Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אבא'לה בוא ללונה -פארק (נסיעת מבחן ליאריס TS)


רועי צוקרמן
שימו לב! השרשור הזה בן 7919 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

החלוקה המלאכותית ליפנופילים וארופילים היא שלולה מהייסוד ומטופשת במקרה הטוב.

רמת השילדה של היאריס גבוהה, למרות העובדה שהיא גבוהה וגדולה מהמיני בכל אספקט רלוונטי.

אכות תא הנוסעים ביאריס לא נופל מהמיני (להפך, ברוב התחומים), תיבת ההילוכים טובה יותר משל הקופר והמנועים דומים ברמתם (יתרון קל למיני). היגוי המיני עדיף במקצת, אך לרעתה האחיזה העדיפה (או לזכותה, תלוי איך מסתכלים) שמקשה על משחקי מצערת ואיבוד אחיזה נוסח פג'ו ישנות.

היאריס, לטעמי - יכולה לתת מאבק טוב לקופר, וגם היא לא תנצח היא עולה 35 אלף פחות - הבדל עצום שלא מתבטא באותו היחס לטובת הקופר בביצועים.

 

אוקיי, מקבל את דעתך

אבל בסך הכללי מי תהיה יותר מהנה לנהיגה ספורטיבית? זאת שאלה טפשית עד שלא בוחנים את שתי המכוניות ראש בראש, אני לא חושב שכדאי שאנשים ינסו לענות עליה, אבל זה מה שבעצם חשוב

יובל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אוקיי, מקבל את דעתך

אבל בסך הכללי מי תהיה יותר מהנה לנהיגה ספורטיבית? זאת שאלה טפשית עד שלא בוחנים את שתי המכוניות ראש בראש, אני לא חושב שכדאי שאנשים ינסו לענות עליה, אבל זה מה שבעצם חשוב

 

אני נהגתי בשתיהן.

 

במהירות נמוכה ובמיוחד לחובבי Liftoff oversteer אה-לה-פג'ו - הTS עושה את העבודה טוב מהמיני שדורשת יותר ברוטליות וגם יותר נסיון נהיגה. (שוב, השג נאה ליאריס הכה מרווחת \ מיניוואנית בתכנונה, לעומת המיני שתוכננה כמכונית לנהג - צפופה ונמוכה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש משהו שממש לא נשמע אמין,

 

זה מדידה של 0 - 100 עם שלושה אנשים ומזגן ..

 

מכמה סיבות :

1. לא מודדים 0 - 100 עם 3 אנשים

2. לא מודדים 0 - 100 עם מזגן

3. לא הגיוני שעם שינוי יחס משקל הספק + מזגן המכונית תהיה כה קרובה לנתוני היצרן

 

בקיצור, משהו מאד חשוד פה !

 

דני G.

 

מסכים איתך ב100%.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רועי אני חושב שהיתה אי הבנה קטנה

 

הגרסאות המדוברות היו היאריס עם הסופרצ'רג'ר העתידית

והמיני קופר S, ולא גרסאות הקופר והטי הספורט

 

שים לב להודעות קודמות

בגלל זה אמרתי שזה מוקדם מידי לענות על שאלת ההשוואה

 

:roll:

יובל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי כמה השגות (או בעצם תוספות, שהן דברים שלא כתבת) בעניין היאריס.

 

1. פנים היאריס מרגיש זול. זול זול זול. ההגה וידית ההילוכים מפריעים במיוחד, מפני שבהם נוגעים יותר מהכל, אבל הזול מורגש בכל. לא אמרתי לא איכותי - אמרתי זול. זה טוב לחסכון - אבל לא צריך להגזים.

 

2. תנוחת הישיבה ביאריס לא מתאימה כלל לנהיגה ספורטיבית. המושב גבוה מדי, והרגליים בזווית ישרה מדי, ועם הדוושות המקוריות אי אפשר לחשוב על לעשות תרגילי רגליים נוסח טכניקות עקב ואגודל.

 

3. תיבת ההילוכים - יכול להיות שאלו הפרשי הקילומטרים (נהגתי ביאריס לפני חודשיים שלושה, אולי יותר) אבל אני מאוד לא אהבתי את התיבה. זה מתחיל ממיקום הידית וממשיך אל העברה קשה ואיטית להילוך שני - מאוד מפריע בהאצות מעמידה, ומרגיז באופן כללי.

 

4. בקשר למיני: אם אתה רוצה להחליק זנב במיני - אתה תצטרך לנסוע מהר, מאוד מהר, ולהיות פרובוקטיבי. היתרון במיני (גם ב-ONE, רק שהיא חלשה בצורה מזעזעזעזעזעזעזעת) הוא שבמהירויות שפויות (וגם קצת מעל) היא מדויקת בצורה שלא תאמן, וברמות אחרות (של התעללות פיזית בכוונה לגרום החלקות) היא גם יודעת להחליק.

היאריס יודעת רק להחליק זנב - היא לא מדויקת ומאוזנת כמו המיני.

 

העניין מזכיר לי השוואה שערך פעם עיתונאי בריטי עלום בספרו "100 המכוניות הגדולות של ג'רמי קלארקסון", שם כתב שהלוטוס אליס היא מכונית מופלאה שכן היא יכולה להיזרק ולהישלט בדיוק מירבי. הבריטי הצעיר השווה את האליס ל-F355, ואמר שגדולתה של האליס היא שבעוד שב-F355 החלקה תתחיל ב-185 קמ"ש, באליס היא כבר תתחיל ב-100 קמ"ש - וכנראה גם תיגמר יותר טוב. גם היאריס תחליק במהירות נמוכה יותר - יותר משעשע לנהג המיומן פחות. אני אישית מעדיף את הקופר (וזה לא שאני אולטרא מיומן, אני פשוט אוהב את הדיוק העילאי).

 

* היאריס, אגב, היתה מוכרת את נשמתה תמורת הגה כמו של המיני.

 

בטאמן

(-;

שנזכר כמה הוא אוהב את המיני קופר (אבל זה רק כי שלושה ימים לא נהגתי ב-ZX)...[/b]

ברינג און דה סבבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

3. תיבת ההילוכים - יכול להיות שאלו הפרשי הקילומטרים (נהגתי ביאריס לפני חודשיים שלושה, אולי יותר) אבל אני מאוד לא אהבתי את התיבה. זה מתחיל ממיקום הידית וממשיך אל העברה קשה ואיטית להילוך שני - מאוד מפריע בהאצות מעמידה, ומרגיז באופן כללי.

 

4. בקשר למיני: אם אתה רוצה להחליק זנב במיני - אתה תצטרך לנסוע מהר, מאוד מהר, ולהיות פרובוקטיבי. היתרון במיני (גם ב-ONE, רק שהיא חלשה בצורה מזעזעזעזעזעזעזעת) הוא שבמהירויות שפויות (וגם קצת מעל) היא מדויקת בצורה שלא תאמן, וברמות אחרות (של התעללות פיזית בכוונה לגרום החלקות) היא גם יודעת להחליק.

היאריס יודעת רק להחליק זנב - היא לא מדויקת ומאוזנת כמו המיני.

 

* היאריס, אגב, היתה מוכרת את נשמתה תמורת הגה כמו של המיני.

 

אני עונה לגבי מה שאני לא מסכים \ חושב אחרת לגביו - שאר הסעיפים בקונצנזוס:

מיקום התיבה הסתדר לי טוב, ואילו התיבה היתה מדוייקת להפליא, בכל ההילוכים ודאבל קלאץ' היה קל בצורה מופלאה. המיני, אגב, היתה מוכרת את נשמתה וילדיה בשביל גיר כזה (ולא ששל המיני רע- נהפוך הוא).

 

אני לא מבין את סעיף 4 - זה בדיוק מה שכתבתי. המיני דורשת וולגריות, היאריס היא הנאה של כל מהירות, בין אם רוצים החלקה במהירות נמוכה להפליא ובין אם רוצים פנייה מהירה ללא דרמה. המיני יותר מדוייקת מעצם המבנה הנמוך יותר שלה והתכנון היותר ייעודי, אך עדיין יש לציין לחיוב שהיאריס מרגישה היטב למרות גובהה. הנוחות ביאריס אף היא טובה מבמיני בהפרש ניכר. אני מצאתי את היאריס מדוייקת למדי בזריקות הזנב - למרות שאין לה את הפרוגרסיביות האגדתית של פג'ו או שקיימת במידה פחותה מפג'ו במיני.

 

*היאריס, אגב, היתה מוכרת את נשמתה תמורת הגה כמו של המיני - ושתיהן היו מוכרות את נשמתן עבור הגה של 205\306\106. ההבדל בהיגוי המיני ליאריס הוא בעיקר במשקל, פחות בדיוק או תקשורת (למרות שההבדל קיים ללא ספק).

 

ולסיום - השוואה בין המיני קופר ליאריס לא תביא, לטעמי - לניצחון מוחץ של המיני. היא אמנם נמוכה וקשיחה יותר, אבל היא פחות נוחה, יקרה משמעותית, צפופה ופלסטיקית בצורה זולה - ולא אכותית לפעמים. המושבים במיני קופר כה רעים (אין תמיכה, מרגישים כמו ספסל בגן ציבורי) שהם עושים חסד עם תנוחת הישיבה הגבוהה מדי ביאריס.

 

אצלי, אגב, המיני היא עדיין מס' אחת בחדשות (בכללי הGTI-6 מנצחת ללא משים) - אחרי נהיגה בקליאו ספורט 172 MK2 היום. אבל על הקליאו מחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלא לשם הבהרה - אנחנו מסכימים בנושא.

 

יש הבדל בין מצמד כפול (טיהי) לעקב בצד אגודל - אחד מהם אפשר לבצע ואת השני קשה מאוד. הדוושות ביאריס מקבילות והפרשי הגובה ביניהן לא מאפשרים תרגול טוב.

 

אני נהנה גם מהדיוק של המיני, אולי אפילו יותר.

במקרה נהגתי השבוע במיני (לא מכונית המבחן, אלא ONE האנמית לחלוטין) באחד מכבישי הפורום היותר מפותלים והקלות, הדיוק הניטרליות בה היא נכנסה לפניות הממו אותי כל פעם מחדש. האלמנט היחיד שאולי מפחית מהכיף זה שזה פשוט נראה קל מדי.

היאריס לא מאפשרת פנייה מהירה ללא דרמה. זה, כמובן, ניסוח חזק מדי, אבל הוא בה לאמור שאינה מדויקת מספיק ודורשת התייחסות בהתאם. זו מכונית שיש להפנות עם הזנב קודם אם רוצים לצאת מהר מפנייה. את המיני מפנים ושוכחים.

 

השוואה בין הקופר ליאריס? עניין של טעם אישי. הפנים של שתיהן הוא לא מקום שהייתי רוצה להיות בו, תנוחת הישיבה ביאריס מקבילה בעליבותה למושבי המיני וישנן עוד נקודות לכאן ולכאן. השאלה היא כיצד אתה אוהב את המהירות שלך. אני אוהב אותה כמו שהמיני מציגה אותה - בדיוק מוחלט, בשליטה אבסולוטית.

 

* אם כבר הזכרת היגוי בפג'ו, אני לא יכול שלא להזכיר את ההגה ב-ZX (היא שלי כולה שבועיים, עוד מותר לי להתלהב!). תחשוב על היגוי כמו ב-306, אבל ישיר יותר (2.5 סיבובים) ומונע ספארקו (נכון, אופציית אפטרמארקט, אבל כל הז*ן לך שיש לך כרית אוויר...).

 

בטאמן

(-;

כרגע הבנתי שאני ממש צריך לצאת לנהוג....

ברינג און דה סבבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא קראתי את הנתונים של הגה ושל אוטו ותרשה לי לא להתייחס אליהם כמדד.

אוטוקאר מדדו (ויותר מפעם אחת) 11.2 :shock: ליאריס ובכל תאוצות הביניים ה 206 היתה מהירה ממנה.

בקיצר, 9 זה לא , וזה לא יורד מ 10

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נהנה גם מהדיוק של המיני, אולי אפילו יותר.

במקרה נהגתי השבוע במיני (לא מכונית המבחן, אלא ONE האנמית לחלוטין) באחד מכבישי הפורום היותר מפותלים והקלות, הדיוק הניטרליות בה היא נכנסה לפניות הממו אותי כל פעם מחדש. האלמנט היחיד שאולי מפחית מהכיף זה שזה פשוט נראה קל מדי.

היאריס לא מאפשרת פנייה מהירה ללא דרמה. זה, כמובן, ניסוח חזק מדי, אבל הוא בה לאמור שאינה מדויקת מספיק ודורשת התייחסות בהתאם. זו מכונית שיש להפנות עם הזנב קודם אם רוצים לצאת מהר מפנייה. את המיני מפנים ושוכחים.

 

 

* אם כבר הזכרת היגוי בפג'ו, אני לא יכול שלא להזכיר את ההגה ב-ZX (היא שלי כולה שבועיים, עוד מותר לי להתלהב!). תחשוב על היגוי כמו ב-306, אבל ישיר יותר (2.5 סיבובים) ומונע ספארקו (נכון, אופציית אפטרמארקט, אבל כל הז*ן לך שיש לך כרית אוויר...)

 

כנראה שבניגוד אליך, אני מעדיף את המכונית שלי במצב "נא"... היאריס אולי איטית מהמיני, אבל הקלות שבה היא יוצאת איתך לשחק היא מסוג התכונות שאניי מעריך בעולם הרכב שנעשה משעמם יותר מרגע לרגע... מהבחינה הזאת, היאריס מזכירה (או מנסה להזכיר) יותא את הGTI שלי מהמיני, להבדיל אלף אלפי הבדלות כמובן.

לדעתי, אין בעייה ביאריס לקחת פנייה (עם תשומת לב, נכון) מהר מאוד, ובלי דרמות. בוצע. הריחוק המסויים של המיני באחיזתה מרתיע - אך הרגעים בהם הוצאתי את המיני משלוותה בכל זאת היו טובים מביאריס - יש בזה תחושת נצחון להתגבר על שילדה אדוקה כמו של המיני.

להפנות ולשכוח? לא בבית סיפרי.

 

את ה306\106\205 הזכרתי כמקבילות ליאריס - בגרסאות הבסיסיות שם יש לשלושתן יתרון על ההיגוי הלא מצטיין של הZX (מנוע 1.4 בכולן).

עם 2.9 מנעילה לנעילה ההיגוי אצלי יותר ממהיר מספיק, ואני בכלל לא רוצה לחשוב על רדיוס הסיבוב אצלך (כבר אצלי הוא רע למדי). מוצרי אפטרמרקט?? בפג'ו 306GTI??! לא תודה.

(אני נגד שיפורים באשר הם - ללא הבדל דת גזע וזווית קאמבר)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא בבית ספרי בהחלט.

אין הכוונה שהמיני לא מאתרת לנהיגה, אלא שצריך להיות איתה מדויק בהרבה. הרבה פעמים בנהיגתי בה השבוע מצאתי עצמי פונה מוקדם משצריך, כשחשבתי שהמיני תחליק והיא לא משה ממקומה.

אני חושב שזו תכונה עילאית, פשוט עילאית. מלאכת מחשבת בתכנון שלדות ומתלים.

לזרוק גם הונדה ג'אז יודעת (לא טוב כמו היאריס, כמובן).

לעשות מה שהמיני עושה (להידבק, נקרא לזה?) אף אחת לא יודעת.

 

רדיוס סיבוב? נראה לך שאכפת לי מרדיוס סיבוב?! מי קונה רדיוס סיבוב במחירים של הארץ?! (זה פשוט נשמע לי כמו מהפרסומת). קיצור - כל עוד יש רברס, הרדיוס אינו פקטור.

 

ובקשר לאפטרמרקט - אני בדעתך (חוץ מבענייני בלמים), אבל רואים שמעולם לא הנחת ידיך על ההגה משולב העור-עור מאוורר-זמש שמחובר לגלגליה הקדמיים של סוזנה... היית מדבר אחרת לחלוטין...

 

בטאמן

(-;

יאללה, הולכים לישון...

ברינג און דה סבבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספיק לי קריאה בעיתונות לדעת שאת הGTI-6 לא תנצח ZX.

 

אבל אני מוכן בכל יום לבוא ולעמוד על טעותי \ טעותם ;-)

 

לילה טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רדיוס סיבוב? נראה לך שאכפת לי מרדיוס סיבוב?! מי קונה רדיוס סיבוב במחירים של הארץ?! (זה פשוט נשמע לי כמו מהפרסומת). קיצור - כל עוד יש רברס, הרדיוס אינו פקטור.
כל עוד יש רברס, ואל תשכח את בלם היד :p

 

אגב קראתי באחד המבחנים לקליאו ספורט V6 (כן כן זאת עם ההנעה האחורית), לא זכור לי איפה, שהנהג שבחן את האוטו פנה לחברה והתלונן על רדיוס הסיבוב הגדול מידי, הם ייעצו לו לעשות שימוש נכון בבלם היד, נחמדים :twisted::wink:

יובל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7919 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...