Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצה לרכב קטן ידני ו"צעיר" בתקציב של כ 10,000 - 15,000 ש"ח


PrinceT
שימו לב! השרשור הזה בן 4641 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי PrinceT

 

הייתי רוצה להציע לך שתי אפשרויות.

 

הראשונה - ללכת, כמו שאתה רוצה, על רכב משומש. במקרה הזה, פיג'ו 206 ידנית בעלת מנוע 1.4 ליטר תיכנס משנים 2001-2002. הרכב אמין יחסית, עם מכלולים המוכרים למרבית המוסכניקים - אין בה שום דבר חדשני או מתקדם מדי.

אממה, זה לא סוד שמדובר ברכב בן 10 שנים. המשמעות היא, במילים עדינות, שזה לא כל כך בטוח שהוא יתפקד כראוי. גם אם היית במכון בדיקה (חובה!), עדיין יש סיכוי גדול יותר לתקלות כאלה ואחרות - כתוצאה מבלאי - עניין של זמן (10 שנים) וקילומטראז'.

לכן, הייתי מציע לך לקרוא בעיון את האופציה השנייה.

 

האופציה השנייה נקראת ליסינג פרטי. לא, זה לא הליסינג שאתה מכיר. מה שאתה מכיר, קרוב לוודאי, נקרא "ליסינג תפעולי" והוא הרבה יותר יקר ומיועד לציי רכב ו/או אנשים שנוסעים הרבה. בליסינג התפעולי אתה משלם ב"קבלנות" על ביטוח, דלק, טיפולים וכד' וכמובן משלם בכל חודש סכום מסוים על המכונית.

לעומת זאת, בליסינג פרטי, אתה משלם רק את המכונית בתשלומים. הקטע הוא שזה באמת נוח ולא חונק יותר מדי. כיום, נמכרות בארץ מכוניות סביב 65,000 שקלים. המשמעות היא שגם הסכום שלך, שנחשב "צנוע", יוכל בהחלט להספיק עבור מקדמה גבוהה מספיק למכוניות האלו.

העיסקה בנויה ככה: 50% מהרכב נקרא "הלוואת בלון" - שבה תיכף איגע. שאר התשלומים הם מקדמה + תשלומים חודשיים, שהיחס בינהם הפוך (מקדמה גבוהה יותר, תשלום חודשי נמוך יותר - ולהיפך - כמובן, כפונקציה של מס' התשלומים. אל תשכח שככל שיש פחות תשלומים, כך הריבית גם נמוכה יותר).

אתה מתחיל מהמקדמה ואחר כך מתחיל לשלם את התשלומים החודשיים. סיימת את תקופת ההתחייבות? יש לך שתי אפשרויות - לשלם את "הלוואת הבלון" ולקנות את הרכב לעצמך, או לא לשלם את "הלוואת הבלון" ולהזדכות על הרכב הישן (מחסירים ממחיר המחירון שלו ביום תחילת העיסקה את עלות הרכב בסוף העיסקה. התוצאה שתהיה תהווה כמקדמה לרכב הבא) ולעבור לרכב חדש.

 

אני יכול להגיד לך שאני חייל ואני חושב ברצינות על עיסקה כזו, לגבי יונדאי I10. פרטי העיסקה שלי: מקדמה מקסימלית (31,950 שקלים) ותשלום של 260 שקל בחודש (פחות מהמשכורת הצבאית - אם כי צריך להוסיף גם דלק וביטוח. טסט ואזעקה נכללים בתשלום) למשך 24 חודשים.

 

שאלות? =]

כך, למשל, עבור יונדאי I10 ידנית, לצורך העניין, שמחירה 64,000 שקל, עם מקדמה של 18,000 שקלים, תשלם סביב 700 שקלים למשך 32 חודשים. אגב, ככל שתחלק לפחות תשלומים, כך תשלם פחות ריבית - ככה שעדיף להשיג מקמדה גבוהה ככל האפשר. הדובדבן שבקצפת הוא

 

באיזה מתח השארת אותי!! :evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא ביקש רכב ב-15 ואתה ממליץ על רכב חדש ב-64. אין מילים. אני ממליץ על רכב חדש כאשר התקציב עומד על 40-50, לא 15 אלף. להשתעבד לבנק כאשר אתה חייל בלי שום ביטחון תעסוקתי זה לא דבר חכם. לא כולם מסוגלים לקחת כסף מאבא ואמא.



שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עונה לפותח השרשור אבל גם לחייל שמתלבט בנושא ליסינג פרטי (E.T) ויש לי הצעה אחת לשניכם - תתרחקו מזה כמו מאש.

 

אתה אוטוטו חייל, בליסינג פרטי מה שאתה עושה בעצם זה לוקח הלוואה יקרה יותר. בוא נכנס לחישובים:

 

אופציה ראשונה:

אתה לוקח את ה-15 שלך וקונה רכב, מיישר לו קו בעוד 2K ונשאר איתו שנתיים, אם נלך לתרחיש הכי קיצוני ונהיה ממש פסימיים נגיד שבעוד שנתיים תמכור אותו ב-10 אלף כלומר עלה לך הרכב 7K.

 

אופציה שניה ליסינג פרטי כמו שהציע :E.T 4X4:

הרכב עולה 63,900 אתה משאיר 31,450 שזה 50% לסוף ההתחייבות שם 31,950 מקדמה ועוד 260 שקל לחודש כפול 24 חודשים. כלומר בסוף המחיר ששמת על הרכב יהיה 69,640 (וזה כאשר אתה שם את המקדמה הכי גבוהה והכי מעט חודשים, במקרה של ה-18 אלף וה-36 חודשים זה יהיה הרבה יותר יקר). עכשיו נהיה אופטימיים לרגע ונגיד שאחרי שנתיים תמכור את הרכב ב- 50 אלף (לדעתי הרכב ירד יותר אבל בכוונה אני הולך על תרחיש אופטימי) כלומר הרכב יעלה לך 20 אלף שקל.

 

וזה עוד לפני שדיברתי על הדברים הבאים

1. הרכב הינו רכב בבעלות חברת הליסינג כלומר כשתקנה אותו בסוף התקופה אתה תהיה יד שניה שלו והמחירון שלו יהיה 15% פחות.

2. ביטוח לרכב חדש יהיה יקר בכ-2000 שקל מרכב בן עשר

3. בגלל שהרכב יהיה רשום על חברת הליסינג במקרה של תאונה למשל והרכב יקבל ירידת ערך חברת הליסינג תקבל אותו ולא אתה, בנוסף כאשר תחשבו את המחירון יתיחסו למחירון נמוך יותר.

4. עסקת הליסינג בנויה ככה שבסיומה יש לך 2 אפשרויות או לשדרג או לקנות את הרכב, במידה ותרצה לקחת את הכסף חזרה בסוף העסקה תצטרך לרכוש את הרכב ולמכור אותו.

 

יש גם את היתרונות של השיטה הזו והם

1. אתה נוסע ברכב חדש

2. סיכוי לתקלות ועלויות מפתיעות קטן משמעותית - כלומר אפילו אם ילך לך מנוע זה יהיה באחריות

 

אתם חבר'ה צעירים שזה הרכב הראשון או השני שלכם, גם ב-15K וגם ב-30K אפשר למצוא אחלה רכבים שיכולים להיות רכבים ראשונים ולעשות את העבודה טוב מאוד בשבילכם והכי חשוב לא לעלות לכם כל כך הרבה כסף שאין לכם לבזבז בשלב הזה.

 

מקווה שעזרתי.

:king:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עונה לפותח השרשור אבל גם לחייל שמתלבט בנושא ליסינג פרטי (E.T) ויש לי הצעה אחת לשניכם - תתרחקו מזה כמו מאש.

 

אתה אוטוטו חייל, בליסינג פרטי מה שאתה עושה בעצם זה לוקח הלוואה יקרה יותר. בוא נכנס לחישובים:

 

אופציה ראשונה:

אתה לוקח את ה-15 שלך וקונה רכב, מיישר לו קו בעוד 2K ונשאר איתו שנתיים, אם נלך לתרחיש הכי קיצוני ונהיה ממש פסימיים נגיד שבעוד שנתיים תמכור אותו ב-10 אלף כלומר עלה לך הרכב 7K.

 

אופציה שניה ליסינג פרטי כמו שהציע :E.T 4X4:

הרכב עולה 63,900 אתה משאיר 31,450 שזה 50% לסוף ההתחייבות שם 31,950 מקדמה ועוד 260 שקל לחודש כפול 24 חודשים. כלומר בסוף המחיר ששמת על הרכב יהיה 69,640 (וזה כאשר אתה שם את המקדמה הכי גבוהה והכי מעט חודשים, במקרה של ה-18 אלף וה-36 חודשים זה יהיה הרבה יותר יקר). עכשיו נהיה אופטימיים לרגע ונגיד שאחרי שנתיים תמכור את הרכב ב- 50 אלף (לדעתי הרכב ירד יותר אבל בכוונה אני הולך על תרחיש אופטימי) כלומר הרכב יעלה לך 20 אלף שקל.

 

וזה עוד לפני שדיברתי על הדברים הבאים

1. הרכב הינו רכב בבעלות חברת הליסינג כלומר כשתקנה אותו בסוף התקופה אתה תהיה יד שניה שלו והמחירון שלו יהיה 15% פחות.

2. ביטוח לרכב חדש יהיה יקר בכ-2000 שקל מרכב בן עשר

3. בגלל שהרכב יהיה רשום על חברת הליסינג במקרה של תאונה למשל והרכב יקבל ירידת ערך חברת הליסינג תקבל אותו ולא אתה, בנוסף כאשר תחשבו את המחירון יתיחסו למחירון נמוך יותר.

4. עסקת הליסינג בנויה ככה שבסיומה יש לך 2 אפשרויות או לשדרג או לקנות את הרכב, במידה ותרצה לקחת את הכסף חזרה בסוף העסקה תצטרך לרכוש את הרכב ולמכור אותו.

 

יש גם את היתרונות של השיטה הזו והם

1. אתה נוסע ברכב חדש

2. סיכוי לתקלות ועלויות מפתיעות קטן משמעותית - כלומר אפילו אם ילך לך מנוע זה יהיה באחריות

 

אתם חבר'ה צעירים שזה הרכב הראשון או השני שלכם, גם ב-15K וגם ב-30K אפשר למצוא אחלה רכבים שיכולים להיות רכבים ראשונים ולעשות את העבודה טוב מאוד בשבילכם והכי חשוב לא לעלות לכם כל כך הרבה כסף שאין לכם לבזבז בשלב הזה.

 

מקווה שעזרתי.

 

לדעתי, ליסינג פרטי זו לא טעות.

 

ראשית - אזכיר שיש חברות שבהם הרכב נרשם על שמך.

 

אני עדיין לא רואה שום טעם לרכוש מכונית בת 10-12. בעיסקה כזו, הסיכוי שתיפול על "תקלות עם מכונית" גבוה יותר מהסיכוי שתקנה סוס עבודה.

 

זה לא שהצעתי לו להשכיב 64,000 שקל. אני מציע לכם לקרוא שוב את תגובתי. אתם גם לא ממש מתייחסים לעובדה שהוא בכלל לא צריך לשים 50% בסוף התקופה - כי זה אידיוטי. למה לו לקנות את הרכב לעצמו? אחרי שנתיים, אחרי שהוא שילם במצטבר כ-38,190 שקלים, הוא מחזיר את הרכב לחברת הליסינג, מזדכה עליו (באופן בו פירטתי בתגובות הקודמות) וממשיך הלאה לרכב חדש. נכון, אז האוטו לא נשאר אצלו - אז מה? למי אכפת? הוא מחזיר את האוטו אחרי שנתיים ושחברת הליסינג תתעסק במכירת הרכב.

הוא לא צריך לשבת על ההורים שלו בשביל לקנות את הרכב הזה. גם עם משכורת צבאית, מסתבר, אפשר להתסדר עם הרכב (כתלות במקדמה).

במידה והבחור יירצה לפרוש מהעיסקה, כל שעליו לעשות זה למכור את המכונית בעצמו (וכאן היתרון שהרכב רשום על שמו - הוא חוסך ירידת ערך), לשלם לחברת הליסינג את אשר קיבל על המכונית לפי הכתוב בהסכם (אסור לשכוח שאנחנו מדברים על X חודשים שבהם הבחור משלם על הרכב - אז חלק מהכסף לוקח הבחור) ונגמר הסיפור. זהו. אין עקיצות ואין בטיח.

 

חשוב לעבור היטב-היטב על החוזה, כדי לוודא שאין "עיזים", אבל בגדול - אף אחד לא מנסה לעקוץ. הרווח שלהם הוא הריבית שהם לוקחים על הרכב. זהו. לטעמי, זה הרבה יותר פרקטי מאשר לקנות מכונית בת עשור פלוס-מינוס, עם כמה מאות אלפי ק"מ על השעון, שיישור הקו שלה יעלה הרבה יותר מ-2000 שקל - גם אם מדובר ברכב אמין.

 

אם יש לכם תרופה נגד הזדקנות מכוניות, תעדכנו את חברי הפורום איפה ניתן להשיג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. כמה שזה מפתה, בחיים לא לקנות משהו בכסף שאין!!!, ולא משנה אם קוראים לזה "הלוואה", "מימון" או שאר שמות למינהם.

ראיתי יותר מדי אנשים נופלים עם זה, וחלקם גם היו צריכים לעשות צעדים ממש קיצוניים בעקבות כך. לא מאחל את זה לאף אחד.

 

2.E.T, איך שלא תהפוך את זה, עם כול המניפולציות, בסופו של דבר אתה קונה רכב ב-65,000 ואחרי שנתיים או שלוש אתה נשאר עם X כסף שנותר בעקבות ירידת ערך+ ריבית ששילמת על כול אותה תקופה. ההבדל היחיד הוא שכול המניפולציות האלה גורמות לך לחשוב שקיבלת רכב ב"מתנה" ושיש לך הרבה כסף זמין וזאת חביבי התחלה של התנהלות כלכלית גרועה מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. אתה מוציא 64 אלף לא משנה איך תסובב את זה.



 

ב. צריך אישור של הבנק. אני עובד במשרה מסודרת בחברה גדולה בלי מינוסים וחובות. בכל זאת הייתי צריך לעבור סדרה של אישורים עד קבלת הלוואה. אתה בתור חייל לא תקבל אישור בלי ערבויות. כנ"ל לגבי פותח הדיון אם הוא חייל או לא עובד במקום מסודר וצבר וותק.

 

ג. אם מחזירים את הרכב בסוף תקופה ולא ממשיכים לעסקה חדשה הוא נשאר בלי רכב.

 

ד. בשיטת מימון אף פעם לא מסיימים לשלם על הרכב. זה מעגל.

 

ה. אם הוא לא יוכל לעמוד בהחזר הוצאות מסיבה כלשהי והרכב יעוקל זה יהיה כתם שחור שלא ימחק במשך שנים רבות ויקשה עליו מאוד בעתיד לקבל הלוואה.

 

ו. שלוש שנים זו תקופה ארוכה. הרכב יכול להיות מעורב בתאונה או באירוע כלשהו שיפגע מאוד בערכו. אתה יכול למצוא את עצמך במצב שגם אם תחזיר את הרכב לא תסגור את ההלוואה ואז אתה נשאר בלי רכב ועם חובות.

 

ז. ביטוח לנהג חדש וצעיר לרכב חדש יהיה מאוד גבוה. תברר היטב לפני שאתה קונה רכב חדש.

 

ח. החיים לימדו אותי שלא משנה כמה אתה מחשב לעולם אל תבנה על סכום X. כלומר אם אתה מצפה להוציא 600 ש"ח בחודש סביר להניח שזה יהיה יותר. משכורת של חייל לא משאירה לך שום גמישות וזה מחזיר אותנו לסעיף ה'.

 

אני לקחתי רכב חדש בעסקת מימון כי התקציב שלי עמד על 40,000. העדפתי להוסיף ולקחת רכב חדש עם אחריות שלא יזדקק לתיקונים. בנוסף אני סוגר כל חודש סכום בבנק כדי לסגור את היתרת הלוואה בסוף התקופה. בתקציב 20,000 לא הייתי חושב בכלל ללכת לעסקת כזאת. חבל שאתה סתם מכניס אותו לחובות והתחייבויות.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על התגובות

כרגע אני לא מעוניין להיכנס הלוואות בלתי רצויות :)

אני מעדיף לרכוש רכב בסכום שיש לי ולא להיות חייב כסף לאף אחד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4641 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...