Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מהפך בארה"ב?


alfa_draco
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5962 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

לא, אני לא מתכוון למועמד השחור הראשון לנשיאות.

 

חזרתי באחרונה מארה"ב לאחר כשנתיים וחצי שלא הייתי שם, ונדהמתי מהשינוי בפרסומות לרכב. כידוע, חלק גדול מאוד מהמדיה הפרסומית בארה"ב מוקדש לרכבים, בעיתונים, טלויזיה ושלטי חוצות. בעבר, הפרסומות התיחסו בעיקר לפרקטיות (שווה, באמריקאית, גודל), ביצועים, בטיחות ו- (בפרסומות לרכבים יפניים, לרוב...) איכות ואחריות. צריכת דלק נזכרה כעניין שולי, בד"כ בחלק קטן מהפרסומות שהתייחס לדגמים שוליים יחסית.

 

הפעם לעומת זאת - לא ראיתי אפילו פרסומת אחת שלא התיחסה לצריכת הדלק כנושא המרכזי, לפעמים היחיד. מכוניות שאין להן במה להתגאות בצריכה שלהן פשוט לא מתפרסמות, או נוקטות טריקים מיוחדים (כמו מבצע קרייזלר ש"הקפיאה את מחירי הדלק ללקוחותיה" על משהו כמו 2.99 $ לגלון, בזמן שהמחיר בתחנות הוא 4 $ ויותר).

 

הנושא גם תופס כותרות, ולמשל במשך 3 ימים כשהיייתי שם אחת הכתבות המרכזיות בחדשות, לצד נושאים כמו קמפיין הנשיאות והסרטן של סנטור קנדי, היה מישהו שנסע מוושינגטון לניו-יורק על מיכל דלק אחד, והכתבים הרבו להתפלסף על טכניקת הנהיגה החסכונית הדרושה לשם כך (כדרך האמריקנים הם גם המציאו לזה מונח, hyper-mileage).

 

אז מה קורה בארה"ב? האם סתם שיהוק, האם מגמה, האם הם הולכים אחרי שאר העולם או - כפי שהאמריקנים יודעים לעשות - ילכו על זה בגדול ויעקפו את אירופה בדרך לחסכון?

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אין ספק שהציבור האמריקאי הפך להיות "בונקריסט" בשנים האחרונות. סממן די מובהק לתופעה - טויוטה פריוס, מזמן כבר לא סוד שזה הרכב הכי נמכר בארה"ב, עשו ממנה להיט שם, ובצדק. כיום, הביקוש לרכב הזה גדול מההיצע והיצרן לא עומד בביקוש הגואה. אל תשכח שמחיר הבנזין בארה"ב לגלון גדל בכמעט 25 אחוז בשנה האחרונה (!).

Twincharger Stratified Injection

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה בטוח שהפריוס הוא הרכב הנמכר ביותר בארצות הברית? אני בכלל חשבתי שהוא אפילו לא הנמכר ביותר של טויטה. (אני חושב שהקאמרי מוכרת יותר)

התופעה המעניינת שהזכיר פותח השירשור לא נובעת "מבונקריסטיות" אלא ממחיר הדלק הגבוהים מאוד שמתחילים להשפיע על כל כיס וכיס של אמריקאי מצוי. תוכל לראות את נתוני המכירות של החודשים האחרונים, תראה שסוף כל סוף הטנדרים (או יותר נכון האסונות האקולוגים על ארבע גלגלים) מפסיקים להיות הרכבים הנמכרים ביותר ודווקא רכב פרטיים, חסכוניים יותר-הם הנמכרים יותר. אגב, זה קורא גם בsuv הגדולים כדוגמת האקספולרר ושות', גם הם צונחים במכירות שלהם, דווקא הSUV הקטנים והחסכונים יותר, ממשיכים לגדול במכירות (כמו הראב 4, CRV, פורסטר ועוד)

 

אולי, התופעה החיוביות שתגיע עם עליית מחיר הנפט, יהיה המעבר של האמריקאים למכוניות הגיוניות, יעילות ובעיקר מכוניות שעונות על הצרכים האמיתיים שלהם.

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע מאיפה הגעת שטויוטה פריוס היא המכונית הנמכרת ביותר... בחודשים האחרונים המכונית הנמכרת ביותר בארה"ב היא הונדה סיווק בכלל.

Top Ten Best Selling Car in the United States for May 2008:

1. Honda Civic: 53,299

2. Toyota Corolla: 52,826

3. Toyota Camry: 51,291

4. Honda Accord: 43,728

5. Nissan Altima: 34,428

6. Ford Focus: 32,579

7. Chevrolet Cobalt: 26,702

8. Chevrolet Impala: 23,803

9. Ford Fusion: 18,088

10. Chevrolet Malibu: 15,634

הקישור המלא.

http://www.carbuyersnotebook.com/archives/2008/06/top_ten_best_selling_car.htm

 

פריוס? אפילו לא ברשימה.

 

מה שכן גם אני שהייתי שם בחודשים האחרונים שיטת המכירות השתנה כמו שמעולם לא הייתה, MPG זה הדבר היחיד שמדברים עליו שם.

1969 Pontiac Firebird

:twisted:

בעבר:Honda Civic Type R, Renault Clio Sport, Peugeot 106 Rallye

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שהציבור האמריקאי הפך להיות "בונקריסט" בשנים האחרונות. סממן די מובהק לתופעה - טויוטה פריוס, מזמן כבר לא סוד שזה הרכב הכי נמכר בארה"ב, עשו ממנה להיט שם, ובצדק. כיום, הביקוש לרכב הזה גדול מההיצע והיצרן לא עומד בביקוש הגואה. אל תשכח שמחיר הבנזין בארה"ב לגלון גדל בכמעט 25 אחוז בשנה האחרונה (!).

 

צירוף של דברים לא נכונים עם אי-דיוקים.

ה"פריוס" היא להיט, בעיקר בקרב סלבריטאים ושאר תושבי לוס אנג'לס וסן-פרנסיסקו.

אכן יש לה ביקוש גדול, אבל מכן ועד להיות המכונית הנמכרת בארה"ב? ממש לא. אפילו לא בעשירייה.

 

מקור:

רשימת 10 הרכבים הנמכרים ביותר בארה"ב בשנת 2007 של Forbes

1. Ford F-150 (588,952 models) - DOWN 12.5% from last year

2. Chevrolet Silverado (526,575) - DOWN 2.4%

3. Toyota Camry (398,868) - UP 6.4%

4. Honda Accord (332,815) - UP 10.2%

5. Toyota Corolla/Matrix (317,796) - DOWN 4.0%

6. Honda Civic (278,764) - UP 2.2%

7. Chevrolet Impala (270,504) - UP 12.6%

8. Nissan Altima (239.800) - UP 26.6%

9. Dodge Ram (214,569) - DOWN 29.3%

10. Honda CR-V (184,003) - UP 34.9%

 

מחיר הבנזין בארה"ב, לגלון, עלה בשנה האחרונה בכ-50%.

מקור: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3551565,00.html

 

 

וכמו תמיד.. בארה"ב הולכים מקיצוניות אחת לקיצוניות שניה.

(ע"ע אבטחת מטוסים לפני ואחרי ה11/9.)

ככה שאם עד היום הם היו הבזבזניים ביותר עם מנועי ענק ששותים כמויות דלק מטורפות,

תתחילו להתרגל לשוק אמריקאי שקונה בעיקר מכוניות מ-א-ו-ד חסכוניות. סביר להניח עם מנועים מאוד קטנים והספקים דלים במיוחד.

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב לירידה החדה במיוחד במכירת טנדרים גדולים,שהם בערך הדבר האחרון שיש לאמריקאיים למכור.

מצבה של תעשיית הרכב האמריקאית הוא בכי רע,ובניגוד למשבר האנרגייה המדומה של 73',שתפס את תעשיית הרכב האמריקאית עם המיכנסיים למטה,הפעם מחירי הדלק באמת האמירו ועלו,ומרכיב הדלק בסל ההוצאות של המשפחה האמריקאית החל הופך למשמעותי בהרבה.

כרגיל,המרוויחים העיקריים יהיו היצרנים היפניים,בעיקר טויוטה והונדה שנערכו כראוי עם היצע מכובד של מכוניות היברידיות.

נקווה רק שהפעם,בניגוד ל 73',התגובה האמריקאית לא תכלול בדיחות עצובות כמו הפורד פינטו והשברולט ווגה המחרידות.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שיש עדיין פער בין הפרסום לבין המכירות עצמן (אם כי המגמה של ירידה במכירת "מפלצות" כבר מורגשת), שברולט למשל מפרסמת חזק את ה"קוריאניות" שלה, אותן הקטנות שאפשר לראות בארץ, אבל עדיין ב-top ten היא מיוצגת ע"י מליבו, אימפלה וקובאלט (שהיא אמנם קטנה במונחי ארה"ב) המפורסמות פחות. כנראה שמכוניות בעלות צריכה נמוכה נותנות את אותו אפקט משיכה לאולם מכירות, שסובארו למשל מקבלת כשהיא שמה STI באולם...

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צר לי על אי הדיוקים. לפי מה שקראתי בכתבה הזאת: http://world.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=yh20080513_02&layer=car&layer2=&layer3=world היא המכונית החסכונית הכי נמכרת בארה"ב. רשום גם כי הדלק עלה ב-22 אחוזים בשנה האחרונה. ככה רשום...

Twincharger Stratified Injection

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה בטוח שהפריוס הוא הרכב הנמכר ביותר בארצות הברית? אני בכלל חשבתי שהוא אפילו לא הנמכר ביותר של טויטה. (אני חושב שהקאמרי מוכרת יותר)

התופעה המעניינת שהזכיר פותח השירשור לא נובעת "מבונקריסטיות" אלא ממחיר הדלק הגבוהים מאוד שמתחילים להשפיע על כל כיס וכיס של אמריקאי מצוי. תוכל לראות את נתוני המכירות של החודשים האחרונים, תראה שסוף כל סוף הטנדרים (או יותר נכון האסונות האקולוגים על ארבע גלגלים) מפסיקים להיות הרכבים הנמכרים ביותר ודווקא רכב פרטיים, חסכוניים יותר-הם הנמכרים יותר. אגב, זה קורא גם בsuv הגדולים כדוגמת האקספולרר ושות', גם הם צונחים במכירות שלהם, דווקא הSUV הקטנים והחסכונים יותר, ממשיכים לגדול במכירות (כמו הראב 4, CRV, פורסטר ועוד)

 

אולי, התופעה החיוביות שתגיע עם עליית מחיר הנפט, יהיה המעבר של האמריקאים למכוניות הגיוניות, יעילות ובעיקר מכוניות שעונות על הצרכים האמיתיים שלהם.

 

שמח לאיד?או שרק מקנא?

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי, התופעה החיוביות שתגיע עם עליית מחיר הנפט, יהיה המעבר של האמריקאים למכוניות הגיוניות, יעילות ובעיקר מכוניות שעונות על הצרכים האמיתיים שלהם.

טוב שהם התחילו להבין שלא צריך טנדר בגודל משאית חלוקה עם 4X4 וחבילת איבזור שמתאימה לראלי דקאר כדי לנסוע למקולת לקנות חלב ולחם.

כשיעברו לרכבים יותר הגיוניים יהיה יותר טוב לכל העולם.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הגודל של חלק נכבד מהאוכלוסיה האמריקאית, אני לא בטוח שלא צריך משאית, או לפחות טנדר, כשהולכים למכולת :roll:

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה אולי נשמע לך מצחיק אבל זה ככה, אני מכיר בארה"ב כמה אנשים "גדולים" והם פשוט לא יכולים להכנס למכוניות בסגנון טויוטה קורולה המרחב ישיבה קטן מידי ובדרך כלל הבטן מתנגשת בהגה... לא יאמן? כן זה בדיוק השוק האמריקאי.

1969 Pontiac Firebird

:twisted:

בעבר:Honda Civic Type R, Renault Clio Sport, Peugeot 106 Rallye

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממש לא אומר את זה בצחוק.

יש לי משפחה ענפה בארה"ב ויודע זאת ממקור ראשון :roll:

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

לא עברה חצי שנה מביקורי הקודם, והופ - שוב הכל התהפך, וכמו תמיד הפרסומות הן ראי הכלכלה.

 

אם ביוני סיפרתי שכל הפרסומות פתאום מתעסקות רק בחסכון בדלק, הרי היום הדלק זול אבל כל שאר הפרמטרים הכלכליים בקאנטים וצו השעה הוא - זהירות פיננסית וצמצום ההוצאות... ולכן פתאום מילת המפתח בכל הפרסומות לרכב בארה"ב היא Financing (מימון) ונגזרותיה ("0% ריבית" "ללא תשלום מקדמה" וכו').

 

למשל מותג Hummer שלפני חצי שנה התבייש להזכיר את עצמו מפאת יוקר הדלק פתאום חוזר לפרסם, כאשר כמובן אין התיחסות לצריכת הדלק של הרכבים אבל יש גם יש הבטחה למחירים מיוחדים ו"הכל כלול". לעומת זאת רכבי פרימיום כמו ב.מ.וו ואאודי, שבד"כ תופסים נתח פרסום נרחב כמעט לא ראיתי (בטלביזיה בכלל לא, בשלטי חוצות - הרבה פחות מפעם) - כנראה למותגים אלה אין עניין לדבר על מימון והם מניחים שמי שמרשה לעצמו ימשיך לקנות ומי שלא - לא.

 

אגב באותו עניין, מעניין היה לעקוב ב-C-Span אחר השידור מהשימוע בסנאט של מנכ"לי GM, פורד וקרייזלר מתחננים לסיוע ממשלתי. אינספור מומחים ופרשנים טלביזיוניים התעסקו במשך שעות בשאלה "האם לתת להם ליפול או לעזור להם ולסמוך שאחר כך יתייעלו". אחד מחברי ועדת הכלכלה, שהעיד על עצמו כ"חקלאי פשוט מהדרום" (ותאמינו לי הלוואי שכל חברי הכנסת שלנו היו יודעים להתבטא כמו החקלאי הפשוט הזה) התעמר במנכ"לים במיוחד, למרות סגנון דיבור חביב וחברותי במיוחד. "לי איאקוקה, כשחילץ את קרייזלר מהמשבר, לקח שכר שנתי של דולר אחד, מה אתם חושבים על זה?" הוא שאל, והמנכ"לים הזיעו בכסאות תוך אמירות כמו "צמצמנו את הבונוסים שלנו ב-50%". "אני יודע כמה המשאית בחווה שלי צורכת דלק, והצריכה כמעט לא השתפרה ב-30 השנה האחרונות" הוא הקשה ומנכ"ל אחד מלמל שההתמקדות במנועים חסכוניים היתה ברכב הפרטי ובאמת לא כל כך התעסקו ברכבים בתעשיה וחקלאות.

 

באופן כללי, שאלת המפתח היא: האם החברות הללו הבינו כבר מה עליהן לעשות כדי להרוויח, או שהן ימשיכו לייצר רכבים שאף אחד כבר לא רוצה ולבזבז את כספי הסיוע. הגעתו של אחד המנכ"לים לישיבת הוועדה ברכב היברידי מלמדת שיש הבנה; רק לא בטוח שיש יכולת.

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...