Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לתשומת ליבך, ניצן אביבי - ראיון מפוספס ברדיו בנוגע לייבוא אישי של חלקים


roee
שימו לב! השרשור הזה בן 4116 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שמתי לב שהתראיינת היום למהדורת חדשות כלשהי בנוגע ליבוא אישי של חלקי רכב. עכשיו, אני לא יודע אם זה תוצר של העריכה או בחירה קונקרטית שלך, אבל לדבר על יבוא אישי של חלקי רכב בלי לציין את מדורי הגיהנום שהאזרח עובר על ידי הרשויות זה יותר גרוע מלא לדבר על הנושא כלל. כבר הרבה זמן, בשטף הכתבות על טרטור האזרח ועל יוקר המחיה אני מצפה לראות איזו התייחסות לתחום הזה, שהוא הגרוע מכולם. והנה הייתה לך הזדמנות ופספסת. כל מה שקיבלנו היה אזכור לקוני לכמה אישורים שצריך להביא, משל כי משרד התחבורה בעצם מעודד מסלול עוקף יבואנים וכל מה שצריך זה כמה חתיכות נייר.

אז לא, לעומת מה שקורה במחשכי משרד התחבורה, כל אגף ממשלה אחר נראה כמו ילדים במסע התרמה למען חולי סרטן.

 

לשלוח את האזרחים כצאן לטבח ברחוב המלאכה 8 בתל אביב, בשביל שהפקיד המנייק יעשה עליהם קומבינה אחרי קומבינה עם החברים שלו אצל היבואנים, זה עוול.

 

עבור מי שלא יודע על מה אני מדבר, הנה דוגמה. אני מביא את המקרה הזה מאחר והאומלל שהעז לנסות ולחסוך כסף שם מפרט היטב את מסע תלאותיו, אבל בכל חיפוש מהיר בפורום הקשור לרכב תמצאו סיפורים דומים, וכמובן גם בפורום הזה. למעשה, לי יש סיפור כזה בעצמי, אבל בגלל שהזמן שלי יקר והשפיות שלי חשובה, זה נגמר בכך שאני פשוט משאיר במכס חלקי בלמים ביותר ב$300 במקום לעבור את מסע הטרטורים המשפיל שלהם. בטח לגולף של איזה אחיין של איזה מוכס יש עכשיו קיט בלמים סטייג' 1 של Stoptech.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

את האמת, אני בספק אם חשיפה של הדברים כפי שהם מתנהלים הייתה תורמת. יש סחבת ובירוקרטיה מרגיזה בכל התחומים והנושא נטחן בתקשורת רבות ועדיין אנו נתקלים בעוד ועוד מקרים.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שזה אמור להיות קשור לניצן אביבי.

כל איש תקשורת שמעורב בכתבה הזו היה צריך לצצין את מסע הייסורים עד שחלק שמוזמן מחו"ל מגיע ליעד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד לפני חצי שנה אפי היה דבוק לגליונות אוטו.

כשהם פתחו את שירות היעוץ שלהם, שמחתי. הנה עוד כיוון שהם נכנסים אילו.

 

אבל כשהתקשרתי להתייעץ, הגיעה הנפילה. לפני שהספקתי להגיד מה אני רוצה הם כבר שלחו את הפרטים שלי ליבואנים.

ואני שואל מי ביקש מהם? מי רוצה בכלל שהיבואנים יטרידו אותו (שזה מה שקרא לי)?

 

אבל אז הבנתי שמי שמפרסם יותר אצל אוטו, הם דוחפים אותו יותר.

יותר אובייקטיביות. פילז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לג'יימס - יש כאן התנגשות בין שני גורמים. אנשי הייעוץ מונחים להיות אובייקטיביים עד כמה שניתן בתשובותיהם. גם הם בני אדם והם טועים לפעמים. אם יש לך שאלה או בקשה ואתה רוצה עצה, אתה מוזמן גם לשאול אותי כאן מעל גבי הפורום. לא רק אתה, כמובן. באשר לייעוץ - הגורם השני הוא הגורם המסחרי שמאפשר את הייעוץ החינמי הזה דרך קשרים עם יבואנים. במצב האופטימלי, כשהמייעצים (שלא מתעסקים בכלל בצד המכירתי ולא מודעים למה שקורה אחרי הייעוץ) נותנים לך כמה עצות למכוניות פוטנציאליות, הגורם המסחרי במערכת מעביר את הבחירות שלך אל היבואנים או הגורמים המסחריים הרלוונטיים, בשביל להקל על תהליך הקנייה שלך. בפועל, אנשי שיווק ומכירות לא תמיד מתנהלים כמו שצריך להתנהל והתוצאה היא שלעיתים הם מעבירים את פרטיך הלאה למי שבכלל לא היה צריך לקבל אותם. אני מסכים שיש כאן בעיה והיא צריכה להיפתר, ואני עושה מאמצים בכדי להעביר את זה הלאה. בכל מקרה, כמו שאמרתי, אני מחויב מתוקף עבודתי לתת את המידע הנכון והמדויק ביותר שאני יכול, ועושה זאת כאן במשך שנים במסגרת הפורום.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם ערכו את הכתבה וניצן אביבי אכן ציין את הדברים עליהם מתרעם רועי, לניצן אביבי צריכה להיות בעיה עם הכתבה ואני אישתי לא הייתי עובר לסדר היום במקומו. מלא לקחו אזרח וסילפו את דבריו (דבר שגם עליו לא הייתי עובר בשתיקה) אבל לסלף דברי כתב רכב בכיר ?

הגיון בריא אומר שהדברים לא סולפו (אחרת אביבי כבר היה עושה משהו בנידון) אלא פשוט לא נאמרו.

Veni Vidi Vici

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם ערכו את הכתבה וניצן אביבי אכן ציין את הדברים עליהם מתרעם רועי, לניצן אביבי צריכה להיות בעיה עם הכתבה ואני אישתי לא הייתי עובר לסדר היום במקומו. מלא לקחו אזרח וסילפו את דבריו (דבר שגם עליו לא הייתי עובר בשתיקה) אבל לסלף דברי כתב רכב בכיר ?

הגיון בריא אומר שהדברים לא סולפו (אחרת אביבי כבר היה עושה משהו בנידון) אלא פשוט לא נאמרו.

 

א. כמו שכבר אמרתי, גם אם לא נאמרו (ואני עדיין לא יודע אם כך או כך) זה לא אומר שצריך להשתלח באדם (ממתי משתלחים במישהו על משהו שהוא לא אמר?) אלא מקסימום ראוי ואולי אף נחוץ להעלות את החשיבות של הדברים שלא נאמרו.

ב. אתה באמת חושב שניתן לעשות משהו עם כתבה שנערכה ושודרה? אולי, במקרים קיצוניים במיוחד, אפשר לבקש הודעת הבהרה או התנצלות. אתה באמת חושב שזה מקרה כזה?

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי אמר שתפקידו של ירחון רכב בארץ צריך לעזור לקוראים? תפקידו רק לדווח על תערוכות רכב ודגמי קומספט ולעשות כתבות השוואה בדרך כלל בלי מפסידים ועם נתח נכבד לעיצוב ומיצוב וכמובן ללא התיחסות לנושאים איזוטרים כמו עלות אחזקה, שירות התנהלות של מוסכים, אחזקה עצמית...

למרבה הפלא יש דווקא נושאים עם ביקורת על הממסד (מצלמות מהירות, בתי המשפט לתעבורה).

 

*הכותב היה מנוי לאוטו משך שנים רבות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי אמר שתפקידו של ירחון רכב בארץ צריך לעזור לקוראים? תפקידו רק לדווח על תערוכות רכב ודגמי קומספט ולעשות כתבות השוואה בדרך כלל בלי מפסידים ועם נתח נכבד לעיצוב ומיצוב וכמובן ללא התיחסות לנושאים איזוטרים כמו עלות אחזקה, שירות התנהלות של מוסכים, אחזקה עצמית...

למרבה הפלא יש דווקא נושאים עם ביקורת על הממסד (מצלמות מהירות, בתי המשפט לתעבורה).

 

*הכותב היה מנוי לאוטו משך שנים רבות

 

תפקיד של כל מגזין צרכני כשמו כן הוא - לספק מידע צרכני לקוראיו. אהבתי את העקיצות אבל אתה טועה - יש מפסידים ומנצחים במרבית הכתבות ההשוואתיות ובאלו שאין - מוסבר בדיוק למה. עלויות אחזקה לא תמיד ניתן לספק במסגרת כתבת מבחן לרכב חדש ובטח שלא לכתוב על שירות היבואן או התנהלות המוסכים. בשביל זה, אגב, יש כתבות ייעודיות.

שים לב גם שיש הפרדה בין תכני המגזין עצמו לבין שירות הייעוץ.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם מקבל למייל מודעות פרסומיות לרכבים חדשים מאוטו. זה מריח ממש לא טוב. העיקר שאוטו יצא לדרך חדשה בשנים האחרונות...

יכול להיות שהכותרת של השרשור לא מתאימה, אבל חשוב מאוד שכתבי רכב, בעיקר כאלה שנחשבים "בכירים" יידאגו להעביר את הבעיות שאנו חווים בייבוא חלפים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגובה רשמית של ניצן אביבי, שיכולה הייתה למנוע את כל הבלגן בשרשור הזה.

רועי, להבא, אתה מוזמן לפנות אלי מראש אם יש לך טענה כלפי התנהלות מסוימת של המגזין, ואני אעשה מאמץ לקבל תשובה ממי שצריך.

 

"שלום רועי,

למרות שלא נשאלתי בדבר, ביקשתי להוסיף בסוף הראיון נקודה נוספת ואמרתי במפורש כי הבירוקרטיה המיותרת שמשרד התחבורה מתעקש עליה דווקא ביבוא חלקי חילוף מחו"ל, מריחה לא טוב, כאילו מישהו מנסה להגן על היבואנים הרשמיים.

לצערי, אמירה זו כנראה נחתכה בעריכה (כנראה - כי לי לא יצא עדיין לראות את האייטם). אומנם מנימת הכתיבה נראה כאילו לא כתבת את השאלה כדי לקבל תשובה, אבל אני בחור אופטימי..."

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי הביקורת כאן היא קצת מוגזמת ואינה במקום אך אני חושב שעיתונות הרכב, הכתובה והאלקטרונית, צריכה להרים את הכפפה ולדחוף את הנושא לסדר היום.

לא יתכן שלקוח ישלם פי 2-3 עבור חלק, אם זה במס ליבואן או בדלקת חניות אישורים וקנסות למדינה.

רוני, אתה החזקת קליאו ספורט אתה מכיר טוב מאוד את פער המחיר בין קיט טיימניג בארץ לאחד שנרכש בחו"ל (וגם שם מרוויחים).

 

אזרח פשוט צריך להבין שזה ישפיע על הכיס שלו, כאשר יבוא מקביל יאפשר לרכוש חלק מקורי בחצי מחיר המחיר במוסכי היבואן ירד גם הוא.

אגב, כאשר מחיר החלק יהיה זול יותר יותר אנשים יעדיפו לטפל במוסך המורשה כי המחיר ירד ויהפוך לכדאי בעתיד (אחריות, שירות ותמיכה גם לאחר תום האחריות)

קליאו ספורט 03' 2.0, לוגמת 98 - נמכרה :'(

מגאן 07' 1.5, לוגמת סולר - נמכרה :'(

 

Say hello to 2015 Megane RS CUP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למי שלא יודע, שמי הוא קובי ואני מנהל מחלקת היועצים של אוטו.

 

מחלקת היועצים של אוטו היא מחלקה שהמאפיין הכי בולט שלה הוא 100 אחוז אובייקטיביות.

 

היועצים של אוטו לא שולחים בעצמם פרטים של אף אחד לשום יבואן, הם כולם מתעסקים אך ורק במתן ייעוץ.

 

הייעוץ מתבסס מבחינה מקצועית בראש ובראשונה על מבחני הדרכים שנערכו במגזין ובנוסף גם על התרשמותם האישית של צוות

 

היועצים שרובם נהגו על הרוב המוחלט של הרכבים שנמכרים בארץ כיום או נמכרו בעבר בשוק הישראלי.

 

היועצים אינם מודעים למתרחש במחלקת הפירסום של המגזין והאתר והם לחלוטין אינם מושפעים מגורם זה במהלך עבודתם.

 

לעתים קרובות צוות היועצים מבקר לשלילה או אינו ממליץ על דגם שזוכה לפירסום רחב במגזין או באתר.

 

אין יבואנים/יצרנים שחסינים בפני ביקורת של צוות היועצים ואנחנו עמדנו באינספור בדיקות חוזרות ונשנות בעניין הזה.

 

יש לזכור שהייעוץ ניתן בחינם ובמשך השנים שהוא קיים יש שביעות רצון גבוהה מאוד של הקהל מהשירות שלנו.

 

אם למישהו יש שאלה או תלונה לגבי מחלקת היועצים שלנו הוא מוזמן לפנות אלי בפרטי.

 

קובי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא שמח שזה הועלה באופן פומבי ,אישית לא ראיתי את הראיון וחבל שזה לא עלה לסדר היום ,אולי בפעם הבאה זה יהיה מוזכר בעדיפות עליונה ,ויודגש שזה עניין בירוקרתי מציק ולא הוגן .

כל פעם שאני מגיע למכס וצריך להתחנן כדי שיתנו לי את החלק ,ההרגשה היא כאילו אתה איזה סוחר סמים שמנסה להבריח קילו הרואין ,כשסה"כ אתה אזרח שומר חוק שמנסה לחסוך בעלויות הבלתי הגיוניות של היבואנים או בכלל בסיפור שלי, החלק לא משווק על-ידי יבואנים ,כי הרכב מיושן והדרך היחידה להשיג לו חלקים זה ביבוא אישי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז לא, לעומת מה שקורה במחשכי משרד התחבורה, כל אגף ממשלה אחר נראה כמו ילדים במסע התרמה למען חולי סרטן.

 

לשלוח את האזרחים כצאן לטבח ברחוב המלאכה 8 בתל אביב, בשביל שהפקיד המנייק יעשה עליהם קומבינה אחרי קומבינה עם החברים שלו אצל היבואנים, זה עוול.

 

עבור מי שלא יודע על מה אני מדבר, הנה דוגמה. אני מביא את המקרה הזה מאחר והאומלל שהעז לנסות ולחסוך כסף שם מפרט היטב את מסע תלאותיו, אבל בכל חיפוש מהיר בפורום הקשור לרכב תמצאו סיפורים דומים, וכמובן גם בפורום הזה. למעשה, לי יש סיפור כזה בעצמי, אבל בגלל שהזמן שלי יקר והשפיות שלי חשובה, זה נגמר בכך שאני פשוט משאיר במכס חלקי בלמים ביותר ב$300 במקום לעבור את מסע הטרטורים המשפיל שלהם. בטח לגולף של איזה אחיין של איזה מוכס יש עכשיו קיט בלמים סטייג' 1 של Stoptech.

 

רק רגע, HOLD THE PRESS

 

אני צריך שתעשה לי סדר במשנה הפדגוגית שלך, כאשר חברות מנצלות פרצות בחוק בכדי למקסם רווחים זה בסדר גמור, "זו המטרה של כל גוף כלכלי (טענת את זה כמה וכמה פעמים) אבל כשיבואני רכב מנצלים פרצות בחוק בכדי להקשות עליך ליבא חלקי חילוף זולים אז פתאום כשסוף כל סוף משהוא פוגע בך ישירות אז זה עוול? שערוריה? נבזות?

 

מה אתה בסך הכל רוצה, הם עושים משהוא לא חוקי? הם עוברים על החוק? הם עבריינים?

 

מצחיק איך שכשזה נוגע בך, אז פתאום כל תפישת העולם מתהפכת ב 180 מעלות.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4116 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...