Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משאיות, משאיות!!! רק משאיות מעניינות אותי


דב קרדו
שימו לב! השרשור הזה בן 268 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אפרופו מערבלי בטון,

לפני כמה זמן ראיתי בפעם הראשונה מערבל בתצורת סמי טריילר, לא ידעתי שקיימת חיה כזו. האם מדובר על קיבולת גדולה יותר של בטון במיכל?

דבר שני, מי יודע אם יש סיבה לכך שבארה"ב המערבלים "הפוכים" לאלה שרואים כאן?

 

 

asp_resize_edit.asp?id=2759&width=400

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 5.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

השושנים

משהו בשבלך

תמונות שפורסמו בשרשור

ליאור, אם אתה כבר שם, תסתכל אם יש לוחית רישוי על הגרוטינוע והרכב דמוי רנו 4. זה יכול לתת עוד כמה פרטים.

לגבי מה שכתבת על מעברלי בטון של הישמעאלים, אלו שעובדים עם מנוע דיזל נפרד למערבל: עד לפני כמה שנים גם אצלנו היה סידור כזה מתוך מחשבה שזה חוסך דלק ומוריד עומד ממנוע המשאית. בולשיט. איך שמחיר הדלק התחיל לקפוץ אז חברות הבטון הבינו מה בדיוק עולה וכמה. אין שום יתרון להחזיק מנוע נוסף על המשאית, סתם מוסיף משקל- מעל חצי טון, מעלה את מרכז הכובד שגם ככה גבוה במיקסר, וסתם שותה עוד דלק. מי שזוכר- לרויכמן זכר חברה לברכה - היו מיקסרים מדגם מאק DM600 עם משאבת שמן למנוע המערבל שחוברה מלפנים, בחזית הרכב, ישירות למנוע המשאית. בטח יש מי שיודע מאיפה הגיעו המיקסרים, אולי מהאמריקאים שבנו את בסיסי צה"ל..

-גיא א.

גיא אני ממליץ לך למלא טוטו זה כפי הנראה היום שלך אכן המיקסרים הללו הגיעו לאחר שהאמריקאים סיימו לבנות את עובדה ורמון וכל הציוד נשאר באחריות צה"ל דרך מה שכונה אז "עמותת חיל האוויר".מאותה התקופה היתה "איפלציה" במזגני אוויר "חלון" בחיל כל חדר פתאם מוזג במזגני פרידריץ ולכל משרד הוצמד מטבחון נירוסטה זכר לאמריקאים.רב הציוד הכבד כמו מוטור סקרייפרים משאיות ומשאיות מכרה יוצא לחו"ל יתרת הציוד שהחיל לא צרך הוצא למכרזים של משה"בט.משאית גורר תומך מסוג קנוורט C500 אחת הגיע לקמ"ג ונמכרה בשנות ה2000 לסוחר חיפאי הרבה ציוד הגיע לאחים רויכמן מפרדס חנה בעיקר לסלילת כבישים ותשתיות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפרופו מערבלי בטון,

לפני כמה זמן ראיתי בפעם הראשונה מערבל בתצורת סמי טריילר, דבר שני, מי יודע אם יש סיבה לכך שבארה"ב המערבלים "הפוכים" לאלה שרואים כאן?

 

asp_resize_edit.asp?id=2759&width=400

 

מערבל מותקן על נגרר נתמך, אתה צודק, יש חיות כאלו, נבנה לצורך התקנת מערבל עם קיבולת גדולה יותר מעל 9 קוב במערבל על משאיות 8X4. לא יודע מה הנפח של המיקסר על העגלה, די נדיר, יקר ומסורבל, לך תיכנס איתו לכל מיני חורים..

 

המערבל ההפוך, דוגמא טובה מאד לרכב שנבנה למשימה ולא אונס ברוטאלי של משאית.

  • המנוע והגיר האוטומטי מאחורה- פחות רעש, חום וויברציות לנהג
  • מרכז כובד נמוך יותר תורם ליציבות. כי יחידת הכח מאחור ואז אין דרייב שאפט מתחת לשילדה והמיקסר מותקן נמוך
  • שים לב לכיוון הנסיעה- הנהג נוסע לכיוון הפריקה או העמסת הבטון ולא עושה רברס ומנחש מה יש מאחוריו..

גיא א.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיא אני ממליץ לך למלא טוטו זה כפי הנראה היום שלך אכן המיקסרים הללו הגיעו לאחר שהאמריקאים סיימו לבנות את עובדה ורמון וכל הציוד נשאר באחריות צה"ל דרך מה שכונה אז "עמותת חיל האוויר".מאותה התקופה היתה "איפלציה" במזגני אוויר "חלון" בחיל כל חדר פתאם מוזג במזגני פרידריץ ולכל משרד הוצמד מטבחון נירוסטה זכר לאמריקאים.רב הציוד הכבד כמו מוטור סקרייפרים משאיות ומשאיות מכרה יוצא לחו"ל יתרת הציוד שהחיל לא צרך הוצא למכרזים של משה"בט.משאית גורר תומך מסוג קנוורט C500 אחת הגיע לקמ"ג ונמכרה בשנות ה2000 לסוחר חיפאי הרבה ציוד הגיע לאחים רויכמן מפרדס חנה בעיקר לסלילת כבישים ותשתיות

 

רוני, כל פעם אני/ אנחנו/ כל אנשי הפורום מתרשמים מהידע המקיף, אתה כותב ספר או מתעד בכתב או בבלוג?

לגבי המיקסרים זה היה חצי ניחוש, מעדיף לעבוד מלמלא טוטו, הסיכוי גבוה יותר :lol:. בכל מקרה שמעתי כמה סיפורים על ציוד אמריקאי שנשאר אחרי בניית בסיסים בארץ. חבל שלא השאירו יותר, אם כבר עושים הסכם פינוי בסיסים שעלה לארה"ב כך וכך שקי דולרים אז מה זה בשבלים להשאיר כאן הכל בחינם.

לגבי איך זה נוהל- כמו שאומרים רק בישראל.

רויכמן חברה עם זכויות בבנין הארץ, האבא התחיל לפני קום המדינה, חבל ששבעת בניו לא הסתדרו בינהם ונגמר איך שנגמר..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני, כל פעם אני/ אנחנו/ כל אנשי הפורום מתרשמים מהידע המקיף, אתה כותב ספר או מתעד בכתב או בבלוג?

לגבי המיקסרים זה היה חצי ניחוש, מעדיף לעבוד מלמלא טוטו, הסיכוי גבוה יותר :lol:. בכל מקרה שמעתי כמה סיפורים על ציוד אמריקאי שנשאר אחרי בניית בסיסים בארץ. חבל שלא השאירו יותר, אם כבר עושים הסכם פינוי בסיסים שעלה לארה"ב כך וכך שקי דולרים אז מה זה בשבלים להשאיר כאן הכל בחינם.

לגבי איך זה נוהל- כמו שאומרים רק בישראל.

רויכמן חברה עם זכויות בבנין הארץ, האבא התחיל לפני קום המדינה, חבל ששבעת בניו לא הסתדרו בינהם ונגמר איך שנגמר..

קוריוז קטן על חב האחים רויכמן:בזמנו כשהאוטוקר שלי היה בשלב השיפוץ התגלגלה לאוזניי שמועה שיש להם אוטוקר במגרש הגרוטאות בפרדס חנה.בעלי החב היו ידועים כאנשים ששומרים כל חפץ וציוד גרוט רק למנוע ממתחרים לשים יד עליו וכך נוצר מגרש ענקקקקקקקקק עם ציוד שמזמן אין לו שימוש כך גם האוטוקר שהיה לאחר תאונה קשה ביותר,רק מה,נשאר לו גג כפול מפח יקר המציאות וכך אירגנתי את כל הארסנל קשרים שהיו לי בינהם המכונאי הראשי דוד וייצמן איש יקר שזכר לי חסד נעורים מימיו במוסך מעין צבי והצלחתי להוציא מהם פח חלוד שלא שווה שקל פרט למי משקם אוטוקר.............

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קוריוז קטן על חב האחים רויכמן:בזמנו כשהאוטוקר שלי היה בשלב השיפוץ .............

 

רוני, שתף משהו, איזה אוטוקאר אתה משפץ/שיפצת?

רויכמן אכן פעלו כמשק סגור ואוטרקי משהו.. אני זוכר את המגרשים בחדרה ובפרדס חנה, נראה כמו מגרש משחקים רק תבוא ותיקח. חבל שלא שמרו, היו משאיות וצמ"ה שכיום לך תחפש. עד כמה שאני יודע כשהחברה פורקה הנאמן לקח הכל ולי לא ידוע מקום הקבורה של האוצרות.

היתה לי אפיזודה קצרה במיוחד איתם, הביאו אותי לעשות סדר בחברה כחלק מתאריך רה ארגון, עבדתי בחברת הבת ורד בטון, תוך כמה ימים המנהל של ורד הבין שהכובע בוער לו על הראש וימיו ספורים ומהר מאד העיף אותי .:evil:. בעצם הוא היה מנכ"ל ורד רק תאורטית בפועל האחים התערבו בכל גרגיר חצץ.

מי שהביא אותי- פרץ ז"ל, לא נתן לי גיבוי. עפתי, וזמן קצר מאד לאחר מכן החברה התרסקה ופרץ נפטר.

חבל, כבר אמרו שהבעיה הכי גדולה של יהודים זו חסור אחדות. אם 7 האחים רויכמן היו פועלים ביחד היו יכולים להיות כיום חברה מובילה במשק... במקום זה שפכו הייברים של כסף על עורכי דין ואגרות בית משפט:?.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האוטו היפה הזה עוד נוסע?!:shock:

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האוטו היפה הזה עוד נוסע?!:shock:

 

 

לא יודע

 

אני רק יודע שזה היה האוטו של בחור בשם אייל זל

אם תיראה על המשאית וגם על העגלה כתוב הנסיכה נורית

הבחור היתאבד לאחר הגרושים מהנסיכה ההודית מאמקו ים

האוטו נימכר למישהו מאשדוד ויותר אני לו יודע כלום

 

דרך אגב הבחור אייל עבד על הרכב כשכיר בתנועה ולאחר רכש מהם את הרכב

היה בחור טוב יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני, שתף משהו, איזה אוטוקאר אתה משפץ/שיפצת?

רויכמן אכן פעלו כמשק סגור ואוטרקי משהו.. אני זוכר את המגרשים בחדרה ובפרדס חנה, נראה כמו מגרש משחקים רק תבוא ותיקח. חבל שלא שמרו, היו משאיות וצמ"ה שכיום לך תחפש. עד כמה שאני יודע כשהחברה פורקה הנאמן לקח הכל ולי לא ידוע מקום הקבורה של האוצרות.

היתה לי אפיזודה קצרה במיוחד איתם, הביאו אותי לעשות סדר בחברה כחלק מתאריך רה ארגון, עבדתי בחברת הבת ורד בטון, תוך כמה ימים המנהל של ורד הבין שהכובע בוער לו על הראש וימיו ספורים ומהר מאד העיף אותי .:evil:. בעצם הוא היה מנכ"ל ורד רק תאורטית בפועל האחים התערבו בכל גרגיר חצץ.

מי שהביא אותי- פרץ ז"ל, לא נתן לי גיבוי. עפתי, וזמן קצר מאד לאחר מכן החברה התרסקה ופרץ נפטר.

חבל, כבר אמרו שהבעיה הכי גדולה של יהודים זו חסור אחדות. אם 7 האחים רויכמן היו פועלים ביחד היו יכולים להיות כיום חברה מובילה במשק... במקום זה שפכו הייברים של כסף על עורכי דין ואגרות בית משפט:?.

גיא לפני כ10 שנים רכשתי מקבוץ אפיקים אוטוקר סינגל גורר תומך מודל 75.הרכישה באה בעקבות רומן של 5 שנים בערך עם קמ"ג בנושא האוטוקר המפורסם של אודי עמיר שלא הוביל לשום מקום.התחלתי לשפץ אותו בין היתר החלפתי לו קבינה שהיתה יפה בצורה יוצאת דופן היות והוזמנה לצה"ל עם גלוון מלא דבר ששמר עליה במשך כמה עשורים ללא חלודה בכלל.לאחר תקופה עקב אי החלפת מרכך מים נוצרו סדקים בסליבים של המנוע שחייב אוברול.לאחר שעשיתי חישובים שיקליים כמה יעלה התענוג הזה החלטתי לרדת מ"העץ"ומכרתי אותו כאשר בדרך הוא חנה במוזיאון הטרקטור שבשרון ועבר ונדליזם של ילדים .כיום הוא בבעלותו של אמנון מקרית שמונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיא לפני כ10 שנים רכשתי מקבוץ אפיקים אוטוקר סינגל גורר תומך מודל 75..

 

רוני, כל הכבוד על היוזמה, נדיר לפגוש מישהו ברמה שלך עם כל כך הרבה ידע ויכולת לתת עבודה. בדרך כלל זה 2 סוגי אנשים, אלו שכותבים ומדברים ואלו שמלכלכים ידיים, בגדים ושוברים ציפורניים על הדרך.

איזה מנוע היה באוטוקאר? אתה בטוח יודע מה אפשר לעשות ואני לא בא חלילה לתת עצות, כי בטח בדקת את כל האפשרויות, רק בקטנה - סליבים אפשר להחליף וגם לבנות חדשים. גם סליבים רטובים- חולצים מהמקום, מודדים וחורטים חדשים, מכרסמים מעברי מים וכד'.. זה בטח לא מה שהיצרן רצה אבל עשוי לתת עבודה לרכב תצוגה שלא גורר או מתאמץ..

סליבים יבשים- כאן כבר יותר קל..

מוזאון הטרקטור בשרון- עבודה מדהימה של היוזמים, לא זוכר שמות ואין כח לחפש ברשת אבל יש שם מילשטיין אחד שהתחיל עם הסיפור. צריך משוגע שגורר עוד אנשים. חשבו להעביר את המוזאון למקוה ישראל, מקום יפה מרכזי ומכובד. לא יודע מה נסגר איתם, מקווה שיגיעו לשם ומהר. המקום של אמנון רק שמעתי, רחוק ממוקדי עניין. כל מוזאון צריך נגישות לכן אותם מקומות כמו בעין ורד/ עין שמר/כפר תבור קצת בצד ודורשים נסיעה מיוחדת.

רכב כמו האוטוקאר חייב בית טוב. בטח חשבת כבר- אבל ניסית מוזאון 'תעבורה'?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני, כל הכבוד על היוזמה, נדיר לפגוש מישהו ברמה שלך עם כל כך הרבה ידע ויכולת לתת עבודה. בדרך כלל זה 2 סוגי אנשים, אלו שכותבים ומדברים ואלו שמלכלכים ידיים, בגדים ושוברים ציפורניים על הדרך.

איזה מנוע היה באוטוקאר? אתה בטוח יודע מה אפשר לעשות ואני לא בא חלילה לתת עצות, כי בטח בדקת את כל האפשרויות, רק בקטנה - סליבים אפשר להחליף וגם לבנות חדשים. גם סליבים רטובים- חולצים מהמקום, מודדים וחורטים חדשים, מכרסמים מעברי מים וכד'.. זה בטח לא מה שהיצרן רצה אבל עשוי לתת עבודה לרכב תצוגה שלא גורר או מתאמץ..

סליבים יבשים- כאן כבר יותר קל..

מוזאון הטרקטור בשרון- עבודה מדהימה של היוזמים, לא זוכר שמות ואין כח לחפש ברשת אבל יש שם מילשטיין אחד שהתחיל עם הסיפור. צריך משוגע שגורר עוד אנשים. חשבו להעביר את המוזאון למקוה ישראל, מקום יפה מרכזי ומכובד. לא יודע מה נסגר איתם, מקווה שיגיעו לשם ומהר. המקום של אמנון רק שמעתי, רחוק ממוקדי עניין. כל מוזאון צריך נגישות לכן אותם מקומות כמו בעין ורד/ עין שמר/כפר תבור קצת בצד ודורשים נסיעה מיוחדת.

רכב כמו האוטוקאר חייב בית טוב. בטח חשבת כבר- אבל ניסית מוזאון 'תעבורה'?

גיא אתחיל מסוף התגובה הרכב נמכר לפני שמישהו בתעבורה חשב על מוזיאון והאמת שניסיתי לעניין אותם בזמנו שיקחו חסות אבל זה לא היה בראש מעינם.

כאשר פותחים מנוע להחליף סליבים אם מוצאים עוד כמה דברים הרי מחליפים וההוצאה גדלה ואין לדעת מראש מה יהיה ביחוד שזה היה מנוע שלא נגעו בו מזמן ואם בכלל.

במקור היה שם מנוע קמינס 290 כ"ס וגיר פולר 915.

לפני שהעברתי אותו למוזיאון עמדתי לפני הוצאה של בערך30 -35 אלף שקל שכללו מנוע פחחות וצבע והחלפת מערכת החשמל וזה מבלי לקחת בחשבון הוצאות שנתיות שותפות כמו ביטוח טסט והכנה לטסט כמו כן עלויות שהיו עד אותו הזמן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחובבי משאיות ישנות

ראיתי אתמול את הסרט real steel וכיכבה בסרט משאית ממש חמודה, בברור ברשת מצאתי את הדגם:

1963 IH COE

מומלץ

http://justacarguy.blogspot.co.il/2011/10/movie-real-steel-is-awesome-and-has.html

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיא אתחיל מסוף התגובה /quote]

 

רוני, קמינס 290 כ"ס יכול להיות דגם שנקרא NHC290, אאל"ט אחד מתצורותיו של ה N14.

דגם דומה נמצא בריאו קמינס הצבאי -NHC250 ייתכן שאפשר להשיג מפה ומשם, סויחרים כאלו ואחרים. ואז שמים מנוע שלם וזהו, לא מסתבכים עם שיפוץ, היום סליבים, מחר משאבת שמן..

אם כבר לשפץ מנוע- קראתי ממישהו בחו"ל שערבב חופשי חלקים בין מנועי קמינס N14 מכמה דורות לצורך שיפוץ, כל הקומבינות עבדו עד שהתחילו לייצר מנועים עם קמשפטים גדולים- big cam וגם אז אפשר לקמבן עם ראש מנוע ישן..

אתה צודק, כמו שאמרת שהתקלות שרואים בעין זו רק ההתחלה.

שיפוץ זה כמו שניגשים לפרויקט חדש, האתגר הוא התמודדות עם בעיות שלא עלו בהתחלה..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיא אתחיל מסוף התגובה /quote]

 

רוני, קמינס 290 כ"ס יכול להיות דגם שנקרא NHC290, אאל"ט אחד מתצורותיו של ה N14.

דגם דומה נמצא בריאו קמינס הצבאי -NHC250 ייתכן שאפשר להשיג מפה ומשם, סויחרים כאלו ואחרים. ואז שמים מנוע שלם וזהו, לא מסתבכים עם שיפוץ, היום סליבים, מחר משאבת שמן..

אם כבר לשפץ מנוע- קראתי ממישהו בחו"ל שערבב חופשי חלקים בין מנועי קמינס N14 מכמה דורות לצורך שיפוץ, כל הקומבינות עבדו עד שהתחילו לייצר מנועים עם קמשפטים גדולים- big cam וגם אז אפשר לקמבן עם ראש מנוע ישן..

אתה צודק, כמו שאמרת שהתקלות שרואים בעין זו רק ההתחלה.

שיפוץ זה כמו שניגשים לפרויקט חדש, האתגר הוא התמודדות עם בעיות שלא עלו בהתחלה..

NTC 290

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 268 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...