Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חום מנוע ומהירות המאוורר בVTR - עדכון בסוף השירשור.


paulpro
שימו לב! השרשור הזה בן 7667 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לגבי ההחלפה לטרמוסטט שיתחיל לעבוד יותר מוקדם :

 

1. כמה עולה טרמוסטט כזה ואיפה אפשר לקנותו אותו ?

2. האם ההתקנה מסובכת ?

 

אצלי ביום חמסין בפקק הרכב מתחמם ואני נאלץ לכבות מזגן , מאד מעצבן .. אז שקלתי להוסיף את וונטה ( כפרוייקט קטן , יש לי כבר 2 ורציתי עוד אחת קטנה ). אבל לדעתי הטרמוסטט זה רעיון יותר טוב ...

 

האם מישהו שם כזה טרסומטט ( שנפתח קודם ) ב - 106 ראלי ?

תודה.

 

1. אפשר להשיג אותו אצל ג'אן (50 ש"ח ~ אולי אפילו פחות), כדאי להחליף גם את הפלנג' אם הוא לא במצב טוב (30 ש"ח).

2. ההתקנה דורשת פירוק 2 ברגים של בית הטרמוסטט שליפתו ניקוי או החלפת הבית טרמוטסטט (פלנג') הרכבת הטרמוסטט החדש וסגירת בית הטרמוסטט אחרי ששמים חומר אטימה (סיליקון אדום)

 

אצלי זה מותקן ב-MK2 מזה שנה וחצי, כמו שכתבתי קודם אני ממליץ בחום או שלא :wink:

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ההחלפה לטרמוסטט שיתחיל לעבוד יותר מוקדם :

 

1. כמה עולה טרמוסטט כזה ואיפה אפשר לקנותו אותו ?

2. האם ההתקנה מסובכת ?

 

אצלי ביום חמסין בפקק הרכב מתחמם ואני נאלץ לכבות מזגן , מאד מעצבן .. אז שקלתי להוסיף את וונטה ( כפרוייקט קטן , יש לי כבר 2 ורציתי עוד אחת קטנה ). אבל לדעתי הטרמוסטט זה רעיון יותר טוב ...

 

האם מישהו שם כזה טרסומטט ( שנפתח קודם ) ב - 106 ראלי ?

תודה.

 

1. אפשר להשיג אותו אצל ג'אן (50 ש"ח ~ אולי אפילו פחות), כדאי להחליף גם את הפלנג' אם הוא לא במצב טוב (30 ש"ח).

2. ההתקנה דורשת פירוק 2 ברגים של בית הטרמוסטט שליפתו ניקוי או החלפת הבית טרמוטסטט (פלנג') הרכבת הטרמוסטט החדש וסגירת בית הטרמוסטט אחרי ששמים חומר אטימה (סיליקון אדום)

 

אצלי זה מותקן ב-MK2 מזה שנה וחצי, כמו שכתבתי קודם אני ממליץ בחום או שלא :wink:

 

השאלה היא האם ג'אן מחזיק את הטרמוסטט המקורי לפג'ו או משהו שנפתח קצת קודם כמו שאתה ציינת ...אם כן אז איזה דגם ...

 

בגלל חוסר הידע שלי בנושא וחוסר הסיליקון אדום אני כנראה יעשה את זה במוסך .

 

ועוד שאלה קטנה , שאומרים טרמוסטט פותח , זה כמובן פותח את תעלות המים בין הרדיאטור למנוע ? , המאווררים מתחילים לעבוד עם יוניט משלהם ?

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקרא את כל השירשור כתבתי באחת ההודעות לאיזה ערך של טרמוסטט החלפתי.

אפשר להשיג אצל ג'אן וגם בכמעט כל חנות חלפים, זה לא מעבד כולה טרמוסטט.

 

כשהטרמוסטט סגור נוזל הקירו זורם בין מעברי המים בבלוק המנוע, בראש המנוע וברדיאטור חימום בתא הנוסעים

כשהטרמוסטט נפתח נוזל הקירור זורם גם דרכו.

 

למרות שרבים נוטים לחשוב של-106 ולראלי בפרט אין מיכל עיבוי, דווקא יש והוא צמוד אנכית לחלקו השמאלי של הרדיאטור.

 

בחלק מהדגמים (ראלי GTI) נוזל הקירור עובר גם דרך oil cooler לצינון שמן המנוע.

 

המאווררים מופעלים ע"י מפסק טרמוסטטי שדוגם את טמפ' נוזל הקירור, פעולת המאווררים לא תלויה בטרמוסטט.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אצלי ב206 החום תמיד ( בעיר ) באיזור ה100+ מעלות... מה עושים? בעיה?

 

הקו האמצעי הוא 90 מעלות הקו שבא אחריו הוא 95 מעלות ולא מאה מעלות [ טעות נפוצה ] אם זה המצב אין תקלה [טמפ נוזל 96-98 תחילת עבודת מאוררים ירידה לאיזור 90-92 מעלות וחוזר חלילה ללא עבודת מזגן]. אם המחוג עובר את הקו השני אחרי ה-90 [ 100 מעלות ישנה תקלה בעבודת המאוררים ויש סיבה לדאגה.

 

 

]

 

דיאגון, יש לי שאלה.

בכביש מהיר, טמפ' נוזל הקירור אצלי לא עוברת את ה-75 מעלות.

לא משנה אם קר או חם, וכמה זמן אני נוסע.

אני יודע שזה משום שיש סירקולציה במערכת (סל"ד גבוה), והרדיאטור מקבל איורור טוב.

לעומת זאת, בעיר (בתנועה איטית) הטמפ' עומדת על 89-93 מעלות פלוס מינוס.

זה קורה בגלל שהסירקולציה נמוכה, ואין הרבה איורור לרדיאטור.

 

אבל, למה יש הפרש כזה גדול?

 

אצל כל היפנומטיות המד תמיד תקוע באמצע הסקאלה (אף פעם אין להם סימונים),

ולא זז מילימטר! לא משנה מתי! (באלנו, לנטיס, מאזדה 6, וכו').

 

האם זה בגלל עידכון איטי של המד ביפניות?

 

האם יש לי בעייה במע' הקירור?

 

למה זה קורה?

 

יובל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לpug206xs:

 

אחד מהשתיים - או שיוניט/שעון חום שלך מזייפים (יתכן, אפשר לבדוק ע"י יוניט מכוייל ושעון חיצוני) או שהתרמוסטט שלך לא נסגר עד הסוף - הייתה לי בעייה דומה בפיאט אונו - שם היה צריך להחליף את התרמוסטט כל שנתיים-שלוש.

 

P.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין צורך לפתוח את הונטיל העליון הוא באותו הגובה כמו פתח המילוי של מיכל הפיצוי בסקסו.

 

מספיק לפתוח את פקק המליוי שהרכב קר !!!! לתת למנוע לעבוד כמה דקות בסרק

 

בועת אויר או בועות אויר ימצאו דרכם החוצה. ביצוע פעולה זו מספר פעמים במשך תקופה קצרה יבטיח שאין אויר במערכת. וחוץ מזה במידה ויש אויר הפקק יפרוץ שהוא חם...

 

אתה לא צודק לגבי הגובה - צינור המוביל לרדיאטור חימום גבוה בכמה ס"ם מפתח המיכל :( חוץ מזה, גם אם הוא היה באותו גובה עדיין צריך היה לפתוח את הפקק העליון כדי לתת לאוויר לצאת.

לגבי הפקק הרדיאטור - שכחתי לציין שגיליתי שהוא לא לגמרי אתום (עקבות נוזל קירור מתחתיו) והחלפתי אותו. עכשיו נשאר רק לנקז את האוויר, לבדוק את היוניטים וכו' וכו'

 

P.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אצלי ב206 החום תמיד ( בעיר ) באיזור ה100+ מעלות... מה עושים? בעיה?

 

הקו האמצעי הוא 90 מעלות הקו שבא אחריו הוא 95 מעלות ולא מאה מעלות [ טעות נפוצה ] אם זה המצב אין תקלה [טמפ נוזל 96-98 תחילת עבודת מאוררים ירידה לאיזור 90-92 מעלות וחוזר חלילה ללא עבודת מזגן]. אם המחוג עובר את הקו השני אחרי ה-90 [ 100 מעלות ישנה תקלה בעבודת המאוררים ויש סיבה לדאגה.

 

בתשובה לבעל הקסרה - דיגדוג מלמטה של הקו האדום -שווה ל 105 מעלות ולא 120 כמו שציינת - טמפרטורה טבעית בזמן מאמץ , אך על כל מקרה כדאי לבדוק פעולת מאוררים תקינה ולנסוע בראש שקט [ בדיקת נזילות בלחץ , פעולת משאבת מים , פעולת חישן הפעלת מאוררים , ביטרון ]

 

המחוג השני תמיד באיזור הקו השני...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אצלי ב206 החום תמיד ( בעיר ) באיזור ה100+ מעלות... מה עושים? בעיה?

 

הקו האמצעי הוא 90 מעלות הקו שבא אחריו הוא 95 מעלות ולא מאה מעלות [ טעות נפוצה ] אם זה המצב אין תקלה [טמפ נוזל 96-98 תחילת עבודת מאוררים ירידה לאיזור 90-92 מעלות וחוזר חלילה ללא עבודת מזגן]. אם המחוג עובר את הקו השני אחרי ה-90 [ 100 מעלות ישנה תקלה בעבודת המאוררים ויש סיבה לדאגה.

 

 

]

 

דיאגון, יש לי שאלה.

בכביש מהיר, טמפ' נוזל הקירור אצלי לא עוברת את ה-75 מעלות.

לא משנה אם קר או חם, וכמה זמן אני נוסע.

אני יודע שזה משום שיש סירקולציה במערכת (סל"ד גבוה), והרדיאטור מקבל איורור טוב.

לעומת זאת, בעיר (בתנועה איטית) הטמפ' עומדת על 89-93 מעלות פלוס מינוס.

זה קורה בגלל שהסירקולציה נמוכה, ואין הרבה איורור לרדיאטור.

 

אבל, למה יש הפרש כזה גדול?

 

אצל כל היפנומטיות המד תמיד תקוע באמצע הסקאלה (אף פעם אין להם סימונים),

ולא זז מילימטר! לא משנה מתי! (באלנו, לנטיס, מאזדה 6, וכו').

 

האם זה בגלל עידכון איטי של המד ביפניות?

 

האם יש לי בעייה במע' הקירור?

 

למה זה קורה?

 

יובל.

 

הרכב שלך הוא מסוג מולטי פלקס מלא , הווה אומר שנתון טמפרטורת המים [חיישן ] מועברת ממחשב המנוע דרך רשת תקשורת למחשב לוח השעונים לכן הקריאה מאד מדויקת ,אמינה ובזמן אמת לעומת רכב יפני או פגו מדגם מוקדם יותר , קח לדוגמא פגו 406 2000 המחוג לא יזוז מקו ה90 מעלות לא משנה מה הטמפרטורה האמיתית משום שחיישן הטמפרטורה [חיווי ] נמצא לפני הטרמוסטט וחיישן טמפרטורה של המחשב נמצא אחרי הטרמוסטט , הנתון קווי ולא מדויק .

I LOVE PEUGEOT CITROEN CARS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אצלי ב206 החום תמיד ( בעיר ) באיזור ה100+ מעלות... מה עושים? בעיה?

 

הקו האמצעי הוא 90 מעלות הקו שבא אחריו הוא 95 מעלות ולא מאה מעלות [ טעות נפוצה ] אם זה המצב אין תקלה [טמפ נוזל 96-98 תחילת עבודת מאוררים ירידה לאיזור 90-92 מעלות וחוזר חלילה ללא עבודת מזגן]. אם המחוג עובר את הקו השני אחרי ה-90 [ 100 מעלות ישנה תקלה בעבודת המאוררים ויש סיבה לדאגה.

 

 

]

 

דיאגון, יש לי שאלה.

בכביש מהיר, טמפ' נוזל הקירור אצלי לא עוברת את ה-75 מעלות.

לא משנה אם קר או חם, וכמה זמן אני נוסע.

אני יודע שזה משום שיש סירקולציה במערכת (סל"ד גבוה), והרדיאטור מקבל איורור טוב.

לעומת זאת, בעיר (בתנועה איטית) הטמפ' עומדת על 89-93 מעלות פלוס מינוס.

זה קורה בגלל שהסירקולציה נמוכה, ואין הרבה איורור לרדיאטור.

 

אבל, למה יש הפרש כזה גדול?

 

אצל כל היפנומטיות המד תמיד תקוע באמצע הסקאלה (אף פעם אין להם סימונים),

ולא זז מילימטר! לא משנה מתי! (באלנו, לנטיס, מאזדה 6, וכו').

 

האם זה בגלל עידכון איטי של המד ביפניות?

 

האם יש לי בעייה במע' הקירור?

 

למה זה קורה?

 

יובל.

 

הרכב שלך הוא מסוג מולטי פלקס מלא , הווה אומר שנתון טמפרטורת המים [חיישן ] מועברת ממחשב המנוע דרך רשת תקשורת למחשב לוח השעונים לכן הקריאה מאד מדויקת ,אמינה ובזמן אמת לעומת רכב יפני או פגו מדגם מוקדם יותר , קח לדוגמא פגו 406 2000 המחוג לא יזוז מקו ה90 מעלות לא משנה מה הטמפרטורה האמיתית משום שחיישן הטמפרטורה [חיווי ] נמצא לפני הטרמוסטט וחיישן טמפרטורה של המחשב נמצא אחרי הטרמוסטט , הנתון קווי ולא מדויק .

 

תודה רבה על התשובה המדוייקת!

מהיכן הידע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל ניקזתי אוויר. עזר אך לא הרבה.

 

היום הייתי הליטל כדי לטפל בבעיית בלמים שהופיע אחרי טיפול...אך זה לא הנושא

יוסי עשה איתי סיבוב די ארוך על האוטו ושאלתי אותו על חום מנוע...

אכן החום צריך להיות טיפה מעל 1/2 במצב נורמלי (~95 מעלות - בטמפ' הזאת מופעל המאוורר מס'1 במהירות נמוכה, ואף פעם לא לעלות מעל 3/4, שאז המאוורר צריך לעבור למהירות הגבוהה.

אצלי השעון עומד על 3/4 בעמידה אך עולה גבוה יותר בנסיעה - עד שמאוורר נכנס למהירות הגבוהה.

מכאן המסכנות:

1. מפסק (יוניט) המאוורר אצלי יצא מהכיול - תלוי בעלותו יבדק / יוחלף ללא בדיקה.

 

2. הרדיאטור סתום - ישלח לניקוי פנים וחוץ. גם רדיאטור של המזגן יצתרך לעבור נקוי מעברי אוויר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7667 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...