Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 308, סליחה שהמלצתי (ספויילר: בסוף לא הלך מנוע, זה היה מיכל דלק תקול)


mcshmupi
שימו לב! השרשור הזה בן 328 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 5 דקות, galbh כתב:

ויש לך סיכוי טוב לצמצם יפה את הפער עם הוצאות בתחזוקה.

אצלי - טיימינג, ניקוי פיח מהשתסומים, יוניט מאוורר מנוע, מדחס מזגן + נסיעות ובזבוז זמן במוסכים. בכיף שווה 10,000 ש״ח

ברור שמי שמבין בתחום HARD CORE,ימצא הרבהההה מציאות,החישובים של עלויות התמודדות עם "כשלים סדרתיים" שונה מבן אדם מצוי,הזקוק לשרותי מוסך שאפילו לא יודע לבחור או להעריך את מקצועיות שלו,ולא מבין בזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.5 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 6 דקות, yulianx כתב:

אצלך היו בעיות, למי שאין מקבל רכב שלדעתי הרבה יותר טוב מיפני.

 

ממה שאני מוצא אני לא יחיד ומיוחד.

- מדחס מזגן ראיתי שלא נדיר שמתפגר.

- יוניט מאוורר (נגיד שזה כסף קטן) ראיתי עוד מקרים.

- תקלה מוזרה שיש לי של רעידות/misfire תחת עומס, ללא שום חיווי תקלה - עוד מישהו רשם שיש לו. אני גר בחיפה וזה מופיע הרבה בעליות אם נוגעים בגז, אם הייתי נוסע בעיקר במישורים סיכוי לא רע שלא הייתי שם לב לבזה בכלל.. שנתיים של ניסיונות לאבחן את הדבר הזה (נסיעות ובזבוזי זמן במוסכים), כולל ניקוי פיח באלפי שקלים. שום דבר לא עזר.

 

ועכשיו השיא צריכת שמן גבוהה שהתחילה לא מזמן - שנתיים וכ- 30,000 ק״מ אחרי החלפת הרצועה. - מסתבר שגם לא נדיר.

עריכה אחרונה על ידי galbh
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם רואים רכב צרפתי עם סטייל שיק וגבריות כמו ב TOP GUN

אני רואה מחבל בורח לאחר שהוא הצית את השדות

 

הכל עניין של פרספקטיבה

 

עריכה אחרונה על ידי yoni2sh
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

אכן ב-1973 אשכרה יצרו דברים שישרתו אותך הרבה זמן (ברור שברובם נכשלו כי לא היה טכנולוגיה/בקרת איכות או ידע מתאים,אבל ללא ספק,לפחות התאמצו למען מוניטין), :D

לא, לא באמת.

 

גרוטאות לא היה חסר אז, ומכוניות ככלל היו הרבה פחות אמינות ממה שהן היום, גם אם היו יותר פשוטות.

 

אבל מסתכלים על מה ששרד עד היום, ובטוחים שהכל היה ככה.

 

זה כמו עם מוזיקה - אנשים שומעים לד זפלין או AC/DC, ובטוחים שפעם ידעו לעשות מוזיקה, לא כמו היום.

בפועל לא היה חסר זבל גם אז, פשוט הזבל נשכח תוך מעט מאוד זמן, ואבל את הדברים הטובים זוכרים, ובטוחים שהכל היה ככה.

 

 

  • אהבתי 2

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסה"כ המשכתי עם המשפט שלך,וישר הוספתי דיסקליימר בסוגריים.אבל אתה ממשיך להביא אנלוגיות תלויות טעם,מה שכן חותם על המשפט ש-לאנושות יש זיכרון קצר ושוכח מהר מזבל
אז אני אחדד את זה במשפט משלי.

פעם מוניטין של חברה הייתה מבוססת על אמינות/שרידות של מוצרים שלהם/מוצר פשוט,אבל עושה את העבודה בלי יותר מדי תחכום.....היום מוניטין זה קשור לחדשנות פורצת דרכים (הלקוח שפן ניסיונות לרוב,אבל פנטי),טכנולוגיות,עיצוב מרשים וכל זה בתדירות מסחררת .וזה מתכתב נהדר עם תרבות הצריכה המודרנית,אבל בגלל ה"טבע" הנוסטלגי של אנשים נוצר אי-סנכרון בתיאום ציפיות !
אנחנו רוצים רכבים עם ADAS,פיצ'רים,צריכה דלק סופר חסכונית,לא מזהם...אבל בו זמנית רוצים אמינות של רכב עם מנוע קרבורטור ששרד 40-50 שנה .

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, galbh כתב:

 

ממה שאני מוצא אני לא יחיד ומיוחד.

- מדחס מזגן ראיתי שלא נדיר שמתפגר.

- יוניט מאוורר (נגיד שזה כסף קטן) ראיתי עוד מקרים.

- תקלה מוזרה שיש לי של רעידות/misfire תחת עומס, ללא שום חיווי תקלה - עוד מישהו רשם שיש לו. אני גר בחיפה וזה מופיע הרבה בעליות אם נוגעים בגז, אם הייתי נוסע בעיקר במישורים סיכוי לא רע שלא הייתי שם לב לבזה בכלל.. שנתיים של ניסיונות לאבחן את הדבר הזה (נסיעות ובזבוזי זמן במוסכים), כולל ניקוי פיח באלפי שקלים. שום דבר לא עזר.

 

ועכשיו השיא צריכת שמן גבוהה שהתחילה לא מזמן - שנתיים וכ- 30,000 ק״מ אחרי החלפת הרצועה. - מסתבר שגם לא נדיר.

 

 

תקלות כאלה לא נדירות בשום יצרן.

ניקוי פיח משסטומים זה דבר שנפוץ אצל כל רכב הזרקה ישירה גם tsi וגם GDI של יונדאי היחידים שאין להם את הבעיה הזאת הם טויוטה שיש להם הזרקה כפולה גם לסעפת יניקה וגם לצילינדר.

מדחס מזגן פיג'ו/סיטרואן לא מייצרים ותקלות בהם קורות גם ביצרנים אחרים למשל במאזדה 2 זה ממש מחלה.

 

תקלות קטנות כאלו ואחרות קורות בלא מעט רכבים למשל כמו שהזכירו פו מנוע חלונות במאזדה או יוניט אור בלם או קופלונג הגה ביונדאי/קיה שהתיקון שלהם עולה לא מעט.

 

הדבר היחיד שבאמת יוצא דופן בPSA הוא עניין רצועת הטיימינג שזה באמת נפילה ומיכל אוריאה במנועי הדיזל.

מבחינת שאר האספקטים מדובר ברכב עם רמת אמינו לא שונה מיצרנים אסיאטיים.

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמשך להודעה של oran, שימו לב לגאונות של פיאט, שאחרי הפארסה של psa עם ה30k לטיפול, באו ורצו גם לעשות עוונטה, לקחת חלק בטימטום, טיפול כל 30k.

התוצאה: כל פיאט שראיתי מ-2010 וסביבותיה--משקעי בוצה במבט מפתח מילוי שמן..

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

ואף מילה על רנו שגם זרמו עם הטימטום....

היתה איזושהי אופוריה באיזור EURO-3 \ EURO-4 בתחילת שנות ה 2000, שהיו בטוחים שהשמן ישרוד 30K ק"מ ובכך הרכב במהלך חייו יגרום לפחות זיהום גם כתוצאה מטיפולים בחלקים וחומרים מתכלים.
בישראל זה לא עבד, למרות שהיו דוגמאות פה-ושם של מכוניות שנסעו הרבה וצלחו כמה שנים טובות בלי שום בעיה בטיפול כל 30K ק"מ, אבל הרוב (שנסעו בתנאים אורבניים לא פשוטים) לא תמיד הסתדרו עם המצב הזה. ב PSA עצמה גם היו "מחלוקות": ה 307 יצאה עם שגרת טיפולים של 30K או שנתיים, הקסארה במקביל (אותו מנוע+גיר) יצאה עם שיגרת טיפולים של 20K ק"מ או שנה. תמוהה.
תוך זמן קצר הוריד את חלקם לטיפול כל שנה ואט אט גם הקמ המומלץ לטיפול הצטצמם, לא לפני שהם העבירו את מנועי ה 2 ליטר בנזין לשמן סינטטי מלא 5W40 (להתמודד עם אורך החיים והמרווח בין הטיפולים).
 

 

לפני כשעה, vadim6385 כתב:

לא, לא באמת.

גרוטאות לא היה חסר אז, ומכוניות ככלל היו הרבה פחות אמינות ממה שהן היום, גם אם היו יותר פשוטות. אבל מסתכלים על מה ששרד עד היום, ובטוחים שהכל היה ככה.


בדיוק.

חלק גדול מהגולשים כאן לא נולד אפילו בשנות ה 80 ככה שהוא לא זוכר מה היה... אבל "אז" היו קרבורטורים שהיו זקוקים לניקוי כל כמה עשרות אלפי קילומטרים (במקרה הטוב), סתימות דלק (לא מעטות), "פלטינות" ו"קבל" במערכת ההצתה שהיו זקוקים להחלפות תכופות והיית צריך לכוון אותם כמו דוקטור (רק בסוף שנות ה 80 תחילת שנות ה 90 כולם עברו להצתה אלקטרונית נטולת בלאי כמעט לחלוטין) וגם שגרות הטיפולים היו קשות יותר (כל 5K ק"מ סיכה [הח' שמן]). שלא לדבר על זה שגם הקרבורטור לא היה בדיוק "חלק ללא כיוון או טיפול". זה היה חלק עם חלקים נעים, מלא אטמים וגם דיאפרגמות, שהיה צריך מיני אוברול כל כמה עשרות אלפי קילומטרים.

מערכות הקירור לא היו שורדות כאן המון הודות לחוסר ידע משווע במוסכים הכלליים שלא היו משתמשים בנוזל קירור ייעודי של היצרן, ומכוניות היו נוסעות בלי טרמוסטט בכלל ועל מים רגילים.
כל זה עוד לפני שבכלל התחלנו לדבר על משאבות דלק מכאניות שהיו עובדות על ציר הקאמשאפט (שגם היו מתקלקלות) וכל מיני דברים שכבר מסוף שנות ה 80 הפכו להיות חשמליים והיום זה נראה כאילו זה היה כך תמיד (לרבות שפריצרים... הזקנים שבחבורה בטח זוכרים שזה לא היה חשמלי, אלא פופמפה קטנה מכאנית על הדשבורד בצד שמאל למטה).

בשנות ה 90 היתה כאן אופוריה מוחלטת (ולא בכדי: הדבר הזה בא לידי ביטוי כבר בשנות ה 80 שם הציגו היפאנים איכויות גבוהות מאוד בייצור וכבר אז [למרות הקרבורטור, הפלטינות, הקבל ושות'] היו נחשבות למאוד אמינות ושורדות היטב. )
באותן שנים היצרנים היפאניים הגיעו לאיכות מעולה בכל מה שקשור לייצור רכיבים, ועם המעבר להזרקת דלק ומערכת הצתה אלקטרונית (מפוקדת מחשב), נגמרו רוב הצרות של המכוניות. ובאמת, בתקופה הזו, היפאניות היו פשוט עם ידן על העליונה בכל מה שקשור לאמינות. שילוב של פשטות ואיכות ייצור גבוהה מאוד.

האופוריה הזו נגמרה אצל כל היצרנים ברגע שהתחילו לצעוד חזק לכיוון יורו 5.

איציק

  • אהבתי 2
  • מעניין 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם כל מילה שכתבת,אפילו שנולדתי לפני שנות ה-80,ולפני 20 שנה לא עניין אותי עולם הזה.
אין כמו גרף שמסכם את האבולוציה של מנועי בנזין/דיזל

627349670_Historicaldevelopmentofdieselengines.thumb.png.c59a3b383d112ee583b4cc4a57f88225.png

 

 

 

 

1285990556_Historicaldevelopmentofgasolineengines.thumb.png.601ff2a47a582076e613087df64a3990.png

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Gavrik כתב:

 

 

תקלות כאלה לא נדירות בשום יצרן.

ניקוי פיח משסטומים זה דבר שנפוץ אצל כל רכב הזרקה ישירה גם tsi וגם GDI של יונדאי היחידים שאין להם את הבעיה הזאת הם טויוטה שיש להם הזרקה כפולה גם לסעפת יניקה וגם לצילינדר.

מדחס מזגן פיג'ו/סיטרואן לא מייצרים ותקלות בהם קורות גם ביצרנים אחרים למשל במאזדה 2 זה ממש מחלה.

 

תקלות קטנות כאלו ואחרות קורות בלא מעט רכבים למשל כמו שהזכירו פו מנוע חלונות במאזדה או יוניט אור בלם או קופלונג הגה ביונדאי/קיה שהתיקון שלהם עולה לא מעט.

 

הדבר היחיד שבאמת יוצא דופן בPSA הוא עניין רצועת הטיימינג שזה באמת נפילה ומיכל אוריאה במנועי הדיזל.

מבחינת שאר האספקטים מדובר ברכב עם רמת אמינו לא שונה מיצרנים אסיאטיים.

 

PSA בחרו את מדחס המזגן שיש ברכבים ולא אני. (אני בחרתי להחליף אותו באחד אחר).
אני שם בצד את התקלות הקטנות...

התפוררה לי רצועה, החלפתי במוסך מתמחה אחרי ימים שהרכב ישב אצל לובינסקי והרבה מריבות איתם.

יש לי תקלה של רעידות בעומס ששנתיים אף אחד לא מצליח לאבחן, אחרי מספר פעמים במוסכים וכל מני ניסיונות כמו ניקוי פיח משתסומים (עלות גבוהה), החלפות מצתים, ניקוי מצערת ועוד פשוט התייאשתי. כששאלתי את אחד המוסכים המתמחים שלא הייתי בו אם מכירים אמרו לי שנתקלו בזה והפתרון היה החלפת מנוע. עכשיו יש לי גם צריכת שמן גבוהה.

 

מעולם לא הייתה לי מזדה אבל יש לי הרגשה שאלה (ובטח עוד יצרנים/דגמים) רכבים שמניעים בבוקר בלי לחכות/לחשוש מהרעש, רעידות, נורות שיופיעו פתאום.

מהסתכלות בפורום הטכני כאן יש שרשור מהימים האחרונים על 3008 2017 דיזל עם רעידות רק ב 80-90 קמ״ש.

באמת יש תופעות כאלה אצל כולם? או שאלה דברים ששמורים לרכבים אירופאיים עם התחכמויות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפורום יש גם שירשורים על תקלות במאזדה 3 ומאזדה 6. האם זה מעיד על כולן ? אולי כן, אולי לא. מה שבטוח זה שאף אחד לא חף מתקלות, גם לא מאזדה (ויש להם באגים סידרתיים שרק בחדרי חדרים תשמע עליהם, כי ברוב המקרים לא יספרו לך ככה סתם כי זה פוגע ב"שוק" שלהן).
 

מעבר לזה, חלק גדול מעניין תשומת הלב והירידה לפרטים נעוצה גם באופי הלקוח. יש סיכוי גבוהה מאוד שאם תיקח נהג ממוצע של מאזדה 3 ותכניס אותו לאוטו שלך - הוא לא ידע או יבין על איזה רעידות אתה מדבר. יש אנשים שמבחינתם הכל תקין עד שהרכב נעמד סופית ולא נוסע, ולכן יש גם הבדלים מהותיים בין לקוחות של מותג מסויים - לאחר. רמת הרגישות (לבעיות) שונה.

בשורה התחתונה, ה 1.2T הוא מנוע שיכול להתגבר על חלק גדול מהצרות שלו דיי בפשטות: החמרה בשיגרת החלפת השמן מנוע ומסנן השמן - ובדיקה תקופתית לרצועת מנוע. סה טו. בסיכוי גדול שהחלפת שמן כל 10K ק"מ גם תביא לשקט מכיוון הרצועה.
אני לא רואה בהחלפה של שמן כל 10K ק"מ איזושהיא בעיה מהותית, כי ברור לי שמנועי טורבו בנזין מהעשור\שניים האחרונים הם מתוחים כבר לקצה, ולא פעם ראיתי גם המלצות בחו"ל על החלפה כל 5000 מייל (כ 7500 ק"מ), כך ש- 10,000 ק"מ בתוואי הנסיעה הממוצע במדינה כאן, לא נשמע לי בשמיים.

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 328 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...