Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איציק נ.

[פ.מצולם] הח' צינור רב נקודתי לרדיאטור חימום (משפחת PSA ברלינגו\קסארה\306\ZX)

שימו לב! השרשור הזה בן 3395 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

נקודת התורפה של הצינור, שמחבר את הרדיאטור חימום הפנימי לנקודה אחת מאחורי משאבת המים ונקודה נוספת בפלאנג' יציאת מים מהמנוע (ליד הטרמוסטט) נעוצה בפלסטיק המקשר בין הצינור גומי לחיבור עצמו.

 

עלות הצינור משתנה בין דגם לדגם וגם קצת המיקומים, אבל העיקרון זהה.

במקרה הנ"ל החלפתי את הצינור ברכב שלי (קסארה 03), מדובר בצינור מקורי של הרכב שלא הוחלף מעולם ועבר אוטוטו 198K ק"מ. שמתי לב שהצינור לא תקין לאחר שהרכב אצלי מעל 3 שנים וכאשר רכשתי אותו ביצעתי שטיפה יסודית למערכת הקירור ומלאתי נוזל קירור - ומאז לא היה חסר. לאחרונה שמתי לב שפתאום חסר נוזל קירור - ואז חיפשתי ומצאתי נזילה מאוד קטנה מהחיבור בין הפלסטיק לגומי של הצינור הנ"ל.

 

בתמונה הזו מסומנת הדליפה:

IMG_0484 (Medium).JPG


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אלו הם המיקומים שהצינור הזה מתחבר אליהם בצידו השני. אחד נמצא בדיוק מאחורי משאבת המים והשני נמצא בדיוק בפלאנג' יציאת מים מהמנוע.

שתי התמונות הנוספת הן התמונות של הצינור החדש.

IMG_0485 (Medium).JPG

IMG_0486 (Medium).JPG

IMG_0488 (Medium).JPG

IMG_0489 (Medium).JPG


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בתמונה הימנית פירקתי את הבאנד מתכת מאחורי המשאבת מים

בתמונה האמצעית - רואים את הצינור נשבר מייד לאחר שנגעתי בו

בתמונה השמאלית ביותר - לאחר פירוק החיבור לרדיאטור חימום הפנימי

IMG_0490 (Medium).JPG

IMG_0491 (Medium).JPG

IMG_0492 (Medium).JPG


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בתמונה הראשונה מימין - לאחר חיבור הצינור החדש מאחורי משאבת המים

בתמונה השניה מימין - לאחר חיבור הצינור החדש לרדיאטור חימום הפנימי

בתמונה השלישית מימין - לאחר החיבור הצינור החדש לפלאנג' מים

בתמונה השמאלית ביותר - הצינור הישן יצא, כמובן, שבור לגמרי

בתמונה התחתונה - כל הצינור הישן לאחר פירוק

IMG_0494 (Medium).JPG

IMG_0495 (Medium).JPG

IMG_0496 (Medium).JPG

IMG_0497 (Medium).JPG

IMG_0498 (Medium).JPG


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר החלפת הצינור, יש כמובן לבצע ניקוז אויר, השלמת נוזל קירור.

אין צורך בכלי עבודה מיוחדים - רק מברג טורקס 30, שפיץ פלאייר ומברג שטוח.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מצויין! מה עלות הצינור וכמה מחייבים עבודה על הפעולה זו במוסך מורשה?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לשאלה של דניאל, כל הכבוד על ההתמדה עם פירוט התמונות (אני לא יודע אם היה לי את הסבלנות לעצור ולצלם אחרי כל פעולה:))

חג שמח


!U are no one, until someone shoot u

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מצויין! מה עלות הצינור וכמה מחייבים עבודה על הפעולה זו במוסך מורשה?

 

עלות צינור מקורי - 415 + מע"מ (ברוטו)

עלות צינור תחליפי - 200 שח כולל מע"מ.

 

אין לי מושג לגבי עלויות החלפה במוסך. קניתי את הצינור המקורי בהנחת מוסך דרך חבר קרוב כך שאומנם יצא לי 50-60% יותר יקר מצינור תחליפי, אבל אני מעדיף חלק מקורי שמחזיק 9 שנים \ 200K ק"מ על חלק תחליפי שאיכותו לא ידועה לי והיא גם עלולה להיות הרסנית למנוע במצב של תקלה פתאומית.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה מחזיק את הצינורות ליחידת החימום? לא הצלחתי לראות בנדים שמה...

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בתמונה של הצינורות ניתן לראות פחית קטנה שהיא בעצם הקליפס שמחזיק את הצינורות ליציאה מרדיאטור החימום.

IMG_0484%20(Medium).JPG


:twisted:הכל נראה בסדר אבל בעצם שום דבר לא בסדר.:twisted:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצינורות מולבשים פנימית או חיצונית?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פנימית.

 

עם הסט החדש יש 2 גומיות O-RING מולבשות עליו. ע"מ להקל על החיבור (הכנסת הצינורות לתוך החיבור של הרדיאטור) מומלץ לרסס עליהם מעט תרסיס סיליקון או למרוח שכבה מיקרוסקופית של גריז. במצב כזה הם נכנסים בקלות וללא קושי כלל.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פטנט מוזר לאללה אבל זה מידע חשוב...אגב, מכונאי זקן לימד אותי פעם שבשביל לשמן חלקים תמיד כדאי לקחת את סוג השמן שבא במגע איתם, זות אומרת שהכי היה כדי לשיפון הגומיות זה להשתמש בנוזל קירור....

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד, עצם הצילום וההסברים מבורכים.

 

חבל רק שלא כולנו יכולים להשיג חלקים בהנחה כה משמעותית. :?

אני צריך למצוא חבר ממוסך! :lol:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 3395 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...