Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איציק נ.

[פרוייקט מצולם] משולשים+בולמים - פיאט אונו 1.4

שימו לב! השרשור הזה בן 5774 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

באונו קיימת רגישות לתפוחי הפורנט הקדמיים שנוטים לשבוק מהר מדי ולפתח רעשים חזקים מאוד בזמן סיבוב ההגה ובזמן מעבר על שיבושים בכביש - וזה למעשה מה שהביא אותי להחלטה להחליף את זוג המשולשים (לפחות) והבוקסות למוט המייצב.

 

המצרכים הדרושים:

1. זוג משולשים חדשים + תפוחי פרונט (כבר מורכבים, באים עם המשולשים)

2. זוג בולמי זעזועים חדשים של KYB מסוג שמן - כי גם הגיע זמנם של המקוריים (100K קמ)...

3. זוג בוקסות למוט מייצב (סטבלייזר) - כי הקודמות כבר שחוקות לגמרי.

 

בהודעות הבאות - התמונות.

 

קריאה נעימה.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בוקסות לסטבלייזר

 

בתמונות ניתן לראות את אותה חתיכת מתכת עם גומי יצוק בתוכה שתפקידה להצמיד את המוט המייצב למשולש.

בתמונה אחת ניתן לראות אותה מעל ובשניה ניתן לראות את אופן חיבורה למשולש (בורג + אום מלמטה).

 

פירוק הבוקסות דורש פירוק המוט המייצב ושליפת הבוקסות.

פירוק המוט המייצב אפשרי כאשר משחררים את האומים שניתן לראות בתמונות + בורג ואום נוסף שנמצאים מתחת לרכב צמוד לחיבור האחורי של המשולש.

Dscf0004.jpg

Dscf0003.jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

משולש

 

המשולש מאובטח לרכב ב-2 נקודות, האחת קדמית (נראית בתמונה) והשניה אחורית, צמוד לחיבור של המוט המייצב לגוף הרכב.

 

בתמונות ניתן לראות את החיבור הקדמי של המשולש ע"י בורג גדול עם אום מאחוריו (בתמונה היכן שניתן לראות הזעות שמן) ובחלקו האחורי (תמונה תחתית של הבורג ומסביב לו המוט המייצב).

 

בצלע השלישית ניתן לראות את החיבור של התפוח פרונט ("בולג'ויינט") שבעצם מחבר בין המשולש לנאבה ולמתלה של הרכב.

Dscf0001.jpg

Dscf0007.jpg

Dscf0008.jpg

Dscf0005.jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בולמי הזעזועים

פירוק והרכבת הבולמי זעזועים היה הקטע הקל יחסית.

2 ברגים מאבטחים את חלקו התחתון של המתלה (ניתן לראות בתמונה) לנקודת החיבור של הגלגל.

 

חלקו העליון של המתלה מחוזק ב 3 אומים לגוף הרכב.

 

פירוק כל הברגים (+ בורג אבטחה ליצנור בלם שנמצא ממש מאחורי הבולם, הגישה נוחה) ולחיצה קלה על המשולש כלפי מטה - והמתלה בחוץ.

באמצעות מכווץ קפיצים שולפים את הבולם הישן החוצה ומרכיבים את החדש.

Dscf0013.jpg

Dscf0014.jpg

Dscf0010.jpg

Dscf0011.jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זהו זה, נותר רק לציין שנעלמו כל הרעשים שהיו בנסיעה והאוטו יציב יותר וכמובן נוח יותר.

במקביל נעשה גם טיפול גדול (כל המסננים, שמנים, שטיפה יסודית למערכת הקירור וכמובן מים חדשים יעודיים לרדיאטור) + פתיחת סתימה ברדיאטור חימום הפנימי ועכשיו הכל עובד בצורה מושלמת... כמו שנאמר- "ישור קו" עצבני ביותר :-)

 

מיותר לציין שהתמונות המצולמות הן של החלקים החדשים לאחר ההרכבה - לא התאפשר לי לצלם הפעם בזמן העבודה.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שהבנתי מדובר באונו דור II, נכון?

 

האם בולמי KAYABA הם הבולמים המומלצים לאונו? והאם הבולמים הנ"ל מומלצים גם לאונו דור I?

 

קבל ח"ח על הפרוייקט ועל הצילומים.

 

פליקס


ROOONEEYY

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
ממה שהבנתי מדובר באונו דור II, נכון?

 

האם בולמי KAYABA הם הבולמים המומלצים לאונו? והאם הבולמים הנ"ל מומלצים גם לאונו דור I?

 

קבל ח"ח על הפרוייקט ועל הצילומים.

 

פליקס

אכן, מדובר באונו מודל 94 דגם 70 IES.

 

הבולמים התחליפיים הפופולאריים לאונו הם בד"כ מתוצרת LIP ואני באופן אישי לא מת עליהם - מה גם שבמשך תקופה ארוכה קיבלתי ביקורות צוננות לגביהם מאנשים שהתקינו אותם ברכבם ואני סומך על דעתם.

ההפרש בין בולם LIP ל KYB עומד על 10-20 שח יותר (ל KYB), הלכתי על ה KYB מאחר ויש לי ניסיון טוב עימם - וגם במקרה הזה הם לא איכזבו.

 

אגב, בולם בודד של LIP עולה כ 180 שח ו-KYB סביבות ה 200 שח.

מחיר משולש בודד (מוכן להרכבה) כולל בולג'ויינט (תפוח) - 120 שח.

מחירי החלפים לאוטו הזה פשוט מגוכחים...

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איציק אני מסכים איתך לגבי זה שהמחירים לחלקיי חילוף בפיאט נמוכים אבל שככחת לצין שהחלקים לא מחזיקים הרבה זמן מעמד אז בסוף אתה משלם בדיוק את אותו המחיר


החתימה בשיפוצים!!!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
איציק אני מסכים איתך לגבי זה שהמחירים לחלקיי חילוף בפיאט נמוכים אבל שככחת לצין שהחלקים לא מחזיקים הרבה זמן מעמד אז בסוף אתה משלם בדיוק את אותו המחיר
לא מסכים לחלוטין עם קביעתך.

היתה ברשותי אונו 92' 1.0(פייר), בלאי החלקים לא היה גבוה בכלל, במשך כ-4 שנים לא היה צורך להחליף אי אלו אביזרים בכפולות, כל חלק הוחלף רק פעם אחת בכל התקופה(כמובן רק אלו שהתקלקלו) וגם כמותם לא היתה מרובה.

 

איציק,

 

מה בדבר כיוון פרונט? בוצע? יבוצע?

 

עמית


קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לא מסכים לחלוטין עם קביעתך.

היתה ברשותי אונו 92' 1.0(פייר), בלאי החלקים לא היה גבוה בכלל, במשך כ-4 שנים לא היה צורך להחליף אי אלו אביזרים בכפולות, כל חלק הוחלף רק פעם אחת בכל התקופה(כמובן רק אלו שהתקלקלו) וגם כמותם לא היתה מרובה.

 

איציק,

 

מה בדבר כיוון פרונט? בוצע? יבוצע?

 

עמית

הבלאי של החלקים בפיאט הינו יחסית טבעי למדי. רכב בן 10 עם 100K ק"מ זה הגיוני שהתפוחי פרונט יהיו שחוקים, במיוחד אם מדובר ברגישות מסויימת. ברור לי שלא מדובר במכוניות שהיא סופר-עמידה, אבל הבלאי סביר.

 

הבולמים ? בולמים זה בלאי בכל רכב, לא קשור אם זה פיאט או סובארו או דיהטסו.

 

בנוגע לכיוון פרונט - המשולש לא ניתן לכיוון בכלל (כמו ב PSA) והוא מקובע עם 2 ברגים (גם למתלה) - מה שנותר לי לבדוק זה מירכוז הגה וכיוון מקביליות (TOE) שאותו אני מבצע לבד. נכון לרגע זה, הרכב יציב ואינו מושך לשום כיוון.

 

הבעיה העיקרית עם הרכבים הללו זו ההזנחה שהם עוברים. כאשר מדובר ברכב זול אף אחד לא טס לתקן כל תקלה קטנה ומחפפים בכל מה שניתן - לכן הם גם נראות כך.

כשמוצאים אקסמפלר יחסית במצב טוב, צריך לבצע בו יישור קו ולכן כל מה שדרש טיפול הוחלף בחדש.

 

כמו כן חשוב לציין שחלקים תחליפיים בד"כ יהיו זולים משמעותית ותפוצתם (ועצם קיומם של התחליפיים) תלוי בביקוש שיש לחלק. הביקוש הוא גם תוצאה של בלאי (מן הסתם גבוה ב 99% מהמקרים) שקיים בחלק הספציפי הזה בדגם מסויים (או בכמה דגמים שחולקים את אותו החלק).

דוגמא:

נסה להכנס לחנות חלפים ולבקש משולש תחליפי לאימפרזה/לגאסי. רמז: לא תמצא.

מדובר בחלק עמיד במיוחד שאם התפוח פרונט מתקלקל בו, שולפים אותו ומחליפים בחדש. הבוקסות סופר-עמידות. הביקוש לו אפסי - ולכן אין גם תחליפיים.

כמה עולה אחד חדש מקורי ? בסביבות 1040 שח. מזמינים בחברה.

עכשיו תנסה לחפש משולש תחליפי ל 306/ZX/ברלינגו - תמצא בקלות. עולה בערך 200~ שח ליחידה (לא כולל תפוח פרונט) וניתן להשיג בהרבה מקומות.

כנס לז'אן ותשאל כמה עולה אותו משולש רק מקורי ל 306/ZX/ברלינגו (ללא תפוח) - בסביבות ה 970 שח ליחידה.

ככה למעשה מתפרנסים יצרני החלקים התחליפיים. הפרשים עצומים של מאות אחוזים בין מקורי לתחליפי רק גורמים לתחליפיים לשלוט ברוב השוק וכמובן ביקוש אדיר לחלק מסויים.

אל תחשוב שהתחליפיים כאלה גרועים, הם דווקא בסדר.

 

בכל מה שקשור לתחזוקה בסיסית שוטפת, חשוב לבדוק את איכות המים ששמים ברדיאטור לפחות בדיקה בסיסית לוודא שהם שומניים במקצת. רוב האנשים לא עושים זאת.

רוב מה שתמצא היום על המדפים בחנויות חלפים הם מים עם צבע, ולא צריך להיות גאון בשביל לבדוק את זה... פשוט טבול אצבע בתוך הנוזל קירור ובדוק את החיכוך שבו בין 2 אצבעות ידיך. לרוב מדובר בחיכוך של מים. נסה לבצע את אותה בדיקה בנוזל קירור מקורי או אחר איכותי ותראה שהוא יותר שומני ובעל חיכוך נמוך יותר.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלום איציק.

 

עמית שאל אותך "מה בדבר כוון פרונט".

אם עמית שואל אז עמית יודע!!!

כול ההסברים מסביב לא רלונטים. צריך כיוון פרונט וניתן לעשות רק צריך לדעת.

לא בכול המכוניות יש אפשרות לכוון פרונט ע"י סיבוב ברגים או הוזזת מיתלה (כמו בוולוו).

בפיאט יש מכשיר שמרכבים על הנבה ואם יש צורך "מעותים את המיטלה למקום".

לסיכום לך תעשה כיוון פרונט כדי למנוע מהאוטו לקבל תאבון ולאכול צמגים לארוחת בוקר

וכול יתר הבעיות שיכולות לצוץ.

בברכה בני ל


מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שלום איציק.

 

עמית שאל אותך "מה בדבר כוון פרונט".

אם עמית שואל אז עמית יודע!!!

כול ההסברים מסביב לא רלונטים. צריך כיוון פרונט וניתן לעשות רק צריך לדעת.

לא בכול המכוניות יש אפשרות לכוון פרונט ע"י סיבוב ברגים או הוזזת מיתלה (כמו בוולוו).

בפיאט יש מכשיר שמרכבים על הנבה ואם יש צורך "מעותים את המיטלה למקום".

לסיכום לך תעשה כיוון פרונט כדי למנוע מהאוטו לקבל תאבון ולאכול צמגים לארוחת בוקר

וכול יתר הבעיות שיכולות לצוץ.

בברכה בני ל

אל תכעס אדון עזריאל... :-)

אם עמית אמר אז עמית יודע - יבוצע כיוון פרונט.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אל תכעס אדון עזריאל... :-)

אם עמית אמר אז עמית יודע - יבוצע כיוון פרונט.

 

איציק

שלום.

אדון עזריאל לא כועס ביכלל ביכלל:shock:


מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שלום איציק.

 

עמית שאל אותך "מה בדבר כוון פרונט".

אם עמית שואל אז עמית יודע!!!

כול ההסברים מסביב לא רלונטים. צריך כיוון פרונט וניתן לעשות רק צריך לדעת.

לא בכול המכוניות יש אפשרות לכוון פרונט ע"י סיבוב ברגים או הוזזת מיתלה (כמו בוולוו).

בפיאט יש מכשיר שמרכבים על הנבה ואם יש צורך "מעותים את המיטלה למקום".

לסיכום לך תעשה כיוון פרונט כדי למנוע מהאוטו לקבל תאבון ולאכול צמגים לארוחת בוקר

וכול יתר הבעיות שיכולות לצוץ.

בברכה בני ל

מה זאת אומרת מעוותים את המתלה למקום??? מעקמים עם "ג'ק בודי" את הבולם החדש, או שמרחיבים את החורים של הברגים שיהיו אובליים ?!?

יתכן שנותנים קצת כיפוף, למשולש הטרי והרענן, עם פטיש ???

אולי נותנים איזה כיפופון קטן ליד סרן ?

הרי אין כיוונים למתלה מק'פירסון של פיאט (למעט כוון התכנסות גלגלים). אז מה בדיוק יש לכוון?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אכן, מדובר באונו מודל 94 דגם 70 IES.

 

הבולמים התחליפיים הפופולאריים לאונו הם בד"כ מתוצרת LIP ואני באופן אישי לא מת עליהם - מה גם שבמשך תקופה ארוכה קיבלתי ביקורות צוננות לגביהם מאנשים שהתקינו אותם ברכבם ואני סומך על דעתם.

ההפרש בין בולם LIP ל KYB עומד על 10-20 שח יותר (ל KYB), הלכתי על ה KYB מאחר ויש לי ניסיון טוב עימם - וגם במקרה הזה הם לא איכזבו.

 

אגב, בולם בודד של LIP עולה כ 180 שח ו-KYB סביבות ה 200 שח.

מחיר משולש בודד (מוכן להרכבה) כולל בולג'ויינט (תפוח) - 120 שח.

מחירי החלפים לאוטו הזה פשוט מגוכחים...

 

איציק

מנסיון אישי, בולמי LIP סבירים ביותר. לאחר שהייתי צריך להחליף זוג אחורי במונדיאו ולא הייתי יכול להשיג בולמים של יצרן אחר (KYB או מונרו), נאלצתי "להתפשר" על בולמי LIP. מהנסיון עד כה (5K ק"מ), הם מספקים נוחות טובה (מעט על הצד הקשה, אך כך אני אוהב) ויציבות מצויינת (לא חוכמה - הבולמים הקודמים כיסו מעל 200K, כך שלא הוגן להשוות).

 

בשוק המשולשים מסתובב לא מעט זבל, כך שכדאי להוסיף מעט כסף ולרכוש משהו מבית טוב ועם שם, אחרת באמת נאלצים להחליף משולשים כל שנה-שנתיים...

 

שי


פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 5774 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...