Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שעה, sperial כתב:

אולי הניסוח לא מדוייק - הרי לא 100% מהאוכלוסיה נחשף לנגיף בריכוזים מדבקים. זה האפקט של הריחוקק החברתי, וגם של מאפיינים לא מדידים של המפיצים ושל הנחשפים.

זה לא עניין של דיוק. מה שכתבת פשוט לא נכון. אתה לא יכול לנתק את הattack rate מהמשוואה. 

מצד אחד אני מסכים איתך שיש מקום לשימוש במסיכות במקומות המועדים לפורענות, קצת כמו בטאיוואן, כמו קופ"ח, תחבורה ציבורית וכו'.

אבל הפאניקה? אין בה כל כך צורך.

 

@יבגניפ

נראה שגם נגד זן דלתא החיסונים יעילים (מעל 80 אחוז, יש מחקרים שמראים 95-6 אחוז לחיסכון של פייזר)

מקור: https://en.m.wikipedia.org/wiki/SARS-CoV-2_Delta_variant

  • רעיון טוב! 1
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם
לפני 3 שעות, DareDevil כתב:

תוך כמה זמן אפשר להעריך כזה דבר?

סדר גודל של 4-6 שבועות.

 

סדרי הגודל של לוח הזמנים בקורונה:

 

הדבקה עד הופעת תסמינים - 4-14 ימים.

 

הדרדרות למצב קשה - כשבועיים לאחר הופעת תסמינים.

 

תמותה - כשבועיים לאחר האשפוז.

 

כמובן שאלה סדרי גודל ולא כללים מדוייקים, אבל לפיהם הזמן.מגילוי ההתפרצות עד שנתחיל להבין עד כמה גרמה לתחלואה קשה, אשפוזים ותמותה הוא 4-6 שבועות, אולי טיפה יותר בהתאם לקצב ההדבקה וההדרדרות.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
בתאריך 25.6.2021 בשעה 19:05, sperial כתב:

קורולה, אתה טועה. אחוזי היעילות של החיסון הם מכלל האוכלוסיה, לא מבין החולים.

 

 

יאללה תחכים אותנו. 

ספר לנו מה המשמעות שאומרים 80% הגנה בפני הדבקות ו 94% הגנה מפני מחלה קשה? 

 

במצב לפני החיסון :

אוכלוסייה של מיליון איש.

10,000 נוסעים לטיול בחו"ל באיזור מוכה קורונה

1000 חוזרים לארץ ומתגלים כחולים

100 מהם מדרדרים למצב קשה 

10 מהם מתים 

 

אם כל המיליון היו מתחסנים ועדיין  10,000 היו טסים לחו"ל.

מה היה קורה ? 

 

 

פורסם (נערך)

במקום 1000 יחלו 200 (20% מ-1000, הגנה 80%).

מתוך אותם 200 ידרדרו למצב קשה או ימותו 5. (5% מ-100, הגנה 95%).

 

מבחינה כלכלית זה אומר 2200 מבודדים במקום 11000 מבודדים (היפותטית,לצורך הפוסט הזה, כל חולה שולח 10 לבידוד), וזה מוגבר כי יהיו פחות נדבקים משניים.

 

מבחינת בית החולים במקום לסגור 3 מחלקות תסגור חדר אחד. גם זה יוגבר בכל מחזור הדבקה.

 

@sagibd95  זה גם עונה לך.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 27 דקות, sperial כתב:

במקום 1000 יחלו 200 (20% מ-1000, הגנה 80%).

מתוך אותם 200 ידרדרו למצב קשה או ימותו 5. (5% מ-100, הגנה 95%).

בדיוק. מאוד חשוב שקורולה תיאר מצב "לפני", שדומה לקבוצת הפלציבו. 

ודווקא מהמספרים שציינת, רואים עד כמה החיסונים יעילים מבחינת עומס על מערכת הבריאות וכן מבחינת בידודים פוטנציאליים.

 

עוד מקור טוב להבין את המספרים:

https://www.nytimes.com/2020/12/13/learning/what-does-95-effective-mean-teaching-the-math-of-vaccine-efficacy.html

  • אהבתי 1
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם
בתאריך 23.5.2021 בשעה 20:15, sperial כתב:

מטריד אותי מאד, בעיקר עניין המסיכות. 

 

אני נתקל בעבודה בלא מעט סרבני חיסון, כולל בחור אחד שחולק אתי חדר יומיים בשבוע. עדיין איני יודע כיצד אנהג אם המסיכות יוסרו בתוך מבנים.

ממליץ לצפות ב"הגל".

אם התחסנת-הדאגה אינה שלך, אם כבר שלו

" ! The fender bender bent more than just your fender "

פורסם

לא יודע מה זה "הגל".

 

לגבי הבחור הלא מחוסן - אתה טועה. אם הוא יחלה זו בעיה שלי (בכל זאת שוהה אתו באותו חלל סגור ולא מאוורר רצפים שלעד 6 שעות, ואני עברתי את גיל 60, כך שאני בקבוצת סיכון), ועוד יותר - כיוון שמדובר במוסד רפואי - של חשיפת לא מחוסנים כולל כאלה שלא מבחירה.

 

החדשות הטובות הן שלהפתעתי הבחור פחות או יותר מקפיד על מסכה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אני חייב הסבר? 

מה המתכון למקסימום הגנה במינימום פגיעה? 

מינימום פגיעה במשק זה לא להטיל שום הגבלות , מקסימום הגנה  (שאף אחד לא ימות חלילה) זה סגר 100 מטר ממחר בבוקר?

 

אולי הוא התכוון להגיד, ניאלץ למצוא פשרה בין פגיעה במשק לתמותה של אנשים?

כלומר.. חלק מהאנשים ימותו על מנת שאחרים יוכלו להמשיך להתפרנס? 

או חלק מהאנשים יאבדו את מקום פרנסתם על מנת שאחרים לא ימותו ?

 

אבל אין ספק שמקסימום הגנה במינימום פגיעה נשמע יותר טוב... אני גם רוצה

 

image.thumb.png.80752aa946168cc3fac5c3f6b15eff88.png

image.thumb.png.93ffa50f747986aaa71ec8245aba33cf.png

 

 

פורסם (נערך)

לא נכון. פתיחה שלמה פירושה הרבה תחלואה, ואז הרבה אנשים בחופשת מחלה ובידודים. לכן מגבלות מותאמות תחלואה עדיפות גם כלכלית.

 

אני מניח שיש מודלים מתמטיים של אופטימיזציה.

 

בינתיים כנראה שחיסון הנוער מתחיל לזוז. אבל רק מתחיל, ועם בעיית תפוגת תוקף החיסונים בסוף יולי והחור עד החגים זה לא נראה מספיק טוב. נדמה לי שמגיעים לסביבות 10,000-12,000 מנות ראשונות ביום, משרד הבריאות רוצה 30,000.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

מי שהקשיב לתקשורת אתמול , קיבל את ההרגשה שזהו , הגל הזה של הקורונה מאחורינו.
הם דיווח על ירידה במספר המאובחנים היומית  (שהיה נכון לגבי יום שבת ויום ראשון)

הם דיווחו על ירידה במספר החולים קשה בבתי חולים , שזה גם נכון כי ההתפרצות עדיין רובה בקרב ילדים. 

 

האמת (אני בטוח שאתם לא מאמינים לי ) , גם לי הייתה תקווה קטנה שאולי בכל זאת אצלנו זה יהיה שונה.

ואז עברתי לערוצי החדשות העולמיים , וגיליתי שברוסייה יש התפרצות ומספר המתים היומי שובר שיאים.

גילית שגם לונדון לא מחכה לי באוגוסט וכל אירופה נכנסת למגננה בפני מוטצית הדלתא. 

 

 ואז לפני 10 דקות,  משרד הבריאות פרסם 283 מאובחנים חדשים מאתמול 

פורסם

דווקא באנגליה קצת יותר רגועים עכשיו. נכון, כמות מאומתים מאוד גבוהה, אבל העליה בחולים בבתי חולים מאוד מתונה (כמו גם המתים). וההתפרצות שם מספיק נרחבת כדי שאם לא היה חיסון זה יזנק.

 

בכלל, הבעיה כרגע במדינות הלא מחוסנות - רוסיה, אוסטרליה. הווריאנט כל כך מדבק, שהוא שורף הרבה יותר מהר. רוב מדינות אירופה יהיו בסדר. הן כבר די מחוסנות בחיסונים יעילים.

פורסם (נערך)

רוב מדינות אירופה עדיין לא מחוסנות, כיוון שמרבית המחוסנים קיבלו רק מנה ראשונה והחיסון הנפוץ הוא AZ, מה שמקנה חסינות מוגבלת מאד מול וריאנט דלתא.

 

אפילו במדינות שמתהדרות באחוזי חיסון גבוהים מישראל,  כמו קנדה, מעטים המחוסנים בשתי מנות.

 

לגבי אשפוזים בארץ - בגלל הדיליי צריך להמתין עוד 1-2 שבועות לפני שיהיו מסקנות ראשונות, מה גם שעד כה רוב ההתפרצות היתה במערכת החינוך, אבל כנראה מתחילה לצאת ממנה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 8 דקות, sperial כתב:

רוב מדינות אירופה עדיין לא מחוסנות, כיוון שמרבית המחוסנים קיבלו רק מנה ראשונה והחיסון הנפוץ הוא AZ, מה שמקנה חסינות מוגבלת מאד מול וריאנט דלתא.

 

אפילו במדינות שמתהדרות באחוזי חיסון גבוהים מישראל,  כמו קנדה, מעטים המחוסנים בשתי מנות.


א. הנתונים מראים אחרת, לא המצב של ישראל אבל מתקרב בצורה יפה.

E8A77EF2-7235-4981-A962-5C4AF731521F.thumb.jpeg.520f1e216bcc2f46f2b90eb81a94b5e0.jpeg

 

ב. מאיפה הבאת שAZ מקנה חסינות מוגבלת מאוד מול הדלתא? בUK מחסנים חצי חצי, ועושים בדיקות על שני החצאים. יש הבדלים מסוימים, אבל לא מכריעים באמת.

פורסם (נערך)

מנה בודדת של AZ נותנת הגנה של כ-60% הפני הדבקה, לעומת 80% לשתי מנות PZ ואאל"ט כ-75% לשתי מנות AZ (אבל אין לי כרגע המקור לפני).

 

ההגנה בפני תחלואה קשה, אשפוז ומוות הרבה יותר טובה בשני החיסונים, סדר גודל של 90-95%.

 

 מסיבה זו יש מדינות שהחליטו לקצר את המרווח בין חיסוני AZ ומקדימות את המנה השניה.

 

עריכה: גאריכו, הטבלה שלך מחזקת את דברי. רוב מדינות אירופה מחוסנות בשתי מנות סביב 30-35%. 

 

המדינות עם אחוזי חיסון גבוהים בדרום אמריקה, המפרץ הפרסי וכו' עושות שימוש רב בחיסונים סיניים שיעילותם מוטלת בספק, טווחי המספרים המופצים עצומים ולא ברור טיב המחקרים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...