Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זיהוי תקלת הסחיבה של סיאט איביזה 1.6


אביתר א.
שימו לב! השרשור הזה בן 6842 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב אז ככה סוף סוף היום היה לי זמן לעשות דיאגנוסטיקה למחשב הרכב,

אז ככה חיישן הלמדה תקול והוא במצב של 1.04 במקסימום (הכוונה שהוא לא עובר את האות הנ"ל), משמע החיישן תקול..

 

עכשיו נמצאה עוד בעיה במפלג,

שפה יש לי כמה שאלות למומחים..

1.יכול להיות שהתקלה נובעת מהחיישן למדה? יש קשר בין השניים?

2.האם חוטי ההצתה גם כן קשורים לתקלה , כאילו זה יכול לבצע את הבעיה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי

 

קודם כל חיישן חמצן ולא חיישן למדה, ואם כבר למדה, אז הנכון הוא למבדה, לידיעת כולם, למבדה הוא היחס , שבמיטבו שואף ל 1 , ונתוני פעולה תקינים שלו מראים בזמן פעולת מנוע בין 0.2-0.8 לערך בתנודה זריזה מאוד בין התחומים, שאם לא כן הוא עצל וגרוע מכך מצבים בהם הוא תקוע.

לגבי נתון של 1.04 , יש לבדוק האם החיישן תקול מה שבהחלט סביר, אך לפני החלפתו יש לבדוק תקינות הקו והמחשב שלמביני עניין זוהי פעולה זריזה.

לגבי מפלגים של סיאט, הבעיה נפוצה אך התופעה בדרך כלל היא רכב כבה לפתע בנסיעה ו/או לא מניע למרות שיש סיבוב מתנע בזמן סיבוב המפתח במתג ההצתה.

חוטי הצתה תמיד טוב להחליף (בתנאי שאינם חדשים יחסית כמובן אלא אם כן אובחנו כתקולים) גם הפלגים צריכים להיות מוחלפים בזמן.

יש לבדוק לחץ דלק וספיקת דלק.

לגבי הח' החיישן ,פירוקו מהרכב, במידה והוא יוחלף חד משמעית, ללא החזרתו מסיבה כלשהי, בתנאי "מדרכה" ניתן לחתוך את החוטים היוצאי םממנו ממש במקום יציאתם, זאת כדי שניתן יהיה להתחבר עליו עם בוקסה מתאימה מאריך וידית לצורך פתיחתו.

בברכה

דני ממצת אור בחיפה

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובה דני.

וכן מדובר על חיישן חמצן הוא פשוט תקוע (חשבתי שחיישן חמצן ולמבדה או למדה זה אותו דבר)

טוב עכשיו אני יודע את האמת. :-)

רק שיש לי בעיה להבריג אותו החוצה הוא פשוט מסרב לצאת..

בקשר לפלאגים הכל מוחלף בזמן כל הזמן.

והאוטו לא נכבה תוך כדי נסיעה או שהוא פשוט לא מניע

הכל תקין חוץ מהזיוף הזה של החיישן..

האם החיישן הזה משפיע על כושר סחיבת האוטו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן !! זה אותו דבר אבל השם הנכון שלו זה חיישן חמצן.

נהוג לקרוא לו למדה וזה שם טעות כי הוא בודק למבדה שזה היחס בין תכולת החמצן מ2צידי האלקטרודה של החיישן,

בתצורת הנתונים הסופית בדיקת החיישן והתערבותו היא לתערובת ביחס אופטימלי הוא 1:14.7 אוויר/דלק, ואז הנתון שהחיישן מוציא למחשב שואף ל 1 .

במצב זה (כפי שקורה אצלך) המחשב יבצע הליך לתתערובת ענייה יותר. זה לא נכון ,לא טוב ולא בריא,

בתערובת ענייה הנתון שיוציא החיישן יהיה 0.1-0.45 MV ואז המחשב יוציא נתון להעשרת התערובת.

בפועל הנתון במצב תקין כפי שרואים במחשב דיאגנוסטיקה רץ בין 0.2-0.8 וולט (עם גלישה לשני הצדדים במהירות וקפיצות, שקשה בעיין רגילה לעקוב אחריה ם.

 

לגבי הוצאת החיישן רשמתי לך כיצד לעשות זאת בתנאי "מדרכה" אך רצוי שתגש למוסך, כמה כבר יקחו לך על הח' של מס' דקות...

יש לבדוק שנית אחרי החלפתו שהחיישן "רץ" בין 0.2-08 MV , ולא, לא תדע אם אכן נפתרה הבעיה שהרי קיימים מקרים שיש בעיה בתקשורת. הבדיקה אחרי ההחלפה לא פחות חשובה מהבדיקה שלפני, מה גם שטרם קביעת שהחיישן תקוע יש לבדוק את המעגל האלקטרוני.

בברכה

דני ממצת אור

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסוף הלכתי למוסך הבאתי להם את החלק והחליפו לי אותו.. דרך אגב עלה לי 150 ההחלפה כולל חיבור שנית למחשב לאיתור תקלות אך לא היו....

עכשיו היה לי שני תקלות במחשב, אחת זה החיישן והשנייה זה המפלג.

עכשיו שניהם לא מופיעות אז זה אומר שכשיו זה טוב לא?

הורגש גם שינוי בנסיעה (יכול להיות שזה פסיכולוגי?? אני לא יודע!)

בכללי האוטו מגיב יותר טוב..

עכשיו שאלה קטנה. אם האוטו היה מקבל פחות דלק אז זה אומר שהוא היה חסכן ועכשיו הוא יאכל יותר דלק או שהוא יחסוך יותר דלק?

או שבכלל זה יהיה זניח ולא מורגש ממש?

גם ככה הוא די חסכן הרכב הזה בבדיקה שעשיתי בנסיעה משולבת האוטו נסע 1\16 שזה מצויין בשבילי..

טוב לעינינינו ותודה על התשובות המהירות דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקפצה לצורך שאלה קטנה מקווה לתשובה מהירה..

 

אם ברכב עדיין יורגש חוסר סחיבה אבל ממש ברמה נמוכה זה מעיד על תקלה גם במפלג או שזה יכול להיות רק חוטי הצתה שלא הוחלפו מעולם..?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6842 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...