Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בנות כמה הרפידות? - חידון לכבוד חנוכה


נמרוד רחמימוב
שימו לב! השרשור הזה בן 6346 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חידות זה לפסח, לכן מדובר בנס רפידות הבלם :-D.

 

 

 

רק תסביר לי מה זה לעזאזל הסימנים המוזרים (החצים) של ההצלבות גלגלים?

קד" לאח'? הצלבה? עם גלגל חלופי או בלי...?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אנקדוטה בענייני בלמים:

כשאבא שלי קיבל את האוטובוס החדש שלו, אי שם בתחילת שנות ה-80' העליזות, הוא הצליח לעבור מרחק של כ-400K ק"מ (לא טעיתי, ארבע מאות אלף) בטרם היה צורך להחליף את הרפידות.

אבל זאת לא חוכמה, הוא גם עבד בקוים בינעירוניים ארוכים וגם היה לו לעזרתו את הריטרדר.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק תסביר לי מה זה לעזאזל הסימנים המוזרים (החצים) של ההצלבות גלגלים?

קד" לאח'? הצלבה? עם גלגל חלופי או בלי...?

 

הציורים זה האינטרפטציה של שמוליק המכונאי (אלוף הארץ באולימפידע של מיצובישי ומקום 4-16באליפות אירופה) לבקשה שלי להצלבה: אחורי לקדמי באותו הצד, קדמי לאחורי בהצלבה. הרזרבי לא משתתף מאחר והמקורי נגנב, ויש שם עכשיו אחד לא תואם עד להחלפה הבאה.

 

הטנדר שלי מוגבה בכ- 10 ס"מ מקדימה, מה שגורם לשחיקה של החלק הפנימי של הצמיג שלא ניתנת לתיקון ע"י כוון פרונט. הצלבת הגלגלים היא הפתרון היחיד למניעת הענין. אמרו לי שגם במגנומים לא מוגבהים זה קיים, אבל פחות, מה שמביא אותנו לחידה הבאה, בני כמה הצמיגים?....סתם)

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצלבה: אחורי לקדמי באותו הצד, קדמי לאחורי בהצלבה. הרזרבי לא משתתף מאחר והמקורי נגנב, ויש שם עכשיו אחד לא תואם עד להחלפה הבאה.

נמרוד

 

זה נשמע שאתה הופך, לפחות בחלק מהגלגלים, את כיוון הסיבוב שלהם. למיטב ידיעתי זה מאוד לא בריא לצמיגים רדיאליים, ואולי אף אסור ע"פ חוק. תקן אותי אם אני טועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם באמת חשבו שהפיכת כוון הסבוב של הצמיג גורמת להפרדת שכבות, אבל כנראה שבצמיגים מודרנים זה לא קורה.

 

אני פועל לפי המלצות ה NHTSA שממליצים על רוטציה כל 8000 ק"מ:

 

rotate.jpg

 

הרעיון הוא שהצמיג המניע עובר בשלב ראשון להיות המונע באותו כוון סיבוב, וברוטציה הבאה הופך להיות המניע בכוון סיבוב הפוך. על סט הצמיגים הנוכחי עשיתי 120K ק"מ, והשחיקה שלהם אחידה, אין רעידות או משיכות בהגה, ודופן הצמיג לא מראה עוותים.

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מידע מעניין.

 

לפני כחודשיים היה לי תקר בגלגל השמאלי-קדמי בהיילקס. שלחתי את אשתי לפנצ'ר-מעכר ושכחתי מהעניין. לאחר כיומיים נסעתי בהיילקס, ולהפתעתי שמעתי רעש גלגול חזק מאוד מהגלגל הזה. המשכתי אל הפנצ'רמעכר המדובר, ואיך שהגעתי אליו וסיפרתי לו במה מדובר, הוא הבין ואמר לי שהוא הפך את כיוון הצמיג, כדי שלא יראו שהוא תיקן קרע בדופן הצמיג. הוריתי לו להפוך חזרה את הצמיג והרעש נעלם. נעזוב את זה שברגע שהבנתי במה מדובר החלפתי את זוג הצמיגים הקדמיים. העניין הוא שהצמיג הרעיש בטירוף לאחר הפיכת הכיוון שלו. מדובר בצמיג בן כארבע שנים מיום הייצור וכ20K ק"מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר עושים הצלבה לא הופכים את כיוון סיבוב הצמיג, מורידים את הצמיג מהג'אנט ומרכיבים אותו כך שימשיך להסתובב בכיוון המקורי (כמובן שיש גם צמיגים עם כיוון נסיעה, אבל גם בצמיגים ללא כיוון נסיעה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל דבר יש פעם ראשונה, וזה פעם ראשונה שאני שומע שצריך להסיר את הצמיג מהג'נט לפני רוטציה.

 

הנה הוראות שמתייחסות לסוגיית כוון הסיבוב, מאתר Goodyear :

 



Should I rotate my tires?

Regular and proper tire rotation promotes more uniform wear for all of the tires on a vehicle. All season tires should be rotated in a "modified X" pattern, meaning only the tires being moved to the drive axle are crossed to the opposite side of the vehicle.

The remaining two tires are moved from the drive axle to the free rolling axle, remaining on the same side of the vehicle.

This method of rotation helps promote a more even and uniform treadwear pattern for all four tires.

The only exception to this would be the use of "directional" tread design tires such as our Aquatred II or some of our Eagle line high performance tires. These tires would remain on the same side of the vehicle and be rotated straight forward and straight back.

If you have a four-wheel drive vehicle, we recommend crossing both pairs of tires to their new axle positions.

We recommend tire rotation at least every 6,000 miles. Four-wheel drive vehicles may require rotation even sooner such as every 4,000 miles.

Check your vehicle owner's manual for the manufacturer's rotation recommendations. If no rotation period is specified, tires should be rotated every 6,000 to 8,000 miles. The first rotation is the most important. When tires are rotated, inflation pressures must be adjusted to the vehicle manufacturer's recommendations.

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6346 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...