Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4540 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הכרמלית היא מה שקרוי בעולם funicular. מה שייחודי בה הוא שמדובר בפוניקולר שכל מסלולו תת קרקעי. בברצלונה, למשל, יש מערכת דומה בעליה למונטז'ואיק - אבל חציו במנהרה וחציו על קרקעי, ורכבות על קרקעיות דומות נפוצות מאד בעולם.

לגבי המטרונית והפקקים: לא התנסיתי בנסיעה במטרונית, אבל אני מניח שהעומס עליה נובע, בין השאר, מכך שהשירות ניתן חינם, וכאשר יוחל בגבית תשלום העומס יפחת.

לגבי הצמתים - מה לעשות, זה הנהג הישראלי. מישהו ניסה לעבור בשעות העומס בחורב? בעצם יש מה לעשות: להציב בצמתים שוטרים או מצלמות, כמה קנסות של 500 ש"ח למי שנכנס לצומת לא פנוי יעשו פלאות, וייעלו את המטרונית ב-30%.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
לגבי הצמתים - מה לעשות, זה הנהג הישראלי. מישהו ניסה לעבור בשעות העומס בחורב? בעצם יש מה לעשות: להציב בצמתים שוטרים או מצלמות, כמה קנסות של 500 ש"ח למי שנכנס לצומת לא פנוי יעשו פלאות, וייעלו את המטרונית ב-30%.

 

1+ זה צריך להעשות במקביל למתן העדפה למטרונית בצמתים או אפילו מעט לפני.

פורסם

כן גם אני בעד, במיוחד לגבי חורב.

 

כל פתרון שחולק את אותו השטח עם הכביש הרגיל לדעתי הוא לא פתרון טוב.

עם כל הבאלגן שעשו כבר יכלו לבנות כביש עילי או תחתי:roll:

פורד מונדאו סטיישן 2011

פורד פוקוס 5 דלתות 1.6 2008

פורד פיאסטה 2000, כבר לא רכב כל כך פשוט...- נמכרה:cry: אבל עדיין עונה על שאלות

פורסם

בתור אחד שעבד במערך ההסברה, אני יכול להגיד שהמטרונית אמורה לקבל עדיפות ברמזורים. כל המערכות לכך הותקנו, אבל בינתיים, כפי שראיתם בעצמכם, הן לא עובדות טוב. נקווה שיהיה שיפור.

 

מה שהפריע לי בנסיעה במטרונית זו הכריזה ב3 שפות לפני כל תחנה (וברוך השם לא חסרות תחנות) שטוחנת את המוח, והעובדה שהמטרונית עוצרת בכל תחנה, ופותחת דלתות, ללא תלות באם יש נוסעים שמעוניינים לעלות/לרדת. תוסיפו לזה שבציר חיפה-קריות הסיכוי שתהיה לפנכם עוד מטרונית הוא גבוה, ותקבלו זמני נסיעה שעררותיים (בעיקר בשביל השעות הלא עמוסות).

הנסיעה באוטובוס, כאשר הוא נסע בנתיבי המטרונית הייתה יותר מהירה ונוחה לכולם.

פורסם

המטרונית הזאת פשוט ביזיון!!

 

אשכרה יש הרגשה שזאת הייתה קומבינה אחת גדולה בשביל לסדר לכמה מאות עובדים ומספר קבלים עבודה ומשכורת.

 

עזבו את זה שיותר מהר לנסוע מחיפה לאילת מאשר מחלק אחד לשני בעיר במקרים מסויימים.. כמה רמזורים חדשים הקימו בהדר?! כל 15 מטר רמזור!! בזבוז כסף, חשמל ותוספת עצבים לנהגי הרכבים.

HU - Pioneer AVH-X 2500BT , Front - Morel Tempo Ultra 6 , Amp - Celestra FA475X, Sub - Hertz Energy ES300

פורסם

הקונספט של המטרונית עובד מעולה במקומות אחרים בעולם, למשל בבוגוטה קולומביה.

 

גם שם זה היה מלא וצפוף אבל מצחיק אותי שאנשים מתלוננים שצפוף... על מה בדיוק התלונה?! זה חיובי שאנשים משתמשים במערכת הזאת וזה שהיא מפוצצת רק מראה שהיה צורך בה כי אנשים משתמשים בה עכשיו רק צריך לשייף את פעולת המערכת ואולי להוסיף אוטובוסים.

 

תנו הזדמנות לשפר, מערכת כזאת גדולה ומסובכת לא עובדת מעולה מהיום הראשון ובגלל זה יש זמן הרצה.

 

אבל יש לי משהו אחר לשאול, מישהו פה נסע בתחבורה ציבורית בניו יורק? לונדון? מוסקבה? בוא אני אגלה סוד לעם הבכיין היושב בציון, גם שם צפוף... מאוד! וגם דוחפים וגם בשעות העומס אין מקום לנשום אז אני לא מבין את הבכיינות הבלתי פוסקת.

1969 Pontiac Firebird

:twisted:

בעבר:Honda Civic Type R, Renault Clio Sport, Peugeot 106 Rallye

פורסם

יניב דווקא בחורב ממה שאני זוכר עשו עבודה די טובה, בעבר כולם היו נכנסים לצומת בירוק אבל אז התחילו עם הקוויום הכתומים והמצב השתפר מאוד, הרבה זמן כבר לא נסעתי שם בבוקר אבל ממה שאני זוכר כן היה שיפור.

Renault Clio sport 2001 - Sold

תקשיב מה דניקס אומר לך.

פורסם

היה שיפור ונגמר.

אנשים עולים בפיק"א לכיוון פרויד ותוקעים את הפנייה ממוריה לפיק"א

שיאכפו את זה!

פורד מונדאו סטיישן 2011

פורד פוקוס 5 דלתות 1.6 2008

פורד פיאסטה 2000, כבר לא רכב כל כך פשוט...- נמכרה:cry: אבל עדיין עונה על שאלות

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

מקפיץ בתור תל-אביבי סקרן.

 

האם המטרונית עדיין בהרצה (כלומר, עדיין נוסעים ולא משלמים)? יתכן שאזדקק לשירותיה במהלך השבוע.

תודה מראש.

פורסם

עדין בחינם. נסעתי בה אתמול.

אתמול הבנתי שוב כמה אומללה התחבורה הציבורית בארץ.

לקח לי להגיע לעיר התחתית בחיפה מיקנעם כשעתיים שלמות שביום יום אני עושה את הדרך ב-25 דקות.

מהבית שלי עד לתחנה המרכזית ביקנעם (קניון G) לקח לי להגיע 50 דקות שברכב מדובר בנסיעה של 5 דקות.

למזלי הייתי צריך להמתין כחמש דקות לאוטובוס לחיפה (יש אוטובוס מסתבר כל חצי שעה לערך) ומיקנעם לחיפה האוטובוס נכנס ליגור (למה?) ואז סיבוב בנשר.

מיקנעם ללב המפרץ לקח עוד 40 דקות ומלב המפרץ במטרונית לעיר התחתית עוד 20 דקות.

תענוג, כבר אמרתי?

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

תבחין בין ההתנהלות הישראלית להפליא המתוארת בכתבה - לבין התוצאות.

איני בקי במספר הנוסעים במטרונית אבל הרושם שלי הוא שהיא מלאה למדי. לפחות בחיפה ובירושלים יש מערכות שפועלות - גם אם הופעלו באיחור של שנה (בחיפה, בירושיים יותר) - בניגוד לגוש דן שבו כבר 50 שנה מחכים להקמת מערכת הסעת המונים. לפני מספר חודשים חווח בעיתונות שבגוש דן חונים 90 אוטובוסים דומים למטרונית וממתינים שיבנו להם מסלולים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

התוצאה דווקא נראית טובה. העובדה שהרכבים נעים על גומי ולא על מסילה הפכה את הפרוייקט להרבה יותר פשוט ואסתטי בהשוואה לרכבת קלה, אם כי מבחינת השימוש היא דומה מאד. יש אפילו יתרון באפשרות שינוע מטרוניות לנקודות מוצא באמצעות מערכת הכבישים הרגילה, ואני פוגש לא מעט מטרוניות בדרכן לקרית אתא ולמרכזית הקריות כאשר אני נוסע בכביש 22 בשעות הבוקר.

 

הבעיה שמעלה המבקר היא דיברנו על ההתנהלות הישראלית הפרטצ'ית והלא מתוכננת. אנחנו מכירים אותה בכל מקום, מנתב"ג 2000 ועד מחלף כפ"ס. עם זאת - כנראה שפרוייקטים דומים בעולם סובלים מתופעות דומות.

 

לפי הכתבה חלק מהבעיה היה שינויים בתכנון והרחבת הפרוייקט, ברור שזה העלה את ההוצאות מעבר לתכנון הראשוני, דבר שאולי ישתלם עם השימוש במטרונית. מצד שני, אי אפשר לשכוח את פתיחת הכביש לתיקון תשתיות ממש לפני הפעלת המערכת.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

טוב, בתור לא חיפאי.

השבוע יצא לי לנסוע במטרונית ממרכזית המפרץ למרכזית חוף הכרמל (חבל שבנסיעה שאמורה להיות כרמיאל - אילת, צריך בתוך חיפה לעבור בין שתי תחנות מרכזיות).

-נתחיל בזה שכל כביש 4 מכיוון עכו פשוט בדיחה, בוטלו שם פניות שמאלה על ימין ועל שמאל, ככה שמי שבא מכיוון עכו/נהריה ורוצה לפנות שמאלה באחד הצמתים לקריית אתא או קריית ביאליק צריך לעשות וואחד סיבוב במקום פניית שמאלה פשוטה.

-האוטובוסים של אגד/נתיב אקספרס/כל חברה אחרת שפועלת בחיפה נאלצת לסבול את הפקקים עם כל שאר הנהגים, ממש "חוכמה" לשמה.

-אין עדיפות מיוחדת למטרונית ועדין בתוך חיפה היא עמדה בכמה רמזורים אדומים.

-נסיים בזה שכל הפרוייקט הזה הוא תכל'ס אוטובוס מפרקי שתכל'ס לא הכי שונה מאוטובוסים מפרקיים שנעים בגוש דן וירושלים (למרות שוני קטן שאין קשר עם הנהג).

מילא היו אוטובוסים עם אקורדיון כפול (שגם באירופה נוסעים במסלולים מיוחדים) אבל בנתיים אין שום דבר חדש, טוב אולי חוץ העובדה שקו 1 פועל שם 24/7.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .


×
×
  • תוכן חדש...