Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט פונטו קבריולט 95 כחולה


liorwohl

פוסטים מומלצים

מרבית התקלות המקומיות בעיקר החשמליות נבעו מהתקנות מקומיות רשלניות של גורמים "מיקצועיים" .

זה לא שבעולם הכל תמיד טוב אבל המופעים של תקלות שאנשים חוו כאן היו שונות ממה שהיה ידוע בעולם.  

יש למיטב זיכרוני רק קונצנזוס אחד לגבי תקלות בעולם וכאן - המכוניות האנגליות 😉 במיוחד מנוע K של רובר , שסבל קשות מהחום המקומי 😬 והגיר הרציף שאמנם היה מתוצרת ZF אבלסבים  שחק מיסבים כאילו היו רפידות בלימה 😬

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 217
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מגניב שהשגת בסוף !!

אני עכשיו רוצה להזמין את הוינקרים הקדמיים שניים חדשים כולל קפיצים, כמה זמן נראה לך ייקח לזה? יש לך קישור או פשוט לחפש?

גם סמלים הייתי רוצה להזמין חדשים...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאני קניתי כבר לא רלוונטי באייבי, פשוט תחפש לפי קוד של החלק עם מיון לפי מחיר. משלוח תלוי בדואר ישראל, כל תשובה בין שבוע וחצי לחצי שנה תהיה נכונה 😅 מאנגליה מגיע הכי מהר בדרך כלל

  • מצחיק 1

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטח מישהו פה ידע, לא ממש מצאתי תשובה בחיפוש.

האם אני אמור לעשות "הרצה" - חיזוק ברגי ראש / החלפת שמן אחרי שהחלפתי את הראש מנוע ונסעתי כבר 1000 קמ? 

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

לא היו שינויים גדולים, ממשיך עם הפרטים הקטנים

 

הגיע מסין צינור שמתאים בין הסעפת לפילטר אוויר להשלמת המראה המקורי

IMG_20200723_185745.jpg

IMG_20200723_185751.jpg

IMG_20200703_190149.jpg

המראה שהיתה לי בפונטו היתה כזאת שפשוט מוחזקת בוואקום, מראה זולה ופשוטה אבל זה לא ממש הפריע לי את האמת. עד שהתחלתי לנסוע עם האוטו, אז כל פעם שהייתי במפגש והאוטו עמד שעה בשמש זה היה נופל. ואז זה גם התחיל ליפול בנסיעה אז הזמנתי מראה מקורית, הדבקתי אצל זגג על החלון כמו שזה היה במקור

IMG_20200724_090954.jpg

עד שיהיה אפשר לנסוע לאיטליה ולחזור עם דיפונים בכבודת יד, כי יש כאלה באיביי רק בלי משלוח לארץ, צריך לחיות עם אלה שיש לי. הם במצב טוב, חוץ מחורי רמקולים מזעזעים. עשו חור 6.5 ועליו מתאם ועליו עוד מתאם ואז על זה רמקול קטנטן ועלוב. זה היה נראה רע וזה עשה רעשי רשרושים, העפתי את הרמקולים ושמתי גריל 6.5 נורמלי אחד בעיצוב נקי בלי מתאמים, אז זה נראה סבבה חוץ מזה שאני יודע שיש חור נוראי מאחורי זה. (למי שלא זוכר, אין אודיו בפונטו, נוסע בשקט איתה :))

IMG_20200725_105247.jpg

  • אהבתי 3
  • מעניין 3

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם מישהו תהה כמוני עד כמה המראות של פונטו 3 דלתות לא מתאימות לקבריולט - אז מאוד לא מתאימות.

כבר חשבתי שאולי זה יתאים חלקית כי מישהו בפורום פיאט אנגליה כתב שהוא עשה החלפה כזאת (כנראה שלא)

נקנה בארץ אז נחזיר להם.

IMG_20200806_162616.jpg

עריכה אחרונה על ידי liorwohl

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

נצברו כמה עדכונים :) :

 

למזגן תוצרת הארץ שעובד ומקרר בנסיעה (גם עם גג פתוח) היתה בעיה שהוא היה מכבה את המנוע בעצירות. היתה מערכת מוזרה של מגביר טורים - היה איזה רכיב קטן שמקבל פקודה חשמלית, ואז עושה וואקום וזה היה מחובר בוואקום לרכיב שהיה ממוקם ליד המצערת שהיה פותח אותה קצת. ככה לא היו נופלים הטורים בעצירות תיאורתית, אבל החלק בסוף המערכת שצריך לגעת במצערת פיזית לא היה קיים באוטו בפועל. זה היה מוזר, מה היה לבעלים הקודם של האוטו מזגן שעובד אבל עם בעיה כזאת טפשית?..

בקיצור דבר ראשון העפתי את השטויות האלה של הוואקום. זה היה מכוער ומגושם ולא מקורי. וקצת זנחתי את העניין, רק חפרתי על הנושא באינטרנט, חיפשתי רכיב סולונואיד חשמלי במקום וואקום, וקראתי על משהו שיש במערכת הזרקה- רכיב מובנה שיש בכל אוטו שבפקודה חשמלית פותח פתח אוויר שמעלה את הסלד לרמה של סרק כשעומדים במקום בלי גז - שהאוטו לא יכבה, חשבתי שיהיה אפשרי להשתמש בו אולי. אבל כמו שאמרתי עוד לא עשיתי כלום בפועל.

 

עכשיו לפתרון המפתיע לבעיה - למזגן היו גם עוד כמה חוטים לא בשימוש ובלאגן בחשמל שנצבר עם הזמן, איזה יום אחד התלבשתי על זה והחבאתי את כל החוטים של המזגן וצמצמתי למינימום. כנראה נגעתי במשהו על הדרך, כי נסיעות אחרי זה עם מזגן כרגיל כיביתי אותו לפני כל עצירה אבל הרגשתי שאם אני לא אעשה את זה אז מרגיש שהאוטו לא יכבה. אז ניסיתי במקום בטוח יחסית - וכן המזגן לא מכבה את האוטו יותר 😲 כבר כמה ימים ככה. אין כמו בעיות שמתקנות את עצמן...

 

אני מניח שהפתרון שחשבתי עליו להתחבר לסולונואיד אוויר בסרק של ההזרקה כבר היה קיים ובשימוש ופשוט יש בעית מגעים באיזה ליפוף חוטים דוחה שעשו בארץ ועוד לא הגעתי אילו.

 

גם עכשיו בהנעה הסלד הראשוני לכמה שניות הוא 2000 ואז זה יורד, זה לא היה ככה בחודשים האחרונים אבל זה כן היה ככה ממש בהתחלה. שזה שוב מצביע על הרכיב סרק של ההזרקה.

למה בכלל היה את המערכת וואקום הזאת? שאלה טובה

 

מצרף תמונות של השטויות וואקום שפרקתי.

IMG_20200725_094401.jpg

IMG_20200725_094439.jpg

IMG_20200725_100320.jpg

למי שהיתה עין חדה שם לב שהחוטים של הפנס בצד נהג היו מהסוג המלופלף ואיזולירבנד, נשלפו המלחם והשרינקים והכל הוכנס לשרשור המקורי.

IMG_20200808_180958.jpg

IMG_20200808_181739.jpg

עוד בעיה מוזרה שהיתה ונפתרה - בכיבוי מנוע אחרי נסיעה רגילה, הנוזל קירור היה מתחיל לטפס לאט לאט עד לפקק ואז יורד. עניין של כמה דקות.

במקרה ראיתי שלפיאט ישנות היה פקק בצבע שחור שתומך בלחץ 1.0 BAR, לעומת פקקים כחולים חדשים יותר שתומכים ב1.4 BAR. היה לי פקק מפיאט 500 אז הפונטו שלי עבדה ב1.4 BAR במקום 1.0.

הזמנתי את הנכון מאנגליה, והבעיה של הנוזל קירור עולה עד לפקק בכיבוי נעלמה לגמרי, עכשיו אין שינויי מפלס שאפשר לראות בעין.

IMG_20200812_151440.jpg

מצאתי בארץ פגוש קדמי חדש מהניילון :)

הקודם היה מחובר נורמלי רק ב2 ברגים, כל השאר ברגים קודחים רנדומליים. לפנסים היה חסר בורג אחד לכל אחד.

לצערי כ3 מהמקומות לברגים של הפגוש לא שמישים, אבל הרוב בסדר, הפגוש יושב טוב וחזק הרבה יותר מהקודם. בפיאט עשו כזה ריבוע בפח שאילו מחובר אום קבוע שאילו מבריגים את הברגי 10 מיל של הפגוש. אבל הריבוע של אום לא מרותח חזק, זה יותר מחזיק כאילו במקסימום שמו דבק מהיר באיכות סבירה. בעתיד בצביעה של האוטו נדאג לרתך אומים איפה שחסר, זה לא קריטי יש מספיק שמישים כרגע.

צריך גם בהזדמנות להשיג בטנה לגלגל צד נהג היא דיי שבורה בקצה ואין איך לחבר אותה לפגוש. בצד השני זה יושב מושלם.

 

מבחינת מראה - הפתיע אותי כמה שזה יפה ומתאים שזה שחור :) זה פשוט משתלב מצויין עם הצבע של האוטו והאיתותים הכתומים והאווירת 90s הכללית. הרבה יותר מוצלח מהנסיון הכושל להראות מודרני שהיה שמה קודם. החזית של הפונטו לא פוטוגנית כלכך בכל מקרה, אבל תאמינו לי במציאות זה נראה מעולה 😏

 

עכשיו צריך למצוא כזה פגוש יפה לאחורה. 

IMG_20200814_130553.jpg

IMG_20200814_130606.jpg

IMG_20200814_130614.jpg

IMG_20200814_165249.jpg

IMG_20200814_165253.jpg

IMG_20200814_165303.jpg

IMG_20200814_165309.jpg

  • אהבתי 4
  • מעניין 2

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי מגביר טורים של המזגן שמבוסס וואקום - זה היה קיים בכל רכב קרבורטור (רוב המכוניות בארץ עד מודל 1993) שהתקינו לו מזגן. כנראה שפשוט השתמשו באותה מערכת גם ברכבי הזרקה הראשונום שהגיעו ובכל מקרה אחרי 1996-1997 כל המכוניות הגעיו לארץ עם מזגנים מקוריים, הפסיקו להתקין מזגנים בארץ. 

 

 

לא יודע איזה מערכת הזרקה יש לך. בעיקרון יש רכיב - מייצב סיבובי סרק, IAC Idle air control valve. בסלנג ישראלי "מנוע צעדים".

 

הרכיב פותח מעבר אוויר עוקף מצערת לפי פקודה ממחשב הזרקה על מנת לשמור על סיבובי סרק מוגדרים נניח 750 סל"ד.

 

הדלקת אורות, האלטרנטור מעמיס יותר על המנוע, סיבובי סרק ירדו. המחשב "רואה" את זה ופותח באמצעות IAC את המעבר העוקף יותר, נכנס יותר אוויר, הסל"ד מתייצב על 750 חזרה. 

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

יופי של עבודה, למצוא פגוש חדש זה מגניב.

מה הסיפור של האינוצ'נטי?

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

איזה יופי. אם בא לך לחלוק תמונות או לספר עליה, זה יהיה מעניין. תמיד אהבתי את העיצוב שלה.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, itaysamurai כתב:

איזה יופי. אם בא לך לחלוק תמונות או לספר עליה, זה יהיה מעניין. תמיד אהבתי את העיצוב שלה.

מכונית מעניינית, מכלולי מיני, עיצוב איטלקי ונדמה לי החל מ 1982 מנוע של דייהטסו שרייד.מיליון שנה לא ראיתי כאלה. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

אכן, עבר כמה גלגולים מעניינים, המון גרסאות כולל מנוע דיזל הקטן ביותר לזמנו. בעיקר עיצוב מדליק ולוח שעונים מפורט וספורטיבי.

גם אני קישרתי ליוזר שציינת, מעניין אם זה הוא.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...