Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צפצוף כלא חוגרים את החגורה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4192 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אנשים קצת התבלבלו אז בוא נדבר על נתונים:

 

נוסע לא חגור יכול להיפצע בהתנגשויות גם במהירות שבע קילומטרים לשעה! טרם החגורה, התנגשויות כאלו היו לעתים קטלניות!

 

כרית אוויר (שנפתחת במהירות 325 קמ"ש) משפרת את ההגנה על נוסעים ב-25%, אך כשהם אינם חגורים תרומתה נעה בין 10% ל-10%-.

 

במהירויות של 25-30 קמ"ש ומעלה חגורת בטיחות היא אמצעי הבטיחות היחידי שימנע מוות או פציעה קשה.

 

נוסע לא חגור מגדיל את הסיכויים של יתר נוסעי הרכב להיהרג ב-3-4 פעמים!

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

  • תגובות 80
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

הבעיה היא לא עם נהג כזה שנהרג, זאת עלות שולית יחסית (התרומה העתידית שלו למשק, מיסים עתידיים, קנסות על אי חגירת חגורה).

הבעיה עם נהג כזה שנפצע, קשה, ואז עלות הטיפולים הישירה (לא מדובר על שיקום עדיין, רק טיפול) יכולה להימדד במיליונים, השיקום יכול להימדד בעוד כמה מיליונים (וזה בנוסף לפגיעה שציינתי קודם, כי אותו פצוע שלא מסוגל ללכת גם לא מסוגל לעבוד), ועוד עלות ישירה של קצבאות.

 

הבעיה הכי חמורה עם אחד כזה שיכולים להיות איתו באוטו עוד אנשים, ואז כשהוא לא חגור הוא יכול בקלות לעוף על אחד הנוסעים האחרים, שלא עשה שום דבר רע בחיים חוץ מלהיכנס לאוטו עם דביל.

 

אגב אם צריך עוד סיבה טובה למה לשים חגורה, היא שבתאונה רגע לפני התאונה יש לרכב אנרגיה, שהיא מסת הרכב (כולל הנוסעים) כפול המהירות (במטרים לשנייה) בריבוע וכל זה לחלק ל-2.

ברגע התאונה הרכב פיזיקלית רוצה להמשיך במסלולו, אך משהו עוצר אותו, ואז האנרגיה צריכה להתפזר איכשהו.

כשיש דברים לא מעוגנים בתוך הרכב (וזה כולל אנשים, חיות מחמד, סחורות, כל דבר) יש להם מהירות התחלתית שהיא המהירות של הרכב לפני הפגיעה, ואותם שום דבר לא עוצר להמשיך במסלולם למעט חגורה.

 

ואז כשנהג לא חגור והוא נניח אולסי פרי, הבעיה העיקרית שלו היא שהוא עלול לעוף דרך השמשה, או לכל הפחות שהראש שלו יכנס בשמשה.

אם נניח שהוא לא אולסי פרי אלא בגובה ממוצע ואפילו פחות, הבעיה העיקרית שלו היא שהוא יעוף, אבל מכיוון שהוא נמוך הוא יעוף אל מתחת להגה, שם יש דוושות ממתכת, פלסטיקים לא נחמדים ולא בהכרח מלוטשים (בסקודה אוקטביה דור ראשון יש גם למשל מדף פלסטיק), מה שעלול להיגמר בדרך דומה לזו.

עוד אופציה לא מלבבת במיוחד זה שהוא יעוף קדימה (כי הכוחות הפיזיקליים מהירים יותר מכרית האוויר) ואז כרית האוויר תעיף אותו אחורה, פגיעה שמוכרת בשם Whiplash ופוגעת בעיקר בצוואר.

 

בנוגע לשבירת המפרקת, בהחלט אפשרי, בעת תאונה הגוף הלא חגור יעוף קדימה במהירות שבה נסע הרכב קודם לכן, ויעוף אחורה מכרית האוויר במהירות של 325 קמ"ש (לא בדקתי, סומך על הנתונים של חן) + מהירות הרכב הנגדי.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
"סביר להניח שישברו לך את המפרקת"

:)זו ההנחה הסבירה יני ?

 

לא צריך להפריז עם שאריות של מיתוסים מימהן הראשונים של כריות האוויר.

כרית אוויר יכולה להזיק לנוסע לא חגור ובפרט קטנים, בתנאים מסויימים ונדירים לגרום לפגיעה קטלנית,

אבל ככלל, כריות אוויר מתוכננות (וזו גם דרישת רשויות הבטיחות) לא להזיק, מן הסתם,

גם לנוסע לא חגור, והעונש שהמצאת בדמות "ישברו לך את המפרקת" (!) קצת מופרז :)

 

לא המצאתי שום עונש. כשאתה לא חגור והכרית נפתחת, אתה נע באופן לא מרוסן ובד"כ תצלול (מותניך לא יהיו מרוסנות) ותגיע לכרית מתחת לגובה הרצוי. לכן, קיים סיכוי לא קטן בכלל לשבור את המפרקת.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

נסיעה איטית נראית לא מסוכנת כי אנחנו רגילים למהירויות גבוהות מאוד מאחורי ההגה - אני אנסה להסביר-

יוסיין בולט רץ במהירות מיירבית מסחררת של 42 קמ"ש. נניח שאדם ממוצא רץ 'קצת' יותר לאט נגיד 20 קמ"ש (זה קצב של בערך 7 דקות ל2000 מטר ריצה). עכשיו תחשוב שאתה רץ הכי מהר שאתה יכול ונכס בקיר, או בעץ או באוטו אחר

לא נשמע כיף. אבל 30-40קמ"ש באוטו נראה לנו ממש לאט.

בקיצור מה שאני מנסה להגיד זה שמכיוון שהתרגלנו לנהוג ב120 קמ"ש 40 נראה לנו בטוח. אבל זה לא, זה מסוכן. והכרית אוויר לא פועלת בכלל במהירויות כאלו. אז שים חגורה. חרם עליך.

פורסם

לא יודע אם כבר מצאת פתרון, באמת שקשה לעבור על 5 עמודים של הטפות (שהן מוצדקות לכשעצמן).

 

בכל מקרה, http://www.ebay.com/itm/2PCS-Universal-Car-Safety-Adjustable-Seat-Belt-Clip-Extender-Extension-Black-/140948400208?tfrom=140967881607&tpos=top&ttype=price&talgo=undefined

 

blackbuckle6.png

You may kiss the bride.

בא לשאול על חשבון בנק, יצא נשוי. קארספורום.

פורסם
לא יודע אם כבר מצאת פתרון, באמת שקשה לעבור על 5 עמודים של הטפות (שהן מוצדקות לכשעצמן).

 

בכל מקרה, http://www.ebay.com/itm/2PCS-Universal-Car-Safety-Adjustable-Seat-Belt-Clip-Extender-Extension-Black-/140948400208?tfrom=140967881607&tpos=top&ttype=price&talgo=undefined

 

 

 

זה יותר גרוע מלנסוע בלי חגורה, במקרה הזה כרית האויר תחשוב שהיושב חגור ותפתח עליו במלוא העוצמה במקרה של תאונה.

 

וחוץ מזה, אתה יודע באיזה תקן המתקן הזה עומד? מי יכול לדעת אם המתקן הזה לא יפתח פתאום בזמן תאונה ויהפוך גם חגורה חגורה ללא אפקטיבית.

 

לקנות זבל סיני למערכת בטיחות חשובה כזאת ברכב זה מאוד מסוכן.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

פורסם

כנראה שמישהו משנינו לא הבין את הכוונה של פותח השרשור, הוא גם ככה מתכוון לנסוע ללא חגורה (על כל השלכותיה).

 

זה פתרון עדיף מאשר להתעסק עם קונקטורים וחשמל.

You may kiss the bride.

בא לשאול על חשבון בנק, יצא נשוי. קארספורום.

פורסם

מדוע זה עדיף?

 

ניתקת קונקטור - ביטלת התראה. אבל לא ביטלת את האבזם המקורי של האוטו, הוא יהיה שם כשתרצה לחגור.

 

 

את המאריך הזה שבקישור שצירפת אני לא חושב שמישהו יוציא בכל פעם שירצה לחגור, הוא ישאר מחובר קבוע.

 

 

פורסם

זאת צורה אחת להיהרג מכרית אוויר.

 

צורה נוספת להיהרג ממנה- כשהגוף נע קדימה, תוך התרוממות לגובה (הראש נשאר גבוה ולא יורד נמוך לעבר הכרית במצב התקין), ואז נוצר מצב של מפגש כרית- בית חזה, ומה שקורה זה שהריאות מתפוצצות, ומשם הדרך לקבר מהירה מאוד.

 

אגב, לידיעה, כריות אוויר נפתחות רק מעל מהירות מסויימת. אם אני לא טועה, רק מ19 או 29 קמ"ש.

 

וכן, הסיכוי לשרוד תאונה ללא חגורה, גבוה משמעותית כאשר הכרית לא נפתחת (לא שהם גבוהים כ"כ מלכתחילה).

עוד לא נולדה המלחמה שגבר יכול לנצח בה אישה, ולא לשלם מחיר יקר יותר בטווח הארוך.

 

פורסם
כנראה שמישהו משנינו לא הבין את הכוונה של פותח השרשור, הוא גם ככה מתכוון לנסוע ללא חגורה (על כל השלכותיה).

 

זה פתרון עדיף מאשר להתעסק עם קונקטורים וחשמל.

 

 

למערכת כרית האויר חיישן שקורא האם היושב חגור או לא, במידה והיושב לא חגור גם בתאונה קשה כרית האויר לא תפתח כדי למנוע נזק קטלני ליושב לא חגור מכרית האוויר. המערכת שלך עוקפת את החיישן ולכן בתאונה קטלנית כרית האוויר תפתח ותגרום נזק חמור לנוסע.

 

עדיף כבר לנתק את הצפצפה, כמובן שגם זה לא מומלץ.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

פורסם

אנו בכלל לא בטוח שיש קשר בין חיישן חגורה לכרית אוויר.

 

למשל בהרבה מכוניות יש חיישן לחגורה של נהג ואין חיישן לחגורה של נוסע. אז מה, כרית של נהג לא תפתח אם לא חגור ושל נוסע כן?

 

 

פורסם

אני לא מבין איך הגעתם לאן שהגעתם, כבר כתבתי בעמוד הראשון נראה לי - מניסיון, כל מה שצריך לעשות זה להתחבר למחשב הרכב ולבטל את הצפצוף של החגורה.

 

זה לא מבטל כרית אויר ולא גורם לשום שינוי ברכב - פשוט מבטל את הצפצוף.

 

לא לנתק חיישנים ולא לעשות קומבינות.

פורסם

ברכבים רבים, אחד מהקריטריונים של פתיחת כרית האוויר ועוצמת פתיחה הוא בפירוש האם מישהו נמצא במושב והאם הוא חגור!

 

במקרה זה, נסיון להערים על מנגנון ההתרעה של החגורה על ידי אבזמים כאלו יהיה מסוכן שבעתיים מאי-חגירה רגילה.

 

כשמשתמשים במאריך ומחברים אליו את החגורה כשחוגרים, יעילות החגורה פוחתת כי היא לא תשב על האגן ואף עשויה להשתחרר עם המאריך!

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
ברכבים רבים, אחד מהקריטריונים של פתיחת כרית האוויר ועוצמת פתיחה הוא בפירוש האם מישהו נמצא במושב והאם הוא חגור!

 

 

אני מדבר עכשיו ספציפית על +206.

 

יש לה רק התראת חגורה לנהג, אין התראת חגורה לנוסע.

מפה אני מניח, שמחשב כריות אוויר ברכב זה "לא יודע" האם נוסע חגיר או לא חגור.

 

 


×
×
  • תוכן חדש...