Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8584 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ראשית, אני מחזיק את האוסף של עיתוני רכב של האוניברסיטה. יש דבר כזה, הוא היה של ספריית הפקולטה להנדסה אבל לאחר שהרבה סטודנטים באו עם דבק על הידיים (המבין יבין) האוסף נסגר לקהל והועבר לארכיון האוניברסיטה (שאני, בין שלל תפקידי גם ממנונה עליו) ונסגר לקהל. באוסף נמצאים כל עיתוני טורבו, אוטו וכן כמות של עיתוני "ברכב" משנות החמישים והששים וגם עיתוני הגה, מכוניות, רכב וכו'. לצערי, אין לנו מוטו.

השיטה הכי טובה לשמור עיתונים לאורך זמן היא לשמור אותם על נייר ולא בסריקה. אורך חיים ארכיוני של מדיה דיגיטלית הוא כ 10 שנים (אם ההגירות למיניהן ישאירו אותו שלם). דיגיטציה טובה להפצת המידע (וכך גם מתבלה פחות הנייר כשנוגעים בו פחות). שמירה על דיסק קשיח בבית או על דיסקטים היא בזבוז זמן (הכוונה לשמירה לאורך ימים).

מי שכתב שנדבקו לו העיתונים, אכן צדק בכך שהנזק בלתי הפיך כי נוצרה ריאקציה כימית בין הכריכות הציבעוניות.

רצוי לשמור את העיתונים בשכיבה או בעמידה בתוך מיכלי קרטון ובטמפרטורה אידיאלית של 20-22 מעלות ולחות שלא תעלה על 60 אחוז. כלומר, בתוך חדר שהוא בקייץ ממוזג, כי מזגן, לא רק שמוריד טמפרטורה וסופח לחות, הוא גם מזיז את האויר, דבר שמונע מהעובש להתפתח.

ולסיום בקשה: אנחנו מחפשים בנרות עוד עיתוני "ברכב" משנות החמישים עד שנות השבעים. מי שיש לו ומוכן לתרום, שיגיד.

אם רוצים לתרום עיתוני טורבו ואוטו ומוטו, נקבל גם כן בברכה. האוסף שלנו מיועד לשמירה לדורות.

 

השאלה הנשאלת היא , כמה נגיש הרכיון הזה לעומת ארכיון ברשת.

אני דיי בטוח שתפוצה של דבר כזה ברשת תהיה אדירה.

בכול מקרה, כמו שזה נראה עכשיו, זה רק עניין של זמן עד שכול העיתונים הישנים והטובים יהיו ברשת.

אני רק מקווה שאין איזה סוגייה משפטית שתעצור אותי בנושא הזה.

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
ראשית, אני מחזיק את האוסף של עיתוני רכב של האוניברסיטה. יש דבר כזה, הוא היה של ספריית הפקולטה להנדסה אבל לאחר שהרבה סטודנטים באו עם דבק על הידיים (המבין יבין) האוסף נסגר לקהל והועבר לארכיון האוניברסיטה (שאני, בין שלל תפקידי גם ממנונה עליו) ונסגר לקהל. באוסף נמצאים כל עיתוני טורבו, אוטו וכן כמות של עיתוני "ברכב" משנות החמישים והששים וגם עיתוני הגה, מכוניות, רכב וכו'. לצערי, אין לנו מוטו.

השיטה הכי טובה לשמור עיתונים לאורך זמן היא לשמור אותם על נייר ולא בסריקה. אורך חיים ארכיוני של מדיה דיגיטלית הוא כ 10 שנים (אם ההגירות למיניהן ישאירו אותו שלם). דיגיטציה טובה להפצת המידע (וכך גם מתבלה פחות הנייר כשנוגעים בו פחות). שמירה על דיסק קשיח בבית או על דיסקטים היא בזבוז זמן (הכוונה לשמירה לאורך ימים).

מי שכתב שנדבקו לו העיתונים, אכן צדק בכך שהנזק בלתי הפיך כי נוצרה ריאקציה כימית בין הכריכות הציבעוניות.

רצוי לשמור את העיתונים בשכיבה או בעמידה בתוך מיכלי קרטון ובטמפרטורה אידיאלית של 20-22 מעלות ולחות שלא תעלה על 60 אחוז. כלומר, בתוך חדר שהוא בקייץ ממוזג, כי מזגן, לא רק שמוריד טמפרטורה וסופח לחות, הוא גם מזיז את האויר, דבר שמונע מהעובש להתפתח.

ולסיום בקשה: אנחנו מחפשים בנרות עוד עיתוני "ברכב" משנות החמישים עד שנות השבעים. מי שיש לו ומוכן לתרום, שיגיד.

אם רוצים לתרום עיתוני טורבו ואוטו ומוטו, נקבל גם כן בברכה. האוסף שלנו מיועד לשמירה לדורות.

 

השאלה הנשאלת היא , כמה נגיש הרכיון הזה לעומת ארכיון ברשת.

אני דיי בטוח שתפוצה של דבר כזה ברשת תהיה אדירה.

בכול מקרה, כמו שזה נראה עכשיו, זה רק עניין של זמן עד שכול העיתונים הישנים והטובים יהיו ברשת.

אני רק מקווה שאין איזה סוגייה משפטית שתעצור אותי בנושא הזה.

 

אני לא מבין בצד המשפטי של העניין, אבל לדעתי כדאי לקבץ את כל מבחני המכוניות על דיסק (אם כל קובץ לא יחרוג מאיזור ה 50-60K - מה שיספק איכות טובה בשביל סריקה של דף עיתון, נוכל בקלות להכניס מעל 10,000 קבצים על דיסק של 700MB) ולהפיץ בין חברי הפורום בתמורה לתשלום סימלי (עלות הדיסק) או לחילופין למי שיהיה משתמש רשום של CF. לדעתי זה דבר חובה בבית לכל חובב רכב.

בנוגע לאורך חיים של מדיה דיגיטלית (מה שבני הזכיר) - לדעתי, עם שימוש בדיסקים מאוד איכותיים וצריבה איטית ניתן לשמר את החומר להרבה מעל 10 שנים.

נכון לרגע זה, זה הפיתרון האידאלי מבחינת עלות/תועלת ומהירות הפצה בין חברי הפורום.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אין בעייה פיזית בהעלאת החומר לדיסק. זו שאלה של עלות וכמו שהוזכר כאן, שאלה משפטית. מה שרציתי לאמר הוא ששמירה על דיסק אינה פוטרת אותנו משמירה על נייר, אם רוצים לשמור לדורות הבאים. דיסק בוודאי שהוא יותר זמין ונח לדור הזה. לא בטוח שהוא ישרוד לדורות הבאים.

איציק, מה שאמרת על איכות דיסק זו טעות נפוצה. בגלל שתי סיבות: ראשית החומרה משתנה וכמו שהיום אתה לא יכול לקרוא דיסקטים של חמש ורבע אינטש (שלא לדבר על סרטים מגנטיים), ולא משנה מה איכות ייצורם, כך מחר זה יקרה עם CD. דבר שני, ישנה בעייה עם הציפוי של ה CD. קיימים רק שני סוגי CD אשר איכותיים ממש (מיוצרים על ידי סוני). העשר שנים שהזכרתי מתיחסים לסוגים האלה.ועוד לא דיברתי על תכנת הפעלה. מישהו יכול להתעסק עם דוס?

הפיתרון הדיגיטלי הכי טוב זה לשמור את החומר על דיסק במחשב מרכזי (Main Frame) ולדאוג להגירה. אבל זה עתיר סיכונים כי בהגירה כמו בהגירה, יש נשורת. אז בקיצור, דיגיטציה זה נפלא לטווח קצר ולזמינות, אבל לא לשמירה לדורות הבאים. לשם כך צריך נייר או מיקרופילם שזו מדיה שתישמר גם כן עשרות שנים.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם
אין בעייה פיזית בהעלאת החומר לדיסק. זו שאלה של עלות וכמו שהוזכר כאן, שאלה משפטית. מה שרציתי לאמר הוא ששמירה על דיסק אינה פוטרת אותנו משמירה על נייר, אם רוצים לשמור לדורות הבאים. דיסק בוודאי שהוא יותר זמין ונח לדור הזה. לא בטוח שהוא ישרוד לדורות הבאים.

איציק, מה שאמרת על איכות דיסק זו טעות נפוצה. בגלל שתי סיבות: ראשית החומרה משתנה וכמו שהיום אתה לא יכול לקרוא דיסקטים של חמש ורבע אינטש (שלא לדבר על סרטים מגנטיים), ולא משנה מה איכות ייצורם, כך מחר זה יקרה עם CD. דבר שני, ישנה בעייה עם הציפוי של ה CD. קיימים רק שני סוגי CD אשר איכותיים ממש (מיוצרים על ידי סוני). העשר שנים שהזכרתי מתיחסים לסוגים האלה.ועוד לא דיברתי על תכנת הפעלה. מישהו יכול להתעסק עם דוס?

הפיתרון הדיגיטלי הכי טוב זה לשמור את החומר על דיסק במחשב מרכזי (Main Frame) ולדאוג להגירה. אבל זה עתיר סיכונים כי בהגירה כמו בהגירה, יש נשורת. אז בקיצור, דיגיטציה זה נפלא לטווח קצר ולזמינות, אבל לא לשמירה לדורות הבאים. לשם כך צריך נייר או מיקרופילם שזו מדיה שתישמר גם כן עשרות שנים.

 

השאלה היא - למה התכוון שלומי ?

האם שלומי רוצה להקים "אתר הנצחה למגזיני רכב" או שמה הוא מעוניין בהפצתם ברבים, גם אם לטווח הקצר של השנים הקרובות, בין חברי הפורום.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
אין בעייה פיזית בהעלאת החומר לדיסק. זו שאלה של עלות וכמו שהוזכר כאן, שאלה משפטית. מה שרציתי לאמר הוא ששמירה על דיסק אינה פוטרת אותנו משמירה על נייר, אם רוצים לשמור לדורות הבאים. דיסק בוודאי שהוא יותר זמין ונח לדור הזה. לא בטוח שהוא ישרוד לדורות הבאים.

איציק, מה שאמרת על איכות דיסק זו טעות נפוצה. בגלל שתי סיבות: ראשית החומרה משתנה וכמו שהיום אתה לא יכול לקרוא דיסקטים של חמש ורבע אינטש (שלא לדבר על סרטים מגנטיים), ולא משנה מה איכות ייצורם, כך מחר זה יקרה עם CD. דבר שני, ישנה בעייה עם הציפוי של ה CD. קיימים רק שני סוגי CD אשר איכותיים ממש (מיוצרים על ידי סוני). העשר שנים שהזכרתי מתיחסים לסוגים האלה.ועוד לא דיברתי על תכנת הפעלה. מישהו יכול להתעסק עם דוס?

הפיתרון הדיגיטלי הכי טוב זה לשמור את החומר על דיסק במחשב מרכזי (Main Frame) ולדאוג להגירה. אבל זה עתיר סיכונים כי בהגירה כמו בהגירה, יש נשורת. אז בקיצור, דיגיטציה זה נפלא לטווח קצר ולזמינות, אבל לא לשמירה לדורות הבאים. לשם כך צריך נייר או מיקרופילם שזו מדיה שתישמר גם כן עשרות שנים.

 

השאלה היא - למה התכוון שלומי ?

האם שלומי רוצה להקים "אתר הנצחה למגזיני רכב" או שמה הוא מעוניין בהפצתם ברבים, גם אם לטווח הקצר של השנים הקרובות, בין חברי הפורום.

 

איציק

 

המטרה שלי בראש ובראשונה לדאוג שהמבחנים האלה והפיסת היסטוריה הקטנה הזו יהיו נגישים לכולם.

אני בטוח שיש ערך עצום לעיתונים עצמם וזה חובה לשמור אותם , אני לא מתכוון להחליף ארכיון כזה או אחר אלה לתת לאנשים שירות במסגרת האתר שלנו.

אני חושב שזה יכול להיות יופי.

 

בקשר למה שאמרת לגבי שמירת מידע לטווח הארוך, ובכן אתה בטח מבין בזה יותר ממני, אבל ידיעות למשל מנהלים ארכיון באמצעות תוכנה עכשווית (שהייתי שותף בפיתוחה) , כמובן שלא מדובר על גליונות עבר אלה על העיתונים שיוצאים היום.

פורסם

עיתון יומי, שלמחרת עוטפים בו דגים בשוק, עשוי מנייר שלא נשמר לשנים רבות ("נייר מכיל ליגנין") ולכן יש טעם לעשות לו דיגיטציה.

ירחון עשוי מנייר משובח יותר (נטול ליגנין או "נטול עץ" בשפת העם) ולכן הוא נשמר יותר טוב.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם

כמה הערות :

אוטו 10 כולל,בין היתר, את הכתבה על הדה שבו המקורית ,כך שהוא לא למכירה/מסירה/עיון/השאלה וכו'.

בני - גליונות "מוטו" ,כמעט כל הישנים מסודרים אצלי באוגדנים ,אתה יכול לקבל אותם תמורת סכום סמלי , נניח ,"תודה" או משהו כזה. :) תגיד לי מתי אתה מגיע למפגש ואביא אותם ,שום בעייה.

עוד דבר . יתרונה של המדיה הדיגיטלית ,גם אם הפורמט ישתנה וזמן השמירה מוגבל - הוא בנוחות בהעברה מפורמט ו/או מדיה לאחד/ת אחר/ת . ברגע שהפכת את המידע לדיגיטלי -ההעברה הבאה פשוטה יחסית.

אני מניח שאם יש עוד כמוני שמוכנים לתרום את האוסף הישן ,אז כדאי להעביר סריקה על הכל ,ואז לתת אותו לבני , כי במקום מסודר האוסף הנ"ל בטח יישמר יותר טוב מאשר בידיים פרטיות ,וככה כולם יהיו מרוצים.

בני ,בהנחה שאין כאן בעייה משפטית ,אתה חושב שניתן יהיה ארגן זמינות לארכיון דיגיטלי כזה לחברי הפורום ? "טורבו" זה דבר באמת נדיר באופן יחסי , ואשמח להעלות זכרונות מסביב למדורה.

 

דבר אחרון - למי לעזאזל יש זמן לסרוק כ"כ הרבה? אם היה מדובר בניירות בודדים אז ניתן לעשות הכל דרך סורק עם FEEDER , אבל כאן אלו גליונות. שלומי ,אתה מסוגל לקחת את הפרוייקט הזה?

פורסם

הגישה הטוענת כי בעוד 10 שנים הדיסקים הללו לא יהיו טובים היא שגויה.

זאת משום שאף אחד לא קבע כי דווקא אותו דיסק מקורי חייב להיות זה שישרת אותנו בעוד 10 שנים, אלא שניתן במהלך השנים לשכפלו לעותק חדש ואף להעביר אותו למדיה מתקדמת יותר.

 

דוגמא לכך הם אותם משחקי מחשב עתיקים מימי ה XT ואף משחקי הקומודור והספקטרום. את אלו ניתן היום להשיג באינטרנט ולשומרם מחדש על מדיה מתאימה. ניתן כמובן גם להריצם בעזרת אמולטורים מתאימים.

 

בקיצור,

יוזמה יפה ונשאר רק לבדוק את הפן המשפטי עם אלו שהם בעלי זכויות היוצרים.

לי אגב יש גליונות משנת 87' ועד לסוף שנות ה 90.

 

דני G.

פורסם
דבר אחרון - למי לעזאזל יש זמן לסרוק כ"כ הרבה? אם היה מדובר בניירות בודדים אז ניתן לעשות הכל דרך סורק עם FEEDER , אבל כאן אלו גליונות. שלומי ,אתה מסוגל לקחת את הפרוייקט הזה?

 

אני יכול לנסות ...

 

וברצינות, ייקח כמה זמן שייקח, אני יעשה את זה באיזה שהוא שלב.

 

יש כאן עוד אנשים שמוכנים לסרוק, אם שלושה אנשים יסרקו כול יום יום עיתון אחד, אנחנו נגמור את זה מהר יותר ממה שאנחנו חושבים

פורסם

לא אני קבעתי ששמירה במדיה דיגיטלי אינה בעלת "אורך חיים ארכיוני". אלו הסטנדרטים של ארכיון המדינה של ארה"ב. ובנוגע להגירה, ישנן בעיות קשות בהגירה (או העברה). אני מתמודד איתן יום יום. בתיאוריה זה עובד יופי, ממש, בוא נאמר, כמו המולטיפלקס של פז'ו. אבל תדע לך שאין פתרונות פלא. תנסה להעביר משהו שהיה על אינשטין ונמצא כרגע בדיסקט חמש ורבע. מנסיון מיקצועי אומר לך שנושא הסטנדרניזציה לא התקדם ומחר לא תוכל לקרוא את מה שצרבת היום.

הפיתרון הוא בנייר שממנו יסרקו כל פעם מחדש באמצעים של העתיד, או במיקרופילם שממנו יסרקו. רק שני אלה ישמרו על המידע לאורך ציר הזמן...

כל הכבוד לשלומי וליוזמה שלו. אני אהיה הראשון שאקנה ממנו את ה CD. אבל אדאג שעל יד, יהיו הקרטונים עם הנייר.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם
אין בעייה פיזית בהעלאת החומר לדיסק. זו שאלה של עלות וכמו שהוזכר כאן, שאלה משפטית. מה שרציתי לאמר הוא ששמירה על דיסק אינה פוטרת אותנו משמירה על נייר, אם רוצים לשמור לדורות הבאים. דיסק בוודאי שהוא יותר זמין ונח לדור הזה. לא בטוח שהוא ישרוד לדורות הבאים.

איציק, מה שאמרת על איכות דיסק זו טעות נפוצה. בגלל שתי סיבות: ראשית החומרה משתנה וכמו שהיום אתה לא יכול לקרוא דיסקטים של חמש ורבע אינטש (שלא לדבר על סרטים מגנטיים), ולא משנה מה איכות ייצורם, כך מחר זה יקרה עם CD. דבר שני, ישנה בעייה עם הציפוי של ה CD. קיימים רק שני סוגי CD אשר איכותיים ממש (מיוצרים על ידי סוני). העשר שנים שהזכרתי מתיחסים לסוגים האלה.ועוד לא דיברתי על תכנת הפעלה. מישהו יכול להתעסק עם דוס?

הפיתרון הדיגיטלי הכי טוב זה לשמור את החומר על דיסק במחשב מרכזי (Main Frame) ולדאוג להגירה. אבל זה עתיר סיכונים כי בהגירה כמו בהגירה, יש נשורת. אז בקיצור, דיגיטציה זה נפלא לטווח קצר ולזמינות, אבל לא לשמירה לדורות הבאים. לשם כך צריך נייר או מיקרופילם שזו מדיה שתישמר גם כן עשרות שנים.

 

למרות שאני יודע מה תפקידך, ומהיכן הגיע הידע - כמה הערות:

רוב אם לא כל הדיסקים של סוני מבוססים על Cyanine, ואלה פחות עמידים, יחזיקו

מעמד בין 20 ל-70 שנה לפי מבדקים אופטימיים - ובנוסף לכך רגישים לשמש.

 

דווקא דיסקים שמבוססים על Phthalocyanine (את המוצלחים בהם היו מייצרים

Kodak, שבינתיים מכרו את מפעל הייצור שכעת מייצר דיסקים DVD-R) צפויים להחזיק

מאות שנים (Kodak טוענים ל-200 שנה לפחות). כמו כן הם הרבה פחות רגישים לקרינת

קרני השמש.

 

היום Mitsui מציעים דיסקים דומים, ומבטיחים אחסון ל-200 שנה לפחות.

 

בכל אופן, אכן צריך לרענן את מדיית האחסון פעם בזמן מה, אבל כמו שאיציק ציין - ניתן

להכניס את כל הגליונות על מספר קטן מאוד של CDs, או DVD-R אחד, ותמיד ניתן

לרענן בקלות מאוד כאשר הפורמט עומד "למות" לטובת פורמט אחר ומוצלח יותר...

כמובן שזה עובד בעיקר בקנה מידה קטן.

פורסם

אני למדתי לא לסמוך על הבטחות של יצרנים...כי אין כאן מרווח לטעות. היתרון של הנייר ושל המיקרופילם הוא שהם כבר שרדו מספיק זמן.

דבר נוסף, איש לא יודע מה יהיו תנאי האקלים והרכב האויר בעוד 100 שנה.

דבר שלישי, תנאי האקלים כאן שונים מתנאי האקלים במעבדה של קודק או מיצוי.מספיק שהמזגן יתקלקל או תהיה סופת חול, או סתם אבק. הרי עם כל הטכניקה אנחו יודעים ש"דיסק הלך" או "דיסקט דפוק".

לכן אני, כבעל מקצוע, חוזר ואומר: לא לסמוך על מדיה דיגיטלית כאמצעי שמירת אינפורמציה ליותר מעשר שנים.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם
לא אני קבעתי ששמירה במדיה דיגיטלי אינה בעלת "אורך חיים ארכיוני". אלו הסטנדרטים של ארכיון המדינה של ארה"ב. ובנוגע להגירה, ישנן בעיות קשות בהגירה (או העברה). אני מתמודד איתן יום יום. בתיאוריה זה עובד יופי, ממש, בוא נאמר, כמו המולטיפלקס של פז'ו. אבל תדע לך שאין פתרונות פלא. תנסה להעביר משהו שהיה על אינשטין ונמצא כרגע בדיסקט חמש ורבע. מנסיון מיקצועי אומר לך שנושא הסטנדרניזציה לא התקדם ומחר לא תוכל לקרוא את מה שצרבת היום.

הפיתרון הוא בנייר שממנו יסרקו כל פעם מחדש באמצעים של העתיד, או במיקרופילם שממנו יסרקו. רק שני אלה ישמרו על המידע לאורך ציר הזמן...

כל הכבוד לשלומי וליוזמה שלו. אני אהיה הראשון שאקנה ממנו את ה CD. אבל אדאג שעל יד, יהיו הקרטונים עם הנייר.

בני,

קודם כל- שמר בשבילך. :)

דבר שני -אני לא חושב שמישהו כאן סותר את טענותיך.הנייר כבודו במקומו מונח.

מה ששלומי רצה (שולמי העם איתך :wink: ) הוא לקבץ את הכל למדיה דיגיטלית שגם תהיה נגישה לאחרים ,בניגוד לנייר שמתבלה. זה לא מפריע לארכיון להתקיים.

העברת מידע דיגיטלי לא צריכה להוות כזו בעייה גדולה. יש תמיד מתאמי/ממירי ממשקים ,וכון חמש ורבע עדיין לא מהווה כזה מצרך יקר המציאות.

שאלתי אם תוכל לאפשר לנו לסרוק גם עיתונים מהמאגר שבניהולך (בהנחה שאין בעייה משפטית) כך שנוכל כולנו להינות ולהבין יותר טוב את העידן המוטורי שלפני שניים שלושה עשורים.

פורסם

צריך לבדוק משפטית ואם זה בסדר, אין בעיה. (אבל עיתונים שנתיים אחורה סגורים, נעולים ובלתי נגישים).

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/


×
×
  • תוכן חדש...