Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הגיע הזמן להחליף אוטו. איך עושים זאת כיום? עזרתכם בבקשה


מיכה שטיינמן
 שיתוף
עוקבים 12

פוסטים מומלצים

יש לנו פז'ו 307 סטיישן משנת 2005, מנוע 1600. גרים בגוש דן (ר"ג גבעתיים). אנחנו עושים פחות מ- 10 אלף ק"מ בשנה, היות ואישתי ואנוכי על קטנועים או תחב"צ (הבנתם כבר שאנחנו לא האנשים שמחליפים רכב כל שנתיים שלוש).

הרכב אגב תוחזק וטופל כראוי אצל מוסך גבע בת"א, שעליו יש לי רק להגיד דברים טובים. 
כבר לא שווה להשקיע בו עכשיו, לאחר שהגיר מתחיל לקפוץ בתחילת הנסיעה והדליפה במזגן התגברה (פעם היה מילוי שנתי מספק את הסחורה).
אני בטוח שאני רוצה שוב רכב מתוצרת PSA ואני חושב שאנחנו שוב רוצים סטיישן ואגב, לא חייב להיות סטיישן במובן הקלאסי; לפני מספר שנים שכרנו בטיול באירופה סיטרואן קקטוס ששכחתי את השם של הגימור, אבל הוא לא היה רגיל, אלא מוגבה, בעל תא מטען נדיב והוא מאד מצא חן בעינינו. סוג של האצ'באק כזה.
מצד אחד, רכב שלא ייסע הרבה, מצד שני - כאשר יידרש, הוא יצטרך לנסוע רחוק (טיולים) באופן אמין. אני חייב לציין שמנוע ה- NFU שיש לנו כרגע מאד מוצלח ומפגין אמינות גבוהה.
השאלה היא גם איזה דגם נחשב כיום למוצלח אצל היצרן הזה, אבל גם כיצד רוכשים היום רכב יד 2, כאשר יש היצע כזה גדול וממש אינפלציה במגרשי הליסינג למיניהם? אז:

איזה סיטרואן/פיז'ו? האם יש מבחר של רמות גימור ומהן, או שבמגרשים כולם ברמה הבסיסית? האם היא אגב מספיקה לנו? במה מדובר? אנחנו לא מחפשים גאדג'טים למיניהם והאמת שמזגן טוב, חלונות חשמל ורדיו טוב מספיקים לנו... 😄 אבל כמובן מבינים שכיום הסטנדרט/מינימום הוא הרבה מעל זה.
מי מומלץ במרכז?
למה לשים לב? האם עדיין יש רמאויות במגרשים הללו? מה לדרוש בזמן הרכישה?
האם יש טעם לבוא עם הרכב הישן, יש סיכוי לקבל עליו כמה לירות בעיסקת Exchange ? 
האם בכלל עדיף לחפש מבעלים פרטי?
מקום אחר או אפשרויות אחרות?
התקציב הוא בסביבות ה- 45 אלף ש"ח.
תודה מראש ושבת שלום.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, יש לי גם אפשרות לקבל כניראה רכב מהעבודה.

  1. הוא לא יהיה בדיוק מה שאנחנו רוצים
  2. אישתי מן הסתם לא תוכל לנהוג בו
  3. האם זה שווה כלכלית? הרי יש השתתפות מצידי באחזקה
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא אציע לך דגמים, אבלכמה הערות:

 

1. אני מתפלא שאתה קורא לתא המטען של הקקטוס "נדיב", במיוחד כאשר נקודת המוצא שלך היא ה-307SW (יש לי זכרונות טובים משכירת רכב כזה ב-2004). דווקא מבחינה זו הקקטוס יותר דומה לסופרמיני מאשר למשפחתית. גם החלונות האחוריים שלו נפתים לחרכים ולא יורדים כמקובל, אם זה חשוב לכם (יש נוסעים בספסל האחורי?). אני מודה, פעמים שכרתי קקטוסים בחו"ל ופעמיים לא אהבתי אותם, אבל זה הטעם שלי, ובפורום הזה יש לו קהל אוהדים לא קטן.

 

2. לגבי רכב "מהעבודה" - אתה צריך לבדוק את פרטי העסקה מול מקום העבודה. קרוב לודאי שכל בני המשפחה הקרובים בעלי רשיון יוכלו לנהוג בו (אחד השיקולים שבגללם אשתי לקחה רכב ליסינג בשעתו היתה האפשרות לאמן את הנהגים הצעירים במשפחה בלי לשלם תמורת ביטוח נהג צעיר), והצד הכלכלי תלוי בתנאי ההשכרה - אתה צריך לבקש ממדור שכר סימולציה של השכר בלי ועם ליסינג, לשים לב לא רק לנטו אלא גם לזכויות הסוציאליות ולתוספות אחרות.

 

3. הרכב הנוכחי שלך ישן מאד, אני מסופק אם יהיה סוחר שישלם תמורתו סכום סביר. נסה למכור אותו בשוק הפרטי. בינינו, אתה מתאר תקלות שעליהן קונה פוטנציאלי ינסה להפחית במחיר, בציניות אומר שהוא עוד יבקש שתשלם לו כדי שיקח את הרכב. וברצינות - עם התקלות האלה, ועם מביאים בחשבון עלויות רישוי וביטוח של כמה מאות ש"ח בחודש, שקול האם עדיף להפטר מהרכב במחיר נמוך מאשר להמשיך להחזיק בו ולשלם את האחזקה השוטפת.

  • אהבתי 1
לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בתקציב שלך, מ-PSA, אפשר לחפש 308 (רגילה או סטיישן), c4 או קקטוס (כנראה רק ידנית אם זה רלוונטי).

 

חשוב להבין את הבעיה עם רצועת התזמון במנועי ה-1.2 ברכבים האלה, ומכיוון שאתה כבר מכיר את גבע נראה לי שזו נקודה טובה להתחיל (אחרי חיפוש פה בפורום). הם יוכלו לבדוק רכבים פוטנציאליים ולתת לך את חוו"ד הכי האמינה שתקבל.

 

הרכב הנוכחי שלך במצב תקין לגמרי שווה כמה אלפים ביום ממש מוצלח, עם גיר שמצריך שיפוץ ומזגן לא עובד כנראה מדובר על מכירה לפירוק, אבל נסה את @מלטבשי, אולי הוא מחפש עוד פרוייקט.

 

כדאיות של רכב מהעבודה תלויה כמובן בכמה הוא יעלה לך. בתנאי ליסינג רגילים (לפחות רגילים בהייטק) יהיה לך כנראה מאוד לא כדאי במצבך. אם תפרט את התנאים שבהם אתה יכול לקבל אותו אפשר יהיה לנהל על זה דיון מושכל יותר.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear
  • אהבתי 1

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הקונספט הזה של אמון במותג מסויים כי לפני 15 שנה הוא מכר לי מוצר טוב, ניראה לי מסוכן, קרוב שלי ניכווה בזה. בשנים שחלפו מאז המנכ"ל והעובדים התחלפו כמה פעמים, זו לא אותה חברה. ספציפית ל PSA, הרכבים שהם מוציאים היום חלקם טובים וחלקם בעיתיים, צריך לבחור לפי דגם ספציפי.

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לגבע מוניטין טוב שנתמך בהמלצות עדכניות. לגבי PSA - ה THP156, ה 1.2 עם הרצועה המתפוררת זה לא האמינות של ה NFU הישן, אי אפשר לסמוך בצורה עיוורת על המותג

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

@pooh-bear הוא לא שם תמונות, איך אפשר לחשוב על פרויקט?😜

מחפש פיג'ו או סיטרואן עם מנוע 1.6THP תקול לצורך שיקום

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, מיכה שטיינמן כתב:

למה לשים לב? האם עדיין יש רמאויות במגרשים הללו? מה לדרוש בזמן הרכישה?
האם יש טעם לבוא עם הרכב הישן, יש סיכוי לקבל עליו כמה לירות בעיסקת Exchange ? 
האם בכלל עדיף לחפש מבעלים פרטי?

 

כן, תעשה לעצמך טובה וחפש מבעלים פרטי.

 

במגרש קודם יעקמו את הפרצוף שאתה בא עם אוטו ישן, ועוד צרפתי, ואחר כך הוא כאילו יעשה לך טובה שבכלל לוקח את ה"נבלה" שלך ומוכן למכור לך את הפנינה המוטורית שיש לו מעל המחירון.

 

לא בתקציב? אין בעיה, ישמחו לתת לך מימון בתנאי השוק האפור.

 

אולי גם יזרוק לך "אחריות על גיר ומנוע" שבפועל לא שווה את החשמל והדיו שנצרך בשביל להדפיס אותה.

 

בכלל, אם במקומות האלה שומעים את המילים "טרייד אין" ו"מימון", הם כבר רואים אותך כלקוח שבוי ויודעים שיכולים לעשות מה בא להם.

 

תחפש מאדם פרטי, או לפחות טרייד אין של היבואן (למרות שלא יודע עד כמה אפשר לסמוך על לובינסקי טרייד).

 

ואת הרכב הישן (נוכח התקלות שבו) תמכור לראשון שבא עם כסף ביד.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385
  • אהבתי 1
  • מצחיק 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

307 סטיישן בדגם ה-sw עם שבעה מושבים, שווה כמה אלפים במגזר החרדי. 

אם זו 307 סטיישן רגילה, תמכור לחלקים. 

אל תגיע איתה לשום מגרש רכב במטרה לבצע טרייד. בעיסקה כזו אתה תיתן אותה בחינם. 

ממליץ לחפש רכב פרטי ולא ליסינג. אפשר ביד2 או בלובינסקי טרייד / טריידמוביל שהם הטרייד אין של לובינסקי. 

קקטוס קטנה אבל כנראה שמספיקה לכם (?). 

יש רכבים פרטיים ושמורים במחירים טובים. כנ"ל לגבי פיג'ו 2008.

אהבתם את תנוחת הנהיגה הגבוהה, לכן הייתי מתמקד בשתי אלה 

  • אהבתי 1

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 1500 00׳,לאנסר 1600 04׳,סוזוקי קרוסאובר 2014

היום:kia sportage 2000 urban top 2017

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי רכב של PSA שיחליף את ה-307 שלכם - אין ספק שתרגישו מאד בנוח עם 308SW.

לתקציב שלכם יכול להתאים בול מודל 2015-16. הרוב המוחלט - ברמת גימור אקטיב, אולי תתפשו משהו עם מובילאיי. המנוע היחיד שרלוונטי כאן הוא ה-1.2 3 צילינדר, שמגלה אמינות טובה, ובתנאי שטופל בזמן ונכון. הסיפור עם רצועת התזמון במנוע הזה הוא פשוט: היא טבולה בשמן המנוע (בניגוד לרוב הרצועות שהן יבשות) ומסתבר שיש לרצועה נטייה להימתח ולהתפורר לאט (סיבים בתוך השמן), תוך אפשרות לסתום מעברי שמן קריטיים - כולל לטורבו.

הפיתרון - בדיקה פשוטה של רוחב הרצועה במוסך מורשה, ואם היא מראה סימני התרחבות אז יש להחליפה.

מוסך מורשה יבואן יוכל לעזור לך (אולי) עם השתתפות היבואן בעלות (תלוי בגיל וק"מ הרכב + הסטוריית הטיפולים), אך בכל אופן מדובר על כ-2000 ש"ח שיפתרו הבעיה למשך התקופה אצלכם.

הרכב מוצלח מאד מכל הבחינות, סוחב הרבה יותר מה-307 שלכם, גיר פלנטרי 6 הילוכים שמעביר חלק, חסכוני בהרבה מה-307. מקום לנוסעים למטען - אפילו גדול יותר.

בלובינסקי טרייד תמצאו מן הסתם עסקאות מימון טובות, הבעיה היא שרוב ה-309 שם מוצעות אחרי ליסינג. היתרון במגרש הזה (ז'בוטינסקי פ"ת לדעתי הקרוב אליכם) הוא שנתיים/20Kק"מ אחריות מכלולים עיקריים ויש לעיתים גם 2 טיפולים שכלולים במחיר (כך קניתי לבני אצלם לפני כשנה בדיוק את הרכב הנ"ל). התעקשות על בדיקה והחלפת רצועה תוכל לפתור את ההוצאה הלא-קטנה האמורה. רוב הליסינג שם הוא שלהם במקור - כך שמגיע עם היסוריית טיפול של לובינסקי.

בטרייד מוביל, לעומת זאת, תמצא לרוב רכב מיד 1-2 פרטית. חובה לבקש מהם עזרה עם היסטוריה. היתרון - ניתן לבדוק גם היסטוריית תביעות כי הרכב היה מן הסתם מבוטח (שלא כמו הליסינג).

  • אהבתי 2

Life Begins at 150...MPH

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש פה בפורום 308 סטיישן למכירה.
הק״מ קצת גבוה אבל אתם לא נוסעים הרבה וזה יתאזן.
בנוסף הוא כבר החליף את הטיימינג הבעייתי והמחיר משמעותית מתחת לתקציב שלכם.

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם.
הרכב הוא רגיל ולא SW רב-מושבים.

אילו מנועים נחשבים לאמינים אצל היצרן, למעט הדגם שנאמר כאן עם דגש על החלפת רצועת התזמון? יש עוד מנועים מומלצים?
כיצד מוכרים רכב לפירוק? אחפש בשוק הפרטי כפי שהצעתם, אבל מה עושים עם הישן?
 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודות.
כעת קיבלתי עידכון מהגברת הראשונה: עדיפות לרכב גבוה יותר מהסטיישן (ומכאן כניראה הזיכרונות וההתייחסות שלה לקקטוס).
אבל אם לקקטוס אין תא מטען סביר, השאלה הבאה היא איזה רכב מהיצרן הזה מציע גובה סביר?
או שאין אצלו חיה כזו?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...