טכני, אחזקה וטיפולים
כאן אפשר לשאול שאלות טכניות על נורות אזהרה, טיפולים שוטפים ותיקונים, צמיגים וכל דבר אחר שאפשר לשבור ו/או מלכלך כשנוגעים בו, וגם לבקש המלצות לבעלי מקצוע או מוסכים.
הנחיות וכללים מחייבים לכתיבה בפורום הטכני
חברים יקרים, להלן כללי הפורום הטכני, הנגזרים מכללי הפורום הכלליים ומוסיפים עליהם. במידה וכללי הפורום הכלליים אינם זכורים לכן זה הזמן לרעננם. הנחיות הכתיבה בפורום הטכני כתובות בלשון זכר או בלשון רבים, אך הם מתייחסים לגולשים ולגולשות כאחד (וכאחת). הרשימה ערוכה לפי סדר שרירותי.
הגישה לתגובות בפורום מוגבלת. כולם יכולים לפתוח שרשורים חדשים ולהגיב בשרשורים שהם עצמם יפתחו, אך כדי לשמור על רמה גבוהה ומקצועית ככל האפשר של התגובות לשרשורים קיימים - לא כולם יכולים להגיב בשרשורים קיימים.
אם יש לכם משהו שאתם ממש רוצים להגיד וממש חושבים שיעזור, אתם מוזמנים לשלוח את ההודעה לי או לאחד המנהלים האחרים עם קישור לשרשור המדובר והסבר מדוע אתם חושבים שההודעה הזו תורמת לשרשור.
1. אם אתם לא יודעים, אל תכתבו.
2. אם אתם חושבים, תכתבו שאתם חושבים.
3. אי לכך - מנהלי הפורום הטכני הם הסמכות העליונה, הסופית והיחידה לגבי נכונותה של כל הודעה/דעה/אמירה/עצה.
4. בגלל הרגישות הרבה בפורום הטכני, מנהלי הפורום הטכני שומרים לעצמם את הזכות למחוק כל הודעה, להרחיק כל משתמש באופן זמני/לצמיתות, בין אם אותו משתמש הפר את חוקי האתר הכללים ובין אם לא. אם זה קרה לכם, זה כי זה הגיע לכם. אל תבואו להתלונן על זה.
5. חובת שימוש במנוע חיפוש טרם פתיחת שרשור חדש: אין לפרסם נושא חדש מבלי שמיציתם מידע הקיים בשרשורים ישנים ע"י חיפוש בפורום כאן.
6. נושאים אסורים לפרסום ב"טכני": אין לפרסם נושאים שאינם טכניים מתחום הרכב. בכלל זה חוו"ד על בעלי מקצוע ועסקים. לשם כך קיים פורום מיוחד.
6א. נושאים ותגובות אסורים (לשון הרע): אין לפרסם נושאים שכוללים השמצות של עסקים. להרחבה, קראו כאן.
7. כותרת: הכותרת הינה מהותית וכותרת שאינה עונה להגדרה מדויקת תביא למחיקת או נעילת הנושא: הכותרת חייבת להכיל את הפרטים הבאים: סוג הרכב, דגם, שנתון ומהות העניין/בעיה.
8. סימנים אסורים לשימוש: אין להשמש בסימנים לא תקניים כגון '|', אין להשתמש בסימנים מרובים כגון ..., ??? או סימנים לא ברורים אחרים. תו אחד מכל סוג יהיה ברור בהחלט.
9. לעניין שאלות כלליות ועניינים "דחופים" ו"עזרות למינהן": שאלה כללית שלא קשורה לרכב מסויים יש לציין בפשטות "כללי" או "שאלה כללית" בתחילה הכותרת ואת מהות העניין. אין לרשום בכלל ובכותרת בפרט, מלים וביטויים מיותרים כגון "דחוף" "עזרה דחופה בבקשה" וכו', זה ברור. בשביל זה אנחנו כאן.
10. מידע חיוני ונוסף שנכון לציין בשרשור: בהתאם לעניין יש לציין פרטים מדוייקים לשאלה הנשאלת. בשאלות הקשורות לבעיות מכניות ו/או תקלות מנוע, כדאי לציין (בגוף ההודעה) את סוג תיבת ההילוכים, קוד מנוע (מופיע ברישיון הרכב) וכן איזור בארץ במידה והנכם מבקשים הפניה לבעל מקצוע/עסק מסוים.
11. ציטוט הודעות: אם אתה מגיב להודעה שמעליך אין לצטט אותה, ממילא היא עוקבת.
12. כבוד הדדי והתייחסות עניינית לנושא: יש להתייחס בכבוד לחברי הפורום וכן יש להתייחס עניינית לנושא הטכני בלבד. "ציונים" וביקורות לגופו של משתמש ימחקו מיידית ויגררו התראה.
13. מאפייני צ'אט אסורים: "אחי" - איסור מוחלט להשתמש במילה זו בפורום. אם הוא אחיך, דבר איתו בבית. הפורום הינו פורום טכני מכובד ולא צ'אט. מאפייני צ'אט כמו "חחח" וכו, אסורים בתכלית האיסור.
14. עברית ראויה. יש לרשום בעברית ראויה, לרבות סימני פיסוק, סימן שאלה כאשר שואלים שאלה, ונקודה בסוף משפט. בנוסף, קיצורי דרך כמו למשל "תאוטו" (= את האוטו), אסורים.
15. התנהלות מול מנהלים: יש להשמע להוראות המנהלים, גם אם אתם חושבים אחרת. השגות נא לשלוח בה"פ, אל המנהל, בצורה מכובדת. דברו אלינו כמו שאתם רוצים שאנחנו נדבר אליכם.
16. שרשורים כפולים של אותו המשתמש: במידה ופתחתם שרשור בעניין מסוים ואתם רוצים לעדכן - המשיכו בשרשור המקורי. אין לפתוח שרשור נוסף באותו עניין.
17. התניה מהותית להקפצות שרשורים: אין להקפיץ שרשורים בטרם חלפו 24 שעות מרגע פתיחתם, ואין להקפיץ שרשורים ישנים באם המידע החדש אינו מועיל או רלוונטית לנושא השרשור המקורי.
- כל התגובות/עצות/הודעות בפורום הטכני הינם בגדר המלצה ו/או חוות דעת בלבד.
-
השימוש במידע הינו באחריותו הבלעדית של המשתמש.
-
הנהלת קארספורום איננה אחראית לטיב המידע ו/או מהימנותו.
-
הנהלת קארספורום לא תהיה אחראית בשום צורה לכל נזק ישיר ו/או עקיף, סיבתי ו/או תוצאתי שיגרם כתוצאה משימוש במידע שבפורום.
באיחולי גלישה מהנה ומשכילה - צוות מנהלי קארספורום.
178,195 נושאים בפורום הזה
-
- 0 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
יש לכם מושג כיצד מנקסים מים מפילטר הסולר. הרכב הוא גמפי HDI 2001 . נראה כאילו יש שסתום חשמלי ובספר היצרן "טוענים" שיש ברז ידני ???
הודעה אחרונה מאת saxo_boy, -
- 2 תגובות
- 2.6 אלף צפיות
פרטים כאן http://www.jeeptrip.com/page.asp?div=Forum&id=241267&page=1&expand=0&filter=0
הודעה אחרונה מאת דניאל, -
- 5 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
שלום לכולם מהו לחץ הצמיגים בפג'ו 205? ניסיתי להיסתכל על המדבקה על הדלת אבל כבר לא רואים שם כלום
הודעה אחרונה מאת a®iel, -
- 12 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
מישהו יודע כמה עולים פנסים קדמיים שקופים לHONDA CIVIC 92-95 ואיפה מוכרים ? תודה .
הודעה אחרונה מאת danny24, -
- 3 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
שלום לכולם , יש לי תופעה מוזרה בחלונות חשמל , מוזרה מאד .... אם אני מוריד את החלון הימני מהוקונסולה של הנהג החלון עולה מאד לאט , אבל מהקונסולה שלו ( הימנית ) הוא עולה בסדר גמור ... שמערכת החשמל של הרכב עמוסה ( מזגן וכו' ) אז מהקונסולה השמאלית של הנהג החלון זוחל לגמרי ורוב הפעמים בכלל לא עובד בזמן שמהקונסולה הימנית הוא עדיין עובד מאד לאט אבל עובד. אני יודע שזה בעיה של פיזור מתח אבל איך מטפלים בזה ?
הודעה אחרונה מאת sagiv_21, -
- 12 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
שלום חבר'ה. רכשתי לא ממזמן סיטרואן BX GTI 1600 מודל 90. נייתי מעוניין לקבל טיפים על איך לטפל בו? עצות על איך לפנק אותו ככה שאני יהנה ממנו לאורך זמן. בתודה מראש...
הודעה אחרונה מאת Syoma, -
- 4 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
האם כל נוזל ירוק מרשתות ואוטו דיפו טוב? או חובה נוזל מקורי של היבואן (לובינסקי) בתודה
הודעה אחרונה מאת DIAGON, -
-
- אחראי פורום
- 11 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
ברשותי פג'ו 205, לא פעם כבר מצאתי את עצמי מחפש משהו בבאגז באמצע הלילה... ומחטט שעותתתת כי אני לא מצליח לראות מה יש שם... אז החלטתי להתקין תאורה בבאגז... אז ככה... הנורה שנבחרה היא ניאון כחול , עכשיו לענין החיבור... הנורה היא נורה שאמורה להתחבר לחיבור המצת... אבל התיכנון שלי הוא ככה: לחתוך את החיבור של המצת... ולחבר אותו לכבל שרץ עד למצבר.... ולאורך הדרך לחבר פיוז... עכשיו, ענין המפסק... בינתיים חשבתי לקנות מפסק פשוט, ולחבר על הכבל... כשאני ירצה להפעיל אני אלחץ... עוד אופציה שיכול לההיות הרבה יותר נחמדה... זה למצוא דרך שהתאורה תפתח כשאני פותח את התא מטען ( פה אני טיפה תקוע ) אוקי, עכשיו תורכם, דעות, הצעות לשיפור, וכו וכו וכו.…
הודעה אחרונה מאת RedR, -
-
- 1 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
תמיד אחרי שאני שוטף את הרכב נכנס לי מים לתא מטען חיפשתי מאיפה זה נוזל אבל לא מצאתי הגומיות במצב טוב לא סדוקות ולא קרועות (רק פינה אחת רטובה אזור הפנס השמאלי)
הודעה אחרונה מאת kompy, -
- 5 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
אז ככה יש לי סובארו ובפיתחי האיוורור של המזגן יש חול דבוק קצת וכשאני מפעיל את המזגן הכל עף -(ויוצא כל האבק לתוך האוטו) השאלה שלי .. האם יש דרך לנקות את כל זה ? או בכלל לפתוח את כל השלבים שמה... תודה מראש...
הודעה אחרונה מאת Harel_007, -
- 4 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
הי חברה ראיתי פה כמה תמונות לא ראות של אנשים שצבעו את הקונסולה והרעיון נראה לי נחמד קצת חששתי לצבוע את המקורית אז קפצתי לפירוק הקרוב וקניתי 15ש"ח עם קצת מיקוח. השאלה שלי היא האם לא צריך לשים לפני הצביעה עצמה שכבה של צבע יסוד כלשהו כדי שיצא באמת איכותי , האם צריך לעשות שכבה של לקה בסוף, האם ספררי סקאי לא הורס את העבודה כלומר מורח את הצבע על חלקים לא צבועים או מתשתש את הברק.
הודעה אחרונה מאת FifthGear, -
- 0 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
האם מומלץ לבצע ניקוי או החלפה לפילטר שמן ממסרת אוטומטית בפזו 405 או BX1900 עד היום שמעתי דעות שונות. אשמח לחות דעת מקצועית ( מעניין מה אומר HAYNES
הודעה אחרונה מאת jlavi2002, -
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
שלום חברים. בחלק מהפרויקטים שלי לשיפור מראה הרכב שלי אני רוצה לצבוע את הכיתוב של הצמיגים בלבן. מישהו יכול להמליץ לי על איזה סוג של צבע אני יכול להשתמש כדי שלא יתקלף אחרי יומיים (כמו טיפקס) תודה מראש אמיר.
הודעה אחרונה מאת chupy, -
-
-
- אחראי פורום
- 10 תגובות
- 7.9 אלף צפיות
שלום אמרו לי שכנראה יש לי נזילת שמן מהגלגל האחורי - וששהעיה יכולה להיות במשאבה. השאלות: 1. איפה ממוקמת המשאבה הזאתי ומה בעצם תפקידה? (מתוך סקרנות) 2. כמה עולה המשאבה הזאתי (לא כולל עבודה) (פיאט טמפרה 94) 3. יכול להיות שבגלל זה הבלם יד שלי בקושי עוצר (כשהאוטו בתנועה הוא ממש בקושי עוצר- אבל בתור בלם של חניה הוא מתפקד טוב - האוטו עוצר) (אגב- הוא גפ חורק אם אני עוצר איתו במקום עם הברקס הרגיל) תודה...
הודעה אחרונה מאת micam, -
-
- 11 תגובות
- 14.3 אלף צפיות
שלום רב לחברי הפורום בעיה קטנה שמלווה אותי כבר הרבה זמן... בזמן בלימה (בעיקר מ-80 קמ"ש ומעלה) מלוות ברעידות בהגה, ככל שהמהירות עולה, כך גוברות הרעידות (להזכירכם, אך ורק בבלימה). במהירויות ממש גבוהות (120 ואילך) אני גם מרגיש את הרעידה דרך המרכב. החלפתי כבר דיסקים, רפידות, מה יכולה להיות הבעיה? באתר נטקאר דיברו על אפשרות של אי ביצוע חריטה לבלמים בזמן החפלתם? היתכן? אולי משהו אחר לא טוב שם? בתודה מראש לכל העונים ומי יתן שפורום זה ישאר לעוד הרבה שנים איתנו... רמי.
הודעה אחרונה מאת mike, -
- 3 תגובות
- 908 צפיות
שלום אז ככה - החלפתי אתמול שמן ואחרי ששמו לי ארבע ליטר שמן לא רואים שמן במד שמן- בהנחה שהמיכל מלא - זה דבר חיובי שאין שחור (ולכן השמן נשאר בצבע שקשה לראות) או שאין קשר? נ.ב המנוע עבר 180K ק"מ
הודעה אחרונה מאת ishpuz, -
- 2 תגובות
- 903 צפיות
הייתה היום בצהריים תוכנית ממש אבל ממש ראלי - עשה זאת בעצמך הם לקחו ניסאן (כזאת הצ'בק לא זוכר דגם ) הפשיטו אותה עד השילדה ריתחו לה כל מיני ברזלים , החליפו (כמעט) את כל הדברים המקוריים הם הסבירו שיש כמו קבוצות - N,A,B..... הם עשו את קבוצה N אם המושבים מאחורה היה ממש יפה הזכיר לי איך שבינתי את המכונית על שלט שלי
הודעה אחרונה מאת דניאל, -
- 2 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
שלום אז ככה- הציעו לי כאן להשתמש בתוספים של LM ו k44. השאלה היא איזה תוספים מתאימים למכוניות שהמנוע שלהם עבר 180K ק"מ (הבנתי ש k44 מסוכן למנועים כאלה) - איזה תוספים לא מסוכנים למנועים כאלה ויכולים לייעל את הביצועים? בתודה מראש.
הודעה אחרונה מאת micam, -
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
בבדיקה במוסך (בנוכחותי) אובחנה נזילה במסרק ההגה. ההגה מגיב כרגיל ללא רעשים כלשהם. ראיתי שיש חומר שנקרא Power steering leak sealer שמוסיפים אותו לנוזל ההידראולי והוא סותם את המקום של הנזילה. 1) האם למישהו יש נסיון כלשהו עם חומר כזה. 2) אם כן, איפה אפשר להשיג אותו. תודה מראש, צביקה.
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
באוטו לפי רשיון מותר 175/65 R14 , אני רוצה להגדיל ל R16 וצמיג כמובן בהתאם משהו כמו 195/50 עוד לא סגור על צמיג . הרכב הוא טויוטה קורולה 93' רכב שני CITROEN ZX. 1.שאלה שלי היא העם ניתן להוציא אישור לזה או שניתן רק אחרי שעוברים שיפור ? 2. איזה שיפורים אני צריך לבצע כדי שצמיגים לא הישפשפו את הפח בנסיע ובמיוחד בסיבובים חדים. צריך לבצע שיפור במוטות החיזוק ובקפיצים או רק להגביע את הרכב איכשהוא. 3.עם מישהו יכול להגיד כמה כל הסיפור יעלה בערך עם צריך שיפור ? תודה זה דוגמא למה שאני רוצה אבל ראיתי מכוניות כמו שלי גם עם צמיג שך 18" בלי שיםורי פח. http://www.corolla-racing.com/images/mike_tzitzkalakis_corolla.html
הודעה אחרונה מאת דניאל, -
-
- 15 תגובות
- 2 אלף צפיות
שלום לכולם , בג'אז לאחר שקנינו אותה נאלצנו להתקין "קודן" בשביל הביטוח , התקנת הקודן נעשתה במתקין מורשה של הונדה ... אני נוסע היום ושם לב שהפלסטיקה שמאחורי ההגה - 2 החלקים שמתחברים , איפה שהמפתח . נפתחו!!!! , והרכב חדש !!!... אני מסתכל ורואה שהוא קצת שבור ... ורואה סימן של מברג שפתחו אותו ... ורואה שם את הכבלים של הקודן ושל מערכת ההזעקה ... בנתיים הדבקתי את זה עם דבר פלסטי ו ... שלחתי פקס זועם למתקין ולהונדה ואני מקווה שהעניין יטופל ... זה מעצבן אותי לאללה ... עידכונים יבואו בהמשך .
הודעה אחרונה מאת hc2, -
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
מחפש עצות לתחזוקה של וולקן מה שאתם יודעים יכול לעזור לי הרכב כבר לא כמו פעם ....
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
- 1 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
הי חברה יש לי כמה שאלות הראשונה היא איך הכי טוב לנקות את מערכת הקירור ואולי מישהו יודע איפה מנקזים את האויר בסאני ולפי איזה סדר. השנייה לגבי מערכת הדלק כשהמנוע טיפה מתאמץ במיוחד בעליות אני שומע את השסתומים די חזק, האם ניקוי עם תוסף יפטור את הבעיה ואם כן איזה הכי טוב? והאחרונה יש מצב שבגיר אין צורך להחליף את השמן אלא רק לבדוק ולהוסיף כי בתחלס אין לי בעיות איתו.
הודעה אחרונה מאת ג'רמי, -
פנסים לגולף 1 2
מאת chupy- 21 תגובות
- 2.8 אלף צפיות
יש לי גולף VR6 ורציתי לדעת אם הפנסים של הגולף החדשה (4) מתאימים לגולף שלי(3) כי ראיתי תמונות של אנשים בחו"ל שכן עשו את זה.. תודה מראש
הודעה אחרונה מאת chupy, -
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
זה התחיל לאחרונה: מסובבים את המפתח בסוויץ' - ואין שום תגובה של סטרטר. בדקתי שיש אורות וכל המערכות פועלות - מנסה עוד כמה פעמים ופתאום יש סטרטר שמניע ללא בעיות. תזכורת: הרכב עומד לתקופות ארוכות.
הודעה אחרונה מאת שלומי, -
-
- 3 תגובות
- 911 צפיות
לחבר שלי (יותר נכון לאבא שלו) יש מרצדס s class שנת 95 אם אני לא טועה. הרבה פעמים קורה לו שהוא מנסה להתניע ואין סטרטר בכלל, רק אחרי כמה נסיונות הסטרטר קם לתחיה ומחליט להניע את הרכב. אני לא חושב שזה קשור לאזעקה או אימבולייזר כי זה מסתדר לבד אחרי כמה נסיונות התנעה. ברגע שיש סטרטר הרכב מניע במכה הראשונה תוך שניה. למישהו יש מושג מה גורם לזה?
הודעה אחרונה מאת quantum, -
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
המכנית: רנו 5 מודל 87 הבעיה: לפעמים, בלי שום סיבה נראית לעין, אין סטארט. נכון , מכנית ישנה אבל מתוחזקת היטב. הבעיה היא, שלפעמים אין סטארט כאשר אני מנסה להתניע את הרכב, יש פשוט רעש של "קליק" וזהו, לעומת זאת לפעמים הכל תקין והאוטו מותנע תוך שניה. המצבר חדש ונקנה לפני חודשיים, לפי הבדיקה נראה כי יש טעינה באלטרנטור.. במוסכים לא מוצאים שום בעיה ברכב, למרות זאת, ישנם ימים שפשוט הרכב לא מתניע. מה יכולה להיות הסיבה, אשמח לשמוע מספר תגובות כי אני במצב שאני פשוט לא יודע כבר מה לעשות. תודה,
הודעה אחרונה מאת RedR, -
-
ברז דלק חשמלי?
מאת yuvk-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 5.4 אלף צפיות
מישהו יודע איפה אפשר להשיג ברז דלק חשמלי? לחילופין - איפה אפשר לקנות ברז חשמלי שיכול להתאים (ז"א הברז עמיד לדלק ובקוטר סביר, הבקרה במתח 12V ל פ ת י ח ת הברז וכו') תודה על כל מידע! יובל
הודעה אחרונה מאת oferneu, -
-
חום השמן ב206 .... 1 2
מאת דניאל- 19 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
נסעתי במהירות גבוהה מאוד והמד חום שמן מצד ימין עלה כמעט ל130 למה???? אחר כך כשהורדתי ל110 המד חזר למקומו
הודעה אחרונה מאת R.C, -
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
לידיעתכם: איציק
הודעה אחרונה מאת Harel_007, -
-
מי מחובר 6 משתמשים רשומים, 2 אנונימיים, 330 אורחים (הצג רשימה מלאה)
