Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צמת חשמל החלה לבעור בסיטרואן קסארה;


ירחמיאל
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6560 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

בסיטרואן קסארה של גיסי, לאחר נסיעה של כ- 1/2 שעה בצהרי היום עם מזגן, החל לצאת עשן סמיך מבית הגלגלת של רצועת הבטיחות האחורית. לדבריו האוטו נוהג כרגיל (אולם האמת היא שלא בדקתי האם כול צרכני החשמל עובדים, כגון אורות או מגב אחורי וכו'). פתחתי את הפלסטיקה וראיתי שבצמה הראשית העוברת אחורה, מתחת לחלונצ'יק האחורי של הבגאז', נשרפו 2 חוטים. שאלותי: כיצד החלו החוטים לבעור והם מקוריים ומעולם איש לא נגע בהם? מדוע לא נמס הנתיך האחראי לקו זה - הרי לשם כך הוא קיים? כיצד לאחר הבעירה, החוט לא ממשיך להתחמם וממשיך את הפרוגרום? אגב, מדדתי בו 14 וולט. בקיצור, כמעט נשרף לו האוטו, למיסכן. לשם מה קיימים נתיכים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנתיכים קיימים כדי למנוע תופעות כאלה, אם כי לעיתים המערכות אינן מוגנות בצורה הרמטית לכל נזק אפשרי מחד, ולעיתים מאידך יתכן שיד חיצונית שהחליפה נתיך, היתה יכולה לשים מבלי משים לב (וחמור אם תוך משים לב) נתיך בעל ערך נומינלי גדול יותר, מה שיגרום לביטול ההגנה הראויה שהיתה, ככל שהיתה.

 

בכלל, יתכן שקו זה אינו לצורך אספקת מתח מלא כשלהו ושהוא תוצאה של נזק אחר.

 

יש לאתר את הקו, וייעודו, אז לאתר את הסיבה לנזק.

 

יש חשמלאי רכב מובחרים שבבדיקת התוצר הקיים יתנו תשובה לגבי הסיבה.

 

אסור לנסוע כך עם הרכב!!

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתקלתי פעם גם כן בקסארה שהתחילה לבעור, הדש בורד נשרף אבל הרכב ניצל

לאחר בדיקה מעמיקה התגלה שעקפו את אחד הפיוזים.

 

במקרה כזה מאוד מומלץ לגרור את הרכב למוסך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לבדוק האם חוברו צרכנים (עומסים) נוספים לחיווט שנשרף.

אבי ראשית ברוך בואך לפורום!

האם חבור צרכנים נוספים, לחיווט שנשרף, לא אמור לשרוף את הנתיך המספק הגנה למקרים כאלה, אלא אם כפי שנרמז

על ידי דני,הוחלף הנתיך לערך נומינלי גבוה יותר? השערתו של דניאל הגיונית בהחלט, והיא בגדר ניסיון של דניאל שבוודאי נתקל בתופעה כזאת בעבר, והייתי מיחס זאת לניסיונו של דניאל ולא לניחוש גרידא.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערכה שלי, אם תרשו לי לשחק את משחק הניחושים, אורות חנייה שרופים עקב נורת מספר מקצרת. זה קורה מידי פעם לאחר "נשיקה" מרכב אחר בזמן חניה צפופה.

 

סביר להניח שכבר נשרף הפיוז פעם או פעמים ובעל הרכב, חבר, או חמור מבכך, בעל מיקצוע, החליף לנתיף גבוה יותר, "ליתר ביטחון".

 

מקווה שחששותי יתבדו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כולכם טועים אבל קבלו תודתו של גיסי עבור נכונותכם לעזור: מה שקרה הוא שאחד החוטים (זה האחראי למגב האחורי) התחכך עקב שימוש של הדלת האחורית (סטיישן, להזכירכם) עם השנים, חיכוך אשר גרם להורדת הבידוד במקום מסוים ולחשיפת הגיד. שאלתי אותו אולם הוא כבר יצא מהמוסך ולא מענין אותו מעבר לזה - אז אשאל אני:

1. נישמע לכם הגיוני? הצמה היא אוריגינלית ומעולם לא נגעו בה (קפצתי לראות) כך שהיא לא קוצרה אי פעם ע"י הבעלים הקודמים. גם לא הגיוני שסיטראון חיווטו חוט קצר מדי - אז כיצד נוצר החיכוך?

2. והיה והתיאוריה נכונה - החוט החשוף הרי נגע בגוף/שילדה מכוסים בצבע - אז כיצד הוא יכול לקצר?

3. האם הוא תחת מתח תמידי? המגב לא הופעל בחודשיים האחרונים וכך גם מפשיר האדים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כולנו טועים?

אם כי לעיתים המערכות אינן מוגנות בצורה הרמטית לכל נזק אפשרי מחד

וגם

יש לאתר את הקו, וייעודו, אז לאתר את הסיבה לנזק.

וגם

יש חשמלאי רכב מובחרים שבבדיקת התוצר הקיים יתנו תשובה לגבי הסיבה.

גם,דניאל כתב, לגבי אפשרות אחרת וסבירה, בעניין יתכנות לנתיך בעל ערך נומינלי גבוה מידי, דבר שהיה צריך להבדק על ידי החשמלאי כדבר ראשון ואני מקווה שהחשמלאי עשה זאת ולא, יש מייד לחזור אליו ולבדוק את העניין

סביר להניח שכבר נשרף הפיוז פעם או פעמים ובעל הרכב, חבר, או חמור מבכך, בעל מיקצוע, החליף לנתיף גבוה יותר, "ליתר ביטחון".

 

ולגבי שאלותך:

 

1. אם הייתי רואה הייתי יודע לענות לך את הסיבה שזה קרה, וכלל נוסף, NEVER_SAY_NEVER , אולי כן נגעו, ולך לא ידוע. (בהחלט יתכן שלא , אך יתכן שכן) , אולי התקלה אכן "מקורית"-- ללא שמישהו התערב אי פעם באיזור ההוא , החשמלאי היה צריך ליתן הסבר לכך לגיסך, בעל הרכב.

 

2. אין בעיה שיחדור וישפשף גם את הצבע ואולי אתה פשוט לא רואה כי הנזק קורה כאשר הדלת סגורה ואז החוט זז ושם כנראה נוגע במקום מסויים, כאמור, אין בעיה ששיפשף גם את הצבע גם אם לא בהכרח נראה לעיין בלתי מXXXXת

 

3. אינני זוכר, יש צורך להביט בתרשים או לבדוק בפועל באוטו אך אים הדיאגנוזה שבוצעה נכונה, הרי יתכן שפקודת ההפעלה היא מינוס, או אז יש פלוס בשני החוטים שמגיעים למפשיר אדים עת המערכת כבויה.

 

אדגיש,-הדבר המהותי שהיה צריך לעשות ואינני יודע אם נעשה, הוא לבדוק מדוע לא נשרף הנתיך (ויכול לקרוא כזה מצב ) , במילים אחרות , לוודא שיש נתיך בעל ערך נומינלי נכון. מקווה שהדבר נעשה.

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...