Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט פונטו קבריולט 95 כחולה


liorwohl
 שיתוף
עוקבים 37

פוסטים מומלצים

בכל פוסט שאתה מפרסם פה, הרכב נהיה חתיך יותר ויותר!

כיף לקרוא עדכונים כאלה. תמשיך להנות ממנו 😎

  • אהבתי 1
  • מעניין 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 123
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

התושבות של הכסאות היו מעט חלודות, אז שייפתי וצבעתי   הבפנים מתחיל לקבל צורה קצת גם מתחת למצבר היה חלו

עכשיו המנוע. שבצד הזה נעזרתי באבא שלי. בקניה המוכר אמר לי שהמאוורר לא מתחיל לפעול כשהאוטו מתחמם, והציע לי לחבר את המאוורר ישירות לאלטרנטור... חשבתי וקיוותי שהבעיה תהיה ביוניט חום שמותקן על הרדי

אחרי לא מעט זמן שרציתי כזאת, מצאתי וקניתי פונטו קבריולט   (למעשה כבר לפני 3 חודשים אבל התעקבתי עם השרשור, עוצר קורונה זה זמן טוב לזה)   בגדול תמיד אהבתי מכוניות פשוטות וקטנות, תמיד הכי

תמונות שפורסמו בשרשור

רציתי להגיב כבר מזמן אבל רק לייקקתי- פרויקט מעניין מאוד עם תיעוד מהמעלה הראשונה.

רק כדי להבהיר- האם לך או לאבא שלך יש רקע במכונאות? קשורים, איכשהו, לענף החלפים לרכב?

תמשיך לעדכן.

Opel Astra K 2018 1.4T Enjoy

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז הפונטו עברה טסט לחצי שנה הקרובה :) אחרי כמה טרטורים מתישים, חלקם הגיוניים (זיהום אוויר ב2 פעימות - אגזוז גמור שראיתם מקודם ואחרכך גם ממיר קטליטי בניסיון השני) חלקם פחות (הרב בוחן פחדן בטירוף או מנסה לעשות פוזות וחפר לי להשיג אישור מסמלת שהאוטו קבריולט במקור, ומסמך מהמייל לא הספיק לו היה צריך "מקורי עם חותמת" - הפנים שלו נהיו לבנות כשהגעתי אילו עם טופס כזה ואמר לי לא לחזור למכון שלו יותר 😆, לא שהתכוונתי הם היו המכון הכי איטי שראיתי מימי, וזה לא בגלל הפוסט-קורונה כי עשיתי טסט ל500 בקלילות מדהימה במכון טסטים בהרצליה פיתוח בין הטסטים החוזרים של הפונטו)

 

בין הטסטים החוזרים ואחריהם סידרתי גם בלי שהם יגידו לי שהכסא נוסע ינעל ולא יעוף קדימה בעצירות, שהמראה ימנית לא תיפול אחרי כמה מטרים (צריך להביא חדשות, שתיהן מודבקות ולא מתקפלות יותר, מקווה ששל פונטו 3 דלתות יתאימו. של 5 דלתות שונות בטוח), אמא שלי תפרה את החורים בכסא נהג הזמני של פונטו GT, עוד נזילת שמן סודרה (היה חסר גוז'ון מיותר בראש החדש והשפריץ מהחור מעט שמן).. וזהו נראה לי. שום דבר מאוד מהותי או שנותן לי סיבה להעלות תמונות. צריך גם לרשום את המידת צמיגים החדשה בהזדמנות.

 

האוטו נוסע חמוד מאוד, רגוע ודיי חלק. רוב הזמן לא מגיע לחצי בשעון טמפרטורה. נוסע כמעט כמו אוטו נורמלי רק קצת שונה, תחושות מוזרות\מיוחדות של אוטו מיושן אבל לא משהו מוזר בטירוף כמו בחלק מהמכוניות אספנות. אלה היו הנסיעות הראשונות שלי באוטו עם גג פתוח וזה נחמד מאוד, אין יותר מדי רעש רוח כי כנראה שאין מערבולות רוח, הטמפרטורות עדיין נוחות לרוב, מאוד מרגיע. מאוד שונה מה500 twin air שאני נוסע איתה כמו בשדה קרב.

IMG_20200510_194629.jpg

  • אהבתי 1
  • מעניין 7
  • רעיון טוב! 1

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מדהים ששני השרשורים של הפונטואים מעודכנים באותו הזמן
שרשור מעולה!
באופו אישי, מעדיף אותה ללא אלקטרוניקה מיותרת

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 13.5.2020 בשעה 12:19, baer כתב:

זה אותו אוטו הוא פשוט צובע אותה כל פעם...

 

 

IMG_20200515_172334.jpg

IMG_20200515_172400.jpg

IMG_20200515_172406.jpg

IMG_20200515_172410.jpg

88460e845b795f9e92ef693ad008256f.jpg

  • אהבתי 1
  • מעניין 2

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • שבועיים מאוחר יותר ...

נסעתי עם האוטו 350 ק"מ בלי תקלות, אפילו קצת עם מזגן שעובד (רק בלי מגביר טורים), אז צריך לקלקל משהו: המאוורר רדיאטור שהיה על הפונטו היה חתוך ב3 תושבות מתוך 5, אחת הוחלפה בקומבינה מגעילה ו2 וויתרו. החשמל שלו היה אמנם אחרי שיפור זריז אבל עדיין לא יפה ונראה כאילו יש מצב שעוד רגע מתנתק.

מצאנו בארץ מאוורר מקורי חדש ב250 שקל (האחרון שהיה, מחיר ל"קח את זה ממני") במזל הוא מתאים בול לרדיאטור שיש לי. יש כמה קומבינציות של רדיאטורים ומאווררים שעלולות להיות לפונטו, תלוי במנוע (55, 60, 85, 90, דיזל, GT - לך תדע של מה הרדיאטור שקניתי)

 

במקורי לפי שרטוט חשמל המאוורר מקבל + ו- קבועים, היוניט של החום מים יושב ממש קרוב למאוורר על הקו של ה+ שלו וסוגר מעגל כשצריך - הכי בסיסי שקיים, בלי ממסר ובלי מחשב. אחרי שהוסיפו מזגן בארץ זה קיבל ממסר במיקום מרוחק שמאריך, מבלגן ומסבך הכל. עם השנים כנראה ש"חשמלאים" התעסקו כי זה היה יותר מדי מסובך ומבולגן בשביל משהו שיצא אפילו מהתקנת מזגן בארץ.

 

אז תכלס - כל החוטים שהגיעו אל המאוורר והיוניט נזרקו לפח, חוברו 3 חוטים שהולכים בלי פיצולים וסיבוכים מיותרים + - מהמצבר ואחד של המזגן מאיזה ממסר שלו. אבא שלי התעקש שמאוד כדאי ממסר למאוורר למרות שבמקור אין, אז שמנו אותו על התושבת של המאוורר למטה, שיראה כאילו המאוורר עדיין מקבל רק + - שעוברים דרך חוט קצרצר מהיוניט. 

כל החיבורים הולחמו עם שרינקים ושרשור פלסטיק מסביב לצמה החדשה שנוצרה. וזהו הכל עובד.

 

לעתיד - מעל הרדיאטור תלוי שקע מקורי של + - קבועים שכנראה עוברים בפיוז מקורי, והיה עוד יותר יפה להתחבר לזה במקום אל המצבר עם פיוז חיצוני, אבל אין לי את הצד זכר של השקע הזה. בעתיד אני מקווה להשתמש בו ולהוריד את החוטים מהמצבר. גם השקע של המאוורר עצמו התחברנו אילו בנעלי כבל, אז צריך למצוא תקע מקורי שישב יפה במקום.

 

ונעבור לתמונות - זה הלפני, לא כלכך היו לי תמונות של הכל בבירור:

 

IMG_20200112_072803.jpg

IMG_20200331_153041.jpg

IMG_20200524_202116.jpg

זה המאוורר החדש, והשרטוט שתיארתי מקודם.

 

IMG-20200519-WA0000.jpg

IMG-20200524-WA0005.jpg

IMG_20200519_190543.jpg

וזה אחרי ההתקנה:

 

הממסרים מאחורי המצבר שקרובים יותר לקיר אש הם של המזגן בלבד עכשיו.

 

החוטים המלופפים עם האיזולירבנד ליד הפנס הם של הפנס, לא הגענו אליהם :)

IMG_20200524_075319.jpg

IMG_20200524_075216.jpg

IMG_20200524_075208.jpg

העבודה הזאת לקחה כמה שעות אבל הכל צפוי בה פחות או יותר, יודעים שאם זה עבד בנסיון אחד אז הכל סבבה.

אבל כדי להכניס את המאוורר החדש עם כל התושבות שלו היה צריך לנתק את הצינור מים העליון. המערכת מים בפונטו דור ראשון זה הדבר היחיד טכני שממש מעצבן בה. כל דבר אחר פשוט בסיסי וצפוי, רק המים כל הזמן עם אוויר אם רק נושמים לידם לא נכון. הבנתי שזה ככה גם בעוד דגמים של פיאט ואלפא מהתקופה. במודרניות 2010+ נראה שזה עבר להם ואם יש מים במיכל אז הכל טוב ואפשר לנסוע.

אז אחרי כמה שעות של חשמל התעצלנו ולא חשבנו שיהיה צריך להוציא אוויר מהמערכת, לא נשפך הרבה מים. הפונטו התעקשה שזה לא מתאים לה. בנסיעה התקררה אבל בעמידה ארוכה התחילה להתחמם עד שחוזרים לנסוע. נסעתי ככה איזה 15 ק"מ בלילה כבר אבל זה כמובן לא ישאר אצלי ככה יותר מחצי יום.

אז היום הוצאתי אוויר, שזה קצת כמו וודו כי יש מלא הסברים באינטרנט על איך לעשות את זה, חלקם קצרים ומשמיטים פרטים, חלקם סתם לא ברורים, חלקם סותר הסברים אחרים, חלקם חושב שפרפלו זורם בחינם בברזים, והכי טוב - רובם מניחים שאין שום בעיה לסגור ברגי הוצאת אוויר עם היד כשמים רותחים משפריצים מהם.

אז לא יודע אם מה שעשיתי זה מושלם אבל זה עשה את העבודה והאוטו עמד בחניה הרבה זמן בלי להתחמם. אני אכתוב את זה בשביל עצמי לעתיד ואולי זה יעזור למישהו עם פונטו כזאת. אם יש באג בדרך הזאת אשמח לשמוע - 

1. לא להניע, אוטו קר, לפתוח פקק רדיאטור.

2. לפתוח את הבורג ניקוז שעל הרדיאטור בצד נוסע למעלה.

3. למלא נוזל במיכל עד שיוצא זרם חלק בלי אוויר מהניקוז הפתוח, ואז לסגור את הניקוז.

4. לפתוח את הניקוז השני שקרוב לקיר אש, יושב על איזה T של הצינורות מאחורי הראש מנוע.

5. למלא נוזל שוב עד שיוצא זרם חלק בלי אוויר מהניקוז הזה, ואז לסגור. במקרה שלי מפה יצא הרבה אוויר היום.

6. עכשיו תקועים עם הרבה מים במיכל מעל המקסימום, אז לפתוח שוב את הניקוז של הרדיאטור, יצאו עוד מים אבל לא מספיק. לעשות טבעת עם 2 אצבעות על הפקק מילוי של הרדיאטור ולנשוף קצת עד שיוצא מים - כמה שניות ככה והמים יורדים לקו של המקסימום.

7. לסגור את הניקוז, לסגור את הפקק רדיאטור

8. להניע, לחכות כ20-30 דקות לראות שהאוטו לא עובר את החצי בשעון טמפרטורה והמאוורר נדלק מדי פעם. מדי פעם אפשר לתת גז. (אם הראש מנוע מת אז לתת גז ימלא את המערכת באוויר והאוטו יתחיל להתחמם, אם הכל תקין אז גז מוריד את הטמפרטורה)

 

  • אהבתי 2
  • מעניין 4

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קצת מים רותחים מורידים מדבקות וצבע של בית ששכחו שנים על האוטו

היה צבע בז' של בית על ה2 ספי דלתות

היה מדבקה לבנה מתחת לסמל GTR שעוד היה על הפונטו ביום שקניתי אותה (זה כבר הורדתי ממזמן בתכלס)

היה צבע כחול על הגומיה בין הדלת לכנף לבין הקורה של החלון קדמי בצד ימין 

 

כמה דקות עבודה ושדרוג גדול.
עד שמתישהו אני אצבע את כל האוטו. אבל זה יחכה לכשיבוא לי, חניה יותר טובה, כנפיים ומכסה מנוע חדשים, דלת נהג חדשה... בקיצור לא מאוד בקרוב. לא רוצה לצבוע חפיף סתם ב3000 שקל על בסיס רעוע ושפכטל, או שעושה משהו מושלם לכל החיים או שנוסע ככה. רק המכסה מנוע ממש ממש חייב לצבוע בקרוב (למישהו יש מכסה מנוע?) ואני הולך לשים פגושים שחורים למרות שאף אחד לא יסכים איתי שזה יפה  😆

 

IMG_20200529_095135.jpg

IMG_20200529_091104.jpg

IMG_20191220_124145.jpg

IMG_20200528_161507.jpg

IMG_20200529_090832.jpg

  • אהבתי 1

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי עכשיו את כל השרשור מהתחלה - כל הכבוד ליאור!!! מחזיר אותי אחורה אחורה בזמן (לטובה כמובן)

פעם נסעתי כמו נהג שודים ... בלאנטיס ...

אחר כך יצא לי לנהוג באלפא 145 2 ליטר TS ...

מאז אני לא עובר את ה- 90 בלאנטיס .... פשוט אין טעם ...

 

אלפא אלפא Über alles !!!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...