Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עד כמה באמת אתם בודקים רכב יד 2 לפני קנייה?


ניקו פ.
שימו לב! השרשור הזה בן 1450 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 7 שעות, discoTD5 כתב:

 

אחרי שבבדיקה לפני המון שנים השחילו אותי עם רכב שחובר לו יחדיו משתי מכוניות, כשהמוכר עשה יד אחת עם המכון, האמונה שלי במכוני בדיקה - לא קיימת.

 

 

קרה לי, ואותו מכון הגדיל לעשות, חזר על אותה קומבינה כעבור שנתיים, הפעם עם הקונה (אשה שנראתה תמימה והתגלתה כסוחרת מדרכות ממולחת).

 

ועדיין לא הייתי מוותר על בדיקת הרכב במוסך או מכון שיש לי אמון בו, רצוי מחוץ לתחום השיפוט של המוכר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, RBRB כתב:

 

מה הבן של בעל הרכב כבר יכול לעשות בלי שבעל הרכב יודע?

למשוך סל"ד לקו האדום? לתת פולגז ברמזור?

ואז מה? מכון הבדיקה לא יודע אם הרכב ננהג עם רגל כבדה או קלה על הגז. זו לא סיבה לקחת למכון.

 

קרו מקרים שילד עיקם דלת/טמבון כשההורים היו בחו"ל וכדי לא להכנס לריבים תיקן על חשבונו ומעולם לא סיפר.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא דוגמא מאחר ויש לי קצת ידע מכאני, וגם קצת הבנה של אנשים.

אני קודם כל מבקש היסטוריית טיפולים, לפחות של השנתיים האחרונות, כדי להבין שיש עם מה לעבוד ולהבין:

א. האם בכלל טיפלו ברכב?

ב. איך טיפלו ברכב?

ג. מה צריך לעשות הלאה ברכב, מבחינת תחזוקה שוטפת.

אחר כך מבקש מבעל הרכב להוציא היסטריה ביטוחית ממרכז הסליקה.

אם עד כאן הכל בסדר, אני מבצע בדיקה ויזואלית ומחפש פגמים בחלקים הבאים:

-מערכת מתלים

-סימנים לצביעות

-אם אפשר לראות - ברקסים

-צמיגים שחוקים

-מדיד שמן ונוזל קירור, מה מצב המפלס

-בדיקת היגוי, העברת הילוכים ותאוצה

 

כשיש תקלות שאני יודע שאפשר להסתדר ולתקן, מקזזים את המחיר קצת.

כשיש תקלות שמרגישות לי כמו כניסה למיטה חולה - אני ממשיך הלאה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

ואם הוא נתן לבן שלו לנסוע עליו?

או לקרוב?

 

גם איך מכון יעלה על זה?

טביעות אצבע?

סיפור קטן:

לפני כמה שנים טובות אח שלי קנה רכב מאבא של חבר הכי טוב שלו, לא עשה בדיקה כי הכיר את הרכב וקיבל מחיר טוב, מבסוט מהעניין נסע הביתה מאושר, לאחר כמה חודשים בטיפול שגרתי המכונאי אמר לו שהרכב עבר תאונה דיי רצינית מקדימה והוחלפה לו שמשה קדמית ועוד מספר חלקים (לא זוכר בדיוק).

לאחר בירור מול החבר ומול האבא התברר ש-כשהמשפחה הייתה בארה״ב למשך חודשיים לפני כמה חודשים הרכב עבר לבן הדוד, בן 18.

התברר שבתקופה הזאת שהרכב היה אצלו, הספיק להכנס ברכב אחר מאחורה, להבהל, העדיף לא לספר לאף אחד על התקרית למעט אחד החברים שלו שהיו איתו ברכב, וסגר את כל הסיפור עם תיקון באחד הכפרים הערביים בצפון הארץ ומול הנהג השני סגר עניין בסגנון ״עזוב אותך ביטוחים ושטויות, קח עכשיו xxx שקל והכל טוב״.

אז לא, לא סומך על אנשים גם אם הם מאוד קרובים אלי שמדובר במכירה/קניה, כן אעדיף לקנות מחבר קרוב (לאחר בדיקה מעמיקה) מאשר לקנות מאיש זר, אבל סלח לי שאני לא סומך על בדיקה מלפני חודשיים/חודש/יומיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכוני בדיקה זה חרטא, עדיף מוסך שאתה סומך עליו (ושמכיר את הדגם ומחלותיו) שלא צריך לכסתח ויכול ישר לתת הצעת מחיר לתיקון.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא למצוא מוסך שמוכן לתת חוות דעת מסוג זה. יש בעיה עם האחריות המשפטית שאני לא בטוח שמוסדרת עבור מוסך שאינו מכון בדיקה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדרך כלל המוכר יסכים לתת על חשבונו בדיקה, כי הרבה יותר קשה למכור רכב מאשר לקנות, (חוץ מרכבים עם הרבה שוק כמו קורולה למשל)

אפשר בשיחה הראשונה לקנות על תנאי של בדיקה ואם אתה קונה הבדיקה על חשבונך. (בדרך כלל אתה מכסה את זה עם כל מה שהבדיקה מגלה)

  • מצחיק 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוכר שיסכים לתת עלות בדיקה על חשבונו?!

נדיר עד כמעט בכלל לא!

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים



בדרך כלל המוכר יסכים לתת על חשבונו בדיקה, כי הרבה יותר קשה למכור רכב מאשר לקנות, (חוץ מרכבים עם הרבה שוק כמו קורולה למשל)
אפשר בשיחה הראשונה לקנות על תנאי של בדיקה ואם אתה קונה הבדיקה על חשבונך. (בדרך כלל אתה מכסה את זה עם כל מה שהבדיקה מגלה)


בחיים לא שמעתי על מצב שמוכר משלם על הבדיקה.
במצב הזה יכול להיות שתוציא מאות שקלים וקונה לא רציני פשוט ילך וישאיר אותך עם דו''ח שאף אחד לא יאמין לו.
אני לא הייתי מסכים בשום מצב.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

קקטוסולר ידנית

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדרך כלל המוכר יסכים לתת על חשבונו בדיקה, כי הרבה יותר קשה למכור רכב מאשר לקנות, (חוץ מרכבים עם הרבה שוק כמו קורולה למשל)
אפשר בשיחה הראשונה לקנות על תנאי של בדיקה ואם אתה קונה הבדיקה על חשבונך. (בדרך כלל אתה מכסה את זה עם כל מה שהבדיקה מגלה)


ברור.
כל מי שבא לראות רכב שאני מוכר אני ממן לו בדיקה במכון לפי בקשתו.

העברת בעלות עליי וגם אני משלם לו את הטיפול הראשון ומנוי למכון שטיפה לשנה הראשונה.

בכל זאת. שוק של קונים.
  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בודק בעצמי, בלי שום קשר לערך או סוג הרכב, או סוג המוכר. כשעה וחצי לפחות. גם ניירת וגם בדיקה פיזית.

לאחר מכן, אם זמין באיזור, אצל מוסך מומחה לסוג הרכב.

אם מדובר ברכב שאני מומחה בו - בעיקר BMW, אולי אסתפק בזה.

אם עדיין לא נפסל בשלבים הקודמים, אולי אלך למכון בדיקה. אבל בעיקר כשאני קונה רכבים עבור חברים/קרובי משפחה. כדי שלא כל האחריות תהיה עלי, למרות שאני זה שמחליט..

מעבר למציאת תקלות שפיספסת, בדרך כלל ניתן באמצעות סעיפי הליקוי של מכון הבדיקה להוריד עוד קצת מהמחיר, לפחות בסכום שיכסה את עלות הבדיקה. אבל לא את הזמן שהשקעת בכך.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני תמיד בודק לבד מה שאני יכול , מבקש דוח סליקה מהמוכר ורק אם הבדיקה הראשונית שלי עוברת , מתקדם הלאה למכון .

זה תמיד מוכיח את עצמו כבסיס למיקוח וקיזוז תיקונים או במקרה גרוע יותר של המנעות מקניית רכב בעייתי

הפעם היחידה שחרגתי מכך הייתה בקניית רכב יונדאי I10 לבן שלי.

הרכב היה בן שנתיים , עדיין באחריות יבואן , היסטורית טיפולים מלאה ודו'ח סליקה שכלל תאונה קטנה ללא ירידת ערך וכן פירוט מהמוסך המורשה מה הוחלף 

המוכר עורר אצלי אמון והחלטנו לחסוך את ה500 שקל.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קניתי רכב ב42K ללא בדיקה. עשיתי את הבדיקה בעצמי (יש מדריכים ביוטוב) בודק שהחשמל עובד, שהמנוע עובד יפה ולא מקרטע, בודק שלדה וריתוחים + פנסים ועוד.

רואה שהרכב טופל במוסך מורשה . עושה נסיעת מבחן ושומע שאין תקתוקים / רעשים למינהם. וזהו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1450 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...