טכני, אחזקה וטיפולים
כאן אפשר לשאול שאלות טכניות על נורות אזהרה, טיפולים שוטפים ותיקונים, צמיגים וכל דבר אחר שאפשר לשבור ו/או מלכלך כשנוגעים בו, וגם לבקש המלצות לבעלי מקצוע או מוסכים.
הנחיות וכללים מחייבים לכתיבה בפורום הטכני
חברים יקרים, להלן כללי הפורום הטכני, הנגזרים מכללי הפורום הכלליים ומוסיפים עליהם. במידה וכללי הפורום הכלליים אינם זכורים לכן זה הזמן לרעננם. הנחיות הכתיבה בפורום הטכני כתובות בלשון זכר או בלשון רבים, אך הם מתייחסים לגולשים ולגולשות כאחד (וכאחת). הרשימה ערוכה לפי סדר שרירותי.
הגישה לתגובות בפורום מוגבלת. כולם יכולים לפתוח שרשורים חדשים ולהגיב בשרשורים שהם עצמם יפתחו, אך כדי לשמור על רמה גבוהה ומקצועית ככל האפשר של התגובות לשרשורים קיימים - לא כולם יכולים להגיב בשרשורים קיימים.
אם יש לכם משהו שאתם ממש רוצים להגיד וממש חושבים שיעזור, אתם מוזמנים לשלוח את ההודעה לי או לאחד המנהלים האחרים עם קישור לשרשור המדובר והסבר מדוע אתם חושבים שההודעה הזו תורמת לשרשור.
1. אם אתם לא יודעים, אל תכתבו.
2. אם אתם חושבים, תכתבו שאתם חושבים.
3. אי לכך - מנהלי הפורום הטכני הם הסמכות העליונה, הסופית והיחידה לגבי נכונותה של כל הודעה/דעה/אמירה/עצה.
4. בגלל הרגישות הרבה בפורום הטכני, מנהלי הפורום הטכני שומרים לעצמם את הזכות למחוק כל הודעה, להרחיק כל משתמש באופן זמני/לצמיתות, בין אם אותו משתמש הפר את חוקי האתר הכללים ובין אם לא. אם זה קרה לכם, זה כי זה הגיע לכם. אל תבואו להתלונן על זה.
5. חובת שימוש במנוע חיפוש טרם פתיחת שרשור חדש: אין לפרסם נושא חדש מבלי שמיציתם מידע הקיים בשרשורים ישנים ע"י חיפוש בפורום כאן.
6. נושאים אסורים לפרסום ב"טכני": אין לפרסם נושאים שאינם טכניים מתחום הרכב. בכלל זה חוו"ד על בעלי מקצוע ועסקים. לשם כך קיים פורום מיוחד.
6א. נושאים ותגובות אסורים (לשון הרע): אין לפרסם נושאים שכוללים השמצות של עסקים. להרחבה, קראו כאן.
7. כותרת: הכותרת הינה מהותית וכותרת שאינה עונה להגדרה מדויקת תביא למחיקת או נעילת הנושא: הכותרת חייבת להכיל את הפרטים הבאים: סוג הרכב, דגם, שנתון ומהות העניין/בעיה.
8. סימנים אסורים לשימוש: אין להשמש בסימנים לא תקניים כגון '|', אין להשתמש בסימנים מרובים כגון ..., ??? או סימנים לא ברורים אחרים. תו אחד מכל סוג יהיה ברור בהחלט.
9. לעניין שאלות כלליות ועניינים "דחופים" ו"עזרות למינהן": שאלה כללית שלא קשורה לרכב מסויים יש לציין בפשטות "כללי" או "שאלה כללית" בתחילה הכותרת ואת מהות העניין. אין לרשום בכלל ובכותרת בפרט, מלים וביטויים מיותרים כגון "דחוף" "עזרה דחופה בבקשה" וכו', זה ברור. בשביל זה אנחנו כאן.
10. מידע חיוני ונוסף שנכון לציין בשרשור: בהתאם לעניין יש לציין פרטים מדוייקים לשאלה הנשאלת. בשאלות הקשורות לבעיות מכניות ו/או תקלות מנוע, כדאי לציין (בגוף ההודעה) את סוג תיבת ההילוכים, קוד מנוע (מופיע ברישיון הרכב) וכן איזור בארץ במידה והנכם מבקשים הפניה לבעל מקצוע/עסק מסוים.
11. ציטוט הודעות: אם אתה מגיב להודעה שמעליך אין לצטט אותה, ממילא היא עוקבת.
12. כבוד הדדי והתייחסות עניינית לנושא: יש להתייחס בכבוד לחברי הפורום וכן יש להתייחס עניינית לנושא הטכני בלבד. "ציונים" וביקורות לגופו של משתמש ימחקו מיידית ויגררו התראה.
13. מאפייני צ'אט אסורים: "אחי" - איסור מוחלט להשתמש במילה זו בפורום. אם הוא אחיך, דבר איתו בבית. הפורום הינו פורום טכני מכובד ולא צ'אט. מאפייני צ'אט כמו "חחח" וכו, אסורים בתכלית האיסור.
14. עברית ראויה. יש לרשום בעברית ראויה, לרבות סימני פיסוק, סימן שאלה כאשר שואלים שאלה, ונקודה בסוף משפט. בנוסף, קיצורי דרך כמו למשל "תאוטו" (= את האוטו), אסורים.
15. התנהלות מול מנהלים: יש להשמע להוראות המנהלים, גם אם אתם חושבים אחרת. השגות נא לשלוח בה"פ, אל המנהל, בצורה מכובדת. דברו אלינו כמו שאתם רוצים שאנחנו נדבר אליכם.
16. שרשורים כפולים של אותו המשתמש: במידה ופתחתם שרשור בעניין מסוים ואתם רוצים לעדכן - המשיכו בשרשור המקורי. אין לפתוח שרשור נוסף באותו עניין.
17. התניה מהותית להקפצות שרשורים: אין להקפיץ שרשורים בטרם חלפו 24 שעות מרגע פתיחתם, ואין להקפיץ שרשורים ישנים באם המידע החדש אינו מועיל או רלוונטית לנושא השרשור המקורי.
- כל התגובות/עצות/הודעות בפורום הטכני הינם בגדר המלצה ו/או חוות דעת בלבד.
-
השימוש במידע הינו באחריותו הבלעדית של המשתמש.
-
הנהלת קארספורום איננה אחראית לטיב המידע ו/או מהימנותו.
-
הנהלת קארספורום לא תהיה אחראית בשום צורה לכל נזק ישיר ו/או עקיף, סיבתי ו/או תוצאתי שיגרם כתוצאה משימוש במידע שבפורום.
באיחולי גלישה מהנה ומשכילה - צוות מנהלי קארספורום.
178,195 נושאים בפורום הזה
-
- 2 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
אז ככה לפני שבועים אני נוסע לי בסבבה קפיצה אחת בור קטן חצי סיבוב והופס הלך הכדור מת לי שעון הספידומטר עכשיו מבדיקה שעשיתי השעון בסדר הכבל מת מי יודע איך להחליפו והאם כדאי להתעסק עם זה לבדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדד
הודעה אחרונה מאת volcan, -
- 0 תגובות
- 666 צפיות
אחרי שהפנצ'רמאעפן הקיים עיצבן אותי כמה וכמה פעמים החלטתי לחפש אחד קצת יותר נורמלי יש הצעות ? וכמה עולה איזון לגלגל?
הודעה אחרונה מאת Dissipate, -
נעילה מרכזית
מאת NirTzi- 3 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
שאלה קטנה, רציתי לדעת האם נעילה מרכזית היא פעולה מכנית... או שהיא פעולה ממוחשבת ? תודה.
הודעה אחרונה מאת kompy, -
- 3 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
יש לי שאלה איך אני יכול להעלות את הרעש במנוע שלי מבלי לשים אגזוז לחץ מבלי לנקב את האגזוז ומבלי לעשות איזה שהיא פעולה שמקצרת את החיים שלו למישהו יש רעיון
הודעה אחרונה מאת Shmulik_Miata, -
- 24 תגובות
- 2.6 אלף צפיות
שמתי לב לתופעה מעניינת: מד חום מנוע שלי נוהג להתייצב די גבוהה וקרוב לסוף האזור הלבן (משהו כמו 4/5 או אפילו 5/6). המאורר נשאר לעבוד במהירות הנמוכה. ואז פתאום המאורר עובר למהירות גבוהה, חום מנוע יורד ל3/4 ואז המאורר נכבה וחוזר חלילה. זה קורה גם בימים חמים וגם במאמץ (כמו עליה של בית אורן או נסיעה במהירות/סל"ד גבוהים - גם כאשר לא חם מדי בחוץ) האם זה מצב נורמלי ב106/סאקסו או שאני צריך להתחיל לבדוק דברים. נב: אחרי טיפול שהVTR עברה ביום רביעי לפני שבוע המצב החמיר טיפה. טיפול כלל פו"ה בית תרמוסטט וייצירת אתם "נוזלי" (משחה אדומה שמורחים בין 2 משטחים לביטול הנזילות). לדעתי לא נוקז אוויר במע' הקירור - מכוון שלא ראיתי סימני פתיחה על פקק ניקוז העליון - האם יש לצפות לת…
הודעה אחרונה מאת paulpro, -
- 2 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
טוב סיימתי בית ספר ויש לי שריטות על האוטו מצד ימין בלי סווווף ועוד מן חירורים קטנים כאלה של כאילו כדורים שהכניסו לי את הפח.. יש לי אוטו שחור ואת האחורה כבר עשו פחחות צבע .. גם לגג עשו.. ככה שיש לי את הצדדים ורציתי לדעת כמה דבר כזה צריך לעלות לי?
הודעה אחרונה מאת יוני, -
12 יום בלי הראלי. 1 2
מאת תומR-
- אחראי פורום
- 25 תגובות
- 3.3 אלף צפיות
לכל מי שלא היה בסביבתי ב12 הימים האחרונים- הנה תקציר... 1 אני רזיתי.(זה דווקא טוב,התחילה לי כרס והגיע זמן להוריד...) 2 אני חיוור. 3 אני מתפרץ על לקוחות וסובבים אותי. 4 אני מסתגר בביתי וקורא "מקס". 5 אני מתקשר כל יום לאביב ובני. 6 אני מזיע יותר מהרגיל. 7 אני מחטט הרבה באף... (לא קשור). הסיבה פשוטה. בערב ליל הסדר,הראלי הלכה לי. בואו נדייק.היא לא בדיוק הלכה.היא פשוט הפסיקה ללכת. לא בדיוק ללכת.ליסוע. הגיר התחיל לעשות רעשים של גריסה,המנוע לא עבר 4000 סל"ד והעסק נראה ממש קקה. אבל ממש קקה.... אומנם,חברת פיאט החליטה ברוב חוכמתה (סוף סוף) להעניק לי מכונית ואפילו מקום חנייה (עם שלט עם השם שלי!!!!)-אבל זה לא מור…
הודעה אחרונה מאת תומR, -
-
יש לי פג"ו 205 1400 שנת 94 הזרקה עם 150k. רציתי לדעת איזה שמן אתם ממליצים לי לשים. עד היום היו משתמשים באוטו ב20/50 . הקטע שאני לוחץ קצת עם האוטו וחשבתי שכדי לעבור אולי ל10/40 מה אתם אומרים .הצאות???
הודעה אחרונה מאת אריאל, -
- 15 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
אתמול יצאתי ממסיבה וראיתי שכמה חברים ישבו לי על האוטו כי חניתי ממש קרוב למקום בקיצור הסתכלתי על הפח שהגעתי הביתה והוא נכנס פנימה.. לא מכה אלא דחיפה כזאת קטנה.. אי אפשר להגיע אל המקום מצד שני ולדחוף חזרה אבל אומרים שיש כזה דבר שעושים עם פומפה וזה מסתדר... מישהו בבקשה יכול לעזור לי אני ממש מבואס מהעניין תודה יוני
הודעה אחרונה מאת feint, -
-
- אחראי פורום
- 11 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
יש לי רנו מגאן קופה אוטומטית 2001 אני מאוד מרוצה אבל אני רציתי לדעת אם יש דרך לשדרג אותה ליותר חזקה בלא יותר מ2000 עד 3000 אלף שקל יש למישהו רעיון??
הודעה אחרונה מאת sronis, -
-
- 7 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
רציתי לדעת מה הכי כדאי לעשות כדי לשפר את הבלימה של האוטו אני יודע שיש כמה אפשרויות. אבל אני לא יודע מה הכי כדאי יש לי כמה שאלות למי שיודע א.האם כדאי להחליף קאליפר ואם כן אז של איזה אוטו וכמה זה עולה ב.איזה רפידה היא מומלצת אני יודע שרפידות של SPARO או OMP הם צרכים להתחמם בשביל לקבל תפוקה מירבית ואת זה אני לא רוצה. ג.איזה דיסק כדאי האם כדאי ללכת על ברמבו ד.ומה קורה אם הברקסים האחוריים להשאיר אותם סטנדרתי ה.כמה כל הבלאגן הזה עולה
הודעה אחרונה מאת עופר106R16V, -
- 5 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
יש לי סובארו בצבע אדום ... והצבע קצת דהוי בכמה דלתות... תודה מראש לעוזרים ...
הודעה אחרונה מאת Harel_007, -
- 5 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
מה גורם לטפטוף מים מהאגזוז? (לא קרה לי דבר כזה באוטו, אני סתם מתעניין למה זה קורה)
הודעה אחרונה מאת kompy, -
-
- אחראי פורום
- 13 תגובות
- 2.2 אלף צפיות
במהלך נסיעה לחיפה אני נוסע לי רגוע על 100 ופתאום אני רואה שמד החום מנוע על 100 והמאוורר לא פועל. אני ממשיך בנסיעה ועדיין המאוורר לא פועל, עצרתי בצד וחיכיתי שהמאוורר יתחיל לפעול אך הוא לא פעל, ובינתיים המכונית כבר על 110 ועוד מעט מתקרבת לקו האדום. דוממתי את המנוע החלפתי מים ברדיאטור, ואת הכבל של המאוור חיברתי ישירות כך שהמאוורר יפעל תמיד בלי הפסקה. היום בבוקר ניתקתי את המאוורר וחיברתי אותו כך שיפעל לא תמיד אלא מתי שצריך (החיבור המקורי) והיום המנוע לא התחמם והמאוור פעל כשורה. התופעה הזאת של אי פעילות של המאוורר קורת מדי פעם וכל פעם כשאני נוסע לתקן את המאוורר המאוור כאילו בכוונה פועל כשורה. למישהו יש מושג מה הבעיה ולמה המאוורר פועל מתי שמתחשק לו? נ.ב הטרמוסטט בסדר ג…
הודעה אחרונה מאת PEUGEOT205, -
-
STP לגלגלים
מאת mooch-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 2 אלף צפיות
שלום. הייתי רוצה לדעת אם זה בריא לשים את הספריי על בדאש בורד ועל הצמיגים... אנא הסבירו בנושא
הודעה אחרונה מאת NirTzi, -
-
פלאגים ל 205
מאת NirTzi-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 1 אלף צפיות
מישהו מכיר אתר שמכיל בתוכו את רשימת דגמי הפלאגים של בוש ? ולאיזה אוטו כל דגם מתאים... היום קניתי רביעית פלאגים, בוש אצל הפרסי, ביקשתי לפג'ו 205, שנת 94, 1400, GLI, הוא הביא לי קופסאת מצתים ואמר שהם מתאימים, ( על הקופסא מאחורה לא רשום פג'ו ), הקוד על הקופסא הוא F7DC, האם הם מתאימים ? האם אני צריך להחליף... תודה!.
הודעה אחרונה מאת NirTzi, -
-
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
לצורך בירור של ידיד שלי עם המוסך, אני צריך לדעת כמה עולה גלון של שמן סונול אולטרה 15-40 ? אם אתם יכולים לצרף גם תצלום חשבונית, אודה לכם. תודה.
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
-
- אחראי פורום
- 1 תגובות
- 976 צפיות
שלום, אני משתמש קבוע בתוסף הדלק של STP לצורך שמירה על הנקיון, פחות או יותר, במערכת ההזרקה. היום שמתי תוסף רק כאשר הגעתי הביתה, האוטו לא נסע מאז הוספת התוסף. האם התוסף ישפיע כאשר אני אסע בפעם הבאה?
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
- 1 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
מבקש המלצה למוסך מורשה פיג'ו באיזור חולון. קריטריונים: יושר, מקצועיות, מחירים. תודה
הודעה אחרונה מאת Syoma, -
- 2 תגובות
- 843 צפיות
יש לי גם שברולט קוליר שנת 95 עכשיו האוטו עבר הרבה שלא תבינו לא נכון 280000 אבל יש לי איתו שתי בעיות אחת הוא מתחמת אבל יש מיים ברדיאטור ושתיים הוא כזה חנוק ולפני בערך 4 חודשים שנסעתי איתו הוא "טס" (יחסית) אבל עכשיו בעלייה הוא לא עובר את ה75 - 80 מה לעשות להשתמש ב k44 או הצעות אחרות???
הודעה אחרונה מאת אורן 16V, -
- 12 תגובות
- 2.2 אלף צפיות
מישהו יכול להסביר לי? מה יקרה עם אני ימלא בפיאסטה שלי שהיא קרבורטור אוקטן 96 כמובן 95 נטול עופרת במקרה חרום שנתקעתי נגיד ? למה זה יכול לגרום ??? תודה מראש
הודעה אחרונה מאת yosi-m, -
- 15 תגובות
- 2 אלף צפיות
שסתום הפליטה כאשר הוא ניזוק הוא עלול לגרום לקרע במערכת הפליטה, ירידה בהספק המנוע, צריכת דלק מוגברת, חדירת גזים רעילים לתוך תא הנוסעים. שאלתי היא מה גורם לשסתום הפליטה להינזק? יש לי עוד שאלה: ישנו מצב שכאשר שסתומים פגומים הם גורמים לצריכת דלק מוגברת וירידה בהספק המנוע, למה?? מה גורם לקח?? ומאיזו סיבה השסתומים ניזוקים?
הודעה אחרונה מאת שמר, -
- 3 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
לפני כמה ימים שמתי לב שהצינור (כמו בתמונה ) סדוק וקצת קרוע . על מה אחראי הצינור הזה? התחלתי להרגיש שהאוטו סוחב פחות טוב האם זה קשור? תודה
הודעה אחרונה מאת שמר, -
- 1 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
יש לי שלולש שאלות: 1. קרבורטור מקולקל עלול לגרום לכך שהמנוע לא ידלק,המנוע לא יסחוב,או יגמגם. מאילו סיבות הקרבורטור התקלקל ? ומה גרם באי תקינותו של הקרבורטור לבעיות אלו?? 2. קרבורטור מקולקל עלול לגרום לצריכת דלק מוגברת. מדוע? 3. כתוצאה מקרבורטור לא תקין יכול להיפלט עשן שחור מהמפלט. מדוע? בתודה תומר
הודעה אחרונה מאת kompy, -
בעיה דחופה בגיר !
מאת Ori- 10 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
אחרי נסיעה עם הרכב, פתאום באמצע נסיעה אני מרגיש שהידית הילוכים פתאום לא מחוברת לגיר (הכוונה היא לא לידית של הפלסטיק, אלא למוט עצמו). הילוך אחד עוד עובד (רביעי, אני חושב), אבל זה אותו הילוך בכל ההילוכים (??). המוט עצמו מטייל לו שם ללא כל עיגון (מידלדל) ואפשר להגיע איתו לקצוות של המתכת (נקישה מתכתית נשמעת). מה עושים? מה זה יכול להיות?
הודעה אחרונה מאת Roy, -
גומיות אטימה
מאת שי- 3 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
גומיות האטימה שבתחתית חלונות הצד התייבשו. הדבר גורם לחלון להתקע בשעות הצהריים ולחריות מעניינות. האם ניתן לרכוש גומיות מתאימות בחנויות גומי למינהן או שיש להזמין חלק מקורי בחברה? מהו מחיר הוגן למטר רץ? יש המלצה על חנות ספציפית במרכז (עם עדיפות לאזור השרון או חולון)? יתכן ומנוע הח"ח נחלש עם השנים? מדובר על מנוע לא-מקורי של SPAL, בן 8 שנים. שי
הודעה אחרונה מאת kompy, -
- 4 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
קראתי מספר שרשורים על הטיפול הנ"ל, והבנתי שיש כמה אנשים שמתנגדים לטיפול כזה בגלל שיתכן והוא יסיים את חייו של המנוע. השאלה היא האם כדאי באוטו שלי (סקודה פליסיה 96, עם 173K ק"מ, שרובם לא היו קלים במיוחד) לבצע טיפול כזה, או שעדיף להוסיף פחית למיכל הדלק ובזה לגמור עניין?
הודעה אחרונה מאת שי, -
- 3 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
כמה קרבורטורים אני יכול לשים ב205 GTi במקום ההזרקה שקיימת בה? ואם נגיד אני רוצה 2 (אם זה אפשרי)כמה זה אמור לעלות לי בערך?
הודעה אחרונה מאת Liviur, -
- 2 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
אני נמצא באמצע שיפוץ שחזור ווספה ואני זקוק לשרטוט חשמלי האם אפשר להשיג דרך האינטרנט ?
הודעה אחרונה מאת sagiv_21, -
- 9 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
אז רכשתי טויוטה ראן אקס לפני שבועיים ....היום הבחנתי בנזילת מים במרכז הרכב בצד שמאל ( לא באזור מכסה המנוע ) נדמה לי שזה קורה כשהמזגן דלוק... זה מעיד על בעיה? לרוץ לחברה? או זה קורה כתוצאה מהלחות הגבוהה? תודה מירב
הודעה אחרונה מאת RedR,
-
מי מחובר 6 משתמשים רשומים, 2 אנונימיים, 330 אורחים (הצג רשימה מלאה)
