Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צריך עזרה בחיבור חיישן למדה


fixxxer
שימו לב! השרשור הזה בן 6866 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קניתי חיישן למדה חדש תחליפי לאסטרה GSI שלי. גם המקורי וגם החדש עם שלושה חוטים. במקורי יש שני חוטים לבנים ואחד שחור וכך גם בתחליפי. ההגיון אומר לי שצריך לחבר לפי צבעים. :roll: הבעיה זה שיש שני חוטים לבנים... האם זה משנה מה מתחבר לאן?

 

סרקתי לכם את החיישן החדש. הטבעת האדומה היא כיסוי מגן שמתחתיו יש את ההברגה, כדי לשמור על הגריז שעל ההברגה. אחרי הנחה שקיבלתי החיישן עלה 330 שקלים. מקורי ב UMI עולה 1040 וזה עוד לפני מע"מ. :shock:

 

דימה

lamda.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שני החוטים הלבנים הם חימום לחיישן , והחוט השחור הוא האות למחשב .

הסדר חיבור של שני החוטים הלבנים לא משנה .

 

איזה צבע חוטים קיים לך באוטו ... ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בחיבור המקורי יש שני חוטים לבנים ואחד שחור. אז אני מבין שאין הבדל בין שני הלבנים... אז למה עשו שתי חוטים, לא יכלו לעשות אחד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליתר ביטחון תבדוק איך הלמדה השנייה מחוברת

רק תיזהר בהברגה שלא לסובב את הצמה , זה לא נעים (מניסיון) שהחוט נקרע בקצה :?

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שאלה על אותו עיקרון, אך מופנית ל- fixxxer

למה ל Hard Disk במחשב יש כבל שמחברים עם בערך 40 חוטים קטנים שמתחברים ?? לא יכלוו לעשות חוט מוליך אחד ??

בקיצור, כשהמחשב מקבל מידע מצינורות המידע שלו (שני החוטים הלבנים) הא מקבל מידע שונה מכל חוט.

אם תחבר את שניהם יחד, כמובן שתשבש את המידע האמור להגיע אליו , אני מניח ששני החוטים הלבנים - מטרתם לספק את המידע הנדרש ל ECU.

ואילו החוט השחור הוא זרם - והאדמה מתקבלת מגוף החיישן המוברג אל האגזוז שמחור איכשהו לגוף הרכב והרי לך (-).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שאלה על אותו עיקרון, אך מופנית ל- fixxxer

למה ל Hard Disk במחשב יש כבל שמחברים עם בערך 40 חוטים קטנים שמתחברים ?? לא יכלוו לעשות חוט מוליך אחד ??

בקיצור, כשהמחשב מקבל מידע מצינורות המידע שלו (שני החוטים הלבנים) הא מקבל מידע שונה מכל חוט.

 

אל תשווה. כאן מדובר על אספקת מתחים , DC או פולסים של מתח DC.

במחשב מדובר בממשק המעביר אותות שונים - רמות מתח שונות , סיגנלים שונים בו זמנית. אין שום קשר.

 

אם תחבר את שניהם יחד, כמובן שתשבש את המידע האמור להגיע אליו , אני מניח ששני החוטים הלבנים - מטרתם לספק את המידע הנדרש ל ECU.

ואילו החוט השחור הוא זרם - והאדמה מתקבלת מגוף החיישן המוברג אל האגזוז שמחור איכשהו לגוף הרכב והרי לך (-).

 

ASSUMPTION IS THE ROOT OF ALL FUCKUPS

אל תניח כלום , ובטח שאם אתה מייעץ , אל תטעה אחרים.

שני החוטים הלבנים נהווים מתח הזנה לגוף החימום הנמצא בחיישן. כמו גוף חימום בתנור (בשימוש כאשר המנוע עדיין קר - שניות בודדות).

על החוט השחור עובר המתח מהגוף הקרמי בחיישן (בין 0 ל-1 וולט ,כמדומני).

האדמה , במקרה הזה - דרך גוף החיישן.

()*&^
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני מספר שעות הותקן החיישן החדש. יצאתי לנסיעת מבחן באיזור בית שמש והרכב נוסע נהדר, כבר לא מגמגם ויש כח בכל סל"ד.

במהלך נסיעת המבחן נהרגה ציפור קטנה בלי כונה. :| הדם והנוצות כבר נוקו. ה GSi בסדר . :wink:

 

דימה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני מספר שעות הותקן החיישן החדש. יצאתי לנסיעת מבחן באיזור בית שמש והרכב נוסע נהדר, כבר לא מגמגם ויש כח בכל סל"ד.

במהלך נסיעת המבחן נהרגה ציפור קטנה בלי כונה. :| הדם והנוצות כבר נוקו. ה GSi בסדר . :wink:

 

דימה

איך הותקן החיישן ? מה עשית עם 2 החוטים הלבנים ?

יאאלה, איך בא לי ג'חנון עכשיו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסבירו לי שלא משנה איזה חוט לבן לחבר ללבן השני, אבל ליתר בטחון חיברתי אותם בדיוק כמו במקורי. אם מסתקלים על החיישן מלמלע רואים שלושה חוטים שיוצרים מן משולש. שחור למלע ומשני צידיו חוטים לבנים. את החוט הלבן שנמצא מימין לשחור חיברתי לוחט לבן שגם היה מימין לשחור בקורי. כך גם לגבי השמאלי. כמובן שחור לשחור.

החיבורים עמצם נעשו עם צינוריות קטנות שבאו בסט עם החיישן. מכניסים את שתי קצות החוטים של התקע ושל החיישן לתוך הצינורית ולוחצים עם מלחציים קטנים על הצינורית כדי שהחיבורים לא יצאו. הצינורית נועדה להחליף את הצורך בהלחמה, כי הטמפרטורה בחיישן היא מאוד גבוה והלחמה נוזלת בטמפרטורה כזאת.

 

החיישן הישן הוסר די בקלות בהברגה ע"י מפתח 22. הזהירו אותי שייתכן שאצטרך ידית כח, אבל החיישן לא היה תקוע והתברג ללא הרבה כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6866 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...