Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

4,000 מצלמות, וקנסות לפי מהירות ממוצעת: התוכנית החדשה למאבק בקטל בכבישים


yor2
שימו לב! השרשור הזה בן 595 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 4 שעות, yossiaviel כתב:

לפחות אם זה היה בצחוק, הייתי שם סימלון קטן כדי שעוד אנשים כמוני יבינו, שלא התכוונת לזה.

אבל במקרה שהיית רציני, רציתי להזכיר לך שיש כביש 90. [הכי ארוך במדינה].

לפחות בקטע מצומת הערבה, ועד קטורה. 

הקטע הזה די עמוס, ובנוסף נוסעות בו הרבה משאיות כבדות שמעקבות את התנועה, נוסעות לפעמים גם 70 קמ"ש ואף פחות מזה בשיפועים קטנים, וכל ניסיון לעקוף אותם או את השיירות שנוסעות אחריהם לאט מאוד, הם סוג של הימור רציני.

כל תאונה בכביש הזה היא חזיתית, ומסתיימת בהרוגים. ואחרי כל מקרה כזה, יש רק הבטחות, הפגנות, ומה לא... 

הכביש מצולק וישן, ונשאר ככה כבר עשרות שנים, וגם בורות פה ושם, ומה שעושים כל הזמן, זה תלאי, על תלאי, על תלאי.

במקום להתחיל לבנות כביש נורמלי כמו מקטורה ועד אילת, כלומר להוסיף עוד 2 נתיבים, הם מבזבזים הון עתק על מצלמות. כסף טוב שיכול היה להציל חיים, ולא כסף זרוק שמטרתו היא רק להעשיר את קופת האוצר.

נכון מאוד, כביש 90 הוא כביש איום ונורא.

גם בקטע בין צומת קטורה לבין צומת הערבה, וגם בלא מעט קטעים נוספים שלו.

אין מקום לטעויות, ואני מוצא את עצמי לא פעם גונב חתיכה מהשוליים רק כדי להיות קצת יותר רחוק מהתנועה ממול, ומנסה להבין מראש מאיפה יש סיכוי שיצא הליצן (מסוג ליצן רוצח) שינסה לעקוף עקיפה מסוכנת.

אני כל כך שונא את הכביש הזה, עד כדי כך שבחלק גדול מהנסיעות שלי למרכז אני בכלל לא עולה עליו - אלא נוסע מאילת בכביש 12 ומתחבר לכביש 40. אומנם גם שם יש קילומטראז' רציני ללא הפרדה באמצע, וגם יותר סיבובים, אבל שם יש הרבה פחות תנועה והסיכון קטן יותר משמעותית.

אפילו אם הנסיעה היא לירושלים, שאז כידוע כביש 90 חוסך זמן.

 

היו יכולים להחליט ולבצע תוך כמה חודשים הכפלה והפרדה קשיחה באמצע, אבל מושכים את זה שנים ובינתיים אנשים נהרגים בתאונות חזיתיות.

היו יכולים בינתיים לפחות לעשות הכפלה לצורך עקיפות נניח כל 10 קילומטרים, אבל גם את זה לא עושים למרות שזה כסף קטן.

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאד הדברים הגרועים בכל שפע הנתונים המתפרסמים בנושא תאונות דרכים זו אפס התייחסות לרכב עצמו. מצבו המכני, צמיגים, בלמים, שנתון, ציון בטיחות מערכות בטיחות ועוד. את המשטרה הבוחנת זירה קטלנית מעניין רק דבר אחד, מי אשם. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ch2856 כתב:

אני חושב שאד הדברים הגרועים בכל שפע הנתונים המתפרסמים בנושא תאונות דרכים זו אפס התייחסות לרכב עצמו. מצבו המכני, צמיגים, בלמים, שנתון, ציון בטיחות מערכות בטיחות ועוד. את המשטרה הבוחנת זירה קטלנית מעניין רק דבר אחד, מי אשם. 

אולי כי זה התפקיד של הבוחנים - לחקור זירה ולתת חוו"ד מה היו גורמים לתאונה?
בוחנים כן מתייחסים למצבו של הרכב, פתיחת כריות אויר וכדומה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, Boltik כתב:

אולי כי זה התפקיד של הבוחנים - לחקור זירה ולתת חוו"ד מה היו גורמים לתאונה?
בוחנים כן מתייחסים למצבו של הרכב, פתיחת כריות אויר וכדומה.

אני לא מדבר על זה. תנסה לברר בהתאם לחוק חופש המידע במקרה של תאונה קטלנית את הנתונים הבאים: את סוג הרכב, דגם, שנתון, איזה צמיגים היו מותקנים בו, מה מצב מערכת הבלימה, אילו מערכות בטיחות היו מותקנות ברכב וכו', לא תקבל מידע כזה כי אין כזה מידע מרוכז. מבחינתם לכל זה אין כל משמעות לתוצאות התאונה.  

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדיין לא מבין מה הבעיה שאתה מנסה לעלות לדיון.

משטרה היא לא גוף מחקר, אלא גוף אכיפה. אכן, אם (לדוגמה) מסקנת החקירה שהתאונה נגרמה כתוצאה מנהג שנרדם, אין משמעות למצב של הרכב ולא יתייחסו לכך במשפט. אם יש חשד שתאונה נגרמה כתוצאה מכשל ברכב, אז יבדקו כל בורג ברכב, יחפשו באיזה מוסך נעשו טיפולים ותיקונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, ch2856 כתב:

 מה מצב מערכת הבלימה

 

זה קצת בעייתי אם הרכב מרוסק, לא?

איך תדע אם היה חסר נוזל, היה בועות בצינור או שהצינור היה קרוע? (בהנחה שרכב עבר ריסוק רציני)

 

לפני 28 דקות, Boltik כתב:

אם (לדוגמה) מסקנת החקירה שהתאונה נגרמה כתוצאה מנהג שנרדם, אין משמעות למצב של הרכב ולא יתייחסו לכך במשפט. 

 

ואם זה רכב שהיה לו בעיה במערכת פליטה שגרמה לגזים כאלה ואחרים להכנס לתא הנוסעים ובגלל זה הנהג נרדם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, Sparrow420 כתב:

זה קצת בעייתי אם הרכב מרוסק, לא?

לא, כשל בבלימה מתבטא בסימני בלימה ומשם אפשר להתמקד.

 

לפני 29 דקות, Sparrow420 כתב:

ואם זה רכב שהיה לו בעיה במערכת פליטה שגרמה לגזים כאלה ואחרים להכנס לתא הנוסעים ובגלל זה הנהג נרדם?

תופעה מוכרת בעולם התעופה הקלה. לגופה יהיה צבע שפתיים ועור די אופיניים. כמו כן, במצב כזה יעשו בדיקות ויבדקו מדדים בסיסיים, בעיקר לצורך איתור סמים או אלכוהל.

עריכה אחרונה על ידי Boltik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Boltik כתב:

אני עדיין לא מבין מה הבעיה שאתה מנסה לעלות לדיון.

משטרה היא לא גוף מחקר, אלא גוף אכיפה. אכן, אם (לדוגמה) מסקנת החקירה שהתאונה נגרמה כתוצאה מנהג שנרדם, אין משמעות למצב של הרכב ולא יתייחסו לכך במשפט. אם יש חשד שתאונה נגרמה כתוצאה מכשל ברכב, אז יבדקו כל בורג ברכב, יחפשו באיזה מוסך נעשו טיפולים ותיקונים.

היא אכן לא גוף מחקר, אך על בסיס הנתונים שהיא מספקת מייצרים כאן תאוריות להפחתת תאונות הדרכים. צמיג סיני זה לא כשל ברכב, גם לא צלחות בלימה סיניות, גם לא.... המדינה לדוגמה אפשרה ליבואנים מסוימים לחגוג על מובילאיי במקום לשווק רכבים עם בלימה אוטונומית, מישהו בדק אם ברכב מסוים מערכת בלימה אוטונומית במקום מובילאיי הייתה מונעת תאונה? ברור לכולם כי רכב מודרני יותר מונע פגיעות קשות והורגים, שמעת ולו פעם התייחסות לנושא? 

 

מה שאני אומר זה ששוב ושוב ושוב רק לחפש את המטבע מתחת לפנס ולא להסתכל ולו לרגע אחד ימינה או שמאלה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה"סיניים" האלה עוברים תקינה, כלומר עומדים בדרישות מינימום. והמובילאיי נחשב תחליף לא לבלימה אוטונומית אלא להעדר כל אמצעי בטיחות. ודרך אגב, בלימה אוטונומית מונעת בעיקר תאונות חזית אחור, שכמעט ואינן קטלניות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר, שבעבר התגאו במשטרה ש"הצליחו להוריד את מספר הנפגעים בתאונות הדרכים" - 

התקינו מצלמות בכביש 4, והראו, שבשנה שלאחר מכן מספר הנפגעים ירד ב- 20%. 

הישג משמעותי ביותר!

מה שהם לא סיפרו, זה שבכביש 2 הם לא התקינו מצלמות, אבל מספר הנפגעים ירד ב- 40%. 

כלומר... אולי המצלמות מנעו ירידה של עוד 20%...

 

אני מעריך שמספר הנפגעים בתאונות ירד - קצת שיפור בתשתיות, הרבה שיפור בבטיחות הרכב (אקטיבית ופסיבית) ובכלל - מדובר במגמה מתמשכת של ירידה במספר הנפגעים. 

 

שימו לב - כל שנה אמנם נהרגים בארץ כ- 350 איש בתאונות, אבל עדיין מדובר במגמת יריד - השנה שבה היו הכי הרבה הרוגים בכבישי הארץ היתה 1975, אז נהרגו כ- 756 איש!!!

כמה אנשים היו אז בארץ? כ- 3,500,000. הרבה פחות ממחצית מהיום.

כמה מכוניות היו אז בארץ? 

הנסועה היתה פחות מ- 20% ממה שנוסעים היום. 

ובכל זאת - בשנות ה-70 היו 5 שנים רצופות שגבו מעל 700 קורבנות בשנה.  

 

אז מספר הנפגעים ירד, מישהו יעשה מסיבת עיתונאים ויקח קרדיט, ואנחנו נמשיך לסבול. 

 

אה... ואם מספר הנפגעים לא ירד, ימשיכו להאשים אותנו. 

  • אהבתי 2

היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / בדלתא לבנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, sperial כתב:

ה"סיניים" האלה עוברים תקינה, כלומר עומדים בדרישות מינימום. והמובילאיי נחשב תחליף לא לבלימה אוטונומית אלא להעדר כל אמצעי בטיחות. ודרך אגב, בלימה אוטונומית מונעת בעיקר תאונות חזית אחור, שכמעט ואינן קטלניות.

התקינה שאתה חושב שהיא בודקת משהו היא בסך בעיקר סימון חובה לצמיג, אין שום מעבדה עצמאית שבודקת צמיגים ואת כל הנתונים מספק היצרן בעצמו. המובילאיי החליף אצל לא מעט יבואנים את הבלימה האוטונומית גם אם היצרן הציע את זה כי החוק אפשר להם, רנו, סוזוקי ועוד בהחלט חסכו כסף כי החוק אפשר להם להתקין מובילאיי במקום בלימה אוטונומית. הולכי רגל זה לא נחשב אצלך? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 4.8.2022 בשעה 14:01, Boxer כתב:

שימו לב - כל שנה אמנם נהרגים בארץ כ- 350 איש בתאונות,

זה יהיה קצת גזעני לומר את זה 

אבל מעניין אותי כמה מהמספר הזה הם בני דודים

ובאחוזים בכמה תאונות היו מעורבים בני דודים 

עריכה אחרונה על ידי tan tan
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף לכל הנאמר - יש נטיה לחלוב אזרחים נורמטיביים ולהקל על עברייני כביש. נותנים מקסימום עונש לעבריין ראשון עם עבר נקי של 20 שנה ובו בזמן מחזירים לכביש עבריינים עם עשרות עבירות. לשלול ל5-7-10 שנים לעבריינים כבדים ובנוסף כלא של 5-7-10 שנים +חילוט הרכב אם יתפס בשלילה, וכבר הורדת את מירב הרוצחים מהכביש.

עריכה אחרונה על ידי nev
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 595 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...