Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7319 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

העתיד שייח לניידים. הסיבה העיקרית לקניית מחשב נייח יום היא המחיר הזול משמעותית - עם התקדמות הטכנולוגיה אשר מפותחת באופן מובהק לניידים מראש פערי המחירים מצטמצמים ומבטלים את יתרון המחיר הגדול של הנייחים על פני הנידים בעוד הניידים מתהדרים בביצועים זהים אם לא טובים יותר, חוזק מבני ותאימה טובה יותר בין המרכיבים השונים וכמובן את כל יכולות הקישוריות כגון ווי.פיי או בלוטות' אשר אינן נפוצות עדין בנייחים.



במחשבי הבסיס ההבדל הוא כבר 1000 שקל בין מחשב נייח לנייד בעל נתונים זהים - לפי דעתי יתרונות הנייד שווים את ההוצאה הזו...

חסרונם הגדול של הניידים הוא חוסר היכולת לשדרוג בקלות - אפשרי אך לא בפשטות ובזול כמו נייחים.

בהצלחה.

...Spead is nothing without Control

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לא מסכים איתך...

 

מחשב נייד יהייה טוב אך ורק לדבר אחד. הרצת תוכנות תמלילים ולא יותר. למי זה מתאים? אתה בעצמך יודע..

 

גם לא בעוד מליון שנה מחשב נייד לא יצליח להשתוות למכונת משחקים או למחשב לעיבוד גראפי.

 

בחברה שאני עובד בה, אנו קונים מחשבים ניידים במחיר קרוב ל 10 אלף ש"ח תאמין לי זה לא מחשב לסביבת עבודה של מפתח או לעובד QA.

 

לאומת זאת מחשב נייח מעולה עולה 5 אלף.

פורסם

על מה לעזאזל אני מדבר ?



ובכן בתור מישהו שעובד עם מחשבים חזקים ודורש מהם ומעצמו הרבה, מחשב חזק נייח מבית טוב - לא איזה הרכבה מקומית עם חלקים ומאוררים מסין יגיע בקלות ל8000 אם לא יותר. מחשב נייד עם קנפיגורציה זהה יעלה עוד 4000 ש"ח ומציע את היתרון שבניידות ובגמישות של מקום העבודה שנייח בחיים לא יצליח להציע לך - אם זה עבודה בבתי קפה בחדר השינה או מול ההפסקות במונדיאל...

כל המעבדים החדישים הן לניידים והן לנייחים מתבססים על אותם רכיבים אש מיוצרים מראש קטנים קרירים וחוסכי אנרגיה - מעבדים לניידים, בניגוד לעבר ששבבי הניידים התבססו על מעבדים נייחים אשר שופצרו לטובת צריכת חשמל עדיפה - מעבדי הפנטיום 4 מובייל למיניהם..

נכון יש מחשבים נייחים חזקים יותר אבל במקביל יש ניידים חזקים. די להזכיר חברות כגון וודוו הקנדית או אליין וור האמריקאית - במחירים חסרי הגיון אמנם אך מחשבים ניידים או נייחים לבחירתך אשר יבצעו כל מטלה אשר ניתן להעלות על הדעת עד סימולציות של ביקוע גרעיני..

כאשר נייד עולה פי 1.1 - 1.5 מנייח לפי דעתי כל החצים מצביעים נייד (ותעיד על כך העובדה כי מחירות הנייחים בירידה מתמדת ואילו הניידים בעליה - זו עוד אחת מהבסיבות שפיתוח השבבים החדשים נעשה קודם כל לניידים \ או שרתים) בהצלחה.

...Spead is nothing without Control

פורסם

אז עניתה לעצמך

 

8000 מול 12000

 

כאשר הנייד ב12 אלף יתקשה מאוד להריץ נגיד משחקים (סתם דוגמא לאפליקציה כבדה מאוד) באותה רמה שמחשב ב8000 יכול בלי בעייה.

ב8000 אתה קונה טופ שבטופ בנייד.

ובוא לא נגלוש לשרתים למינהם ששם המחיר מתחיל ב6 ספרות ב$.

פורסם

אין הרבה קשר בין משחקים לאפליקציות כבדות מאוד.

הSun Ultra10 שיש לי בבית עם מעבד איטי מאוד באופן יחסי (Ultra Sparc 440Mhz) נותן פייט לIntel core duo בכל מה שנוגע לעיבודי floating.

 

משחקים זה הרבה מאוד כרטיס מסך.

פורסם

התגובה האחרונה מדויקת מאוד - בכדי להריץ משחק בכבוד , החלק המשמעותי ביותר הוא כרטיס המסך. הדעה הרווחת היא שביצועי הכרטיסים הניידים היא פחותה מזו השולחניים. העובדה היא שמערכת שבבי הסנטרינו של אינטל מציעה כרטיס מסך משולב אשר בדור הראשון היה באיכות נמוכה מאוד. השבבים המשולבים הם ממערכת השבבים הבסיסית - כמו שבנייחים יש היום כרטיסי מסך על לוח האם - עוד אימוץ מתחום הניידים. יתרונם הגדול הוא בצריכת החשמל המזערית שלהם. אך עם התפתחות ערכת השבבים של אינטל כרטיסי המסך המשולבים השתפרו מאוד ובלי שום קשר חברות כרטיסי במסך הגדולות מוציאות את כרטיסיהן הטובים ביותר גם לניידים... זיכרון הוא כמובן זהה גם בניידים וגם בנייחים (בעצם לא מדוייק - עקב המרחק הקטן יותר שעל המידע לעבור בנייד הזיכרון והדיסק הקשיח מעט מיהירים יותר בניידים - כמובן שבצורה בלתי מורגשת אבל מעט) ומעבדי הניידים מהירים כמו הניחים - מעד כפול ליבה נייד התעלה בביצועיו על כפול ליבה נייח מספר פעמים.



אז שוב הכל חוזר לכסף. הניידים ימשיכו לרדת והנייחים יעלמו - מי קונה היום מסך לא דק אם זמן התגובה והניגודיות היא לא נקודה קריטית בשבילו? מעבר למעצבים גרפים שדורשים שלמות השוק עובר למסכים דקים, יפים וחוסכי מקום על השולחן.

נ.ב

המחשב הנייד האישי שלי משמש לעריכת ווידאו וקידוד. אלו הם משימות אשר מקשות על הרכיבים והמחשב עושה עבודה מצוינת (וכן הוא עולה המון :)

 

...Spead is nothing without Control

פורסם

כמה גיקים יש לנו בפורום ;-)

 

למה מחשב כזה מפוצץ לשלומי?

 

אני מקבל מהעבודה מחשב נייד IBM R31 (יותר נכון אני יותר משתמש בו בגלישה, כי כבר שלושה חודשים אין עבודה :( ). 1200 סלרון, 380 ומשהו זיכרון, הרד דיסק שידע ימים יפים יותר ו... זהו. טרנטה דה לוקס, לפי מה שאתם אומרים (ואני חושב שממש לא).

 

מריץ את כל התוכנות שאני צריך, ומשמש יופי לשעות הפנאי. (סרטים, אינטרנט וכולי...) המסך סביר ועדיף על ה-LG CRT שמונח לי בנוסף על השולחן.

 

לעומת זאת יש לי חבר שהשקיע עד עכשיו איזה 12K שקל על מחשב. אם היו לי 12K נוספים עכשיו, הייתה לי ראלי בחנייה :) (ותודו שזה עדיף על כל משחק מחשב וכל כרטיס מסך...)

 

 

אביעד

פורסם

בקיצור אפשר לסכם את העניין בכך שאנשים אוהבים לפעמים להגזים עם הקונפיגורציות של המחשבים ובד"כ אין לזה שימוש אמיתי חוץ מהעובדה שאפשר להגיד 'לי יש יותר גדול'?

בריאות לכולם!

פורסם
אין הרבה קשר בין משחקים לאפליקציות כבדות מאוד.

הSun Ultra10 שיש לי בבית עם מעבד איטי מאוד באופן יחסי (Ultra Sparc 440Mhz) נותן פייט לIntel core duo בכל מה שנוגע לעיבודי floating.

משחקים זה הרבה מאוד כרטיס מסך.

סוף סוף מישהו שמדבר דברים של טעם!

אני זוכר שהייתי מריץ שני פרוססים של SETI@HOME על סאן E250, והם היו טוחנים יותר מחצי מעבדה של תנורי אינטל קטנטנים...

הU10 פיצה שהיה לי לא היה מהיר כל כך, אבל עדיין השאיר אבק לפנטיומים.


×
×
  • תוכן חדש...