Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"תחזוקת" רכב בזמן הקורונה


wzo4
שימו לב! השרשור הזה בן 1474 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן חבר'ה,

 

אז בגלל המצב, אני משתמש ברכב אולי פעם בשבוע, וככל שזה מחמיר אפילו פחות, וכנראה שהיום יכריזו כבר על סוג של עוצר כללי, אז אני לא ידוע כמה יצא לי בכלל להשתמש ברכב.

יש לי כמה שאלות בגלל כל זה. אם זה משנה הרכב הוא קיה פיקנטו אוטומט שנת 2015.

 

1) רצה הגורל והמצבר הישן שלי מת בדיוק כשהתחיל כל הבלאגן, אז בדיוק החלפתי אותו ממש עכשיו, וכואב לי שהרכב סתם עומד ואוכל את המצבר החדש. האם כדאי לנתק את הפלוס של המצבר? האם זה יגרום לקיצור החיים שלו? עדיף לא לגעת?

 

2) אחרי כמה זמן נגרם נזק לרכב עומד כתוצאה מחוסר שימוש? אני פשוט לא יודע כמה זמן ימשך כל הבלאגן הזה, ורוצה לדעת מה יהיו ההשלכות על הרכב. ומה אפשר לעשות כדאי למנוע נזק פונטנציאלי?.

 

3) האם כדאי לבטל\להקפיא ביטוחים?, אם כן אילו?

 

4) האם במצב של עוצר יהיה מותר לעשות כמה סיבובים עם הרכב רק כדי לשמור על טעינת המצבר ולמנוע נזק לרכב של חוסר תזוזה?.

 

5) עוד חודש ומשהו אני צריך לחדש רישיון, האם יאפשרו לדחות את החידוש לכשיגמר הבלאגן? ומה לגביי טסט?

 

תודה אנשים!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. כן. רצוי לנתק את המצבר ברכב אשר עתיד לעמוד תקופה ארוכה.

2. אתה יכול לראות את השרשור שנפתח בטכני, וגם לערוך חיפוש באספנות על נושא זה.

3. ביטוחים - ראה שרשור זה, אני בדעה שביטוח חובה אסור להקפיא.

4. יתנו לצאת לקניית מזון/תרופות אולי אפילו נסיעה למבוגר תלותי.

5. כבר כעת שר התחבורה האריך את תוקף רישיון הרכב ב-30 ימים לכל אלו אשר פג תוקפם. כרגע חלק מהמכונים פתוחים ועובדים, ויתכן שאף בהמשך. במידת הצורך, משרד התחבורה יאריך שוב את תופקם של רישיונות הרכב(אם הייתם רגילים לעומס במכונים, בחודש-חודשיים לאחר שוב המשק למהלך חיים תקין, צפו לתורים אין-סופיים).

  • רעיון טוב! 2

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, kompy כתב:

1. כן. רצוי לנתק את המצבר ברכב אשר עתיד לעמוד תקופה ארוכה.

 

 

אצלי זה לא בעיה, הענין הוא שיש לי גם הורים מבוגרים שלא יוצאים מהבית בכלל וגרים באזור אחר, והם לא יוכלו לנתק את המצבר שלהם, עד כמה זה מזיק? האם שימוש בjump starter כשירצו להניע בעתיד יהיה בסדר או שריקון המצבר בגלל העמידה יזיק לו?

עריכה אחרונה על ידי wzo4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בינתיים הסגר מוכרז לשבוע. כמובן שאין לדעת מה יקרה בשבוע הבא.

 

כדאי שיהיה בוסטר בבית. המוצר אינו עולה כסף רב (150-200 ש"ח) וניתן להשיגו בחנויות הנוחות בתחנות דלק, שאני מניח שישארו פעילות (אני מניח שתחנות דלק נחשבות לשירות חיוני וחנויות הנוחות לחנויות לממכר מזון).

 

מה שלא ברור לי הוא איזה אכיפה תהיה כלפי נהג בודד ברכב, אם לא תהיה כזו אפשר לצאת פעם בשבוע לנהיגה של 20-30  דקות, ובסיומה לבקר אצל המשאבה. בכלל, רכב צריך לזוז, עמידה ממושכת עלולה להזיק גם לצמיגים וכו'.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, tepic כתב:

רכב עם מצבר סביר ומערכת חשמל תקינה יכול לעמוד תקופה ולהניע אחרי כמו פנתר.

 

תודה, אבל סתם כי חבל לי על מצבר ממש חדש שבדיוק עכשיו החלפתי, האם התרוקנות שלו (גם חלקית מאי תזוזה) יכולה להזיק לו\להוריד מאורך חייו?.

נשאל אחרת, אחרי כמה זמן של אי הנעה, כבר ממש מומלץ לנתק מצבר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תביא בחשבון שיש צרכנים שדורשים אספקת חשמל רצופה. אני לא מכיר את הדגם הספציפי שבידך, אבל, למשל, יש מערכות שמע\מדיה שלאחר מספר דקות ניתוק מאספקת החשמל מצריכות הכנסת סיסמא, שבלעדיה הן משותקות (תכונה המשמשת נגד גניבות), אולי מחשב הרכב מצריך אספקת מתח רציפה, אולי מערכות אחרות. לפני שאתה מנתק את המצבר בדוק בספר הרכב או מול מישהו שמכיר את הדגם הספציפי.

 

אחרת - הנע את הרכב פעם בשבוע וצא להקפות סבי השכונה למשך 30 דקות.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ציפיתי לתוכן אחר בשירשור.

 

בשל המצב אני עובד בעבודה רק חלק מהימים בשבוע, מה שמשאיר לי יותר זמן להתעסק בתחזוקת המכוניות. השבוע הספקתי כבר כמה טיפולים ותיקונים שלא התפניתי אליהם..

החשש העיקרי שלי שיסגרו את חנויות חלקי החילוף ואת המשלוחים מחו"ל. אמזון כבר הפסיקו אבל מאירופה עדיין אני מזמין חלקים בUPS.

 

לשאלתך, לא בריא לרכב ולמצבר לעמוד הרבה זמן בלי שימוש. אבל מדובר על עמידה של חודשים, לא של שבועות. לא הייתי דואג במיוחד לשלומו של המצבר החדש שלך. ואם עברו כמה שבועות, הפעולה הנכונה היא להטעין את המצבר בעזרת מטען ממתח 220V.

אני לא מקבל את העצה לצאת לסיבוב כדי להטעין מצבר. מאוד לא יעיל.

  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, amosbmw כתב:

אני לא מקבל את העצה לצאת לסיבוב כדי להטעין מצבר. מאוד לא יעיל.

ואם יש לי רק jump starter או בשמו השני בוסטר, מניח שזה לא מה שצריך? אם כך, נסיעה בכביש מהיר כחצי שעה תספיק? (אם בכלל יהיה מותר...).

 

ובקשר לרכב של ההורים, הם גם ככה בשגרה בקושי נוסעים, במצב שלנו, בהחלט יכולים לעבור כמה חודשים טובים לפחות בלי תזוזה, ולא חושב שיהיה אפשר לנתק את המצבר מחשש לבריאותם. מה הנזק שיכול להגרם למצבר ולרכב והאם הוא הפיך?.

 

מודה שוב!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם המצבר מתרוקן ממש, זה יקצר את אורך החיים שלו.

נסיעה של חצי שעה מספיקה לטעינה חלקית שתאפשר הנעה בימים לאחר מכן. אבל כדי להאריך את החיים של המצבר באמת, רצוי להטעין אותו עד הסוף, לילה שלם, עם מטען ייעודי.

  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מערכת הטעינה ברכבים ללא מערכת עצור/סע מתוכננת לשמור על מצבר מלא (טעון) ב-100 אחוז כאשר הרכב נמצא בתנועה. במקרים חריגים במיוחד בחורף ונסיעות קצרות עלול לקרות שהמצבר לא טעון עד הסוף וייתכנו בעיות התנעה.

אם המצבר תקין ומערכת הטעינה תקינה ולא קיים צרכן פרזיטי הצורך זרם זרם של יותר מ-50-80 מיליאמפר בהחלט ניתן להשאיר את הרכב גם שבועיים ללא תנועה.

 

* גם במצב סרק האלטרנטור מטעין את המצבר ללא שום בעיה במידה ולא מפעילים צרכנים כבדים כמו ווישרים+אורות גבוהים+מזגן ככה שניתן בהחלט להטעין את המצבר בחניה למשך 20 דקות פעם בשבועיים בכדי להיות בצד הבטוח. מי ששאל עדיף לצאת לנסיעה קצרה במקום למלא את המצבר בסרק בחניה.

  • רעיון טוב! 2

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנזק לכולנו מכל התקופה הזו יהיה ענק .

יש הרבה שיסבלו פיטורים / חל"ת / קיצוץ שכר . פגיעה בחסכונות או הכל ביחד .  

אם לכל הנ"ל יתווסף גם מצבר זה בקטנה .

נחמה פורתא - כשלא נוסעים גם לא מתדלקים 🙂

 

בריאות לכולנו

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1474 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...