Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

928 מארה"ב - האם לקנות גרוטאה כדי לשמור על מסגרת תקציב?


Arik TG
שימו לב! השרשור הזה בן 3656 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

התאהבתי ב 928 כשהייתי בן 17. מסתבר שאהבת נעורים לעולם לא דועכת.

 

מזה זמן מה אני קורא ולומד משרשורים אמריקאיים על הרכב. המחירים שלו בארה"ב די נוחים, חצי מחיר מאשר בגרמניה.

ב $1500-3000 יש מכוניות במצב די הרוס, ב $5000 כאלה במצב סביר שצריכות לעבור יישור קו, ב $8000 כבר אפשר למצוא רכב במצב מכני וחיצוני טוב, שמתאים לנסיעה יומיומית, ב 17K$ אלו מכוניות עם מיילג' ממש נמוך שכבר מתקרבות למצב תצוגה.

 

הייתי שמח לצוד אקסמפלר טוב מאריזונה או נבאדה ב $7000-8000. אממה, העלות הסופית שלו בארץ תהיה 85 אלף ש"ח וזה הרבה מחוץ לתקציב שקיבלתי מהדירקטוריון.

 

אני אנסה להוציא שפן מהכובע ולהגיע לרכב במצב טוב בארץ בתקציב של 40 אלף ש"ח (45 אחרי בלת"מ).

איך ?

לקנות שם גרוטאה ב $1500 אבל לא אכולת חלודה כדי שיהיה בסיס לעבוד איתו.

להכניס אותה שם למוסך להביא את המכניקה למצב טוב.

לתקן בארץ את הקוסמטיקה - ריפודים, פלסטיקים וכו'

השפן הוא המכס: אם הבנתי נכון יש מכס 99% ואחר כך מע"מ על הכל כלומר 1.18X1.99= 2.348 וזה אומר שהמס הכולל הוא 134.8%

ממחיר הרכב + ההובלה.

המסקנה שלי היא שכדי לצמצם את המרכיב הכי משמעותי במחיר הרכב אני צריך שמחירי הקניה וההובלה יהיו נמוכים. על עלות התיקונים לא משלמים מסים ולכן משתלם יותר לקנות רכב ב $2000 ולהוציא עליו עוד $4000 במוסך מאשר לקנות רכב מסודר מכנית ב $5000.

 

השאלה היא כמובן האם התקציב מספיק לפרויקט, ואת השאלה הזו אני אחלק ל 2.

1. האם ניתן למצוא ב $1500-2000 אקסמפלרים עם מכניקה וריפודים על הפנים אבל חיצוני סביר ?

2. האם ניתן ב $3000-4000 ליישר קו מבחינה מכנית ממצב על הפנים למצב טוב?

 

הערה: ההובלה מהחוף המזרחי זולה לפחות ב 500 דולר מאשר בחוף המערבי, וזה הבדל משמעותי כי אני יכול בעצם לשלם 500 דולר יותר בקניה של רכב מהחוף המזרחי באותה עלות סופית.

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

השאלה שלך ענינית מאוד ונכונה לחלוטין.

כן, כולם מנסים להגיע למחיר קנייה והובלה נמוך בשביל לא להקרע במכס. עוד סעיף שיאפשר לך להוזיל קצת זו הובלת רול און רול אוף.

יחד עם זה, אם התקציב הוא תקציב מקסימום חבל על כל הטרחה. רכב אספנות דורש תחזוקה, והרבה. גם אחרי יישור קו. מה שכן, פעולה כמו שתארת מאפשרת לפרוש את התקציב להרבה יותר זמן במקום ל"מכה אחת" אם יש לך אורך רוח ואתה מוכן לתקופות שהרכב יעמוד.

מבחינת מחיר הרכב, אני מאמין שבאורך רוח וזמן תמצא רכב מתאים במחיר הזה. בניגוד ל 911 שאי אפשר יותר למצא במחיר נורמאלי הביקוש ל 928 הוא לא קשיח ולכן מי שרוצה למכור ישחרר גם בזול, לפעמים אפילו מאוד. לדעתי בחפירה בלתי פוסקת בקרייג ליסט תמצא אקזמפלר במחיר שאתה רוצה שיהיה לא רע בכלל.

מבחינת התקציב ליישור קו, זה תליוי מאוד. חלקים משומשים ל928 אפשר לקנות מאוד בזול אבל חדשים לדעתי לא. עד שתקנה את הרכב לא תוכל לדעת בדיוק מה תצטרך לעשות כך שכדאי מאוד לקחת בחשבון חריגה מהתקציב. יחד עם זה, אם תמצא בעל מקצוע מתאים שירכז לך את העבודה לדעתי יש מצב שהתקציב יספיק.

ממליץ לך מאוד לפתוח שרשור מקביל בפליקן פרטס בשביל לקבל מושג ולמצא מי שיטפל ברכב, בכיוון של עסק שמחזיק חלקים משומשים או מכונאי מרשת גדולה שעושה עבודות עצמאיות.

בקיצור, כיוון נכון בתנאי שהוא לא קשיח. קח את הזמן וחפש טוב טוב, תעשה תחקיר מקיף על חלקים ומכונאים ועל מה שצריך לשים לב במיוחד ברכב הזה, תאפשר גמישות מסויימת בתקציב התיקונים, תקח בחשבון שבארץ תצטרך להמשיך ולהשקיע, ויש לך פורשה...

בהצלחה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאחד שיש לו 928 אני מאוד ממליץ הרכב הן מבחינת מראה, נהיגה והאמינות הגבוהה.

לטעמי אתה עושה צעד נכון שאתה קונה שם בזול אבל דואג ליישר קו בארה"ב ולא בארץ. החלקים זולים ושם מכירים את הרכב הרבה יותר טוב מאשר כאן. פה מקסימום תרפד את האוטו אבל מבחינה מכנית בהחלט עדיף שם.

לדעתי תצטרך להתאמץ למצוא רכב במחיר של ~2000$ במצב סביר אבל כבר ראיתי רכבים במחירים כאלה שלפחות לפי התמונות נראו לא רע בכלל. לגבי עלות השיפוץ, זה מאוד תלוי במצב הרכב. למשל עלות שיפוץ / החלפת גיר הן גבוהות (לפחות 1000$) וסביר להניח שתצטרך להשקיע בזה. המנועים מאוד אמינים אבל שוב, פשוט אין לדעת כמה תצטרך להשקיע כי כל מקרה לגופו. ממליץ לך להיכנס לאתר: http://www.928intl.com/ על מנת להתרשם ממחירי החלקים ולפי זה לחשב פחות או יותר את עלות השיפוץ בהתאם לרכב שמצאת.

אם יהיו לך עוד שאלות תפנה אלי בפרטי ואשמח לעזור.

בהפתעה מוחלטת, הגיעה אהבה חדשה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יחד עם זה, אם התקציב הוא תקציב מקסימום חבל על כל הטרחה.

 

זה תקציב קניה לרכב נוסע ונראה טוב. אני מודע לתחזוקה יקרה ועל זה אני אנהל דיון תקציב נפרד עם היו"ר.

 

מה שכן, פעולה כמו שתארת מאפשרת לפרוש את התקציב להרבה יותר זמן במקום ל"מכה אחת" אם יש לך אורך רוח ואתה מוכן לתקופות שהרכב יעמוד.

זו הכוונה. משלמים בתשלומים- רכישה, מכניקה, מכס, אסתטיקה.

מבחינת מחיר הרכב, אני מאמין שבאורך רוח וזמן תמצא רכב מתאים במחיר הזה. לדעתי בחפירה בלתי פוסקת בקרייג ליסט תמצא אקזמפלר במחיר שאתה רוצה שיהיה לא רע בכלל.

זה ממש מעודד.

 

מבחינת התקציב ליישור קו, זה תליוי מאוד. עד שתקנה את הרכב לא תוכל לדעת בדיוק מה תצטרך לעשות כך שכדאי מאוד לקחת בחשבון חריגה מהתקציב. יחד עם זה, אם תמצא בעל מקצוע מתאים שירכז לך את העבודה לדעתי יש מצב שהתקציב יספיק.

גם זה מעודד. סבלנות יש, השאלה איך אדע כשתגיע האחת?

 

ממליץ לך מאוד לפתוח שרשור מקביל בפליקן פרטס בשביל לקבל מושג ולמצא מי שיטפל ברכב, בכיוון של עסק שמחזיק חלקים משומשים או מכונאי מרשת גדולה שעושה עבודות עצמאיות.

רעיון טוב. אעשה את זה כשאבין קצת יותר באלף בית של התחזוקה.

בקיצור, כיוון נכון בתנאי שהוא לא קשיח. קח את הזמן וחפש טוב טוב, תעשה תחקיר מקיף על חלקים ומכונאים ועל מה שצריך לשים לב במיוחד ברכב הזה, תאפשר גמישות מסויימת בתקציב התיקונים, תקח בחשבון שבארץ תצטרך להמשיך ולהשקיע, ויש לך פורשה...

בהצלחה!

השלב הבא, אחרי בדיקת ההתכנות שאני עושה כאן זה באמת ללמוד את הבייסיק של התחזוקה. יש לי הרבה פליקן לקרוא.

תודה, זו באמת תהיה הגשמת חלום.

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבוטו, תודה על החיזוק. זה אומר שידני חוסך לי כאב ראש אחד?

בהחלט אפנה אליך כשיעמדו שאלות ואקזמפלרים ספציפיים על הפרק.

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבוטו, תודה על החיזוק. זה אומר שידני חוסך לי כאב ראש אחד?

בהחלט אפנה אליך כשיעמדו שאלות ואקזמפלרים ספציפיים על הפרק.

 

בהחלט שעדיף ידני. אני בדיוק לפני שיפוץ גיר + דרייב שאפט וזה לא קל למצוא בעל מקצוע בארץ :-\

בהפתעה מוחלטת, הגיעה אהבה חדשה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לנושא איך תדע כשתגיע האחת...ובכן, תצטרך לא מעט אינטואיציה.

כשקניתי את הפורשה שלי היא פורסמה באי ביי אבל קניתי אותה מחוץ לאי ביי ובלי שום הגנות. קודם כל צורת הצילומים של הרכב הראתה שהאיש מגלה הכל ולא חוסך כלום. מעבר לזה התיאור במודעה היה הכי מדויק ולא מנסה להלל את הרכב סתם. היו כל מיני אינדיקציות. אחרי זה התחלתי להתכתב עם המוכר וראיתי שיש כאן אחלה בנאדם שמשתף פעולה בכיף. הפעלתי אינטואיציה, שלחתי לו את הכסף, וזה היה הדבר הכי חכם שעשיתי.

ובקשר לכלה...מילת המפתח היא solid. לא משהו מיופיף, בלי צבע חדש, בלי שיפורים, הנמכות, הגבהות ושאר ירקות. בלי חלודה עד כמה שאפשר, פנים סביר עד כמה שאפשר, הכל עובד עד כמה שאפשר. רכב ששיחקו איתו כמה שפחות ועכשיו צריך בדיוק את מה שאמרת - יישור קו.

רק לשם ההשוואה, חשבתי לקנות ספיידר בביקור האחרון שלי בניו יורק. מצאתי אחת במחיר אפסי שנראתה הכי סוליד שאפשר ופשוט לא הונעה וטופלה כמה זמן. ניסיתי לייצר חיבור עם המוכר, ראיתי שאי אפשר, ופסלתי את זה מיד למרות שהעסקה היתה מעולה על פניו. תנסה להגיע לכמה שפחות נעלמים אצל מוכר כמה שיותר גלוי ומשתף פעולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכלל המקובל ברכבי אספנות הוא:

תמיד יותר זול לקנות במצב טוב מלהביא למצב טוב, ולכן תמיד תמיד תשתדל לקנות את הרכב במצב הראשוני כי טוב שהתקציב מאפשר לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק הערה קטנה ברשותך,

לפי החוק אתה אמור לשלם מכס גם על התיקונים שבוצעו ברכב במידה ובוצעו , כי הם חלק מהעלות של הרכב. (בדיוק כמו שאתה משלם על ההובלה , כי זה חלק מהעלות של הרכב)

 

פשוט זה חלק שקל להעלים אותו. (פשוט לא מצהירים שהרכב עבר תיקונים בחול ) אז אנשים מקטינים ראש ומעלימים. בגלל זה המכס מביא שמאי ומבצע שמאות לרכב לראות שהמחיר שנקנה תואם את המחיר המוצהר....

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה לי להאמין שתיקונים ברכב הם עלות לפי החוק (לפי ההגיון ברכב אספנות זה נכון בעיקרון, אבל החוק הוא החוק) על מה אתה מסתמך (מלבד הגיון)?

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק הערה קטנה ברשותך,

לפי החוק אתה אמור לשלם מכס גם על התיקונים שבוצעו ברכב במידה ובוצעו , כי הם חלק מהעלות של הרכב. (בדיוק כמו שאתה משלם על ההובלה , כי זה חלק מהעלות של הרכב)

 

פשוט זה חלק שקל להעלים אותו. (פשוט לא מצהירים שהרכב עבר תיקונים בחול ) אז אנשים מקטינים ראש ומעלימים. בגלל זה המכס מביא שמאי ומבצע שמאות לרכב לראות שהמחיר שנקנה תואם את המחיר המוצהר....

 

וכמובן שאחרי התיקונים הערכת השמאי תהיה גבוהה מהמחיר שאותו שילמת על הרכב ולכן לא יקבלו את החשבונית המקורית שתציג.

ואז יתחילו מלחמות שלך נגד המכס.

Jeep CJ7 Laredo 1982

Suzuki GSXR750 1987

Yamaha Vmax1200 1986

Harley Davidson Sportster XLH 1200 1989

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שתיקונים מכאניים קל יותר להעלים - אף שמאי לא יפשפש בקרביו של המנוע או יפרק את תיבת ההילוכים.

הפורשה 928 מכונית די מורכבת מכאנית, ולכן בהחלט עדיף לייבא מכונית במצב חיצוני טוב פחות, אך במצב מכאני מצויין.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה לי להאמין שתיקונים ברכב הם עלות לפי החוק (לפי ההגיון ברכב אספנות זה נכון בעיקרון, אבל החוק הוא החוק) על מה אתה מסתמך (מלבד הגיון)?

 

טופס 139 של רשות המיסים , ניתן למצוא אותו באתר רשות המיסים http://taxes.gov.il/TaxesFormsList/meches139.pdf

 

הטופס מבקש עלות של הובלה ימית, הובלה יבשתית , ביטוח והאם היו עלויות נוספות בחול

מן הסתם תיקון בחול , משמעה השבחה של המוצר והעלאת ערכו, ולכן צריכה להכלל בדיווח

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שתיקונים מכאניים קל יותר להעלים - אף שמאי לא יפשפש בקרביו של המנוע או יפרק את תיבת ההילוכים.

הפורשה 928 מכונית די מורכבת מכאנית, ולכן בהחלט עדיף לייבא מכונית במצב חיצוני טוב פחות, אך במצב מכאני מצויין.

אני קצת חולק עלייך חן,

מנוע/גיר/הגה או כל חלק מכאני תמיד אפשר להחליף

אבל בודי לא טוב יכול לעלות עשרות אלפים לסדר

ועם כל הצער (והנסיון הרע) עוד לא ראיתי פחח/צבע בארץ שבאמת באמת עושה עבודה טובה לשנים

ולא משנה כמה כסף לקח...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3656 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...