Jump to content

הצילינדר השישה עשר

  • הודעות

    52
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

כל מה שפורסם על ידי הצילינדר השישה עשר

  1. לא הבנת, לא התייחסתי כלל לציטוט של סולברג, אלא למעבר תקין של השלטון אם נתניהו יפסיד בבחירות. בבקשה אל תשייך לי דברים שלא אמרתי ולא התכוונתי לומר Did you just assume my political stance? (הכנס meme של שיער כחול/סגול) 😆
  2. כיצד אתה מרגיש שעשו לך דמוניזציה? הרגע כתבתי לך שלא כל מתנחל מחבל ולא כל איש ימין ביביסט. ואפשר להיות איש ימין ולהקיא מכל מה שהממשלה הזאת עושה
  3. מקווה שאתה צודק, רק חשוב לשים לב שבהונגריה ההחלפה הייתה על ידי מישהו באותו צד פוליטי של המפה. ממש לא כל מתנחל מחבל, ולא כל איש ימין ביביסט. אפשר להתווכח מבלי לעשות דמוניזציה לצד השני
  4. מטריל, מטריל. יש מיליוני אנשים שמאמינים שהעולם שטוח, זה לא אומר שאדם אינטליגנטי יאמין בזה. אדם שפותח מכסה מנוע ובודק ומנסה לפענח בעיה לא יקבל תשובה שלא מחוברת בשום צורה למציאות, גם אם בית כנסת שלם יאמר שהבעיה נובעת מהמזוזה בבית. אני בטוח שהיו רבנים שהאשימו את מכת העכברים בבני ברק במשהו שקשור לדת, ובכל זאת אדם רציונאלי יחשוד שישנה סיבה אחרת
  5. אני כבר זמן מה מאמין שאתה אדם אינטליגנטי שבוחר להטריל. גם אני אוהב שניצל. בתור עגלה ריקה, אני תוהה האם הקורונה לא פגעה בהמון חרדים כדי להראות לכם שאתם לא מעל ״ונשמרתם לנפשותיכם״. ואיתם גם אסון מירון, והשביעי באוקטובר. כל הדברים שחרדים חשבו שהם פטורים מהם, כמו שמירה על הנחיות, שמירה על זהירות, התגייסות להגנה על עצמכם. וכל אלו קרו בזמן שהנציגים שלכם בשלטון. אולי אם היו קורים בזמן שממשלת השינוי הייתה בשלטון, היה קל יותר להאמין להטרלה שלך.
  6. למג״ב יוכלו להתגייס? או שהמשטרה גם גוף מוקצה? זה לא גוף מחנך ושירות שם מקביל לשירות צבאי
  7. ראשית לא כולם עובדים, שנית ממשכורת של דריוור לדעתי אי אפשר להחזיק 7 ילדים ללא תמיכות מהמדינה. אם המדינה קורסת או מואסת בתמיכות, בעיה כלכלית
  8. בפורום כאן אני לא נלחם, אני מנסה להבין. אפילו לשכנע כנראה אי אפשר באינטרנט
  9. אני לא נלחם על מקומי במדינה, אני חושש שבדרך הנוכחית לא תהיה כאן מדינה. אני כבר לא צעיר, אבל מקווה שבזכות ההשכלה שלי אסתדר בחו״ל כמהנדס. מה יעשה אברך שלא למד אנגלית או חשבון בסיסי, לא עבד יום בחייו ופתאום יש לו הכרח לממן את שבעת ילדיו? הרי ברור להם שבחו״ל יאלצו לעבוד והרוב המוחלט לא יוכל לשבת ורק ללמוד, אז בתור אנשים ש*חרדים*, הם אמורים להתכונן לזה או לנסות למנוע את התרחיש הזה. זה מה שאני מנסה להבין כאן - מה הם חושבים שיקרה *איתם* אם ההסדר הקיים יקרוס, בין אם בהחלטה של העם שנמאס, או שהמדינה תתמוטט. כל זה טוב ויפה, אבל גם אם יקח את כל הכסף שיש במדינה, בשלב מסוים הכסף יגמר. אם הם לוקחים יותר כסף ממה שהם מחזירים וחלקם באוכלוסיה הולך וגדל, בשלב כלשהו ייגמר הכסף, כי ההוצאות גדולות מההכנסות. הם הרי לא באמת מאמינים שזה יסתדר מידי שמיים. כאשר חרדי צריך להגיע מבני ברק לירושלים הוא לוקח אוטובוס, לא ממתין בביתו שמלאך ישא אותו לשם. כאשר לאותו נציג מכובד בפורום יש בעיה רפואית הוא נוסע לים המלח, לא נושא תפילה ועוצר שם. אז למה מבחינתו פרנסה וביטחון הם שונים?
  10. הוא נשמע אדם אינטליגנטי ואני בטוח שהוא יכול ללמד אותי המון דברים. אני מניח שהוא, כמו חרדים אחרים, נתקל בדיסוננס בין מה שנוח לו אל מול המציאות ולכן המציאות זוכה לעיוות מסוים כדי שהדברים יסתדרו. הם גם לא האשמים הבלעדיים בנושא, יש כאן ״תרומה״ אדירה של פוליטיקאים מכל הגוונים לאורך השנים. זה לא שאני אשכנע אותו או אחרים, אבל אני מרגיש שצריך לומר משהו, אנחנו די דוהרים לתהום
  11. זה לא נכון. הם התגייסו ושירתו. אם הם לא היו משרתים, לא היה צורך בהגדרת 400 תלמידי ישיבה, אלא אם אתה מאמין שהיו 400 חרדים בכל התקופה מהקמת המדינה עד שבגין עלה לשלטון.
  12. אם היה לזה רוב זה היה עובר, אפילו בקואליציה הקיימת זה לא עובר. בציבור אין לזה בכלל רוב, כפי שאתה אומר, זה נובע משיקולים קואליציוניים. אבל ציבור המצביעים של המפלגות האלו *מתנגדים* לחוק כזה. אם היה לכם האמון בזה, היו מעלים את הנושא למשאל עם, תאמין לי שאם רוב הציבור היה תומך בזה היה קשה להתנגד לזה משפטית. ושוב, אי אפשר לחוקק משהו לא שיוויוני בדמוקרטיה. אם מחר עולה ממשלה אנטי חרדית, היא לא יכולה בהצבעת רוב לקבוע שחרדים אינם אזרחים יותר. בעבר פטרו 400 תלמידי ישיבה, היום הנציגים החרדים דורשים שכל חרדי יהיה פטור, גם אם הוא לא לומד. אם באמת היה רצון לפטור מספר תלמידים מוכשרים, למשל 1000, היו מוצאים תמיכה כמעט מקיר לקיר. כל השאר יכלו ללכת לפלוגות מג״ב ואז הם לא היו בתוך הצבא שהם חוששים ממנו. אבל זו לא שאלה של שמירה על צביון דתי, זו שאלה של שליטה והיבדלות. כפי שהחיזבאללה יודעים שהם לא באמת אלו שמגנים על המדינה, הם פשוט רוצים לשמור אצלהם את הכוח מסכים, כולם מחכים שהמדינה תתרסק בגלל זה, העיקר להעביר עוד קדנציה. אם הייתם מבינים שזה לא יכול להמשיך ככה ואתם תסבלו יותר מכולם שזה יקרוס, אתם הייתם דוחפים לשנות את המצב
  13. אני רק שואל אם אתה לא רואה כאן הקבלה למה שקורה בלבנון. מיעוט גדול מחליט שהוא אקס טריטוריה משאר המדינה, הוא יחליט מה שהוא רוצה והרוב צריך לספוג את ההשלכות, במישור הצבאי והכלכלי. ואם חלילה הרוב ירצה לכפות עליו להיות כפוף לחוקי המדינה הוא מאיים בנזק מטורף למדינה. לא נזק בגלל שהוא יעזוב את המדינה, המדינה רק תרוויח מכך. לא, הוא לא רוצה לעזוב את המדינה כי במקום אחר הוא לא יקבל את הכספים שהוא מקבל או הכוח שהוא זוכה לו היום. ואת כל זה אני כותב בעצב. אתם מביאים אותנו למצב של לבנון ועוד חושבים שזה מצב טוב. ולמרות שיש ביניכם כל הרבה אנשים חכמים, פשוט התרגלתם לעיוות הזה שנמשך כל כך הרבה זמן, שאתם חושבים שזה מצב בריא שיכול להמשיך, שהמציאות לא השתנתה
  14. לא שמעתי על גנב רכב אחד שהפך לאזרח לתפארת בגלל שנכנס לכלא, אני חושב שהמטרה היא ענישה, אבל מה אני יודע. האמת שאם להם זה סבבה להיות בכלא הצבאי, אני לגמרי תומך בכלא לשלוש שנים, עם ארוחות של צה״ל. מבטיח לך שזה פחות ממה שהם מקבלים מימון עכשיו ודוחה את תשלומי הילדים העתידיים שלהם, נשמע פיתרון win win. אם אפשר לשים את הכלא הצבאי ליד הגבול, נוכל לזכות להגנת הגבולות בזכות הגמרא שהם לומדים ובכלל תבוא כל הבעיה שלנו לידי פתרון. (חלילה שלא תחשוב שאני כועס, נראה לי שאתה אדם אינטליגנטי שמספר בדיחה, אז אני זורם)
  15. גם ככה הם על חשבון המדינה, משנה מאיזה תקציב?
  16. ולכן אין שום בעיה לשבת איתם בכנסת ושיקבלו את כל הזכויות שיש לאחרים. ההגיון שלי אומר שמי שעובד ומשרת ופועל במסגרת החוק הוא לגיטימי. הבעיה היא שרבים מהח״כים החרדים תומכים באי שירות והתחמקות מעבודה. זה לא מצב שיכול להחזיק את עצמו. שלחו לך מכונות הנשמה בקורונה , לא קשור למלחמה, הם משתפים איתך פעולה כי יש לנו אינטרסים משותפים. את אותם אינטרסים משותפים תוכל למצוא עם ערבים ישראלים
  17. לא. יש מוסלמים שנלחמים לצד מדינת ישראל, וראית את זה במלחמה מול איראן. יש לך את איחוד האמירויות, ירדן סייעה לנו, יש מוסלמים שמשרתים בצה״ל והם בכלל לא זניחים. ההכללות הגנריות האלו מאפשרות לפסול קבוצות אחרות בקלות במקום לראות באופן אמיתי את המצב. אני גם לא כל כך מבין איך ימין על מלא מלא מלא יכול לממן ארגון טרור מוסלמי במשך שנים,לתת דריסת רגל למדינה מוסלמית עוינת בלב הלשכה החשובה ביותר, לתת נשק ולאמן צבאית מוסלמים אחרים בעזה (אלא אם הכוחות הללו שייכים לדת הבאהאית) ועדיין לטעון שהבגידה הכי גדולה היא לשבת עם מוסלמי בקואליציה
  18. אני ממליץ לקרוא לגבי גרושים חרדים, בחורי ישיבה שלמדו בכולל והנשים פרנסו אותם (אגב הפוך ממה שכתוב בתורה). בפן הכלכלי ההפרדה הזו ממש קשה, הם מגלים שהם חייבים לעבוד ושאין להם כלים ויכולת לכלכל את עצמם, שלא לדבר על לתמוך במשפחתם. כאן ההקבלה המעניינת לדמות החרדית בתפיסה החילונית: קבוצה שרואה את עצמה כמיוחדת, המקבלת כמובן מאליו שהצד השני מפרנס אותו. עומק השבר הכלכלי, אם הצד השני יפרד או יקרוס, הוא גדול מאוד. תפיסות מסוימות יתרסקו אל מול המציאות , ברמה של פגיעה בתפיסת העצמי. אבל בסופו של דבר הם יסתדרו, כמו הגרוש החרדי. אני לא מבין איך ציבור מנסה להחזיק בנישואים האלו , כאשר הצד השני מאס בהם. לא יעזרו כל ההתפלפלויות, בסופו של דבר ישנן שלוש אפשרויות: שינוי מהותי בהתנהגות, קריסת הצד המפרנס או גירושין. בשני המקרים האחרונים זה המשבר לצד התלותי יהיה גדול מהותית ולאלו הטוענים שהצד השני לא מאס בכך, שימו לב מי המצדד בחרדים: אלו לא אלו המפרנסים. זו עדיין תהיה קריסה של הצד המפרנס, תוכלו להתנחם בכך שגרמתם לקריסה בצורה דמוקרטית
  19. סתם לנושא הזה: האם יש משהו שהממשלה שלנו יכלה לעשות כאן? אולי הסברה? אולי יש שר שיכול היה להתפנות לזה? אולי כדאי להימנע מאמירות של כיבוש והשמדה, כי יש להם אפס תועלת ולמעשה מביאים רק לנזק בזירה הבינלאומית?
  20. אפשר להגדיר צירוף מקשים כמו ב windows להחלפת שפה, אצלי זה דרך ההגדרות של keyboard . מצטרף להמלצה על גרסאות קלות יותר kubuntu, lubuntu. אם אתה צופה הרבה במדיה לוקאלית הייתי מנסה את kodi כאפליקציה, הממשק מאוד נוח לתפעול כמו כן אני אישית מבטל נעילת משתמש אוטומטית ושומר מסך עבור מחשב שמחובר לטלויזיה, סתם לנוחות
  21. תודה רבה לכם. ננסה דרך משרד הרישוי
  22. תודה רבה, אכן משם הגעתי. כאשר מסמנים העברת בעלות האתר נותן מספר אפשרויות: אינטרנט, דואר, רישוי. כאשר בוחרים הסרת שותף, אין אופציות. השותף אכן מעוניין לרדת. בעת העברת בעלות שני הצדדים מתחברים לאתר ביחד, תהיתי מדוע כאן אין אופציה כזו האם אפשר להגיע למשרד ללא תור?
  23. ערב טוב לכולם ותודה מראש לעונים: אני מעוניין להוריד שותף ברישיון הרכב - האם הברירה היחידה היא לגשת למשרד הרישוי? להעביר בעלות אפשר באינטרנט או בדואר, אבל להסיר את אחד השותפים צריך להגיע בפועל למשרד הרישוי? התורים הם רק לעוד חודש מעכשיו, לא אידיאלי. מישהו עשה זאת בעבר?
  24. אלו שני צדדי הסיב? הגדול זה SC, הקטן LC אבל החיבור לא מגדיר את מאפייני הסיב, יש כיתוב על הסיב עצמו? באופן כללי סיב פחות מתאים לכיפוף והשחלה, יש לו רדיוס כיפוף גדול יותר מקו נחושת. אם ניתן להשאיר את הממיר שם ומתח ממנו קו רשת רגיל לנתב האלחוטי. אופציה נוספת היא לרכוש ממיר אופטי/נחושת, במידה והמשדר/מקלט בנתב שלך שליף
  25. מעבר להסברים לגבי הפרדת רשויות, יש כאן אלמנט אחר. לאזרח אין מגן אחר מפני השלטון מלבד בית המשפט. לא מציעים ש״העם״ יבחר את השופטים, אלא חברי הכנסת, ולהם תהיה שמורה הטובה בבחירתם. אם אתה שכן של שר והוא מחליט לחוקק חוק שאפשר להלאים לך את הבית כדי להכין לעצמו משרד שני, איזו הגנה יש לך? השופט שהוא מינה? ובבקשה בלי דוגמאות ממדינות שבהם השופטים כן ממונים על ידי השלטון, אלא אם תמצא דוגמא למדינה כזו בלי חוקה (שמגבילה את השלטון).
×
×
  • תוכן חדש...