Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניית רכב משועבד אחת ולתמיד


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2372 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
שאתה רוכש רכב שמשועבד לבנק רוב הסיכויים שאין כל שיעבוד אחר על הרכב.

אם השיעבוד הוסר בעבר אז אכן יכול להיות שיעבוד אחר.

כל עוד הבנק רשום בתור המשעבד היחיד (רשום ברישיון הרכב) אז הקניה בטוחה

טעות בידך, לא התייחסת בכלל לתרחיש בו מוטל עיקול 30 שניות אחרי שהוסר השעבוד או לחלופין העברת הבעלות לא אפשרית מסיבה טכנית כלשהי.

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

פורסם

היי,

את הרכבים האחרונים שהיו ברשותי- רכשתי עם הלוואה בנקאית.

ניתן לגשת לסניף הבנק המשעבד, ולבקש מכתב כוונות. למעשה זו התחייבות של הבנק לשחרר את שיעבוד הרכב במידה והעברת את התשלום.

ככלל, תמיד מומלץ לגשת עם המוכר לסניף בנק שלו ולוודא בעיניים מול הפקיד שאין בעיות מיוחדות.

הסרת שיעבוד מבוצעת באונליין ברגע שהפקיד ביצע את הפעולה. הסרת משכון ברשם המשכונות לוקחת שבועיים וחובה לקבל העתק מהבנק של המסמך המבטל את הרישום ברשם המשכונות.

עם המסמך הזה ניתן לגשת לרשת המשכונות ובחמש דקות הרישום מתבטל במקום לסמוך על הבנק ששלח את המסמך לרשם.

אגב, ידוע לי שעבדו ברשם המשכונות על מערכת מסונכרנת עם הבנקים. אין לי מושג איפה זה עומד. אולי זה כבר עובד.

פורסם

אתם כולכם מפספסים שהוא שאל האם יש דרך בה אין סיכון לקונה. כאשר משלמים למוכר כדי שיסיר את השעבוד עדיין יש סיכון לקונה.

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

פורסם (נערך)
הרכב לא היה משועבד, הסירו את השיעבוד ממשרד הרישוי, אבל מרשם המשכנות לא.

זה העניין. שהגופים האלו לא מסונכרנים אחד עם השני.

אני שקניתי הפקידה בבנק נתנה לי ביד שלי העתק מהמסמך ששלחה לרשם המשכונות.

אם אתה בעצמך הולך לבנק עם המוכר ומבצע את זה ומקבל העתק אז אין לך סיכון כי המכתב של הבנק שיגיע אליהם יוריד את השיעבוד שרשום תוך ימים בודדים (אני הוצאתי העתק רישיון אחרי 3 ימים ולא היה בו שיעבוד כבר)

 

טעות בידך, לא התייחסת בכלל לתרחיש בו מוטל עיקול 30 שניות אחרי שהוסר השעבוד או לחלופין העברת הבעלות לא אפשרית מסיבה טכנית כלשהי.

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

אין מוטל שיעבוד אם אתה הולך לדואר יחד עם המוכר מהבנק ומבצע העברת בעלות?

אתה לא משאיר את המוכר לבד שיעשה מה שבראש שלו וכמובן אתה יכול לעשות זכרון דברים שהוא מתחייב להעביר בעלות אחרי התשלום בבנק שמוריד את השיעבוד.

איך טכנית? אם הבנק הוא המשעבד זה הרכב הכי בטוח שיש כי הוא ראשון. אם הוא נותן לך ביד העתק מהמסמך שנשלח לרשם המשכונות אז יש לך בטוחה

זה עדיף על ללכת לדואר עם מוכר (שלא רשום לך ברישיון רכב שיש שיעבוד) ואתה בדואר מעביר בעלות ואופס מתברר שיש שיעבודים במקומות אחרים. (לכן בדואר שואלים אותך אם אתה רוצה לבדוק שיעבודים נוספים - ואם הבנק רשום לך בתור משעבד אתה במצב הרבה יותר טוב מבחינת הביטחון)

עריכה אחרונה על ידי kobi_g

קובי

:-)

פורסם

כתבתי שמוטל עיקול. למרות שגם שיעבוד ניתן להטיל בלי שהמוכר ילך לשום מקום אם יש למישהו טופס חתום מראש. המוכר לא צריך ללכת לשום מקום כדי שההוצאה לפועל למשל תטיל עיקול על הרכב. הוא גם לא צריך ללכת לשום מקום כדי שהדואר לא יוכל להעביר בעלות בגלל ריקול בטיחותי שלא בוצע, או כל סיבה טכנית אחרת שעולה מפעם לפעם אפילו אצל משתתפי הפורום. אין שום דבר בלשלם כסף למוכר כאשר לא ידוע בוודאות מוחלטת שהבעלות עוברת ברגע האמת.

פורסם

לא כלכך מבין בעניין הזה. את כל הרכבים שלי קניתי במזומן ורק מאדם פרטי אחרי שווידאיתי בדואר שאין על הרכב שיעבוד.

 

אבל נראה לי הגיוני, שאם נניח הבן אדם ממנו הוא רוצה לקנות את הרכב נמצא במינוס או בחובות אזי שהקונה הפוטנציילי יעביר את הכסף ישירות לחשבונו, הכסף יבלע במינוס. לא?

פורסם

יפה, וזה גם מה שכתוב בכתבה:

 

אתם לא מסכימים בשום פנים ואופן. תהליך כזה חושף אתכם לסיכונים, החל מזה שהקונה ייעלם כאשר הכסף שלכם כבר ברשותו, דרך זה שהגורם המממן יסיר רק את השעבוד ברישיון ולא את המשכון ברשם המשכונות, ועד עיקולים שממתינים בצנרת עבור חובות אחרים של בעל הרכב.

ההמלצה שלנו - אם מעוניין המוכר למכור את הרכב, יתכבד ויבצע את כל ההכנות על מנת שניתן יהיה למכור אותו.

 

בקצרה, על מנת למנוע סיכון, לא לשלם שום דבר לפני שהשיעבוד מוסר.

פורסם

בקצרה, למה בכלל להתחיל תהליך של רכישת רכב עם הגבלות סחירות ? יש מספיק רכבים ביד 2 שאפשר לרכוש מבלי לקחת סיכונים גדולים.

איזה כייף לי :)

פורסם

אתה מוציא מרשם המשכונות פלט עדכני לרכב, מקבל ייפוי כוח להעברת הבעלות יחד עם ת.ז. של המוכר, הולכים יחד לגוף הממשכן, אתה מעביר את התשלום ישירות לגוף הממשכן שמסיר את המשכון כנגד התשלום, הולכים לדואר, מעבהירים בעלות ונותנים למוכר את היתרה. כמובן שהכל מלווה עם הסכם כתוב וחתום שמתאר את כל ההליך.

 

עם כל הכבוד לאנשים ההגונים לא נותן 150K לאף אחד שאני לא מכיר אישית בלי ביטחון כלשהו. מעדיף לשחרר בעצמי את השיעבוד ולהעביר בעלות.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

אני מרגיש כמו תקליט שבור. מה קורה אם אחרי הסרת השיעבוד מוטל עיקול? או שאי אפשר להעביר בעלות מסיבה טכנית?

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

פורסם

בגלל זה מיד עם הסרת השיעבוד מעבירים בעלות. כדי שמישהו יקשום עיקול הוא צרמך לדעת שהרכב שוחרר, להכין את כל הניירת ילרוץ לרשם המשכונות.

 

אם אתה מכיר אדם שעושה את כל זה ברבע שעה תן לי את הטלפון שלו ואשתם לו משכורת מאוד שמנה.

 

 

ברור לחלוטין שאין ביטחון של 100% בשום מצב. מי ערב לך שיבואן הרכב החדש שהזמנת לא יפשוט רגל או אחרי שתעביר בעלית על האיטו שמכרת הקונה לא יקרע מול עיניך את הצ'ק הבנקאי (או לחילופין יקח ממך את הצ'ק הבנקאי ותהיה בעיה בהעברת הבעלות)?

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

לא צריך לרוץ לשום מקום. יכול להיות תיק הוצאה לפועל פעיל שרק מחכה לרגע בו ירד שעבוד. גופים מוסדיים כמו בנקים כמו שהם מסירים ברגע אני מניח שגם רושמים ברגע.

בנוסף יכולה סיבה טכנית למנוע העברת בעלות ואז מה?

 

דברים סופר חריגים כמו מוכר ששולף נשק חם ודורש את הצ'ק הבנקאי יכול גם לקרות אבל זה סופר חריג.

 

לתת למוכר סכום כסף גדול לפני שהקונה בטוח שהבעלות מסוגלת לעבור זה מסוכן בהרבה, וכאמור פותש שאל אם ניתן לעשות זאת ללא סיכון לרוכש והתשובה היא לא.

 

הפתרון האולטימטיבי הוא הפקדת הסכום בנאמנות אצל עורך דין, הבנק משחרר את השעבוד, הרכב עובר ועורך הדין משלם לבנק ולמוכר.

 

לא ברור למה אין מנגנון כזה.

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

פורסם

אין מנגנון כזה כי הוא יעלה יותר מהלוואת גישור.

 

למרות ההיצף בעורכי דין עדיין הם דבר יקר.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.


×
×
  • תוכן חדש...