Jump to content

הצילינדר השישה עשר

  • הודעות

    52
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

כל מה שפורסם על ידי הצילינדר השישה עשר

  1. אני מהנדס ויכול להעיד שאני משתמש בכל לימודי האנגלית, ההנדסה והחשבון שלמדתי, מהיסודי עד סוף תואר שני. לא יכולתי לעשות את עבודתי בלי זה, נקודה. ואני אחד האנשים החלשים בחברה, כנראה כולם עושים סביבי רונדלים. לא רואה מישהו משלים את זה בשלושה חודשים, גם עילוי. וזה מה שחבל, אם אתה אדם מוכשר, למה להציב לעצמך מכשול בהעדר לימודי ליבה?
  2. תלוי מה. דרג א׳ כנראה שתוכל תוך שלושה חודשים, אם יש לך תפיסה טכנית טובה, זה זמן הכשרה של טכנאי רגיל. הם לרוב קוראים רשימת תקלות ומחליפים במקום. משהו מעבר - כנראה שלא. צריך לדעת אנגלית טכנית וברמה טובה גם אלקטרוניקה/מכאניקה. מה שאני לא מבין, ואולי החברים החרדים אולי יצליחו להסביר לי: אתם משוכנעים שתוך חודש/חודשיים תוכלו לדעת כל דבר שאחרים במדינה עושים, אתם לא רוצים לשרת את המדינה בשירות צבאי/לאומי, לא מקבלים משפט שלא על פי דין תורה, המנהיגים שלכם מאמינים שאתם אלו המממנים אותנו ולו תתקיים מדינה על פי ההלכה הכל יהיה מדהים ולא תצטרכו לעבוד. מעבר לכך לא נוח לכם שהמיסים שלכם מממנים דברים כמו עבודות בשבת או קולנוע (יכול להבין את זה). אז אם כל זה נכון, מדוע אתם לא רוצים אוטונומיה משלכם שתתנהל בדין תורה? לא יהיה מעליכם חיוב לשירות המדינה, תוכלו לנתב את כספי המיסים שלכם ללימוד תורה ובג״צ לא ישפיע עליכם. אני לא מבין מדוע במשך כל השנים הללו לא העלתם דרישה כזו, והייתם מראים לכולם איך אוטונומיה כזו משגשגת, אור לגויים. שואל ברצינות, ללא ציניות. פשוט לא מתחברים לי הדברים
  3. לא יודע על מה אתה מדבר. בזמן ההתנתקות חיילים ואנשי קבע התחמקו מביצוע המשימה שלהם והצבא הבליג. מדובר באנשים בשירות סדיר. לא מילואים ולא התנדבות מעבר למילואים. אז מה שקורה כעת הוא כואב מאוד ולא צריך לקרות, אבל באמת שהאחריות על הממשלה. אם אותם אנשים ירגישו שהמדינה נטשה אותם הם יעזבו לחו״ל (כמו ששולחים אותם בתגובות) ואז בכל מקרה לא יהיו טייסים, בין אם בהתנדבות ובין אם לא
  4. הפרופוגנדה עולה לך לראש. טייס שעולה לאוויר יעשה את המשימה שלו. אם הוא מתנדב, הוא יכול לא להתנדב ולא להגיע אותו יום לאוויר, כי את מכסת ימי המילואים שלו הוא מילא והוא לא רוצה לתת יותר מחובתו. לו כוונת יוצר הסרט לא הייתה לשסות, החייל היה צריך לעלות בקשר ולגלות שאין טייסים שעונים לו, כי הממשלה הפנתה אליהם שנאה שלא מפנים אפילו לאויבים. מבחיל איך גוף שמכיל כל כך הרבה משתמטים מעיז להפנות ביקורת ארסית כלפי מי שתרם מעל לחובותיו.
  5. מסך עם יכולות כאלו הוא פתרון טוב, כפי שהוזכר לעיל. אופציה נוספת היא docking station USB, משהו כזה לדוגמא: https://ksp.co.il/web/item/184510 אבל: 1. צריך לוודא שהמחשב הנייח תומך בחיבור כזה - נתקלתי בכמה מחשבי מותג שתומכים, אבל בהחלט לא כל המחשבים תומכים 2. הרכיבים הללו לא תמיד תומכים בוידיאו בקצב ורזולוציה מקסימאליים, לשימוש משרדי רגיל 1080P יהיה סבבה. אם מתחשק לבדוק אופציה כזו, מציע שתחפש אחד כזה בעבודה להשאלה ליום אחד כדי לבדוק.
  6. אבל זה לא נכון, עובדתית, אז למה למחזר שקר? כי זה גורם לך לתמוך בשטיפת המוח שמנסים להעביר לכולם?
  7. הצעתי שבועיים וזה בערך מה שקורה בסוף אוגוסט בהרבה מקומות גם ככה. לעבור על החוק, בין אם בתיאום עם המעסיק או לא - לא לגיטימי מבחינתי
  8. 👍 לא צריך לרדת לשכר מינימום, צריך חל״ת של שבועיים. המיסים הם פרוגרסיביים, נטל המס על חצי משכורת קטן משמעותית
  9. זיכרוני אומר אחרת. אני זוכר הפגנה של חרדים בכביש 4 שחסמו את הכביש ליד בני ברק פשוט על ידי ישיבה על הכביש. המשטרה לא פינתה אותם אלא להפך, סגרה את הכביש במרחק כמה מחלפים משם כדי שאף אחד לא יתקרב אל המפגינים.
  10. כי מאכילים אותם בשטויות נקודתיות. הקמפיין של ש"ס הזכיר שוב ושוב את המס על השתייה הממותקת של ליברמן. עכשיו כל סל הקניות עולה כל חודש, אבל הממשלה רצה לנסות להוריד את המחיר של הקולה, כי זה מה שימכרו לציבור בבחירות ואולי זה אפילו יעבוד.
  11. לא מתיימר להיות מבין גדול במניות אבל כל המספרים האלו מתחת לגרף שהבאת? כולם מראים על ירידות. למעשה, המניה של עזריאלי ירדה בדיוק באותם אחוזים באותו חלון זמן. גם מניות חלק מהבנקים ירדו בכ-2%. מאחר ולא שמעתי על הצטרפות של עזריאלי לשביתה וכל הגרפים האחרים בירידה, נראה שלהצהרה לא הייתה השפעה מהותית. צריך להשוות למניות מקבילות כדי להראות מגמה. כמו למשל בגרף אליו הגבת, בוצעה השוואה בין סל מניות ישראלי לסל מניות זר מקביל, לאורך תקופה. שם ניתן לראות התנהגות מקבילה עד נקודת זמן מסוימת. משם ניתן להסיק שיש אולי בעיה, תאורטית ממשלה שלא מנווטת את הספינה נכון, למשל ישירות לתוך קרחון בשיא המהירות ו"יהיה בסדר".
  12. צודק. בתור ילד שרק התחיל לנהוג, עצם העלייה של המחוג קצת מעל למיקום הטבעי גררה מצידי הדלקת חימום באוטו, זה נראה אז טבעי כמו לגרד שקל על המכונה כדי שתקבל אותו.
  13. האמת שבזמנו זה לא היה נראה כל כך הזוי. בפונטו של האלף הקודם הייתי מוצא את עצמי מדליק חימום באמצע אוגוסט כי אני יושב בפקק זוחל ואין מספיק תנועת אוויר. אז לא רק הפקק זחל, גם המחוג של הטמפרטורה זחל מעלה. הייתי פותח רק את הפתחים הצדדים ומכוון אותם החוצה, כאשר החלונות פתוחים 🫠
  14. ניסית לנעול ידנית? 1. פותחים את דלת הנהג, כאשר כל הדלתות האחרות סגורות. 2. נועלים את דלתות הנוסעים מבפנים 3. את דלת הנהג מעבירים למצב נעול (מבפנים) שהדלת פתוחה. 4. כעת שדלת הנהג פתוחה, יש לטרוק אותה מבחוץ כאשר הידית החיצונית משוכה.
  15. תודה רבה סתם לא ברור מה הם משיגים בנסיעה שם שהתנועה גם ככה זורמת. גרסה עקומה יותר של נהגים איטיים בשמאלי.
  16. שבוע טוב לשוכני הפורום, בכביש חמש ממזרח למחלף מורשה נפתח נתיב נת"צ חדש יחסית המסומן בסימון צהוב (515/516). להבנתי לרכב פרטי אסור לסוע בו ללא שילוט המתיר זאת (לדוגמא 3+) אבל אולי לא הבנתי נכון מכיוון שישנם לא מעט רכבים נוסעים בו גם שהכביש יחסית פנוי והתנועה זורמת. האם הנתיב עדיין לא מוגדר כנתיב נת"צ? אם הבנתי נכון מספיק הסימון הצהוב כדי להגדיר את הנתיב כנת"צ ואין צורך בשילוט נוסף. תודה רבה
  17. יש לי Michelin Primacy 4 מורכב על סובארו אימפרזה משפחתומטית, מרוצה - תמורה טובה למחיר. לפניהם הרכב נעל Michelin Primacy 4 ולפניהם Michelin Primacy 4. ככה כבר שבע שנים - מחליף לפני החורף כל שלוש שנים באותו דגם - זה מאפשר לי להיות סנילי וגם לשלוף בקלות היסטוריית צמיגים שמקבל הוראה מגבוה. אותי לימדו שלא חוסכים על גומי, אז אני מעביר את ההמלצה הלאה ...
  18. בעיקר חוסכת זיהום, אבל זה תלוי ביצרן ובאופי הנסיעה. בסובארו שלנו המערכת מכבה מנוע כל רמזור ומדליקה אותו אחרי חמש שניות, בלי קשר לכלום, אז הצעד השני אחרי הנעת האוטו הוא לכבות את המערכת. בפקקים כבדים אני מדליק את המערכת חזרה, זה שקול מבחינתי למחזור בקבוקים - לא יודע אם עוזר אבל לפחות אני מנסה.
  19. זו בדיוק הכוונה, אפשר אפילו להחנות אותו בעומק החניה הצמודה וכך יהיו שני רכבים בחניה בודדת. לא מבין איך בארץ רכבים כמו טומקאר ובאגי נוסעים בכביש במקום רכבים כאלו. האמי גם שקט יחסית וגם מבטיח שאף ילד לא יתחרע איתו ויסכן אחרים.
  20. אם מחירו בארץ היה קרוב למחיר בצרפת, הייתי כנראה קונה ולו לטובת נסיעות עד 5 ק״מ מהבית, כמו איסוף מהגן
  21. האם אפשר לייבא אותה תחת הגדרה של קלנועית או משהו כזה? (מודע לכך שהסיכוי נמוך, הרי קטלגו רכב לגו כרכב לצרכי מיסוי)
  22. יהיה נחמד אם כן, אבל אם יתמחרו אותה כמו אוטו רגיל היא לא תתפוס. אחרי שקראתי עליה קצת (תודה ל@coro) אני תוהה אם היא יכולה לתפוס נתח מסוים כרכב שיתופי עירוני כמו באירופה. הנה עוד שתיים מהדרך למלון. זה לא אותו רכב, אין הרבה צבעים לבחירה
  23. במהלך טיול רגלי במרכז נאפולי, נתקלתי ברכב הזה. לרגע עלתה בי המחשבה שחובב סיטרואן הדפיס לעצמו רכב במדפסת תלת מימד גדולה. כל המעטפת ככל הנראה מפלסטיק, כמו גם הדשבורד. הסמל של סיטרואן לא מודבק, הוא מצויר. הרכב זהה חיצונית מקדימה ומאחור. מה נסגר?
  24. תודה רבה! אגב לדעתי כדאי שתצלם בטלפון את האישור המשטרתי, רק למקרה שהלוחית המקורית שלך תצוץ בתצלום יום אחד על רכב אחר. לחסוך את מכוני הרישוי כנראה באמת עוזר,מבחינת זמן לפחות, אך לדעתי לא כדאי לחסוך את הביקור בתחנת המשטרה, לפחות שיהיה דיווח כלשהו שהלוחית אבדה\נגנבה.
  25. כמה זמן לקח התהליך בתחנת המשטרה?
×
×
  • תוכן חדש...