Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם ברכב עם הגה כוח הידראוולי נגרם נזק מהחזקת הגה מסובב עד הסוף?


Dan-idin
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4073 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

להחזיק הגה כוח נעול במצב כזה ליותר מכמה שניות עלול להרוס את המשאבת לחץ שמן אז מעניין מאיפה הנוהל הזה של להחזיק ל 15 דקות נעילה הגיע מפורום מקצועי או חובבני?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן "נעילת" הגה לקצה שלה יוצרת מצב שבהחלט מעמיס על המשאבה , על אף שיש שסתום פריקה ובהחלט בטווח הארוך יכול לגרום נזק , לא בקטנות...

לא מומלץ לבצע , תמיד רצוי לחזור מעלות "אחורה" עד שאין רעש...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבקש מזה שניסה את זה שיביא לך את המקור מהאינטרנט, ואז לבדוק אם זה מקצועי או חובבני זה לא בעיה.

 

כל אופן, אני התרגלתי להמנע מלסובב את ההגה עד הסוף, אולי בפרסות אני מסובב עד הסוף וגם אז משתדל שלא להגיע לסוף הסיבוב אלה לעצור לפני.

 

לדעתי ועם ניסיון עם רכב ש13 שנה ההגה לא צייץ בו (צרפתייה), הנזק הוא לטווח הארוך, ברכבים שלי אני נמנע מזה וכנראה שזה עוזר למנוע בעיות.

עריכה אחרונה על ידי nir100
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגידו זה לא מכלול שמהנדסים עבדו עליו ופיתחו אותו והתאימו אותו לעמוד בלחצים ותנאי העבודה האלה?

אני מבין מאיפה הדאגה נובעת...אבל זה לא כמו להגיד שאסור ללחוץ על הבלמים עד הסוף או להדליק מפוח מזגן על מהירות מרבית או וישרים על מהירות מרבים וכו'.

מה אתם אומרים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פורק לחץ,הרי שתכננו את המערכת של ההיגוי כוח לפני ככה וככה שנים חשבו שיהיו אנשים שיסובבו את ההגה עד הסוף וישענו עליו יחזיקו אותו,בגלל זה שמו פורק לחץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעתי על מקרים בהם זינוק מהיר מהמקום (העלה לסל"ד גבוה) מיד לאחר התנעת הרכב במזג אוויר קר (שמן הגה עדיין סמיך), בשילוב גלגלים מסובבים עד הסוף גרמו לפריצת אטמים.

 

זה כמובן מצב קיצוני, ובשימוש רגיל לא מגיעים לזה.

 

 

בכל שאר המצבים, כשההגה מסובב עד הסוף הלחץ במערכת יותר גבוה לעומת מצב של נסיעה בקו ישר (למרות הפורק), אבל שום נזק מזה לא אמור להיגרם.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להחזיק הגה כוח נעול במצב כזה ליותר מכמה שניות עלול להרוס את המשאבת לחץ שמן אז מעניין מאיפה הנוהל הזה של להחזיק ל 15 דקות נעילה הגיע מפורום מקצועי או חובבני?

ומה יקרה אם החלטתי להשתכר ולעשות 100 סיבובים בחנייה עם הגה מסובב עד הסוף האם המשאבה תהרס ?

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעתי על מקרים בהם זינוק מהיר מהמקום (העלה לסל"ד גבוה) מיד לאחר התנעת הרכב במזג אוויר קר (שמן הגה עדיין סמיך), בשילוב גלגלים מסובבים עד הסוף גרמו לפריצת אטמים.

 

זה כמובן מצב קיצוני, ובשימוש רגיל לא מגיעים לזה.

 

 

בכל שאר המצבים, כשההגה מסובב עד הסוף הלחץ במערכת יותר גבוה לעומת מצב של נסיעה בקו ישר (למרות הפורק), אבל שום נזק מזה לא אמור להיגרם.

למה לפי דעתך ברוב הספרים לנהג כתוב שאין להחזיק את ההגה במצב של נעילה לאחד מהצדדים ליותר מ-5 שניות מכיוון שהדבר עלול לגרום לנזק למערכת התגבור ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי כדי שהשמן לא יתחמם.

 

אבל חלק מהדברים שכתובים בספר נהג הם סוג של כסת"ח.

 

את הדיון הזה אני פתחתי (יותר נכון פיצלתי אותו משירשור אחר), מן הסתם כדי ללמוד ולהבין את הנושא לעומק.

 

הייתי שמח לקרוא הסברים מנומקים, ולא הכרזות כמו: "זה לא טוב, אל תעשה".

 

מה שכתוב בתגובה שציטטת זו דעתי, יש מצב שזה לא נכון, ושוב - אשמח ללמוד.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שעם עליית הלחץ וספיקת המשאבה גם החיכוך של הנוזל ההידראולי עם הצנרת יוצר חום אבל זה עדיין לא מסביר למה הייצרנים נוהגים לכתוב ציטוט:

 

 

"Never hold the steering wheel to theextreme left or right for more than five

seconds with the engine running.

This could damage the power steering

system."

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי כדי שהשמן לא יתחמם.

 

אבל חלק מהדברים שכתובים בספר נהג הם סוג של כסת"ח.

 

את הדיון הזה אני פתחתי (יותר נכון פיצלתי אותו משירשור אחר), מן הסתם כדי ללמוד ולהבין את הנושא לעומק.

 

הייתי שמח לקרוא הסברים מנומקים, ולא הכרזות כמו: "זה לא טוב, על תעשה".

 

מה שכתוב בתגובה שציטטת זו דעתי, יש מצב שזה לא נכון, ושוב - אשמח ללמוד.

זה אכן הענין הטמפרטורה הגבוהה שיכולה לגרום לנזקים למשאבה

הנה ההזהרה שיש בספרות העבודה של ניסאן בנושא:

Never hold the steering wheel in a locked position for more than 10 seconds. (There is the possibility

 

that oil pump may be damaged.)

עריכה אחרונה על ידי Dan-idin
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...