Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו BRZ [שנרכשה אחרי שתוקנה ממצב של 'אובדן להלכה']


jacobj
שימו לב! השרשור הזה בן 1821 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן,

זה קצת ייעוץ בדיעבד כי כבר עשיתי סיכון מחושב וקניתי, אבל הייתי רוצה לשמוע מה דעתכם והאם עשיתי טעות (טיפה ארוך :roll:).

זו השתלשות האירועים:

 

1. סוכנות מכוניות יוקרה משומשות פרסמה סובארו BRZ אוטומטית, שנת 2015 עם ק"מ נמוך (63) , זה רכב שרציתי מזמן ולא מצאתי אוטומטי, גם לא כשהתעניינתי בקניה יד ראשונה מהיבואן - פשוט לא מביאים אוטומטיים לארץ.

 

2. ככלל ברזל אחרי שקראתי שלל סיפורי אימה על סוחרים הייתי נגד רכישה, אבל הרכב קסם לי ועשיתי מחקר על הסוכנות שפרסמה ברשת, בדקתי פסקי דין (לא היו תביעות שמצאתי), בדקתי את קבוצת הפייסבוק שלהם (קבוצה פעילה ותגובות חיוביות, 15 אלף איש). נראה יחסית אמין, אז הלכתי לבדוק.

 

3. הגעתי לסוכנות, התמקחנו טיפה על מחיר הגענו להסכמה ולקחתי את הרכב לבדיקה לאחר שהתחייבו על גיר-שלדה-מנוע. לפני הבדיקה וגם בבדיקה עצמה, אמרו שהרכב עשה תאונה בכנף שמאל, אבל הבדיקה מצאה שהרכב תקין לחלוטין למעט פנסי ערפל וכיוון פרונט.

 

4. אמרתי שנשמע לי אחלה, שמתי דמי רצינות (5K) כי ראינו מקבוצת הפייסבוק שיש עשרות מתעניינים (הסוחר גם הראה לי את הinbox שלו, באמת היו מלא פניות תוך פחות מ24 שעות) וסגרנו שיתקנו את 2 הליקויים ואני אקנה ביום למחרת.

 

5. כשהגעתי ביום למחרת, בתהליך גילוי נאות התברר לי הסיפור הבא: לפני 3 וחצי שנים (הבעלים הראשונים), עשה את התאונה והרכב הוגדר "אובדן להלכה" כי התיקון עלה 120K (!). ישר התרעמתי איך לא אמרו לי את זה לפני, אבל הם הראו לי את טופס הביטוח וראיתי שלא הוגדרה ירידת ערך לרכב (הביטוח קנה את הרכב), וגם הרכב יצא תקין בבדיקה. בכל מצב אחר הייתי קם והולך, אבל שוב, הרכב הזה זה בדיוק מה שרציתי אז התלבטתי עוד קצת.

 

6. ישר חשבתי שאולי עשו לי טריק בבדיקה הראשונה (בדיקה ראשונה הייתה באלן קאר), כי איך הגיוני תאונה שעלה 120K לתקן והרכב תקין לגמרי וגם ללא ירידת ערך. אז שאלתי את הנציג שם האם הוא מוכן לקחת את הרכב לבדיקה בעיר אחרת במכון ראנדומלי, אמר שאין בעיה ולקחתי את זה לעיר אחרת בקומפיוטסט. גם שם הרכב נמצא תקין לגמרי רק שם אמרו שכדאי להחליף צמיגים.

 

אז כאמור, בגלל שהרכב קסם לי, וגם בדקתי ולרכב יש טסט עדכני, עבר 2 מכוני בדיקה שונים שבחרתי אקראים ללא ליקויים מהותיים והסוכנות שקניתי ממנה נראית אמינה, התמקחתי עוד קצת, הורדתי עוד במחיר והחלטתי לקחת את הסיכון ולקנות.

 

עכשיו נתקלתי שוב בסיפורי זוועות באינטרנט על רכבי אובדן להלכה שהם סיכון בטיחותי וקצת אוכל סרט, רציתי לשמוע מה דעתכם:

 

 

א. האם לדעתכם עשיתי משהו מטומטם למרות כל הבדיקות?

ב. האם יכול להיות שאחרי 2 מכונים, טסט תקני וטיפול פילטר\שמן שעשיתי אחרי הקניה שם לא נאמר שיש איזשהי בעיה מהותית ברכב, עדיין איכשהו יכול להיות שאני נוהג ברכב לא בטיחותי? יש לציין שאחרי התאונה נהגו ברכב כשנתיים וחצי.

 

סורי על האורך ותודה לעוזרים. :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 92
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

א. כן. במינימום היית צריך לברר מה תוקן בתאונה. לדוגמא, אם הפגיעה בשלדה היתה מינימלית אבל הוחלף מנוע (קורה בסובארו) זה פחות בעייתי מאשר אם היתה פגיעה מהותית בשלדה.

זה ששיקרו לך לגבי ההיסטוריה של הרכב, אומר הכל. הטקטיקה של להלחיץ אותך עם זה שיש הרבה ביקוש לרכב, מראה מי המוכר ומה סגנונו.

 

ב. אולי לא רכב 'לא בטיחותי' אבל כן, פחות בטיחותי. שוב, תלוי במהות הפגיעה.

 

מה שלא ברור זה כמה שילמת על הרכב. רכב שעבר אובדן להלכה אמור להיות דרסטית יותר זול מהמחירון. הסיפור של 'לא הוגדרה ירידת ערך', לא מובן לי בכלל. במחיר הנכון, זו יכולה להיות קנייה כדאית אם אתה מביא בחשבון שלמכור את הרכב יהיה נורא קשה עד בלתי אפשרי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדאי להשיג את דוח השמאות / חשבונית התיקון של המוסך ולפיה להבין בדיוק מה היה כל כך יקר שם. כך למשל מערכת כריות האוויר בתאונה מוחלפת כולה [אמור להעשות כך לכל הפחות] וזה אומר חיישנים, כריות עצמן, חגורות בטיחות ומותחנים, מחשב- יחידת הפיקוד, וכבר זה מאוד יקר, אבל ברור שהיו עלויות אחרות מאוד יקרות וצריך להיות מה מדובר.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי התאור שלך, קודם התמקחתם על מחיר הרכב ורק יום לאחר מכן טרחו לספר לך על הפגיעה ברכב שהתיקון שלה עלה 120 אלף ש"ח. מכאן אני מסיק שהמחיר ששילמת היה קרוב יחסית למחירון. אם זה נכון, הרי ששילמת יותר מדי.

מה תוקן ברכב בסכום כזה?

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מעריך שבחיים לא נדע.

מרגע שחברת הביטוח מכרה אותו לסוחר ממולח הוא בטח שוקם לתפארת (יאמר לזכותו) בלי קבלות או פירוט אמיתי.

התיקון כנראה לא עלה ₪120K אבל אחרי התאונה, השמאי העריך שזה יעלה לפחות חצי מהמחירון ,קבעו טוטלוס ומשם הדרך לסוחר קצרה מאד.

זה רכב שאיבד בשניה אחת 50٪ ואחכ הפסיקו לספור אחוזים...

מזכיר לי את סיפור המרצדס A וכריות אויר.

הרכב נוסע ישר בכביש מהיר (בלי ידיים ) ?

צלצל לחברות הביטוח הגדולות ונסה למצוא את דו"ח השמאי.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צריך להבין כמה ירידת ערך נקבעה לרכב אחרי התאונה, אתה מבין שאם נקבעה ירידת ערך מסויימת ומחר לא עלינו יגנבו את הרכב/תעשה אתה תאונה אתה תקבל את הערך של הרכב לפי חברת הביטוח(משמע אחרי הירידת ערך, ולא כמו שרשום במחירון) אפילו שאתה משלם את הביטוח במלואו?.

 

כמו שרשמו פה לא בהכרח שנזק של שילדה גורם לאובדן להלכה, מספיק שעלות התיקון תהיה גבוהה יותר מ50% משווי הרכב ואתה כבר במצב שעדיף לחברת הביטוח לא לתקן ולהכריז אובדן להלכה.

 

קח בחשבון שאותו סוחר כנראה מתקן את הרכב מאוד! בזול, הכי זול שאפשר(ע"ע השרשור שסייב דיבר עליו עם הA קלאס והכריות אוויר המפוצצות) - אתה חייב לברר בשלב הבא למען בטיחותך שהרכב תוקן כמו שצריך ולפי הספר.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מצליח להבין איך לרכב "אובדן להלכה" לא הוגדרה ירידת ערך.

בדקת הרבה על העסק, וזה מצויין, אבל חבל שלא פתחת את השרשור לפני שסגרת את העסקה. חבל שהצליחו להלחיץ אותך עם שיטת ה"יש הרבה מתעניינים ברכב".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מן הנמנע שתנסה לאתר את בעל הרכב שעשה את התאונה. דרך משרד הרישוי או אולי עמדת סופר פארם [ורק אולי] אפשר לאתר הסטורית בעלים ולהתקשר אליהם ולשאול.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מחייב שנפגעה השלדה או הייתה ירידת ערך (אולי מינימלית), אם ניזוקו חלקי פח, מתלה, או אפילו מכה בקרטר המנוע שהובילה לריקון השמן והרס המנוע עלול לגרור עלות תיקון גבוהה מ45% ערך הרכב ומשם הוא יוגדר אבדן להלכה ויעבור לתיקון זול אצל המעכר הקבוע של חברת הביטוח שימכור לך אותו כרכב תקין לחלוטין, ויש סיכוי שהרכב תקין לחלוטין, למרות שהוגדר אבדן להלכה ותוקן.

במידה ויצא שהשלדה תקינה, כל מערכות הבטיחות תקינות, כל מכלולי הרכב תקינים, אז אני נוטה להאמין שהרכב תקין ויתכן הפגיעה לא הייתה מספיק עמוקה כדי לגרום לבעיות אבל כן מספיק רחבה כדי לגרור ערך תיקון גבוה.

אתה צריך להשיג את הדוח שמאי כדי לדעת בדיוק מה קרה שם, אני נוטה להרגיש שהרכב תקין אבל כן ניזוק לחלוטין בהיבט הסחירות, יהיה מאוד קשה למכור את הרכב, בנוסף לא תוכל לבטח אותו בחברת הביטוח שאצלה הוגדר אבדן להלכה.

ממליץ בהמשך לשוגיפלקס לבדוק מול אתר הסליקה של חברות הביטוח לגבי ירידת ערך, זה יתן לך יותר פרפסקטיבה על עומק התאונה.

מה שכן, זה רכב שהיית צריך לקנות זול משמעותית ממחירון בגלל הצלקת של אבדן להלכה, עם זאת, כנראה שאם לא היית קונה אז אדם אחר היה נופל בפח וקונה, ככה שהסוחר לא היה מוריד יותר מדי במחיר.

עברתי לסקייטבורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה הכי גדולה זה הביטוח , אתה משלם רגיל ובמקרה של טוטאלוס / גניבה הביטוח לא משלם את שווי הרכב המלא.

ולא לשכוח כמובן שגם משירותים ניתן להדבק באיידס במידה וזה שישב על האסלה לפניך עוד לא קם! :shock::?:shock:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל העונים!

 

כמה Followup Questions:

 

1. הבנתי מהתגובות הסכנה הגדולה היא הסחירות של הרכב הלאה ו"דפקו" אותי במחיר ואתקשה למכור אותו ולא אקבל את ערכו במקרה של תאונה או גניבה. בגלל שראיתי את דו"ח מחברת הביטוח וראיתי שהגדירו 0 ירידת ערך יכול להיות שמה שהראו לי הוא לא הדו"ח האמיתי או משהו שהוא חסר משמעות? אז לנסות להשיג את דו"ח התאונה ודו"ח השמאי לראות מה קרה שם.

האם לדעתכם עצם העובדה שהסוחר התחייב (בחוזה) לטרייד אין עתידי במחיר מחירון פחות 12% אומר שהוא לא רימה ואכן לא הייתה ירידת ערך מבחינת חברת הביטוח (כי היא לא תוריד ערך לרכב שהיא קונה, לפי מה שקראתי Online) והרכב אכן סחיר או שמבחינתו לא משנה לו לקנות ממני רכב לא סחיר כי הוא ימכור אותו להדיוט הבא?

 

2. מה שלא לחלוטין היה ברור לי, זה שאם לא זוהו בעיות כלל ב2 מכוני בדיקה, האם עדיין ייתכן שיש בעיה שקיימת והם פיספסו? יש חיה כזו? או שהדאגה שאני צריך להתעסק בה הוא עניין ערך הרכב וסחירותו, אבל מבחינת בעיית תקינות הרכב אני מסודר?

 

 

שוב תודה לכולם :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביטוח מקיף זו לא הבעיה הכי גדולה. ביטוח סיעודי בעיה יותר גדולה.

אתה מתנגש רגיל ויוצא נכה.

 

לגבי מכון בדיקה. הם מפספסים לא פעם.

בדרך כלל יותר במערכות פנימיות.

באמת שאפו לפחחות שעשו לרכב הזה . מקצועני ביותר. אם תמצא , פרסם את הבנאדם שעשה פחחות ככה ששני מכונים לא ראו תיקונים (ובאבדן להלכה היו אי אלו תיקוני פח). הפחח פשוט אומן !

 

דבר שני : קח את הסובארו למוסך מומחה סובארו מומלץ. תסביר לו את המצב ותן לו לבדוק את הרכב היטב על כל המערכות שלו. הוא ידע מה לחפש.

בטח יש רון לסובארו.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, אתה חייב לבדוק תקינות כריות אוויר ומחשב כריות אוויר(החלק שהכי "מתקמצנים") לרוב בהחלפה כזאת ולקחת למוסך לבדוק מכאנית את תקינות הרכיבים שהוחלפו בתאונה(שאת זה תדע לפי דוח שמאי) - בתיקונים של אובדן להלכה הבטיחות לא נמצאת בכלל בסדר העדיפויות, איכות החומרים היא הכי נמוכה בתיקון והמטרה היא לא לתקן טוב אלא לתקן זול, הכי זול שאפשר רק שהרכב יסע.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי פשוט בוצע תיקון "גלובאלי" .

בתיקון כזה לא מדווחים לחברת הביטוח כלל , אלא התיקון הוא באחריות "הבעלים" .

שם כבר אין חוקים...כל אחד עושה מה ב ז' שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1821 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...