Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איזו מהירות הכי מומלצת לחסכון בדלק?


me5000
שימו לב! השרשור הזה בן 1467 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

מה שהכי חשוב הוא הדוושה. כמה שאתה לוחץ עליה פחות ככה תבזבז פחות דלק.
אין מהירות אחת שמתאימה לכל סוגי הרכב, זאת משוואה שבצדה האחד הספק המנוע בסל"ד מסויים ובצדה השני המהירות המתקבלת בהילוך הגבוה ביותר בסל"ד הזה וכח הגרר שהרכב אמור להתגבר עליו במהירות הזאת.
כמובן שמהירות הרוח וכיוונה תשפיע על המשוואה הזאת גם, אפילו הלחות באוויר.

בקיצור - זה תלוי באקלים, במקדם הגרר של הרכב, בהספק המנוע ויחסי ההעברה.
בגלל שנראה לי שהנכון לא ממש מעניין אותך כי מי יתחיל לחשב את השיט הזה, אלא כלל האצבע אני אחזיר אותך לשורה הראשונה בתגובה.

  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 2

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, shellcase כתב:

מה שהכי חשוב הוא הדוושה. כמה שאתה לוחץ עליה פחות ככה תבזבז פחות דלק.
 

ממש לא נכון. צריכת הדלק מוכתבת משילוב של גורמים שבראשם תנאי הדרך.

אם תלחץ על הדוושה במישור, ותשאיר את הרגל באותו מצב בעליה, תוכל לראות במחשב הרכב את צריכת הדלק עולה, ולהפך.
כמובן שגם הלחץ על הדוושה, והמהירות, וההילוך וכו' וכו' אבל בשביל לנסוע בירידות, אין צורך בדלק...

עריכה אחרונה על ידי ZiggyMan
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, CHACHAM כתב:

המומלץ לטעמי הוא, עירוני רגוע, לא לסחוט את הדוושה, נניח 40 קמ"ש +-

בינעירוני לא לעבור את ה-100. חשוב מהירות קבועה (בפרט אם יש שיוט).

 

המהירויות הללו הם נתונים מומצאים לחלוטין, אין עניין של טעם אישי כאן.

לכל רכב זה שונה בגלל מה שנרשם לעיל ואין טעם לנחש מהירויות.

 

לפני 1 דקה, Itzik-b כתב:

אם צריכת הדלק היא הדבר החשוב ביותר,אז צריך לשאוף להיות בהילוך הגבוה ביותר ובסל"ד הנמוך ביותר שמתאפשר באותו ההילוך.

 

למה הכוונה בסלד הנמוך ביותר שמתאפשר?

זה לא בהכרח נכון, גם הימצאות בהילוך גבוה מדיי יכולה לגרום לצריכת דלק מוגברת, הרי מתחת לסלד מסויים יהיה עליך לסחוט את הדוושה על מנת להתקדם.

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, Adani כתב:

זה לא בהכרח נכון, גם הימצאות בהילוך גבוה מדיי יכולה לגרום לצריכת דלק מוגברת, הרי מתחת לסלד מסויים יהיה עליך לסחוט את הדוושה על מנת להתקדם.

אם המטרה היא חיסכון ולחיצה עדינה של הדוושה לא תורמת לתאוצה בצורה שלה ציפית אז ישנן שני אפשרויות:הראשונה שאתה לא נוהג בצורה חסכונית,והשנייה: שאתה כנראה בהילוך הלא נכון,תוריד הילוך,כך שיתאים לסגנון הנהיגה שלך ולתנאי הדרך. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, CHACHAM כתב:

אני לא מנחש, אני נהגתי על כמה רכבים (אולי אף יותר ממך..)

אני אומר את הממוצע הכללי, לא לרכב מסויים.

 

נהגתי על עשרות רבות של רכבים, אבל כמו שאתה רואה אני לא מציין את זה כי זה לא משנה שום דבר.

על מנת לחשב ממוצע יהיה עליך לערוך ניסויים וטבלאות על לפחות עשרות רכבים מקטגוריות שונות ובתנאים שונים.

הנתונים שצויינו מומצאים לחלוטין ואף אחד לא יכול להסתמך עליהם.

  • אהבתי 3

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי.

אז תנהג על 160 ותהנה מחיסכון משמעותי של 32 ק"מ לליטר על לאון קופרה FR.

דיי לשטויות, רכב ממוצע נוהגים על 100 וחוסכים. יותר מזה-מבזבזים.

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החיסכון בדלק לא נובע רק מנסיעה על 100 ק"מ, אלא איך אתה מגיע אליו. 

ברגל קלה או כבדה. זה ההבדל הגדול בין נהג רגוע, לנהג פרוע. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטענה בזמנו היתה שברוב המכוניות מהירות השיוט המתאימה ביותר היא כשהמחוג בדיוק באמצע הסקלה, ברנו מגאן דור ראשון זה על 120 image.png.149653e02ea4e70b7e6d434850c10940.png
יונדאי גטס לעומת זאת, באזור ה100
image.png.ddd61cc5ff5acbd2a4691627ff1116e4.png

זה גם מסביר למה הספידומטר מגיע עד מהירויות שלא קשורות ליכולת הרכב.
 

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 6
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול - שמור על עד 2,000 סל"ד ותחסוך יותר.

זה הכי קל לדעת.

עכשיו מה המהירות של 2000 סלד? משתנה בין רכב לרכב.

  • אהבתי 2
  • רעיון גרוע 2
  • רעיון טוב! 1

(Sold) Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

C5 AirCross Feel 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, ZiggyMan כתב:

ממש לא נכון. צריכת הדלק מוכתבת משילוב של גורמים שבראשם תנאי הדרך.

אם תלחץ על הדוושה במישור, ותשאיר את הרגל באותו מצב בעליה, תוכל לראות במחשב הרכב את צריכת הדלק עולה, ולהפך.
כמובן שגם הלחץ על הדוושה, והמהירות, וההילוך וכו' וכו' אבל בשביל לנסוע בירידות, אין צורך בדלק...

בחיאת, תקרא את מה שאני כתבתי ואז את מה שאתה כתבת ותגיד לי איך זה "ממש לא נכון".
תנאי הדרך אכן משפיעים על צריכת הדלק, אבל בתנאי דלק נתונים - צריכת הדלק היא נטו הדוושה.
אם ניקח את הדוגמא שלך, אז כן, המהירות תרד ולכן צריכת הדלק תעלה, אבל באותו הזמן אם תלחץ יותר על הדוושה היא תעלה יותר ואם תלחץ עליה פחות היא תרד. בקיצור - אשמח אם תסביר לי איך מה שכתבתי "ממש לא נכון".

 

לפני כשעה, nglancer כתב:

הטענה בזמנו היתה שברוב המכוניות מהירות השיוט המתאימה ביותר היא כשהמחוג בדיוק באמצע הסקלה, ברנו מגאן דור ראשון זה על 120
יונדאי גטס לעומת זאת, באזור ה100


זה גם מסביר למה הספידומטר מגיע עד מהירויות שלא קשורות ליכולת הרכב.
 

מי טען את השטות הזאת? לגבי המהירות אליה מגיע הספידומטר - זה נטו שיווק וחסכון בייצור (ספידומטר אחד לכמה רכבים על שלל גרסאותיהם למשל). מגאן דור ראשון עם המנוע החלש שלה לא תהיה חסכונית ב120 מב100, התנגדות האוויר עולה בריבוע ביחס למהירות. יתרה מכך - יהיו הבדלים בין הגרסה הידנית לאוטומטית בגלל יחסי העברה שונים.

 

לפני כשעה, yuvalganim כתב:

בגדול - שמור על עד 2,000 סל"ד ותחסוך יותר.

זה הכי קל לדעת.

עכשיו מה המהירות של 2000 סלד? משתנה בין רכב לרכב.

בגדול? אתה יודע בכלל מה זה עקומת הספק-מומנט של רכב שאתה כותב דבר כזה? ומה עם מנועי טורבו? ואם אני בעליה וב2000 סל"ד אני מאבד מהירות? עדיין לשמור 2000 סל"ד? ואם אני בירידה? בקיצור - אין מספר אחד שנכון לכל רכב וכל מצב.

  • אהבתי 3

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1467 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...