאפשרות, שהמסנן דלק סדוק, אפסית ,ובלתי אפשרית.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5606 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...