Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קארספורום משנה הרגלי נהיגה - יריית הפתיחה


bagira
שימו לב! השרשור הזה בן 1772 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יוזמה מבורכת!!!!

אם כולם יתנו כתף, בהחלט אפשר להוביל שינוי.

 

לדעתי זה רעיון נחמד, אבל כל פקק להדליק נורות אזהרה? לא קצת מיותר?

עריכה:

שכחתי גם להגיד שאף אחד לא יבין מה פשר הדבר, אם אני יראה דבר כזה בכביש אני יידע לזהות אבל מישהו אחר?

יחשוב שסתם עוד מישהו נתקע.

 

לא כל פקק, אלא רק פקק שנוצר באופן בלתי צפוי ועלול לתפוס נהגים כשהם לא מוכנים.

ברגע שאתה רואה במראה שהרכב מאחוריך גם קלט את העניין והאט, אתה יכול לכבות את אורות המצוקה.

אני זוכר שלפני כעשור, רוב הנהגים על הכביש היו נכנסים לצומת לא פנויה, ובכך גורמים חסימה לצירי התנועה האחרים.

לאט לאט יותר ויותר אנשים נמנעו מלהכנס לצומת במצבים כאלה. לפני 10 שנים נהג כזה היה חוטף צפירות מאחור בודאות מלאה. היום כשנהג ממתין לפני הכניסה לצומת, מי שמאחוריו כבר לא צופר, ולאט לאט זה חלחל לרוב הנהגים שהכלל (וגם הוא ) מרוויחים מזה שהצומת לא תחסם.

זו דוגמה לשינוי התנהגות שקרה לאט לאט, בלי מנהיג או מוביל או תכנית, אבל התוצאות מדברות בעד עצמן.

בהתחלה נהגים לא הבינו למה הבנאדם עוצר עשהוא יכול להתקדם, אבל עם השנים התחילו להבין. כך יהיה גם פה. במיוחד אם יש מסה קריטית שתתחיל להפיץ את הבשורה.

 

 

מעבר לכך, שימו לב שבלא מעט מכלי הרכב המודרניים (אישית יצא לי להיתקל בזה ברכבי PSA, רנו וקונצרן פיאט), הרכב כבר יודע לזהות בעצמו מצב של בלימת חירום ומפעיל בעצמו את איתותי החירום.

 

זה מזכיר לי כשהייתי ביום מסלול בהולנד - היתה שם פיאט 500 חדשה, ובכל בלימה על המסלול ה 4 וינקרים שלו התחילו להשתולל :-)

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 87
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הבהוב מושך יותר תשומת לב. לא צריך שום מחקר בנושא.

 

אגב, לדעתי יש רכבים המשווקים עם מערכת אוטומטית כזאת, שבמקרה של בלימה פתאומית מופעלים גם אורות המצוקה.

 

איתמר.

נכון מאוד, ויש יותר רכבים ממה שאתם חושבים שמשווקים עם זה. רק תראו בטופ גיר שכל פעם שעולה למסלול רכב משפחתי, זה מה שקורה.

 

אני בעצמי עושה את זה כבר שנים כשאני רואה פקק שאני מוכן אליו אבל הנהג שמאחורי אולי לא.

למעשה, כמעט כל יום כשאני מגיע מ100 קמ"ש ל0 בפקק שבין סומך ליגור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב האנשים בקושי מסוגלים לבצע בלימת חירום כמו שצריך, שלא נדבר על רכבים ישנים שאין בהם abs וצריך "פימפום", אז תוך כדי אתה מצפה שבזמן בלימת חירום הדבר הראשון שיעלה להם בראש זה להדליק וינקרים?

 

אתה לחלוטין לא מבין על מה מדובר.

אתה נוהג לך להנאתך בכביש ומתקרב לפקק, אתה מאט בבטחה תוך שליטה מלאה על הרכב וריכוז אך ורק בעצירה בטוחה.

האטת בבטחה? תושיט יד ותלחץ על ההאזארד לאיזה חצי דקה בכדי ללכוד את תשומת ליבו של הנהג מאחוריך (לא פקק של 2000 מכוניות שעומדות שעתיים כולן עם האזארדים דולקים, זה לא נותן כלום).

 

בקשר למחקרים, יצרני רכב מכניסים את זה היום כפיצר מובנה במכונית, יותר מזה?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק אני שמתי לב להערה על הפימפום?

פימפום בבלימת חירום יביא אותך לתוך הרכב שמלפניך.

בבלימת חירום בועטים בברקס ומדביקים לרצפה. נקודה. לא משנה אם יש\אין ABS.

(כדי לחמוק מהמכשול ע"י היגוי אכן יש צורך להרפות מהברקס\לפמפם ברכב ללא ABS).

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, ומחליקים לתחת של מי שמלפניך (אין לי ABS, ואני כבר יודע כמה זמן לוקח לעצור כשאתה נועל גלגלים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב האנשים בקושי מסוגלים לבצע בלימת חירום כמו שצריך, שלא נדבר על רכבים ישנים שאין בהם abs וצריך "פימפום", אז תוך כדי אתה מצפה שבזמן בלימת חירום הדבר הראשון שיעלה להם בראש זה להדליק וינקרים?

אני לא אתחיל להעביר פה קורס נהיגה מתקדמת, אבל אותו "פמפום" שהזכרת הוא דוגמה מצויינת לקמפיין דפוק שלרוע המזל נחל הצלחה גדולה. אני רק מקווה שהקמפיין שלנו יצליח לשרש כמה הרגלים כדוגמת אותו פמפום ראוי לשמצה, אשר טופטפו השכם והערב על ידי רשויות המדינה, ועל הדרך גם יצליח להנחיל הרגלים נכונים.

מעבר לכך, אני לרגע לא טוען שהפעלת איתות החירום צריכה לבוא על חשבון הבלימה. לא ולא! הבלימה נמצאת בחשיבות עליונה, ועליך לתת לה את מלוא תשומת הלב. יחד עם זאת, אם אתה רואה שהבלימה מצליחה לך למרות שהיא באה בהפתעה, תשקיע עוד טיפונת מחשבה בזה שנמצא מאחוריך ותפעיל את איתות החירום - זה הכל.

נוקט בנוהל הזה מזה שנים. אני מוסיף לזה איתות על ידי לחיצה והרפיה של דוושת הבילום, כך שכל האורות מאחור מהבהבים.

ראה את מה שכתבתי בנוגע לפמפום.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניתקלתי לראשונה במנהג הזה כשנהגתי בחו"ל והופתעתי לטובה. פשוט ויעיל. אחרי הבלימה הראשונית שולחים יד לכפתור ומדליקים אורות מצוקה. ברוב הרכבים הכפתור הזה נמצא במקום נגיש וקל להגיע אליו בהושטת יד בלי להוריד עיניים מהכביש.

 

כולנו יכולים לעשות את השינוי על הכביש. פחות תאונות חזית-אחור, פחות בלימות אגרסיביות, פחות זמן שעובד בפקקים. פעולה פשוטה שלא עולה אפילו שקל ותחסוך כל כך הרבה.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על היוזמה.

נכון שחיפוש המתג יכול להצריך תשומת לב, אבל כפי שציינו העדיפות הראשונה צריכה להיות בלימה בטוחה.

שינוי הרגלים מצריך קצת מאמץ מחשבתי. זה לא שונה מכל הרגל אחר: בהתחלה עושים הכל באופן מודע, אבל אחרי מספיק פעמים זה נכנס לזכרון המוטורי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראה את מה שכתבתי בנוגע לפמפום.

 

נוקט בנוהל הזה מזה שנים. אני מוסיף לזה איתות על ידי לחיצה והרפיה של דוושת הבילום, כך שכל האורות מאחור מהבהבים.

 

 

אסביר בשנית את הנוהל בו אני נוקט.

 

בולם בלימה רגילה או חרום ,בד"כ רגילה , תכונה טיפשית שקורית לנהג שמסתכל קדימה מאות מטרים ולא 20 מטרים.

לא פימפום ולא עגבניות , מסכים איתך שפימפום מנהג גרוע, שתוצאתו מרחק בלימה גדול יותר . ( זה דרך אגב פעולת ABS שנעשית רק בייתר חוכמה מהפימפום ולכן מרחק הבלימה איתה מתקצר ).

מדליק את אורות המחוונים. הרכב כמעט בעצירה או לאחריו , לוחץ על דוושת בילום לסירוגין כדי שיתווספו גם אורות הבילום כאזהרה לרכב שאחורי.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב האנשים בקושי מסוגלים לבצע בלימת חירום כמו שצריך, שלא נדבר על רכבים ישנים שאין בהם abs וצריך "פימפום", אז תוך כדי אתה מצפה שבזמן בלימת חירום הדבר הראשון שיעלה להם בראש זה להדליק וינקרים?

 

 

חס וחלילה פמפום! רק בלימה דגרסיבית.

 

והנה משהו שאני מציע: למי שיש רכב בלי ABS, שיילך ביום חורפי (או קייצי, במחשבה שניה) למגרש ריק ויתאמן בבלימה דגרסיבית. לא כזה מסובך, ברבע שעה אתם מבינים את הרעיון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בואנה, יא חוצפן, למי קראת דגרסיבי??? :lol:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1772 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...