Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעייה במזרקים היילקס שנת 2005 טורבו דיזל .


erga25
שימו לב! השרשור הזה בן 5279 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תרשה לי לתקן אותך,מנועים אלה מורכבים ביפן ביחד עם כל הציוד הנלוה מזרקים משאבה וכו...גם הרכב מיוצר ביפן,אתה מתכוון לדגם שנקרא היילקס ויגו אז הוא מיוצר בדרום אפריקה כולל המנוע.8)

 

טעות!

 

כל דגמי היילקס המשווקים כיום בארץ מיוצרים בתאילנד, מערכות ההזרקה של מנועים אלו מיוצרות במפעל של דנסו בתאילנד.

 

 

לגבי הדגמים שמיוצרים בדרום אפריקה, מדובר בדגם שונה אשר מורכב בו מנוע 5LE, במנוע זה אינה מורכבת מערכת הזרקה מסילה משותפת(common rail). מורכבת בו מערכת הזרקה EFI. דגם זה מיועד למדינות עולם שלישי אשר הסולר בהם הוא באיכות ירודה, במדינות אלו טויוטה העולמית אינה מאשרת הפצה של מנועי דיזל בעלי מערכות הזרקה מסילה משותפת בשל איכות הסולר והנזקים שהוא גורם למערכות אלו. בעקבות כך קיים חשש בטויוטה העולמית לפגיעה באמינות של המותג.

לכן מורכבים בדרום אפריקה היילקסים עם מנוע דיזל מדגם מיושן יותר דגמים אלו מיועדים לשוק המדינות האפרקאיות.

כמו כן קיים פס ייצור זהה בארגנטינה אשר מיועד למדינות הפחות מפותחות בדרום ומרכז אמריקה.

 

-במערכת הזרקה מסילה משותפת של דנסו שורר לחץ של עד 1800bar.

 

-לרוב מה שניזוק במרססים אלו הוא סתום העודפים אש מובנה בתוך גוף המרסס. שסתום זה מפוקד לחץ ע"י קפיץ, כאשר קפיץ זה מתעייף השתום נפתח בלחץ נמוך מהרצוי וגורם לנפילת לחץ במסילה המשותפת. בעקבות כך משאבת הלחץ הגבוה אינה מצליחה לבנות את הלחץ הרצוי וההמרססים אינם מתפקדים כראוי.

 

-לרוב התסמינים למזרקים תקולים הם: בעיות בהתנעה,חוסר סחיבה,עשן לבן.

 

-חברת דנסו עדיין לא משווקת קיטים לשיפוץ מרססים אלו, לא בארץ ולא בשום מקום בעולם. הקיטים לשיפוץ מרססים אלו הקיימים בשוק העולמי אינם מקוריים ומיוצרים במפעלים בסין.

 

-ה"שיפוץ" שמכוני הדיזל עושים הוא למעשה ניכוי של המזרקים ע"י החדרה של חומר ניקוי למזרק. לעיתים ניקוי כזה מצליח לשחרר

שסתום עודפים תפוס ולעיתים לא. במקרה שלא משתחרר הם יודיעו שהמרסס אבוד ואינו ניתן לתיקון.

 

אני מציע לפני שאתה נכנס להוצאות יקרות מאוד של החלפת מרססים לעשות את הפעולות הבאות:

 

1.פירוק וניקוי פיח של בית המצערת.

2.פירוק וניקוי פיח של שסתום EGR

3.פירוק וניקוי פיח של סעפת היניקה.

4.הוספת תוסף לסולר המיועד לניקוי מערכות הזרקה מסילה משותפת.

5.לבדוק ק"מ טיפול אחרון ומידת הצורך לבצע החלפת פילטרים ושמנים.

 

מאמין שפעולה זולה זאת תשפר את בעיית העשן.

 

בברכה,

עודד

 

 

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי לעשות טיפול דיאליזה למערכות מסילה משותפת עם מכשיר וחומר של קרבונקלין (crabon-clean) התוצאות היו טובות.

הרכב עבר מבחן עשן, הסחיבה השתפרה ותצרוכת הדלק ירדה. לא יודע אם עדיין יש את הציוד הזה במוסכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור מנהל טכני של מוסך מורשה טויוטה אני יחדש לך קצת

דגמי היילקס משנת 93 ועד שנת 2005 כולל מיוצרים אך ורק ביפן דגמי LN וKDN .דגמי היילקס ויגו שזה דגם KUH מיצר במפעל דרום אפריקה.אצל חברנו היילקס דגם KDN

מזרקים כשמורכבים על הרכב נבדקים כך:

מנוע פועל

טמפרטורה עבודה שלו תקינה

מחברים סורק IT2 של טויוטה ובודקים FEEDBACK של מרססים .

תקין עד 3 או-3 כמובן אם יש 2.1 אז זה כבר גבולי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה נתון הפידבק הזה? איך בקרת המנוע יודעת אם מזרק סולונואידי תקין או לא?

 

FEEDBACK זה משוב מה צילינדר למחשב ניהול מנוע,מחשב ניהול מנוע יודע אם מנוע פועל באופן קצוב כלומר כל הצילינדרים פועלים ב100%הוא יודע את זה לפי חיישן סל''ד שמורכב בגל הארכובה ולוקח ממנו את הנתון הזה ולפי זה מחשב ניהול מנוע מתקן את אותו צילינדר על ידי שינוי זמני הזרקה .במידה ומזרקים לא תקינים /תפוסים זו בדרך כלל התקלה שלהם אז הנתונים אלה רואים בFEEDBACK

סולנויד תקין או לא תקין :

קצר או נתק יש קוד תקלה לזה ומנורת תקלה דולקת ומנוע מזייף.

מנסיוני בטיוטה אף פעם לא היה כשל בסולנויד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי, יחידת הבקרה מודדת תרומת כל צילינדר בזמן עבודת מנוע, אך אם יש הפרשים למה שזה יהיה דווקא מרסס? זה יכול להיות שסתום לא אוטם, דחיסה נמוכה, בעית תזמון, EGR ועוד.

בקיצור, זה לא נתון אבסולוטי ויש לבצע בדיקות נוספות שישללו בעיות מכניות במנוע לפני שנפסול מרסס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי, יחידת הבקרה מודדת תרומת כל צילינדר בזמן עבודת מנוע, אך אם יש הפרשים למה שזה יהיה דווקא מרסס? זה יכול להיות שסתום לא אוטם, דחיסה נמוכה, בעית תזמון, EGR ועוד.

בקיצור, זה לא נתון אבסולוטי ויש לבצע בדיקות נוספות שישללו בעיות מכניות במנוע לפני שנפסול מרסס.

 

כן נכון מאוד לפני שפוסלים מרססים חובה לבדוק דחיסה ולחץ הפוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על מגוון התשובות .

 

ל - VOVIK1978 : כתבת :"לא ניתן לשפץ מזרקים לרכב הנ"ל " - יום שישי אני בעצמי טילפנתי למוסך מורשה טוויטה ושאלתי לגבי הצעת מחיר לשיופץ מזרקים באם אפשר וגם מחיר למזרקים חדשים .

 

חזרו אלי לאחר שעתיים עם הצעת מחיר עבור מזרקים משופצים וגם עבור חדשים .

 

אם לא ניתן לשפץ מזרקים לרכב הנ"ל - מה הם מוכרים לי מזרקים מפירוק בטוענה שהם משופצים ? .

 

אשמח לתגובות\הבהרות בנושא .

Sound Stream -Trantula 800.2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה שלי .שמזרקים אלה לא משפצים בארץ כי אין עדיין קיט שיפוץ ותוכנת הרצה.יש כאלה שמבצעים פירוק לגורמים וניקוי יסודי כמובן במכון ואומרים שזה שיפוץ.''הרי עושים גם מזבוב פיל הלחמתה חוט באלטרנטור אומרים אלטרנטור משופץ'':lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרי מוסך מורשה יבואן כמו של "טוויטה" יודע שלא ניתן לשפץ את המזרקים הנ"ל אז חבל מאוד שהוא דורש לשלם על "שיפוץ" כביכול כולל עבודה של פירוק והרכבה 6,100 ש"ח .

 

הוא יכול להיגד שמנקים את המזרקים ולא משפצים הוא מטעה את הלקוח ביודעו מלכתחילה את האמת .

 

כאשר אני יודע מראש שהסכום אותו אני נדרש לשם הוא רק עבור ניקוי , אני יחשוב פעמיים אם לשלם כל כך הרבה כסף רק עבור ניקוי או לקנות חדש .

 

חבל שמוסך מורשה מטעה את הלקוח .

 

זה מה שמרגיש הרבה לקוחות במוסכים בארץ .

Sound Stream -Trantula 800.2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

FEEDBACK זה משוב מה צילינדר למחשב ניהול מנוע,מחשב ניהול מנוע יודע אם מנוע פועל באופן קצוב כלומר כל הצילינדרים פועלים ב100%הוא יודע את זה לפי חיישן סל''ד שמורכב בגל הארכובה ולוקח ממנו את הנתון הזה ולפי זה מחשב ניהול מנוע מתקן את אותו צילינדר על ידי שינוי זמני הזרקה .במידה ומזרקים לא תקינים /תפוסים זו בדרך כלל התקלה שלהם אז הנתונים אלה רואים בFEEDBACK

סולנויד תקין או לא תקין :

קצר או נתק יש קוד תקלה לזה ומנורת תקלה דולקת ומנוע מזייף.

מנסיוני בטיוטה אף פעם לא היה כשל בסולנויד

 

 

נניח שקיים מצב שבו במרסס מס' 1 שסתום העודפים תפוס ונפתח בלחץ נמוך מהרצוי ושאר המרססים תקינים לחלוטין.

דבר זה יגרום למפל מתח במסילה המשותפת ולעבודה לא תקינה בשאר בשאר הצילנדרים ולא רק בצילנדר מס'1 .

 

במצב זה הפידבק שתקבל יהיה סולונוידים לא תקינים, למרות שבפועל הבעיה היא רק במרסס מס' 1.

 

לכן מנסיוני קשה לאבחן בעיות מזרקים בעזרת סורק.

 

תקן אותי אם אני טועה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידכון בנושא .

פירוק וניקוי פיח של בית המצערת - בוצע .

2.פירוק וניקוי פיח של שסתום EGR - היכן השסתום הנ"ל יושב ?

3.פירוק וניקוי פיח של סעפת היניקה - בוצע .

4.הוספת תוסף לסולר המיועד לניקוי מערכות הזרקה מסילה משותפת- היכן קונים את התוסף הנ"ל ושלאיזה חברה מומלצת ? .

5.לבדוק ק"מ טיפול אחרון ומידת הצורך לבצע החלפת פילטרים ושמנים - בוצע .

 

עדיין אין שיפור בכמות העשן השחור הנפלט .

 

האם שמים את התוסף במיכל הדלק או שצריך אינפוזיה , ואם אינפוזיה באיזה מכשיר ? .

 

נאר לי שיתכן שהבעייה יכולה לנבוע מזיוף של חיישן גידוש - היכן הוא נמצא ? .

 

או מאפשרות של כניסת אוויר לגידוש

 

כמובן שקומפרסיה ולחץ הפוך יבדק גם כן .

 

תודה מראש .

Sound Stream -Trantula 800.2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נניח שקיים מצב שבו במרסס מס' 1 שסתום העודפים תפוס ונפתח בלחץ נמוך מהרצוי ושאר המרססים תקינים לחלוטין.

דבר זה יגרום למפל מתח במסילה המשותפת ולעבודה לא תקינה בשאר בשאר הצילנדרים ולא רק בצילנדר מס'1 .

 

במצב זה הפידבק שתקבל יהיה סולונוידים לא תקינים, למרות שבפועל הבעיה היא רק במרסס מס' 1.

 

לכן מנסיוני קשה לאבחן בעיות מזרקים בעזרת סורק.

 

תקן אותי אם אני טועה?

 

הפידבק מודד את תרומה הצילינדר לביצוע מהלך העבודה.כלומר שסתום לא אוטם או דחיסה לא תקינה או מזרק לא תקין תוכל לראות בתחום שנקרה פידבק.

כמובן יש לבדוק לפני פסילת מרססים את מצב מכני של המנוע דחיס וכוו...

מזרקים במערכת מסילה משותפת ניפתחים בצורה חשמלית ולא מכנית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5279 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...