Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6264 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום.

 

קודם כול תודה לכולם! במיוחד לארנון ואריוס!

אני קורא ולומד!

מיותר מלהגיד שהמערכת תיפעל כמו שיצעה מהמיפעל בלי שום חנטריש וקומבינות!!!

הרי זה מה שמיחד את הרכב הזה מהיתר.

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

פורסם

בני, אתה מכיר את האתר הזה ?

 

וספציפית את הדפים האלה ?

 

אם אתה לא מכיר, נראה לי שתהיה מאושר.

אם אתה כן מכיר, אז אתה כבר מאושר. :-)

 

בנושא מילוי חוזר של בומבות, ניסית לבדוק עם בועז לביא מפתח-תקווה?

לא מכיר אותו אישית אבל הוא מתמחה בסיטרואן ולכן סביר שהוא סיפק בעבר שירות מילוי חוזר של בומבות ל- BX - זה היה עניין מאוד שכיח בתחילת שנות ה-90.

פורסם

איזה גז ממלאים בבומבות?

 

בהידראוליקה ישנם אקומולטורים שממולאים בחנקן

ישנם מס אנשי הידראוליקה שממלאים אותם ללא שום בעיות

ניתן לחרוט מתאמים להברגות השונות

חג שמח

היום יום הולדתי מזל טוב לי

ראובן נזירי,

פורסם

הצעה: במקום להשתמש בנוזל בלמים DOT3 או 4 כתחליף , שני נוזלים מבוססי גליקול אאל"ט היודוע כהיגרוסקופי(סופח לחות)

כדאי לבדוק אם יש אפשרות להשתמש בנוזל בלמים DOT 5 מבוסס סיליקון , לא סופח לחות ומשתמשים בו לתקופות אחסנה ארוכות .

פורסם

זה נבדק ויש לכך התייחסות במאמרים שהבאתי אליהם קישור.

 

אם אני זוכר נכון, DOT5 לא סופח את הלחות אלא דוחה אותה וגורם לה להצטבר כריכוזי מים בחלקים הנמוכים ביותר במערכת, שם הם גורמים לנזק רב עוד יותר.

 

בנוסף, נדמה לי שהסיליקון גורם להקצפה של הנוזל.

 

שורה תחתונה, לפחות ממה שאני קראתי, DOT5 במערכות הידראוליות: :nono:

פורסם

אני לא מבין גדול בבומבות אבל מבין במערכות קירור ובגזים...

 

אני יוצא מנקודת הנחה שהיא גם המוטו שלי בחיים בכלל "שאם מישהו בנה את זה, אז תמיד אפשר לתקן את זה"!

 

אם לא ניתן להתקין על הבומבה עצמה שסתום (ונטיל מילוי) אז בטח יש איזה צינור שמחובר לבומבה ועליו ניתן להתקין מתאם עם ברז סגר קטן וונטיל, חנקן לא בעיה למלא וניתן להשיג בקלות אצל כל קירורניק (משתמשים בחנקן לשטיפה של מערכות קרור).

 

לשלם 1000 דולר על בומבה נראה לי מטורף ותמיד יכול להישאר כמוצא האחרון.

חבר מועדון 13925

בתהליך שיפוץ של גולף קבריולט:lol:

פורסם

ממה שראיתי בספרות הטכנית של רולס-רויס, בבומבות שבאוטו של בני יש שסתום מילוי אינטגרלי שנועד למילוי חוזר.

 

בדגמי סיטרואן היצרן השתדל להסתיר את האפשרות הזו, למרות שגם שם אנשים החליפו את השסתום החד-פעמי בשסתום רב-פעמי.

 

בדגמים החדשים (C5, C6) כבר אין שסתום, לא חד-פעמי ולא רב-פעמי.

מצד שני, החומר ממנו עשויה הממברנה הפנימית שונה, והבומבות האלה מחזיקות זמן הרבה יותר ארוך, לפעמים מעבר לאורך החיים של הרכב.

חנקן לא בעיה למלא וניתן להשיג בקלות אצל כל קירורניק (משתמשים בחנקן לשטיפה של מערכות קרור).
האם לקירורניק (זה מקצוע? :-) ) יש מערכות שמסוגלות לבנות לחץ גבוה?

 

החנקן דחוס בתוך הבומבה בלחצים של עד 70 באר. אם ציוד סטנדרטי מסוגל לבנות כזה לחץ אז אולי אנחנו באמת מתקרבים לפתרון אלגנטי עבור בני.

פורסם

שלום וחג שמח.

 

קודם כול מזל טוב לראובן הפיצקלך.

דבר שני לאט לאט מתחילה להתבהר התמונה ובעזרתכם נגיע לפתרון.

ממש תודה מכול הלב אני ממשיך לעקוב לקרוא וללמוד.

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

פורסם
ממה שראיתי בספרות הטכנית של רולס-רויס, בבומבות שבאוטו של בני יש שסתום מילוי אינטגרלי שנועד למילוי חוזר.

 

בדגמי סיטרואן היצרן השתדל להסתיר את האפשרות הזו, למרות שגם שם אנשים החליפו את השסתום החד-פעמי בשסתום רב-פעמי.

 

בדגמים החדשים (C5, C6) כבר אין שסתום, לא חד-פעמי ולא רב-פעמי.

מצד שני, החומר ממנו עשויה הממברנה הפנימית שונה, והבומבות האלה מחזיקות זמן הרבה יותר ארוך, לפעמים מעבר לאורך החיים של הרכב.

האם לקירורניק (זה מקצוע? :-) ) יש מערכות שמסוגלות לבנות לחץ גבוה?

 

החנקן דחוס בתוך הבומבה בלחצים של עד 70 באר. אם ציוד סטנדרטי מסוגל לבנות כזה לחץ אז אולי אנחנו באמת מתקרבים לפתרון אלגנטי עבור בני.

 

אכן, 70 באר זה לחץ מאוד גבוה, אבל היום מערכות קירור עברו לעבוד (לא בארצנו הנאורה כמובן) עם CO2 שבנקודה הקריטית שלו יכול לעבור את ה 70 באר בקלות וישנם אביזרים וצנרת העומדים בלחצים אלו בקלות.

לכן המלצתי על ברז סגר ואחריו ונטיל, מאחר והונטיל הרגיל לא יעמוד בלחצים כאלו לדעתי.

 

לגבי המילוי בלחץ הזה אני חושב שהלחץ במיכל החנקן הוא מעל 70 באר מאחר והחנקן במיכל הוא במצב נוזלי:wink:

מה שנשאר זה רק צנרת מילוי שיכולה לעמוד בלחץ של 70 באר ושעון מתאים.

 

ובלי קשר!

קירורניק זה קיצור של בעל מקצוע בתחום הקירור וקירור זה עולם שלם הכולל בתוכו המון הנדסה וטרמודינמיקה ומכונות מהצד של המדחסים (בוכנתיים, בורגיים, סקרולים ועוד..)

אני מבין שבארץ זה לא ממש נחשב כי כל אחד קורא לעצמו קירורניק ברגע שהוא ממלא גז במזגן של השכנה בבניין.

בתור אחד שנמצא בצד ההנדסי של מערכות קירור גדולות ותעשייתיות אני יכול לצערי לספור על אצבעות יד אחת את בעלי המקצוע בתחום שבאמת מבינים משהו בעולם המלא הזה...

חבר מועדון 13925

בתהליך שיפוץ של גולף קבריולט:lol:

פורסם
זה נבדק ויש לכך התייחסות במאמרים שהבאתי אליהם קישור.

 

אם אני זוכר נכון, DOT5 לא סופח את הלחות אלא דוחה אותה וגורם לה להצטבר כריכוזי מים בחלקים הנמוכים ביותר במערכת, שם הם גורמים לנזק רב עוד יותר.

 

בנוסף, נדמה לי שהסיליקון גורם להקצפה של הנוזל.

 

שורה תחתונה, לפחות ממה שאני קראתי, DOT5 במערכות הידראוליות: :nono:

 

זה נכון אם מחפפים בהחלפת הנוזל.

אחרי ניקוז וניקויי יסודי , מילויי ב DOT5 לא אמורה להכנס לחות.

פורסם

זו נכון במערכת בלמים בה מכסה המילוי אטום יחסית.

 

זה לא נכון במערכת הידרופנאומטית בה המיכל שבו מאוכסן הנוזל אינו אטום, וכאשר הנוזל נשאב ממנו לתוך המערכת, אוויר מבחוץ (עם לחות) חודר פנימה.

פורסם

ביקרתי בעברי המקצועי במקום המוכר בוכנות לדלתות מכונות תעשיתיות (בדומה לבוכנות דלת באגאז).

חוזק הבוכנה לפתיחה וגם לסגירה נקבע ע"פ משקל הדלת , מרחק העיגון מהציר וכו.

הבוכנות מולאו ונאטמו במקום , כאן בארץ. לא יודע באיזה גז ובאיזה לחץ.

אם זה רלוונטי ועוזר אני יכול לשחזר היכן זה היה.

 

עוד 5 סנט לשירשור :-o

ישי

" בוא ניסע, ניתן למחלה לעבוד, נחזור עם מיכל ריק " . בגעגוע לישראל ז"ל

×
×
  • תוכן חדש...