Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

4,000 מצלמות, וקנסות לפי מהירות ממוצעת: התוכנית החדשה למאבק בקטל בכבישים


yor2
שימו לב! השרשור הזה בן 624 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני יודע שמה שאני כותב לא פופולרי בפורום, אבל הקשר בין מהירות למספר התאונות והנפגעים הוא עובדה שהוכחה בעשרות מחקרים, ויש גם גוף מחקרי גדול מאוד שמוכיח את יעילות מצלמות המהירות בהפחתת מספר תאונות ונפגעים.

 

מעבר לכך - יש כאן תפיסה שגויה של התאמת כבישי ישראל למהירויות גבוהות. העובדה שהכביש רחב עם נתיבים מרובים אינה מעידה על התאמתו למהירות מבחינת שיפועי אורך, שיפועי רוחב, שדה ראיה, אמצעי בטיחות נוספים וכו'.

 

האם דרושות 4,000 מצלמות? כנראה ש-4,000 שוטרים יוכלו להועיל יותר. אבל קיימות היום מצלמות שאוכפות לא רק רמזור אדום ומהירות. אפשר לאכוף, למשל עקיפה מימין.

  • אהבתי 2
  • רעיון גרוע 1
  • משעמם 1
  • מצחיק 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, MZN כתב:

אם הייתי מקבל 50 שח על כל פעם שראיתי נהג לא מאותת הייתי היום מיליארדר..

מה עם שיפור תשתיות? גדר הפרדה שיכולה להציל חיים בכבישים שבהם נוסעים פראיי אדם? 

פשוט גימיק, עצוב מה נהיה ממפלגת העבודה.. בדיחה, כזו שרה מנותקת מהמציאות הרבה זמן לא ראיתי, גורמת לי להתגעגע לסמוטריץ׳ ורק על זה לא אסלח לה.

באמת?להתגעגע לסמוטריץ'?עוד רגע תגיד שאתה מתגעגע ליואב כץ.

 

כמו כל שרי התחבורה בעבר עם התוכניות שלהם, עוד תוכנית מטומטמת שאין לה פואנטה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע מה הולך במרכז, אבל בדרום ה"אפקט" של המצלמה הוא בערך 100 מטר לפני וכ 50 מטר אחרי.  איך עוד 4000 יעזרו בדיוק?

 

מה עם כל הדפקטים שנוסעים על 70 בשמאל? אלו שלא יודעים להשתלב בכבישים מהירים? אלו שלא נותנים זכות קדימה ? אלו שלא עוצרים בעצור? אלו שיוצעים לעקיפה כשאסור? או אלו שאצלם ה"אקט" של הנהיגה הוא שלישי או רביעי בסדר העדיפויות בזמן הנהיגה?

 

איך המצלמות יעזרו עם כל אלו?

 

חוץ מזה, עוד לא נגמר הקרקס עם המצלמות שכבר יש.

  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

god help us all

שתלך לכל הרוחות החסרת תועלת הזאת

ירידה של 50%??  המגזר שהיא אוהבת לא ישלם אגורה וימשיך לדהור ולעקוף בקו הפרדה

  • אהבתי 1

 טויוטה פריוס 1.8 2009

 יונדאי גטס GLS 2006

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, rev-Match כתב:

רק מהיום בבוקר, גנן נחמד חוצה פס הפרדה כפול כשהוא גורר נגרר סגור שיותר רחב מהדצ'יה דוקר שלו ברמה כזאת שהוא לא רואה כלום במראות. 

איך המצלמות יעזרו להתמודד עם תופעות כאלו אלוהים יודע.

 אני אסביר לך:
אנשים מבינים רק שנוגעים להם בכיס.

שים מצלמות במקומות אסטרטגיים כמו שעשתה עיריית תל אביב בנת"צים, ותראה איזה יופי הדו"חות יעשו לך את העבודה.

שים מצלמות במקומות אסטרטגיים (מקומות עמוסים במיוחד, מקומות של השתלבות בתנועה, צמתים גדולים וכד'), שם אנשים נוטים "לחפף" ולשים זין על כולם כי הזמן שלהם יותר חשוב מכל אדם אחר על הכביש.
 

מספיק בקר אחד שישב על המצלמה, והוא מספק לך עשרות דו"חות (מוצדקים !) ביום. עשרות !.
חציית קו הפרדה רצוף, חציית "אי תנועה" מסומן, הפרעה לתנועה, הידחפויות למינהן (ברמזורים לפניה שמאלה למשל) וכד'. כן, גם גנן כמו שראית היום, אם עשה עבירה במקום אסטרטגי שיש בו מצלמה, צריך לחטוף יופי של דו"ח ו/או שלילה.

אם זה עובד עם נת"צים (וזה עובד), תאמין לי זה יכול לעבוד יפה מאוד גם כאן.

 

שים לב שלא התייחסתי כלל לענייני מהירות וכד', אלא נטו לשים את הגרזן על עברייני הכביש (כאלה שיודעים שהם כאלה, וכאלה שאין להם מודעות כלל לעבירות שהם עושים).
 

איציק

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל מתחיל ונגמר בבתי המשפט. 

לא משתלם לקחת אחריות בישראל, כי אם אתה מודה באשמה אתה רק מפסיד מזה. 

העבריינים  מתישים את המערכת עם עורכי דין שמורחים את המשפט שנתיים ובוכים על מר גורלי לאורך כל הדרך. 

משום מה מערכת המשפט בארץ אוכלת את כל הסיפורים האלה והענישה איך לומר זאת בעדינות - מבישה, בראש ובראשונה את השופטים. 

 

בפורם דיני תעבורה ממש פה, אנשים מחפשים כל דרך אפשרית לברוח מאחריות.

בתי המשפט לא מגבים את גורמי האכיפה איפה שצריך. 

 

לדעתי רפורמה רצינית צריכה להגיע מהשופטים, ברגע שדוחות לא יבוטלו, שלילות לא יקוצרו, עבריינים שיכורים שנתפסו פעמיים או שלוש יקבלו קנסות של עשרות אלפי שקלים מה שיגרור אותם להוצאות לפועל, אנשים יתחילו לנהוג פה אחרת. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי rev-Match
  • רעיון טוב! 5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, המהיר הזהיר כתב:

לא הבנתי...

זה משהו שכבר עבר?

אושר?

או שיקח עוד איזה 5 שנים עד שיתחילו לעבוד אם בכלל?

מישהו?

אין עוד מלבדו!!!

אבא תודה על הכל!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@rev-Match מסכים איתך, רק אל תשכח שלא כולם ממהרים ללכת להישפט. להישפט זה גם זמן וגם כסף (יום עבודה, עו"ד וכד').

חייבים לרשת את כל נתיבי הנת"צ החדשים שבונים עכשיו (כביש 5, כביש 4, כביש 444, נתיבי איילון וכד').
אם זה לא ייאכף, לא יהיה טעם לנתיבים האלו. כל מיני חלאות המין האנושי יתחילו לחגוג עליו והוא יאבד מערכו. זו אכיפת מצלמות קלה וכל דו"ח זה 500 שקל. העסק יחזיר את ההשקעה שלו תוך זמן *אפסי* ואני אומר לך את זה באחריות.

מנגד, לא הייתי בחיים שלי בבתי משפט שמתעסקים בדוחות למעט פעם אחת - ואני חייב לציין שהשופטים לא ריחמו על אף אחד מהבכיינים שחנו בחניית נכה (זה היה לפני כמה שנים)  ולאף אחד לא ביטלו שום דו"ח. היו כמה מסכנים שחילקו להם לתשלומים את הדו"ח או מעט הקטינו, אבל ביטול לא היה אפילו אחד. כאן לא מדובר בעבירה שהיא ברמה מסכנת חיים אלא בעבירת "חניה".

אין ספק שבעבירות חמורות, למראית עין, נראה שבתי המשפט מקלים על העבריינים, ולא ברור למה.
 

איציק

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער, לא מבין כל כך את חלק מההתיחסויות. נכון, אכיפה גורם מרכזי בתרומתו לזהירות בדרכים ומצלמות הן אמצעי אכיפה ולכן גם חינוך.

אבל מספיק להביט בנתוני תאונות הדרכים כדי להבין שזו לא המטרה כאן. חלק נכבד מאוד מהתאונות בהן יש הרוגים מתרחשות בדרכים עירוניות. יתרה מכך, הדרכים העירוניות הן המקום בו מתרחשות *רוב* התאונות בהן יש פצועים קשה או הרוגים.

למישהי.ו יש ספק היכן המצלמות הללו עתידות לעמוד? יחשבו מהירות ממוצעת בעיר?

באמת שאינני מבין. לו היו מתקינים מאות מצלמות רמזור שגם מצלמות עבירות מהירות, הייתי יכול להגן על ההחלטה. זה לא זה.

 

ו @sperial, איש יקר, ייתכן שיש משהו בדבריך לגבי עבירות מהירות, אך לפחות לפי נתוני מדינת ישראל, עיקר תרומת המהירות לתאונות היא במהירות מופרזת *ביחס לנסיבות* ולא במהירות מעל החוק. המצלמות מיועדות לקנוס את הסוג השני, לא הראשון

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, MZN כתב:

מה עם שיפור תשתיות? גדר הפרדה שיכולה להציל חיים בכבישים שבהם נוסעים פראיי אדם? 

רגע רגע, אתה כאילו טוען שאין בארץ השקעה בכבישים ובבטיחות? ושאין גדרות הפרדה ש'יכולות להציל חיים' בכבישים שבהם נוסעים פראיי אדם (יש כבישים שהם לא נוסעים בהם?)

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו תוכנית לשליטה וכסף. בחינת פוליטת אין דרישה לטפל בתאונות דרכים, זה השרשה שמגיע מ"בחוץ".

יש פתרונות אחרים אבל הם לא מכניסים כסף ושליטה למדינה עד למצב שבו יאסרו עליכם לנהוג ותהיו חייבים להשתמש בתחבורה ציבורית/אוטונומית ולהיות תלויים במדינה שתוכלו לעלות עליהם בכלל.

עריכה אחרונה על ידי FoxLight
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבחירה בין מצלמות לשוטרים אני מעדיף מצלמות. המיקום שלהן ידוע ואין צורך להתווכח עם הנפצות של מישהו שחייב לחזור עם מכסה שמוכיחה שעבד.

 

אבל... המאמץ והתקציב לפתרון הזה אפקטיביים ברמה הפרסונאלית בלבד של הנבחר והבירוקרט - פשוט מאפשר בדרך הכי קלה להמנע מלהשיב לשאלות המבקר מה עשה בנושא מניעת קטל בדרכים.

 

החשיבה פה היא כסת"ח ולא דאגה אמיתית לציבור.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי אם המצלמות לא יהיו עוד מהמצלמות מהירות שכבר יש כאן 

אלא מצלמות לעבירות אחרות, פס לבן, וכל העבירות שמסכנות את שאר משתמשי הדרך

אולי אולי יהיה שינוי קטן

 

(לא אמרתי שמצלמות מהירות לא חשובות אלא שיש חשיבות גדולה למצלמות לעוד עבירות)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש עוד דבר חשוב שלא מספיק מתייחסים אליו, והוא תימרוץ בטיחות.

יש כל כך הרבה אמצעים נפלאים למניעת תאונות שיכולים להקטין דרסטית את מספר ההרוגים והפצועים, ונמצאים ברוב כלי הרכב החדשים מאוד.

לפני 5 שנים זה היה רק פה ושם ובעיקר ביקרים, כיום אפילו מכונית מיני מהזולות יותר כוללות תיקון אקטיבי של סטיה מנתיב ובלימה אוטונומית ועוד ועוד.

 

איזה הטבת מיסוי תעודד אנשים לעזוב את המודל 2000 ולקנות מודל 2022 ?

איזה הטבת מיסוי תעודד אנשים לקנות מודל 2022 עם רמת בטיחות גבוהה, ולא איזה גרוטאה מודל 2022 עם ציון 0-1 בבטיחות ?

כיום יש הטבת מיסוי מסכנה של כמה אלפים בודדים על בטיחות.

הגיע הזמן שיכפילו וישלשו את ההטבה הזאת, גם אם זה אומר שהמס הבסיסי יעלה קצת כדי שממוצע המיסים יישאר כמו שהוא ולא יהיה בור תקציבי, זה בוודאי יעודד הרבה אנשים לעבור לכלי רכב של ימינו עם מערכות אקטיביות יעילות.

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 624 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...