Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יותר מ-60000 חשמליות עלו על כבישי ישראל מתחילת השנה


PriceDevil

פוסטים מומלצים

מעניין מה קורה בשוק יד שניה עם כל הרכבים האלה. 

לקנות זה דבר אחד, ולחסוך בדלק. השאלה אם ניתן למכור את הרכב אחרי זה במחיר סביר ולא לאבד הכל בירידת ערך. ושנית מה יהיה עם הרכבים האלה ביד שניה אחרי 10 שנים או אחרי האחריות. מתי תוכל להכנס לכל מוסך ולקבל שירות לכל רכב חשמלי בלי בעיה כולל תיקון או החלפה של סוללה. דווקא פה אני קצת סקפטי כרגע למרות שדי ברור שזה העתיד. 

טויוטה קורולה ספייס 2019

מאזדה 3 ספיריט 2014 2.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 1.11.2024 בשעה 14:58, PriceDevil כתב:

 

אתה לא מעודכן - הפטור מבלו בוטל.

אני לא מדבר על מס קניה, אלא על בלו על הדלק.

ואאל"ט דוקא המס נסועה בוטל,

והמחושמלים ממשיכים לצחוק כל הדרך אל הסופרצ'ארג'ר....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, timur2008 כתב:

מעניין מה קורה בשוק יד שניה עם כל הרכבים האלה.

 

https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/r1ipwraeyl

 

ציטוט

בעלי מכוניות חשמליות בנות שנה-שנתיים שפנו אל רשתות טרייד אין גדולות וגורמים העוסקים בסחר ברכב משומש

... קיבלו תשובה לא נעימה: רכישה של רכב חשמלי משומש שטווח הנסיעה הרשמי שלו הוא פחות מכ-350 קילומטר לא תתאפשר.

לסירוגין, המכירה תתאפשר רק ב"מחיר שחיטה"

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוק היד שניה הולך להיות מפוצץ ברכבים חשמליים שחלקם יהיו בעייתים מבחינת טווחים.

 

הסיבות:

 

1. היצע גדול מאוד שנמכר בשנים האחרונות

2. טווחים שמראש לא היו גדולים

3. טווחים שהצטמצמו בגלל בלאי סוללה

4. רכב שכבר מגדירים אותו כסמארטפון על גלגלים שקצב ההתחדשות והרענון שלו גבוה

5. כדאיות ברכישת רכב חשמלי בעתיד

 

 

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבה עם הרבה מלל ומעט מאוד מספרים. איך אפשר להתייחס אליה ברצינות?

פעם אהבתי את תומר הדר, אבל לאחרונה ניראה שעיקר הכתבות שלו הם קליק בייט ללא באמת בשר. 

 

בלי קשר, עוד לפני שנה כתבתי על זה בקשר לידידה שהלכה לטרייד עם אמ ג'י חשמלית עם נתונים סבירים, :

 

ציטוט

 

הייתה לה MG ZS EV עם טווח של 260 קילומטר. הרכב עבר 70 אלף קילומטר. יד 1 , מטופל במורשה מן הסתם, הרכב עדיין באחריות לעוד שנתיים או 150 אלף קילומטר.  הייתה לה את הגרסא הבכירה שנמכרה בזמנו ב -141 אלף. המחירון של הרכב היה 120 אלף. 

היא עברה כמה מגרשים וסוכניות והציעו לה על הרכב 70-75 אלף שקל. היחידים שהציעו מחיר סביר היו BYD והציעו לה 90 אלף על הרכ

 

 

מאז כמובן לא רק שהטרייד אין שוחט אלא גם רוכשי היד 2 לא מעוניינים ברכב כזה, והשוק תיקן את עצמו והמחירון של האמ גי המדוברת ירד תוך שנה וחצי ב-25 אחוז.

 

מעניין כמה היום יביאו בטרייד אין על רכב כזה. ביד 2 אפשר למצוא כאלו עם קילומטראז סביר ב-70-75 אלף לפני מיקוח. 

 

לא שזה מפתיע מישהו, בכנות. טווח גבוה יותר זה תמיד טוב יותר. וברגע התחילו להגיע רכבי טווחי 400 קילומטר, אף אחד לא יסתכל על רכבי טווח 250 קילומטר. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 1.11.2024 בשעה 14:45, CRuzer669 כתב:

תקופה קשה בעולם המוטוריקה

למה? נסעת ברכב חשמלי?
מי שנוסע באחד סביר יקשה עליו החזרה לעולם הבנזיני.

עריכה אחרונה על ידי llaavvii
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, race driver כתב:

אני לא מדבר על מס קניה, אלא על בלו על הדלק.

 

אני יודע בדיוק על מה אתה מדבר, וההחזרים על הבלו לדלק צומצמו מאד מצ"ב טבלה - כמעט אף אחד כבר לא זכאי להחזר:

 

image.thumb.png.4cbce781d40388536e04476994c0675f.png

 

 

  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, davemustaine87 כתב:

כתבה עם הרבה מלל ומעט מאוד מספרים. איך אפשר להתייחס אליה ברצינות?

פעם אהבתי את תומר הדר, אבל לאחרונה ניראה שעיקר הכתבות שלו הם קליק בייט ללא באמת בשר. 

 

בלי קשר, עוד לפני שנה כתבתי על זה בקשר לידידה שהלכה לטרייד עם אמ ג'י חשמלית עם נתונים סבירים, :

 

 

מאז כמובן לא רק שהטרייד אין שוחט אלא גם רוכשי היד 2 לא מעוניינים ברכב כזה, והשוק תיקן את עצמו והמחירון של האמ גי המדוברת ירד תוך שנה וחצי ב-25 אחוז.

 

מעניין כמה היום יביאו בטרייד אין על רכב כזה. ביד 2 אפשר למצוא כאלו עם קילומטראז סביר ב-70-75 אלף לפני מיקוח. 

 

לא שזה מפתיע מישהו, בכנות. טווח גבוה יותר זה תמיד טוב יותר. וברגע התחילו להגיע רכבי טווחי 400 קילומטר, אף אחד לא יסתכל על רכבי טווח 250 קילומטר. 

 

במילים אחרות, מה שבן אדם חסך בדלק איבד בשווי רכב. מה עשינו בזה? 

ורוב הסיכויים שלא יוכל למכור את הרכב ליד שלישית בכלל. 

שלא לדבר על זה שצריך להתקין עמדת טעינה וסכנת הוצאות של בעיות סוללה או אחרות. 

לכן אני די סקפטי לגבי כל השוק הזה, אבל יד ראשונה וגם הליסינג יהיו חייבים להקיא אותם החוצה בכל מחיר. 

ככה שככל הנראה רכבים חשמליים יהיו שווים גרושים ביד שניה בעוד כמה שנים מה שירחיק קונים ביד ראשונה. 

עד שכל הדבר הזה יקבל פרופורציות, מחירי סוללות ירדו וכל מוסך ידע לטפל בכל רכב חשמלי. עד אז קונים פרטיים יוכלו אותה לדעתי ביום שירצו למכור את הרכבים שלהם ולהתחדש בחדשים. 

טויוטה קורולה ספייס 2019

מאזדה 3 ספיריט 2014 2.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, PriceDevil כתב:

אני יודע בדיוק על מה אתה מדבר, וההחזרים על הבלו לדלק צומצמו מאד מצ"ב טבלה - כמעט אף אחד כבר לא זכאי להחזר:

 

וואו, לא ידעתי שזה ככה היום, בתכלס פשוט ביטול מוחלט של החזר הבלו למרבית המשאיות על הכביש. מילא היו מגבילים את זה לאזור ה-6 טון של הטנדרים הכבדים שהפכו לסוג של מקלט מס, אבל גם משאיות חלוקה קלות של 7.5-14 טון? אחר כך מתפלאים שהמוצרים כאן יקרים. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך שלא בוחנים את הנושא, על פניו השורדות האמיתיות יהיו מכוניות טסלה, שגם היום הוותיקות שבהן נותנות את אותה תמורה כמו בשנתן הראשונה. 

  • רעיון טוב! 3

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה.  מסביבי  רואה עדיין נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש , בכל נסיעה . 

עד מתי 😡

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדהים שאנשים עדיין סקפטיים בנוגע לרכבים חשמליים כשישנן כמויות אסטרונומיות מהם בעולם. לא מעט אנשים שאני מכיר בארה"ב כבר קונים את החשמלית השלישית שלהם, כולם סופר מרוצים והכל בסדר. הרכבים נמכרים בשוק היד ה-2 (גם בארץ), אפשר להפסיק לדאוג. יש עוד אינספור יתרונות שאפשר לפרט עליהם אבל זה לשרשור אחר...

אנשים פה חשדנים ושואלים שאלות שהיו צריכות להשאל לפני 10 שנים, לא היום.

זה מזכיר לי שלפני 15 שנה כשנהגתי בהיברידית עלו אצל אנשים אותם הטיעונים בדיוק (חוץ מעניין הטווח). ולקח להם המון זמן לעכל את הטכנולוגיה כשלא באמת הייתה לזה סיבה מוצדקת לדעתי. חשדנות יתר על המידה, בדיוק כמו עכשיו עם החשמליות.

בן אדם שיש לו אפשרות לעמדת טעינה בבית ורוצה רכב חדש צריך לרוץ ולקנות חשמלית, לא ללכת, לרוץ! חבל על כל רגע מבוזבז. אמרתי את זה גם בשרשור של הטסלות כשעוד הן היו חדשות בארץ והנה תראו איזו הצלחה!

ברחוב שלי זה נראה כאילו יש יותר רכבים חשמליים מרכבי בנזין, כולם הצטרפו לחגיגה, מרוצים והכל בסדר. ברחוב של וילות בסמוך אלי, הצטרפו החודש לפחות 4-5 אקספנג גי6 בצבעים מוזרים ועוד 3-4 זיקר איקס חדשות. בחגים כולם החנו את הרכבים בחוץ כדי לשמור את החניה בתוך הוילות לאורחים אז בכלל כל הרחובות הפכו לרוב חשמלי. רכבים שלפני כן לא ראיתי כי חנו והטעינו רק בפנים באופן קבוע, פתאום מילאו את הרחובות בכל מקום.

עריכה אחרונה על ידי Shmelov
  • רעיון טוב! 2

"If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself."

- Albert Einstein

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, PriceDevil כתב:

אני יודע בדיוק על מה אתה מדבר, וההחזרים על הבלו לדלק צומצמו מאד מצ"ב טבלה - כמעט אף אחד כבר לא זכאי להחזר:

 

החזר ? ? ? ? ?

 

בן אדם מתחבר לתקע,

ולא שם סנט שחוק על בלו,

למה הוא צריך החזר ? ? ?

 

הבאת טבלה על סולר ?

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Shmelov כתב:

מדהים שאנשים עדיין סקפטיים בנוגע לרכבים חשמליים כשישנן כמויות אסטרונומיות מהם בעולם. לא מעט אנשים שאני מכיר בארה"ב כבר קונים את החשמלית השלישית שלהם, כולם סופר מרוצים והכל בסדר. הרכבים נמכרים בשוק היד ה-2 (גם בארץ), אפשר להפסיק לדאוג. יש עוד אינספור יתרונות שאפשר לפרט עליהם אבל זה לשרשור אחר...

אנשים פה חשדנים ושואלים שאלות שהיו צריכות להשאל לפני 10 שנים, לא היום.

זה מזכיר לי שלפני 15 שנה כשנהגתי בהיברידית עלו אצל אנשים אותם הטיעונים בדיוק (חוץ מעניין הטווח). ולקח להם המון זמן לעכל את הטכנולוגיה כשלא באמת הייתה לזה סיבה מוצדקת לדעתי. חשדנות יתר על המידה, בדיוק כמו עכשיו עם החשמליות.

בן אדם שיש לו אפשרות לעמדת טעינה בבית ורוצה רכב חדש צריך לרוץ ולקנות חשמלית, לא ללכת, לרוץ! חבל על כל רגע מבוזבז. אמרתי את זה גם בשרשור של הטסלות כשעוד הן היו חדשות בארץ והנה תראו איזו הצלחה!

ברחוב שלי זה נראה כאילו יש יותר רכבים חשמליים מרכבי בנזין, כולם הצטרפו לחגיגה, מרוצים והכל בסדר. ברחוב של וילות בסמוך אלי, הצטרפו החודש לפחות 4-5 אקספנג גי6 בצבעים מוזרים ועוד 3-4 זיקר איקס חדשות. בחגים כולם החנו את הרכבים בחוץ כדי לשמור את החניה בתוך הוילות לאורחים אז בכלל כל הרחובות הפכו לרוב חשמלי. רכבים שלפני כן לא ראיתי כי חנו והטעינו רק בפנים באופן קבוע, פתאום מילאו את הרחובות בכל מקום.

הסקפטיות היא לא להגיון במכונית חשמלית אלא לרעיון ההחלפה.

לדעתי, מכונית חשמלית היא בהחלט אפשרות סבירה לחלקל מהאנשים.

אבל, כפי שמכוניות היברידיות לא החליפו מכוניות בנזין כך אני גם בספק שיעשו החשמליות.

 

הסקפתיות נובעת בעיקר מדחיפה של ממשלות. 

אני לא חושב שהיתה דחיפה של ממשלות להחליף את הסוסים במכוניות, אנשים בחרו בשוק חופשי את מה שמתאים להם.

מכוניות חשמליות זוכות לדחיפה גדולה מממשלות רבות בעולם.

למשל בישראל, מכונית חשמלית משתלמת משום שמס הקנייה עליה נמוך משמעותית וכך גם עלות ה"תדלוק".

אין לי בעיה עם אף אדם שבוחר ברכב חשמלי אבל הייתי מעדיף לא לסבסד את הבחירה שלו במובן שהייתי רוצה שהמס יהיה שווה או לפחות דומה. 

לפני 21 שעות, arik100 כתב:

לא הבנתי את העליהום על החשמליות..

זה יותר זול לייצור, זה יותר זול לאחזקה, זה יותר זול לתדלק..

זה עדיין לא במיינסטרים אבל זה לא רחוק משם

 

זה יותר יקר לייצור
וזה זול יותר לתדלוק הרבה בזכות הבדלי מס

  • אהבתי 1

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, mcshmupi כתב:

אני לא חושב שהיתה דחיפה של ממשלות להחליף את הסוסים במכוניות, אנשים בחרו בשוק חופשי את מה שמתאים להם.

זה היה הדרגתי.

כאן נאמר שמספר הסוסים בניו יורק ירד ב-1910 עד 1920 מ-128 אלף ל-56 אלף.

נראה שעדיין היה שימוש מסוים גם בסוף שנות ה-30. תמונה מ-1938:

wpa_24_ferries_04.jpg?format=1500w

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, PriceDevil כתב:

 

הסברים:

נטע - רכב סיני חשמלי יבוא של בליליוס כרגע ממש לא מעניין כי מגיע ללא מערכות בטיחות. מדברים על תחילת שיווק ב-2025 עם מערכות בטיחות

גיאיוואן - רכב חשמלי קטן בגודל של קטגוריה L7 אבל מורשה לנסוע בכל דרך ייבוא של UDS עולה 95000 ש"ח. לא שווה את הכסף (לעניות דעתי)

                מבחן דרכים (הכולל סרטון Youtube) תוכלו למצוא בקישור הבא

פורד - כולן מוסטנג MACH-E בייבוא מקביל.

SWM - ייבוא של דלהום מיניוואן חשמלי מכוער טילים ומתומחר כדי לא להמכר - לא ממש ברור אם יש לו עתיד כאן.

 

בפייסבוק של דלהום אפשר לראות שמסרו כמה SWM ללקוחות חרדים, הרכב מזכיר את הסובארית של פעם רק ארוכה יותר - בסין נהיה די להיט למכור גרסאות מוארכות של המיקרואנים שנפוצים בעיקר אצל היפניים.

הם מוכרים עוד מסחרית חשמלית בשם אסיה סטאר (כולל אחת שנמכרה בדיגום של מיניבוס לחברת הסעות) שחוץ מהפרונט היא נראית כמו העתק של מרצדס ספרינטר - בצורה של החלונות והדלתות.

 

והנה הרגע יצאתי מהעבודה ונתקלתי בשיקוץ הסיני, נראה שזאת הנטע המדוברת ואכן היה עליה מובילאיי.

וכמו שמישהו רשם פה, לדעתי לא רק הרכבים מתחת ל-400 ק"מ יקבלו שחיטה במגרשים, אלא גם כל הסדרות הקטנות ובייחוד אלה שנמכרו ללא מערכות בטיחות.

20241103_192351.jpg

20241103_192400.jpg

  • מעניין 1
קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...