Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רוצה לפרגן למאור30 (וגם למתן, אסף, רועי ושאר חברי כנופיית הטיפולים, שירשור מאוחד)


אושריקו
שימו לב! השרשור הזה בן 3369 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עלתה פה נקודה חשובה.

אם מישהו שהכנופיה פה טיפלה לו ברכב- יעשה תאונה.

הביטוח יוכל להתנער מאחריות?

נקודת מעניינת אני חושב שזה יקרה רק אם יוכח או יהיה חשד בכשל טכני ברכב שגרם לתאונה

במקרי תאונה רגילים אני לא ראית שחברות הביטוח מבקשות בכלל את היסטורית הרכב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 301
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני חושב שהאנלוגיה איננה במקום (גניבה ללא פוטנציאל לנזק בנפש, לעומת פעולה שלפחות בארה"ב היא חוקית ולגיטימית)

 

מה זה משנה מה חוקי ומה לא במקום אחר?

אני לא בא ומטיף למישהו משהו רק טוען שלהבנתי ומניסיוני עם תיקוני חאפרים יש לחוק הזה הגיון ויש לתת על זה את הדעת (לפחות בהקשר החוקי נטו) לפני שחושבים שכך רוצים לטפל ברכב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז לדעתי האנלוגיה איננה במקומה ללא קשר לחוק בארץ החאפרים של אמריקה.

קראתי את מה שרשמת, וקראתי גם כל מה שנרשם פה בשרשור. אין ספק שיש מקרים גבוליים ובעייתיים, ותודה על הסבת תשומת הלב.

מצד שני לא שוכנעתי שהכל "לא חוקי ב-100%" כל עוד אין לעניין אופי של עסק.

 

לעניינים הסביבתיים והבטיחותיים אני משוכנע שכל חברי הכנופיה נתנו דעתם, לפחות כך עולה מהאמנה.

 

אני יכול לספר רק שכמו חברי פורום רבים, אני חוטא גם ברכיבה באופניים, ולמעלה מעשור התפתחה תרבות של טיולי אופניים. לא פעם עולה בפורומים השונים סוגייה של אחריות מובילי טיולים (ללא תשלום) והיעדר ביטוח. הסוגייה הזאת מעכירה את האווירה. העובדה היא שעד היום יוצאים מדי שבוע מאות טיולים של חברים-שותפים, למרות שהתפתח עם הזמן קורס "מוביל טיולי אופניים מוסמך". יתכן בהחלט שיש לקורס מקום למי שהופך את העניין לעסק מסחרי.

 

עוד אנלוגיה רלוונטית שעולה לי לראש היא "חוק הצלילה": בשלב מסויים של ריבוי אסונות חוקק "חוק הצלילה", מה שהפך את עניין הצלילה לעסק יקר ומלא תקנים, ובצדק. אלא שמי שצלל לפני "חוק הצלילה" ויודע מה הוא עושה, ולא הופך את העניין לעסק מסחרי, ממשיך לצלול כפי שהיה רגיל לפני "חוק הצלילה". אם יתרשל, ישא באחריות למעשיו, בכל המקרים המדוברים פה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דעתי שהחרדים עושים את זה, מסיבותיהם שלהם.

 

מציע לך מעבר לחוק לקרוא גם את הפרשנות לחוק, כפי שעולה מתיק ת"פ (אשקלון) 2595/02 - מדינת ישראל - משרד התחבורה נ' זגזג ויקטור שנידון בפני כב' שופטת השלום דינה כהן וערעור המדינה נדחה בפני כב' שופט המחוזי יוסף אלון.

 

הנה החלק הרלוונטי:

"ברור כי שירותי מכונאות לרכב הינם מסוג השירותים הניתנים לפיקוח ואשר הוראות החוק חלות עליהם – ברם, זאת שעה שהמדובר בשירותים שכאלה הניתנים מפלוני לאלמוני ב'מוסך נייח או קבוע'... ברם, שעה שמדובר בפלוני העושה למכוניתו שלו בחצריו שלו – אין המדובר בשירות הניתן לאחר ואין פעולה שכזו נושא לחוק דנן ולסמכויות הפעולה על פיו"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה משנה מה חוקי ומה לא במקום אחר?

אני לא בא ומטיף למישהו משהו רק טוען שלהבנתי ומניסיוני עם תיקוני חאפרים יש לחוק הזה הגיון ויש לתת על זה את הדעת (לפחות בהקשר החוקי נטו) לפני שחושבים שכך רוצים לטפל ברכב

בוקר טוב דני דין,

עקבתי על מה שכתבת ואנחנו לא חאפרים, אני לא יודע איך הגעת למסכנה הזאת.

אתה מדבר על שמן או נוזלים אחרים נכון? במוסך אתה מרוקן למיכל גדול נכון? אנחנו מרוקנים למיכל

יעודי ולאחר מכן אנחנו לוקחים למוסך, כמובן גם שמים מגבת מתחת שלא יגיע לכביש.

אתה כתבת על מקומות צייבורים נכון? לאסף,מאור ומתן יש חניות פרטיות של הבניין אז הם עושים על השטח שלהם.

שוב לא יודע איך הגעת שאנחנו חאפרים, יש לנו כלים לפחות לטיפולים הבסיסיים בדיוק כמו למוסך למאור נניח יש לו כלים

ממש לא לטיפולים בסיסיים אלא מעבר לכך.

רשמת לכל עובד אצלך יש ידית מומנט, גם לנו יש.

גם אופן העבודה שלנו ממש לא חאפרי.

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כוונתו של דנידין הייתה להביא לידיעתכם את הסיכונים שביוזמה כזאת על כל פניה, בכל הודעה שהוא רושם הוא לא דיבר נגד היוזמה או נגד אחד מחברי הכנופייה באופן אישי.

כשהוא רושם "חאפרים" הוא מתכוון לאדם שלא מתעסק במכונאות באופן מקצועי, אחד שעובד במדרכה בבית, ללא רשיון/תעודה וכו', ושוב - לא אליכם אישית.

 

אני חושב שהדיון כאן הוא עקר, הרי ברור לכולנו שיש כאן בעיה חוקית עם כל טיפול שאנחנו מבצעים לרכב (גם אם אנו מסרבים להכיר בכך), כשם שיש בעיה חוקית כשאני מתקין גוף תאורה בעצמי במקום לקרוא לחשמלאי, המטרה העיקרית שלשמה דנידין כתב את אשר כתב היא כדי שאתם ואנחנו נדע את המשמעויות של מה שאנחנו עושים.

 

אני אישית מצטרף לשבחים ומעריך אתכם מאוד, שאפו, כל הכבוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני דין צודק בעובדה שזה לא חוקי.

מנגד מנסיון עם כמה מוסכים הייתי צריך לחזור כמה פעמים על תקלה שפשוט המוסכניק לא הרכיב טוב או פספס בורג וכו וכו.

את רוב העבודות שהם עושים אני מאמין שביצעו יותר מפעם אחת (כגון החלפת בלמים וכו) , כשבמוסך מורשה הציעו לי 1200 לעבודה וחלקים בעוד קניתי חלקים מקוריים והרכבתי בעצמי בעלות כוללת של 450 ש"ח.

היוזמה שלהם מבורכת ואני מאמין שיש להם את הכלים והידע הנכון.

אתן דוגמא לכך שהחלפנו בחנייה (כמובן חנייה מקורה) מנוע של גולף MK5 , אומנם זה לקח 4 ימים ועבודה איטית עם מנוף אבל יצא ברמה גבוהה מאוד בעלות נמוכה פי 2 ממה שהוצע במוסך.

אפשר לסמוך עליהם בדיוק כמו שאפשר לסמוך על מוסך.

כמובן שבלמים ניתן לבדוק מיד עם ההחלפה ולעשות סיבוב קצר במהירות איטית (כנהוג בהחלפה עצמאית), זה לא שהם הולכים להחליף עכשיו כריות אוויר והאופציה היחידה לדעת אם הם עובדות זה רק בזמן תאונה.

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סעיך 154 לתקנות התעבורה קובע כי לא יתקן אדם רכב בדרך או במקום חנייה ציבורי

וזה רק ההתחלה של התקנות שגם ממשיכות בחוק המוצרים והשרותים לתעבורה

 

הסעיף המצוטט נועד להגן על מי שמנסה לתקן רכב בכביש מהיר, שלא יעשה זאת כדי שלא יפגע מרכב חולף,

וממנו לומדים שעדיף שתתקן את רכבך במקום בטוח, למשל בחצר שלך.

 

את התקנות האוסרות על החלפת שמן או פלאגים לרכב של עצמך לא מצאתי ואודה לך על ההפנייה

The first one to get angry loses

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה לפרגן לחברי הכנופייה שמציעים לעזור לכל חבר פורום ללא תמורה.

תבורכו והלוואי שתתרחיבו ותהפכו מכנופיה לארגון פשע (כמובן במובן החיובי :wink:).

עזרתם לי לא מעט, דרך תשובה בשרשור או בהצעה לפתור את זה הלכה למעשה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בסדר גם להחליף מנורה בבית זה לא חוקי.

טלפון של חשמלאי בפרטי. [emoji12]

 

עריכה: אני מאיזור הצפון, אשמח להיצטרף לעזור, וכמובן תמיד יש מה ללמוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסעיף המצוטט נועד להגן על מי שמנסה לתקן רכב בכביש מהיר, שלא יעשה זאת כדי שלא יפגע מרכב חולף,

וממנו לומדים שעדיף שתתקן את רכבך במקום בטוח, למשל בחצר שלך.

 

את התקנות האוסרות על החלפת שמן או פלאגים לרכב של עצמך לא מצאתי ואודה לך על ההפנייה

אבל אנחנו לא מדברים על תיקון עצמי שגם פה יש בעיתיות אלא על התארגbות מפורשת למטרת תיקון רכב של משהו אחר

זה לא עומד במבחן החוק בשום פרמטר

ומאורשלושים בכלל אני מגלה שפתח מוסך בבית שזה גם ללא גבית תשלום עבור שירותיו מהווה בעיה כפולה

 

מעבר לזה עדיין לא קיבלנו פה תשובה האם חברי הכנופיה המתרחבת למרות שמגלים בקיאות בסיסית בחומר והם נשמעים אנשים נחמדים מאוד שעוזרים ותורמים עברו איזה שהיא הכשרה מקצועית ואיזה סוג עבודות הם עושים ואיפה הם שמים את הגבול אם בכלל

 

אגב החלפת נורה בבית נחשבת על פי חוק לפעולה מותרת שלא על ידי חשמלאי מוסמך כמו גם חיבור ניתוק של כל אביזר חשמלי לתקע החשמל תקני או הרמת פקק שקפץ וכדומה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דן צודק, לא משנה איך תנסו לסובב את זה. בסופו של דבר יש את עניין האחריות המקצועית. זה לא אומר שזה פרוייקט רע, או שמאור וחבריו אינם מקצועיים (ייתכן והם מכונאים מוכשרים), אבל אין על זה שום אחריות מוסמכת. יש לזה משקל (לא מדובר בעבודה עצמית הרי).

 

מעבר לכך, שימו לב לפן החוקי. יש משהו בדבריו. אדם יכול להיות גאון ברפואה על ידי קריאת ספרים, אבל עדין לא יהיה מורשה לרשום למישהו תרופה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

לא, החוק מתיר במפורש תיקוני דרך על מנת להביא את הרכב למצב תנועה, גם באמצע הדרך (עד כמה שניתן במגבלות הבטיחות).

 

דן, עם כל הכבוד, אני לא חושב שחברי הכנופיה חייבים לך דין וחשבון. אמרת את שלך, התייחסת למה שנוח לך להתייחס, תן לקורא הבגיר לקחת אחריות למעשיו ולעשות את שיקול הדעת האישי שלו.

לפי הפרשנות שלי, מדובר בסיוע חברי (ומבורך!) לתיקון עצמי, ובפירוש לא בעסק מסחרי.

 

שים לב שמדובר בתופעת שוליים בפורום ולא במשהו שיגדע את מטה לחמם של המוסכים (בניגוד לתופעת ההחכר התפעולי ההולכת ומשתלטת על השוק).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3369 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...