Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משה63

תושבת מנוע סיטרואן c4 2006

Recommended Posts

שלום 

אני צריך לפרק את התושבת מנוע העליונה. יש שם 4 ברגי טורקס E (כלומר נקבה) פלוס 2 ברגי טורקס T  שמתחברים לראש מנוע. אשמח אם מישהו יודע מה המידות שלהם לצורך רכישת בוקסות אונליין. (אין לי אפשרות לקחת את האוטו ולבדוק לא מצאתי באזור שלי)

תודה רבה

נ.ב אשמח גם למידע איפה אפשר להשיג אותם בזול

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא יכול לעזור לך עם מידות הברגים, אבל להשיג אותה בזול אפשר אצל ג'אן - תקנה רק מקורי (עלות החלק + החלפה במוסך מתמחה כ-300 ש"ח).


Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שתי המלצות לי אלייך:

1. אל תקנה בוקסות בודדות, קנה סט. היום אתה צריך בוקסה E16 מחר תצטרך E18. אם כבר החלטת שאתה עובד על הרכב שלך, קנה סט בוקסות שמכיל מגוון מידות. לדוגמא סט כזה או כזה יספק 99% מהצרכים שלך מבחינת טורקס נקבה. יש לי את השני (3/8 דרייב) כבר 7 שנים והוא מצויין.

2. אלא אם מדובר באיזה מבצע אמזון עם שילוח חינם, אין שום סיבה לקנות בוקסות מחו"ל, זה לא שווה את ההמתנה ולא חוסך יותר מידי אם בכלל. קפוץ לל.כ. ברמלה, ורכוש את כל הבוקסות שאתה צריך


יום טוב גם לך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

E14

T50

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מתכוון לפרק טיימינג, שים לב שאתה יודע מה אתה עושה לפני.


מחפש פיג'ו או סיטרואן עם מנוע 1.6THP תקול לצורך שיקום

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד

תודה למגיבים

אני אכן אקנה בסוף סט שלם. לאחר חיפוש בפורום ראיתי המלצות על חברת Signet לחובב המצוי. האם מבחינת נוחות בעבודה על הרכב הזה  עדיף סט של 3/8 מסט של 1/2 או שזה לא משנה? 

https://www.brandtools.co.il/ProductInfo.asp?ProdId=7605

https://www.brandtools.co.il/ProductInfo.asp?ProdId=7603&catId

לא ציינתי שפרוק התושבת הוא על מנת לתקן נזילת שמן מבתי הקאמשאפט. לצורך זה צריך לפרק את התושבת העליונה+רצועת אביזרים והפולים+טיימינג ופולי טיימינג+בתי קאמשאפט. לחדש אטימה ולהחזיר הכל.  יש לי כמה שאלות בנושא אשמח לתשובותיכם

1. אני צריך לפרק את הבתי קאמשאפט אבל גם אחרי הסרת הברגים הבית דבוק לראש מנוע חזק אני מתכוון להפריד אותם אם סכין יפני וכדומה בעדינות וסבלנות. האם יש דרך טובה יותר בתנאים ביתיים

2. חידוש האטימה אני מתכוון לעשות אם סיליקון של VICTOR REINZ שעמיד ב-300 מעלות. האם זה בסדר או שיש חומר מיוחד אחר ששמים?

3. אני מתכוון לפרק בצורה הזאת לנעול את פולי הקאמשאפט עם קודח 8 מ"מ+סימון ידני על הפולים ורצועת הטיימינג הישנה ולהעתיק לחדשה טעיתי/פספסתי משהו?

4.  אשמח לסיוע איך לנעול את הקראנק לפי מה שראיתי בסרטונים הנעילה של הקראנק היא מהצד השני של הקראנק בחיבור לגיר כמו בתמונה המצורפת השאלה מה אני יכול לשים שם בשביל לנעול (ומה העובי שצריך?) 

5. האם יש הפתעות/דגשים בפרוק שאני צריך לדעת מהם? (כמו הברגות הפוכות וכו')

spacer.png

 

לפני 12 שעות, מלטבשי כתב:

אם אתה מתכוון לפרק טיימינג, שים לב שאתה יודע מה אתה עושה לפני.

קבלתי את המלצתו עוד מפעם. והלכתי ללמוד את הנושא. ובהתחשב בזה שהאוטו עלה 3000 ואני מעוניין להתנסות בתחום ותיקון במוסך יעלה הון והרכב הוא לא רכב עבודה זה נראה לי סיכון מחושב מספיק על אף שאין לי ניסיון

ושוב תודה לכל המגיבים

 

 

spacer.png

 

 

image.png

 

עריכה אחרונה על ידי משה63

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אני חייב לציין שעבודת טיימינג במנוע הזה היא אחת הפשוטות והנוחות, הרווחת.

אין חובה לנעול את הקראנק כל עוד אתה מקפיד על סימונים.

רצועת טיימינג חדשה מגיעה עם סימונים עליה, שלושה פסים, כך שאין צורך להעביר סימונים. הסימונים על הרצועה עוזרים בהלבשה הראשונית בלבד, אחרי שתלביש את הרצועה ותסובב את המנוע תראה שהסימונים של הרצועה לא יחזרו למיקום ההתחלתי שלהם. לכן חשוב לעשות סימונים גם על הגלגלות. גלגלות הקאמשאפט כבר מכילות סימונים שהם גם חורי הנעילה. גם גלגלת הקראנק מכילה סימון אבל הייחוס שלו כלפי הבלוק לא תמיד ברור וכדאי להוסיף סימון משלך עם טיפקס.

לנושא פירוק ואיטום הפלטות של הקאמשאפטים, שים לב לנושאים הבאים:

1. חשוב להחליף את מחזירי השמן של הקאמשפטים, אל תחזיר את הישנים אם אתה לא רוצה לפרק שוב בשביל להחליף אותם.

2. הקאמשפטים מפעילים כח על הפלטות כל הזמן, לכן ברגע שתפריד את ההדבקה, כל העסק יקפוץ קצת למעלה.

3. סדר הידוק הברגים, ומומנט הידוק הברגים, חשוב. את שחרור הברגים כדאי מאוד לבצע בסדר הפוך להידוק. אשלח לך את סדר ההידוק והמומנט בערב.

4. פטיש פלסטיק יעזור מאוד להפריד את הפלטות מהראש.


יום טוב גם לך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טיפ קטן,

זהה את ברגי ראש המנוע ואל תפתח אותם


מחפש פיג'ו או סיטרואן עם מנוע 1.6THP תקול לצורך שיקום

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה

מהתגובה אני מבין שאיטום עם סיליקון VICTOR REINZ  זה בסדר. נכון?

לגבי פרוק הבית מהראש. אין לי פטיש פלסטיק יש רעיון לאלתור אחר. והאם זה רעיון גרוע לעבוד אם סכין יפני? 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין בעיה עם ויקטור ריינז.

כל הוראות ההרכבה ומומנטי ההידוק בקובץ המצורף:

 

NFU camshafts.pdf


יום טוב גם לך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...