Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המכונית העממית


A110
שימו לב! השרשור הזה בן 3393 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

גם אם בסוף היו מוצאים לה מנוע,אם איך שהרכב ניראה,לא בטוח עד כמה הוא היה מצליח.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו היתה בדיחה. ירייה באפילה.

 

למעט מנוע כמובן, לב העניין הוא ההטבה במיסוי. מבלי שזה נקבע, לא היה לה מחיר כלל.

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על (עוד) כתבה מרתקת ומעניינת !

מה שמעניין הוא שאילין טען שציוד הכבישה יכול היה לייצר משטחי פח ישרים בלבד, למרות שבמדינות בעלות רמה טכנולוגית דומה פחות או יותר לישראל, יוצרו משטחי פח מעוגלים 20 שנה לפני.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא גם אמר שהם וויתרנו על יופי לטובת איכות,היא באמת הציגה איכות שברמה של המתחרות?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף למילותיו החמות של חן.

 

יוחאי, לכשתסיים את מחקרייך, הוצאת ספר שייתן ביטוי גם לתמונות ולמסמכים נלווים יהיה אך מתבקש למפעל החיים הזה שלך. אל תשכח להזמין אותנו להשקה 8).

 

ובהערה כללית, דומה שאנחנו אחד העמים המתאימים ביותר לקבלת מכונית עממית מבחינת דפוסי הרכישה העדריים. הוסיפו לכך את האתוס הציוני בשנים ההן ודומה שפרוייקט כזה היה אך מתבקש מאליו, קל וחומר שמוסדות המדינה וכוחות הביטחון היו עשויים לרכוש לא מעט יחידות...

 

אז כשחושבים על כך לעומק, היתה לנו מכונית עממית שקראו לה סוסיתא/כרמל, רק שהיא לא היתה מספיק עממית מבחינת תמחורה ללקוח וגם הרוח הגבית מהממשלה לא היתה משהו, כי עם גישה אוהדת יותר, ניתן היה להוזיל עלויות וכתוצאה מכך, מחירים.

 

לא ציינתי כאן דבר וחצי דבר על איכות או עיצוב המוצרים של אוטוקארס, מאחר ולא זה היה האישיו כאן.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נגעת בנקודה מעניינת !

תאורטית, הסוסיתא\כרמל ושות יכלו להיות המכוניות העממיות האמיתיות.

הבעייה היתה עלות ייצורן הגבוהה, בשל מרכב הפיברגלאס, שייצורו דרש עבודת כפיים רבה, אך מצד שני עלויות הקמת מפעל נמוכות יחסית.

המכונית העממית האמיתית שהורכבה בישראל היתה הפורד אסקורט של 68'; מכונית נאה, פשוטה לייצור, אמינה להפליא וזולה יחסית.

בשנים בהן הורכבה, כוח העבודה בישראל היה זול יחסית, ולכן לא נזקקה להטבות מאסיביות על מנת להיות רלוונטית.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת מגוחך לקרוא לפורד אסקורט מכונית עממית ישראלית. זה היה קיט שהורכב בארץ. הדרך היחידה ליצור משהו תחרותי בשוק הרכב היא על ידי יצור סידרתי בממדי ענק - וזה דורש השקעות אדירות וכח אדם רב. את זה לא היה בישראל של אז וספק אם יהיה אי פעם. יצור בהיקף קטן מבוסס עבודה ידנית תמיד יצור מכוניות יקרות והאבסורד של אוטוקרס היה יצור מכוניות בסיסיות מינוס - ויקרות (לייצר אותן עלה כמו לייצר מורגן והתוצאה היתה סוסיתא)

ושוק שבוי ייצר תמיד מוצרים נחותים - עיין למשל לאדה או טרוונט. העממית של אילין, אילו יצאה לפועל, היתה דומה להן.

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לנו מכונית עממית שקראו לה סוסיתא/כרמל, רק שהיא לא היתה מספיק עממית מבחינת תמחורה ללקוח וגם הרוח הגבית מהממשלה לא היתה משהו, כי עם גישה אוהדת יותר, ניתן היה להוזיל עלויות וכתוצאה מכך, מחירים.

 

תודה, שימרון!

 

ותגובה למצוטט לעיל מתבקשת: לעניות דעתי, למוצרי אוטוקרס לא היה משהו פרט לתמיכה הממשלתית!

אלו היו מוצרים חסרי כל הצדקה כלכלית או שיווקית, שנעו קדימה, תרתי משמע, רק בכח סובסידיות ממשלתיות (רשמיות ואחרות) ולובי מוצלח של אוטוקרס.

 

61-12-21 Subinski daydreaming lobbying.jpg

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת מגוחך לקרוא לפורד אסקורט מכונית עממית ישראלית. זה היה קיט שהורכב בארץ. הדרך היחידה ליצור משהו תחרותי בשוק הרכב היא על ידי יצור סידרתי בממדי ענק - וזה דורש השקעות אדירות וכח אדם רב.

ושוק שבוי ייצר תמיד מוצרים נחותים - עיין למשל לאדה או טרוונט. העממית של אילין, אילו יצאה לפועל, היתה דומה להן.

ברור שהאסקורט לא היתה מכונית "ישראלית", אך עבור זמנה היא היתה המכונית הנכונה ביותר שהורכבה בארץ.

פס הייצור שלה היה מודרני ומתקדם יחסית, והיה די דומה לפסי הייצור בגרמניה ובריטניה.

גם איכות המכונית לא נפלה מתוצרת אירופה, אם לא עלתה עליה.

לגבי שווקים שבויים - מסכים לחלוטין.

שובינסקי היה מזוהה עם מפלגת העבודה, מה שבוודאי לא הפריע לו, בלשון המעטה, ואילו אילין היה מזוהה עם הפלג הרוויזיונסטי, והמבין יבין.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואילו אילין היה מזוהה עם הפלג הרוויזיונסטי, והמבין יבין.

סתם.

אילין עשה עסקים משותפים עם סולל בונה ועם המוסד לעליה ב' (של ההגנה) עוד לפני הקמת המדינה. הוא קיבל אותות הצטיינות ותמיכה רבה מהממסד המפא"י (דב יוסף, פנחס ספיר).

את אוסף האומנות שלו הוריש לאוניברסיטת בן-גוריון.

קרא עוד כאן:

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%9D_%D7%90%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9F#.D7.A4.D7.A2.D7.99.D7.9C.D7.95.D7.99.D7.95.D7.AA_.D7.A8.D7.9B.D7.A9_.D7.91.D7.96.D7.9E.D7.9F_.D7.9E.D7.9C.D7.97.D7.9E.D7.AA_.D7.94.D7.A2.D7.A6.D7.9E.D7.90.D7.95.D7.AA

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן, בדקת באמת כמה השקיע "המימסד המפא"יניקי" בכל מכונית שייצר אילין לעומת כזו של שובינסקי? שכחת אולי שאילין ידע טוב טוב להוציא מהמדינה סובסידיות, קרקע (כאן אני מסתייג כי אני לא יודע אם וכמה הוא שילם על הקרקע), הביא מוצר כושל ובכל זאת שרד כ 20 שנה רק בזכות העזרה של השילטון.

שובינסקי התחיל בקטן, קיבל את מה שאילין כבר "הוציא" מ"מפלגת העבודה", נעזר באנשי עסקים (המפעל השני שלו שבו הוא התחיל בעצם לייצר את הסוסיתא היה שייך לסוכני פורד בחיפה) והיה יצירתי מספיק כדי לייצר את הדבר שאני קורא לו "מכונית ישראלית" שהיתה לדעתי לא רעה אחרי ששיפר את המוצר.

ובעניין אחר, שכחתם לציין את הדופין והקאטר שבו כמכוניות מוצלחות שהורכבו כאן.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם בסוף היו מוצאים לה מנוע,אם איך שהרכב ניראה,לא בטוח עד כמה הוא היה מצליח.

לא בטוח.

 

אם אטראז' מצליחה כאן היום למרות המראה ומנוע 3 בוכנות, אז תחשוב שהקהל אז היה הרבה פחות בררן מהיום.

 

יש לזה מנוע, 4 גלגלים וזה נוסע, וזה כבר מציב אותך מעל פשוטי העם שצריכים ללכת ברגל ולהתנייד בתחבורה ציבורית. זאת אפילו מכונית שלמה ולא אופנוע. מה אתה צריך יותר מזה? על מזגן, רדיו עם בלותות' וesp לא שמעו אז, ובטיחות הייתה מילה גסה גם באירופה וארה"ב.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל היתה ורסיה של "המכונית הישראלית" עם דלתות הזזה. ראיתי אותה בחיפה אצל הממציא מרדכי בש ז"ל שלשמו רשומים עשרות אם לא מאות פטנטים הוא אמר לי שקיבל אותה כחלק מהפיצויים כשעזב את החברה... אני עבדתי תקופה קצרה אצל בש וראיתי אותה ב 1969 מכוסה בחצר בית משותף בכרמל הצרפתי בחיפה. לאן נעלמה זו שאלה טובה.

שלמה דן גדרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האטרגז מצליחה בגלל שהיא זולה יחסית ומאובזרת לצד מרווח טוב וחיסכון.

הרכב הזה מלבד היותו זול וגם זה לא בטוח,איזה איכות הציג?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3393 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...