Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[מצולם] תיקון בד תקרה נפול מהר ובזול - סיטרואן C4 2009


Igalz
שימו לב! השרשור הזה בן 225 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, Igalz כתב:

פרסמתי את הפרוייקטון הזה גם בפייסבוק, והגיבו לי כמה חברה עם קורולות שיש להם אותה תופעה..

לא פחות ולא יותר מופת האמינות היפנית

יש את זה גם בקורולות ישנות, הדגם של 2003 שהורכב בטורקיה, אבל זה לא קרה בכל או אפילו ברוב האקזמפלרים שראיתי. הרוב הגדול היו ללא הגג הנופל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

התופעה הזו מאופיינת עם רכבים אירופיים, צרפתיות בפרט, אין טעם להתכחש לאמת. (מה הטעם)

 

מכיר את טויוטה לאורך כל ההיסטוריה שלה, היא בהחלט לא רכב מושלם, רחוק מכן. 

שרידות ואמינות לאורך זמן, זה השטח בו הם שולטים בצורה מוחלטת. (ראיתי לא מזמן במוסך DL שעדיין נוסעים בו, ובפנים עדין בסדר) כמו בכל מותג יש כשלים כאלה או אחרים, טויוטה טורקיה, אחת מהן. (עדיין זה לא משליך על הרוב לאורך ההיסטוריה) 

 

להבדיל מכשלים שחוזרים על עצמם שוב ושוב לאורך עשרות שנים, ולא לומדים איך לשפר אותם. (להעתיק מהיריבים אגב, זאת לא בושה)

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 וכרגיל מסתבר ש"אמיתות" ישנות מסרבות למות. יותר מכך הן מסתדרות בסך כ"אמת שאין טעם להתכחש לה", ממש כך, לא פחות מזה. אתה ראית DL ישנה, אני רואה כל יום ZX בת שלושים לערך, איטליה מפוצצת בפנדות דור ראשון ( לפחות כך היה בפעם האחרונה מני רבות בה הייתי שם, פרה קורונה ), בדוק מתי האחרונה עלתה לכביש, עברו בטח איזה שבועיים. סיפור הגגות הנופלים אינו ייחודי למכוניות צרפתיות וגרמניות, מנחש בזהירות שלא אתה ולא אני ערכנו מחקר סטטיסטי מבוקר באשר לשאלה מהו מוצא הגג שנופל יותר. הגרמניה הפרטית שלי ,אגב בת עשרים וחצי,  זכתה לכך לפני ארבע שנים בערך והגג תוקן בחולון אצל עמירה. האמת היחידה שאין טעם להתכחש לה היא שמכוניות ככלל לא מחזיקות לנצח והזמן לא עושה להן טוב בניגוד לוויסקי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רועי... נגיד שיש רכב אחד עם ספסלי עץ. ורכב אחר עם כורסאות עור. 
 
שניהם נוסעים 15 שנה, אחרי 15 שנה ברכב עם ספסלי עץ הספסלים במצב חדש  לגמרי רק טיפה מלוכלכים, אבל ברכב עם כורסאות עור כל העור בלוי סדוק ויבש, הקפיצים יצאו החוצה וכדומה. 
 
וואלה אלו שצייצרים רכב עם כורסאות עור, אין להם מושג. מה זה??? 
שים ספסלי עץ וסגור עניין, זה מחזיק 50 שנה. מה הבעיה? 
 
בקיצור, מי שמשקיע בריפוד רך מבודד חום/קור ורעש יסבול מבלאי מהיר יותר של הריפוד לעומת מי שרק מדביק בד לקרטון או לדיקט. 
 
 
ואם במקרה היצרנים האירופאיים הם אלו שמשקיעם בריפוד מבודד כזה והיפנים לא, אז במקרה אצל האירופאיים יהיה בלאי מהיר של הריפוד. ואצל היפנים פחות. אבל פחות כייף לשבת על ספסלי עץ... 

  • אהבתי 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק שוב. במרבית המכוניות, ללא קשר למקום הולדתן או הולדת מהנדסיהן, יש שכבת בידוד בין הבד לגג המתכת, לא ענין בלעדי של האירופאים העדינים שלא נוגעים באוכל מרוקאי. בכלל ההנמקה הזו לפיה מכוניות אירופאיות שובקות לפני אחיותיהן מהמזרח בגלל שהן משוכללות ומורכבות יותר, אינה רלבנטית עוד. המכוניות המודרניות, רובן ככולן מורכבות ממכללים דומים, ממוחשבות עד מעל הראש וכוללות אביזרים דומים בלי קשר לשאלה אם הן מפריז, ברלין או טוקיו. אנאלוגית הספסלים חביבה ככל שתהא פשוט אינה שייכת לכאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, רועי5 כתב:

שהן משוכללות ומורכבות יותר, אינה רלבנטית עוד

 

 

רלוונטית עד לשנים האחרונות ממש ובחלק מהדגמים רלווונטית עד היום. 

 

קח קורלה 2019 או סיוויק הדור שלפני האחרון, או סוזוקי או יונדאי  בחלק מהדגמים עד היום.  זה אותו מנוע 16 שסתומים אטמוספרי עם אותה טכנלויגיה שהיה ב 1993, לעומת האירופאיים עם טורבאוים, מנועים קטני נפח, הזרקות ישירות וכו' שכבר משתמשים בזה די מזמן. 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2 נקודות ברשותך, בוקי:

1. היפנים הכניסו 16 שסתומים כסטנדרט לפני האירופאים שדבקו ב-8 עד סוף המאה העשרים. כבר בתחילת שנות התשעים היו להם מנועי 12 שסתומים ואז באמצע העשור כל היפנים יישרו קו ל- 16.

2. היפנים חלוצים בשילוב בין טורבו למנוע קטנטן נפח, הם עושים זאת באופן קבוע במכוניות הקיי, כבר 30 שנה ויותר. כנראה שהם לא מאמינים בפתרון הזה כשמצד אחד אין מגבלת נפח מנוע כמו בתקינת הקיי ומצד שני הפוקוס הוא על מזהמים ולא על הספק.

 

אני מניח שהגישה שלהם היא להעביר להיברידי את מה שהולך לאירופה (טויוטה, הונדה) ולהפסיק לשווק שם את מה שלא (סובארו).

באמצע יש את מאזדה שמנסה להמציא את התרמודינמיקה.

 

טויוטה שיווקה פה מנוע מטורבת קטן, לא בהצלחה מרובה, עם ה-CHR והונדה כנראה לא סיימה לפתח את המנוע המטורבת שלה שדורש החלפות שמן כמו בשנות החמישים. נראה מה יוליד יום.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את כל זה אני יודע כמובן. 

 

אבל בוא נקח רכב  ממוצע שנוסע על כבישי ישראל מהעשור האחרון, אצל אלו יצרנום יש יותר טכנולוגיה? 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו גולשים מהנושא כמובן, אבל בשנת 2019 האוטו הכי נמכר בארץ היה איוניק רכב היברידי עם גיר כפול מצמדים, האם הוא יותר או פחות טכנולוגי מגולף TSI+DSG?

 

תיבות רציפות מודרניות הן גם לא דבר טכנולוגי פשוט, ואם נסתכל על זו שבקורולה, היא בעצם תיבה משולבת, גם רציפה וגם פלנטרית עם 2 מהלכים.

 

היום כמעט כל קורולה שנמכרת היא היברידית, ובעולם המפותח היא מגיעה עם מנוע 2 ליטר 180 כ"ס. זה לדעתי לא פחות מוצלח ולא פחות מתקדם טכנולוגית מכל TSI, מה גם שהיום מבחינת המתלים טויוטה העלתה את הרף ודווקא פולקסוואגן היא זו שהורידה.

ודווקא שאלתי מנהל מכירות באולם של טויוטה אם שואלים אותו מתי יגיעו לארץ המנועים החדשים והוא ענה האמת שדווקא לא... 

 

לכן אני פשוט אומר, בנושא הזה, איך שהתמונה נראית יותר תלוי בכיוון ממנו מסתכלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה מה הסטנדרטים של איכותי, מבחינתי דבר איכותי שווה -שרידות ארוכה. (יישאר כמו חדש גם לאחר כמה שנים) מה הטעם להגיד איכותי על משהו שהופך תוך תקופה לדבר בלוי ורפוי.

 

כשאני רוכש משהו איכותי אני מצפה שהוא יצדיק את השם איכותי. מה זה חשוב לי שאת הבד יצרו מחומרים אקזוטיים במתפרה סודית. ברגע שהבד לא עומד במבחן הזמן, זה לא איכות, אלא ההפך הגמור.

 

מעדיף משהו פחות איכותי לכאורה, שיגלה שרידות לאורך שנים, ולא יראה כמו סמרטוט מדולל לאחר תקופה.  כנראה שהסטנדרטים שלנו למה זה איכות, אינם תואמים, וזה בסדר. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, פריג'י כתב:

אנחנו גולשים מהנושא כמובן

בכל פעם שאני נכנס לדיון "מה יותר אמין, אירופאי או יפני?", אני בהודעה שניה כבר מצטער שנכנסתי ומחפש דרך לצאת. זה לא כזה מעניין אותי, אני מסתכל על כל דגם באופן פרטני. קורא סקירות ופורומים בארץ ובחו"ל ולמוד את התקלות האופייניות. 

 

כמו שאנחנו ראוים, יצרנום מארצות שונות מצליחים אחרי עשרות שנות ניסיון ופיתוח לחרבש דברים די פשוטים כמו מערכת טיימניג, מערכת שימון במנוע טורבו, תיבה רציפה שאמורה להיות פשוטה ואמינה אבל בפועל היא לא ממש ועוד. תקלות יש לכולם. 

 

ראיתי גם סיוויקים שלוש דורות אחורה עם ריפוד שלא נושר אלא מחזיק מצויין אבל כל הבסיס של התקרה עם הריפוד יחד התעוות וצנח למטה... 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיוונת לדעת גדולים.

צולם באודי A8L חדשה..

יש 4 כאלה בפינות של הגג.

 

בגולף פלוס שלי מודל 2007 התחיל ליפול באיזור מסביב לתאורה שמיועדת לנוסעים מאחור. 

פירקתי את המנורה, הכנסתי דבק בד של יצירה בכל הכיוונים מסביב והחזרתי את המנורה. בנתיים מחזיק.

PXL_20210105_082821594.jpg

עריכה אחרונה על ידי amosbmw

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי התקרה הנופלת, אין מנוס מזה כשהספוג מתפורר, זה קורה גם בפורשה, בלקסוס ואקורה.

בחלק מהטנדרים שלי זה קורה/קרה, הספוג מתחיל להתפורר בדפנות, לפעמים אני מתקן ולפעמים לא, תלוי ברכב.


לגבי מושבי עור, אי אפשר להשתמש בהם בהשוואה למחשבים אחרים כמדד לעמידות, מושבי עור זה משהו שצריך לתחזק, לנקות ולשמן אחרת העור מתייבש ונסדק.

מושבי עור לרוב יסדקו ויפתחו באותו המקום (מקומות שבהם יש חיכוך בכניסה ויציאה מהרכב) ולכן תחזוקה היא דבר שחובה לבצע.

אני אהבתי את הסיכות שפות"ש הציג, אני אזמין לי חבילה, נראה כמו פתרון מצויין לרכבי עבודה.

Sent from my SM-G975U1 using Tapatalk

  • אהבתי 1

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנתיים מאוחר יותר...
שימו לב! השרשור הזה בן 225 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...