Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

4,000 מצלמות, וקנסות לפי מהירות ממוצעת: התוכנית החדשה למאבק בקטל בכבישים


yor2
שימו לב! השרשור הזה בן 638 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אל דאגה, ימצא לתוכנית תקציב, שהרי מטרת המצלמות להכניס עוד כסף לקופת האוצר. You gotta spend money to earn money.

 

אפשר להכניס כסף נוסף לקופת האוצר אם יכניסו את הוגי התוכנית לאגף הגבייה. ראשית כי כפל תפקידים ושנית כי להוגי התוכנית אין שום קשר לבטיחות בדרכים, למה לשלם למישהו שלא מבצע את העבודה לשמה נשכר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רמת אמינות: מעלים מיסים על המשקאות המתוקים בשביל לדאוג לבריאות האזרחים.

לדעתי בשביל לחולל שינוי צריך להתחיל בשינויים במערכת המשפט והחוקים.

אחרי זה לעשות קאיזן במשטרה, הארגון הזה לא יעיל מספיק (אני מאוד עדין במילים) אין פלה שהאמון בהם נמצא בשפל של כל הזמנים.
 

  • אהבתי 3

  

בתאריך 2.10.2018 בשעה 21:25, GTI33 כתב:

אל תתרגש מ0-100, זה כ''כ לא מעניין, מה שחשוב זה החיוך שנמרח לך על הפרצוף שאתה נוהג ברכב ושאתה צועד בדרך אליו או מסתובב להגניב בו עוד מבט מאוהב שאתה יוצא ועוזב אותו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישראל מפגרת אחרי אירופה במלחמה בתאונות הדרכים, ולכן זה כן נושא שצריך לעסוק בו כמובן.

אני לא מתחבר להתעסקות במהירות כבעיה העיקרית, כי היא לא. וחוץ משיפורי תשתית, שהם בסופו של דבר הגיים צ׳נג׳ר הכי גדול בהקשר הזה כנראה, אני חושב שהיו צריכים להתעסק במה שקורה בערים. 

מיתון תנועה הנדסי (כלומר לא שלט) זה משהו שחייב להכנס לכל עיר כאן. כן, זה מעצבן את מי שנוהג. הרבה ונתקע בפקק. אבל הצד השני של זה הוא שהמהירות הממוצעת בערים היא גם ככה נמוכה מאוד, ודווקא האצות רגעיות כדי להגיע לרמזור (או לעקוף מכונית שבדיוק עצרה לפני מעבר חציה) יכולות להוביל לתאונות קטלניות.

 

 

  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיתון הנדסי זה מסוג הדברים שלוקחים אחריות מהנהגים ורק פוגעים בשינוי התודעה. הנהג יסע כחוק איפה שפשוט אי אפשר לנסוע יותר מהר וירשה לעצמו לעשות מה שבז.. שבראש שלו איפה שהתשתית מאפשרת.

עריכה אחרונה על ידי Boltik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה די הדבר היחיד שעובד בעולם.

תשתית טובה היא לא כזו שבונה שמישהו ילמד נהגים לקחת אחריות ולא לעשות טעויות, אלא מצמצת או מונעת את התשלום על הטעות. 

  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחרונה ראיתי דוגמאות לנהיגה בחו"ל:
1. צ'כיה - כל כביש בינעירוני, גם צר ולא הכי חדש, מוגבל ל-90 קמ''ש. יש תמרורים לפני פניות חדות, אבל אין הגבלת מהירות, כי זאת אחריות הנהג להחליט מה המהירות הבטוחה. בישראל באותו מצב במקרה של תאונה הנהג יפיל את כל האחריות על המדינה שלא היציבה תמרור הגבלת מהירות. במדינה מתוקנת הנהג ישא באחריות כי הוא זה שהיה מאחורי ההגה והוא זה שצריך לקבל החלטות.
2. גאורגיה - כאוס, כבישים הרריים במצב ירוד, המון משאיות איטיות, המון עקיפות - אבל! אין תאונות. נהגים סופר מתחשבים אחד בשני וגם כאשר מישהו יוצא לעקיפה מסוכנת, הרכב ממול ירד לשוליים והרכב הנעקף ישמור מקום בנתיב ויתן לרכב העוקף להשתלשב חזרה בבטחה. אף אחד לא רואה בעקיפה כפגיעה באגו (ולא חסר אגו בקווקז), לא מתעצבן ומנסה לעזור לנהגים אחרים איפה שצריך.

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שחווית בגאורגיה לא מייצג את המציאות האובייקטיבית שם, כמו הרבה דברים שאנחנו חווים.

נהרגים שם הרבה יותר אנשים מישראל בתאונות ביחס לגודל האוכלוסיה, למשל. ובטח גם נפצעים יותר, אפשר לחפש.

 

הגישה המערבית שעובדת ומוכיחה את עצמה עושה שני דברים בדיוק: מנסה להקטין את התלות ברכב הפרטי. מנסה לייצר תשתית שלוקחת בחשבון שאנשים טועים ויטעו תמיד. אתה יכול לגגל על זה, ולראות שזה מה שמיישמים בצפון מערב אירופה וזה עובד להם נהדר. 

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, Boltik כתב:

כאשר מישהו יוצא לעקיפה מסוכנת, הרכב ממול ירד לשוליים והרכב הנעקף ישמור מקום בנתיב ויתן לרכב העוקף להשתלב חזרה בבטחה

אהבתי. מזכיר לי קצת את רומניה ואוקראינה. כאילו יש לרכב הבא ממול אופציה אחרת...

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Boltikגיאורגיה? שליש צאוכלוסית ישראל, הרוגים (אבסולוטית) פי 1.5-2 מישראל. דוגמה רעה מאוד.

 

שינויים גיאומטריים קטנים יכולים להביא תוצאות יפות. ראיתי, למשל, מחקר של IIHS שבו בצמתים של כבישים "כפולים" מתחו את איי התנועה קצת לתוך הצומת. מאלץ את הנהגים לפנות שמאלה בצורה יותר חדה ולכן להאט, וכך מגן על הולכי רגל.

  • רעיון טוב! 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, יבגניפ כתב:

מה שחווית בגאורגיה לא מייצג את המציאות האובייקטיבית שם, כמו הרבה דברים שאנחנו חווים.

מסכים, אבל זאת הדרך שלהם להתמודד עם מצב והעומס על הכבישים ולדעתי זה עובד לא רעה ביחס לתשתיות שיש להם.
 

לפני 24 דקות, tinoki כתב:

אהבתי. מזכיר לי קצת את רומניה ואוקראינה. כאילו יש לרכב הבא ממול אופציה אחרת...

אתה פיספסת את החלק החשוב בדברי - "אף אחד לא רואה בעקיפה כפגיעה באגו (ולא חסר אגו בקווקז), לא מתעצבן ומנסה לעזור לנהגים אחרים איפה שצריך."

לפני 13 דקות, sperial כתב:

גיאורגיה? שליש צאוכלוסית ישראל, הרוגים (אבסולוטית) פי 1.5-2 מישראל. דוגמה רעה מאוד.

כן, אבל:
- המון תעבורה כבדה מחו"ל.
- מצב הכבישים מזעזע.

כך שפי 3 (כמות הרוגים לכל 100K תושבים)  זה די הישג לדעתי.

לפני 15 דקות, sperial כתב:

שינויים גיאומטריים קטנים יכולים להביא תוצאות יפות. ראיתי, למשל, מחקר של IIHS שבו בצמתים של כבישים "כפולים" מתחו את איי התנועה קצת לתוך הצומת. מאלץ את הנהגים לפנות שמאלה בצורה יותר חדה ולכן להאט, וכך מגן על הולכי רגל.

ועל הדרך מוריד קיבולת של הצומת וגורם לפקקים.
אם הנהגים היו יודעים שעל כל אי מתן זכות קדימה להולכי רגל במעבר חציה יחכה להם קנס שמן, כולם היו מאיטים גם בלי אי תנועה.

עריכה אחרונה על ידי Boltik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, yor2 כתב:

מה אומרים יעזור?

https://www.ynet.co.il/news/article/skdurmva9#autoplay

4,000 מצלמות, וקנסות לפי מהירות ממוצעת: התוכנית החדשה למאבק בקטל בכבישים

למרות שטרם גובשה ואושרה סופית, ובצל ביקורת על משרדה, שרת התחבורה מיכאלי הציגה תוכנית שמקווה בתוך 5 שנים להפחית את מספר הנפגעים בתאונות ב-50%. על הפרק: קנסות לפי חישוב מהירות נהיגה ממוצעת, טיפול ב"אשכולות" אזוריים וסימולטורים לנהגי משאיות. המוקש: צריך תקציב מדינה.

איך נאמר - מחפשים פתרון ליד הפנס, שוב באים לכסף הקל מאכיפה ולא פועלים אכן למצוא את הגורמים האמיתיים לתאונות (לא המהירות גורמת לרוב התאונות) וזה מראה לנו מי יושב במשרד התחבורה.

מסחטת הכספים הקלים פועלת בכל הכח, וזה ביזיון.

במקום שוטרים שיסתובבו ויתפסו מזגזגים, חוצי פס לבן ועוד כאלה שמסכנים את כולם הולכים לפתרון שמביא כסף - מהירות

 

בושה בושה בושה בושה בושה

 

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום הישג במה שקורה בגאורגיה. וזה התשתיות שם הן כנראה לא טובות זה חלק מהבעיה.

מציע לקרוא ולהכיר קצת, אם אתה לא מכיר, לפני שאפרוש מהדיון. שוב, הצטבר מספיק מידע אמפירי מתועד על זה ממקומות שמצליחים ליישם את זה. וזה לא מבוסס בשום מקום לא על ערכים אישיים כמו כבוד, ולא על זה שיש שוטר בכל צומת 

(מצלמות מהירות לצערי יש כנראה בכל מקום בעולם).

 

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 638 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...