Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דייהטסו גרן מוב 98 - חישוב ירידת ערך בעקבות פגיעת שלדה (תמונה מצ"ב)


Derish
שימו לב! השרשור הזה בן 5965 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

הרכב המדובר: דייהטסו גרן מוב משנת 98.

בעקבות תאונה בחלק האחורי, תוקנה קורת אורך (מסומנת באדום בתמונה) ונראה שהוחלפה קורת רוחב.

הבדיקה לא הראתה בעיות ביציבות או בתכונות הדינמיות, אלא רק הפנתה את תשומת ליבי לתיקון שבוצע.

 

כמה אחוזים/שקלים ניתן להערכתכם להוריד, בהנחה והרכב שווה 24K לפי המחירון?

 

בתודה מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא הייתי נוגע ברכב גם בחצי מערכו.

נתחיל מזה שרוב הסיכויים שבעת תאונה הרכב יהיה הרבה פחות בטוח ממצבו המקורי עקב כל ההלחמות והכיפופים שבוצעו. ונמשיך בזה שציינו שהכריות אוויר פגומות (עניין שיכול להגיע לעשרות אלפי שקלים לסדר).

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר ברכב מיד ראשונה עם קילומטרז' נמוך והיסטוריית טיפולים.

כריות האוויר לא נבדקו, פשוט הנורה דולקת כל הזמן. אני מניח שיהיה צורך לאפס או להחליף את המחשב.

 

הרכב הנ"ל מושך אותי בתור פרוייקט, משום שאני חושב שבהשקעה של 6-8 אלף ש"ח ניתן להביאו למצב סבבה.

נכון שהייתה פגיעה בשלדה, אבל היא נגעה רק בחלק האחורי ואינני נרתע מזה. אם אני אוכל להוציא אותו במחיר

סביר, אני מאמין שהוא יוכל לנסוע עוד הרבה זמן. מובן שאח"כ יהיה לי קושי במכירה, אבל זה נלקח בחשבון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר ברכב מיד ראשונה עם קילומטרז' נמוך והיסטוריית טיפולים.

כריות האוויר לא נבדקו, פשוט הנורה דולקת כל הזמן. אני מניח שיהיה צורך לאפס או להחליף את המחשב.

 

הרכב הנ"ל מושך אותי בתור פרוייקט, משום שאני חושב שבהשקעה של 6-8 אלף ש"ח ניתן להביאו למצב סבבה.

נכון שהייתה פגיעה בשלדה, אבל היא נגעה רק בחלק האחורי ואינני נרתע מזה. אם אני אוכל להוציא אותו במחיר

סביר, אני מאמין שהוא יוכל לנסוע עוד הרבה זמן. מובן שאח"כ יהיה לי קושי במכירה, אבל זה נלקח בחשבון.

אם אתה מחפש חיזוק למה כן לרכוש את הרכב המדובר- אני בספק אם משהו מוכן לתת לך אותו.

המלצתי היא לא לקנות רכב כזה, שלדעתי היה צריך להוציאו מן הכבישים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אינני מחפש חיזוק, רק הערכה לאחוז ההפחתה מהמחיר שאותו אוכל לבקש.

 

תודה.

אין איזה חוק יבש שאומר שזה 15% .

תחשוב, כמה רכב כזה שווה לך, ואמור זאת למוכר.

אם הוא מסכים- סגרתם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוצה הערכה? אישית, הייתי קונה תמורת 15K ש"ח לכל היותר.

וגם זה אם ורק אם שאר המכלולים העיקריים תקינים ובידיעה ברורה שממני הרכב הולך לפירוקיה (או נמכר במחיר מצחיק).

 

אבל היי, אני לא שמאי רכב.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כריות האוויר לא נבדקו, פשוט הנורה דולקת כל הזמן. אני מניח שיהיה צורך לאפס או להחליף את המחשב.

כדאי לבדוק טוב טוב למה המנורה דולקת טרם הרכישה. כי יכולה להיות תקלה בכ"א עצמה או במחשב ואז העלות היא גבוהה וכל מה שתרוויח מהירידת ערך בגלל המכה תשלם בתיקון של כ"א. תוודא היטב מה הסיבה למנורה דלוקה.

Veni Vidi Vici

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוצה הערכה? אישית, הייתי קונה תמורת 15K ש"ח לכל היותר.

וגם זה אם ורק אם שאר המכלולים העיקריים תקינים ובידיעה ברורה שממני הרכב הולך לפירוקיה (או נמכר במחיר מצחיק).

 

אבל היי, אני לא שמאי רכב.

אתה נדיב. 8.0 מקסימום. גם שלדה, גם תקלות, 50% מביא אותך ל 12K, ועוד 4K על כל היתר.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שלא תשקיע ברכב - הפגיעה תשאר - משמעות הפגיעה היא בטיחותית. אני חושב שאם כריות האוויר פגומות המכונית לא שווה שום סכום, מה גם שלא מדובר ברכב נדיר או מיוחד.

 

המלצתי - רד מזה זה לא שווה את זה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על העצות.

 

ברור שנושא הכרית יבדק מראש, אין לי כוונה לרכוש רכב עם אמצעי בטיחות לא פעילים.

נתחבר למחשב, נראה אם הכריות נפתחו או שמא מדובר בתקלה אחרת, ונמשיך משם.

 

לגבי השפעת הפגיעה בשלדה, אני מבין שתהיה פגיעה מסויימת בחוזק המבני, אך למיטב

הבנתי היא לא תהיה דרסטית, שכן מדובר בפגיעה בחלק האחורי בלבד ולא בקורות האורך

במרכז השלדה. יכול להיות שאני אופטימי, או שהידע שלי לוקה בחסר, אך נכון לעכשיו, זאת

הנחת העבודה שלי. בימים הקרובים אני אחקור את הנושא הזה קצת יותר לעומק ואתייעץ עם

בעלי מקצוע רלוונטיים ע"מ להבין איפה אני עומד.

 

לגבי המחיר, 10-15 מצטייר כטווח אופטימלי, ומשאיר סכום נחמד ליישור קו. כעת אפשר לבצע

סבב טלפונים בין כמה מגרשים ולראות מה הם יציעו על הרכב הבעייתי "שלי". בהתאם לכך, ולכל

האמור לעיל, ניתן יהיה להיכנס למו"מ על המחיר, או לוותר על הרכב. נראה איך זה יגמר... :rolleyes:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שהשלדה מתוכננת כך שתקרוס בצורה מסוימת במקרה תאונה, תיתכן השפעה של תאונה אחורית

גם על בטיחות הרכב בתאונה חזיתית - אם מבנה הקריסה של השלדה התערער. כדאי לבדוק את מהות

הפגיעה וטיב התיקון לעומק.

 

לטעמי - במכונית כה נפוצה לא מומלץ להתפשר אלא אם אתה לחוץ מאוד לרכוש רכב, או אם וידאת כי

התיקון בוצע באופן משביע רצון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסתבר שבישראל, רכישת רכב יפני שמור, מטופל ומתועד בתקציב של 20-30K היא רעיון אוטופי.

ממה שראיתי בינתיים, אם כבר מצאת רכב כזה, אתה חייב לחטוף אותו, כי הוא מאד נדיר ומבוקש.

הבעלים יודע שהוא מאד מבוקש, לכן הוא יז**ן אותך במחיר, ואם לא תסכים, תמיד יהיה מישהו אחר שכן.

 

אני לא אוהב לעבוד בלחץ. אני רוצה לבדוק את הרכב, להסכים על מחיר, ללכת לבנק ואז לעשות העברת בעלות.

לצערי, בתנאי השוק המקומי, יש לשיטה שלי סיכוי של כדור שלג בגיהנום. עם עליית הצורך בקניית יפנית למשפחה,

מצאתי את עצמי במצב מאד לא נעים. מכאן בעצם הגיע הרעיון ל"רכב הפרוייקט" הנ"ל.

 

אי לכך, רכישת הרכב הנ"ל תתאפשר מבחינתי רק אחרי שאוודא כי תיקוני השלדה בוצעו באופן ראוי, כריות האוויר

ושאר הציוד הבטיחותי עובדים באופן תקין, והמחיר מאפשר יישור קו בכל התחומים הנדרשים. אני לא לחוץ בזמן,

אבל כאמור, כללי השוק המקומי מאלצים אותי לשקול דרכי פעולה לא קונבנציונליות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כריות אויר יש להחליף עפ"י המלצות יצרן של רוב כלי הרכב לאחר 10 שנים, כך שתחשב החלפת כריות אויר לרכב לא משנה מה מצבן. כרית אויר יכולה להגיע לסכום של 10000 ש"ח לאחת, שתיים ברכב עם מכת השלדה החביבה לא נשאר הרבה ממחירון של 24000 ש"ח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל המשתתפים. הנושא נסגר, לאחר שהסברתי למוכר לאיזה מחיר אני מכוון, ונעניתי בשלילה.

"איחלתי לחייל הצלחה בהמשך דרכו".

 

נתראה בשרשור הבא. :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5965 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...