Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ציפוי דלת תא מטען ואטימה - 2 שאלות.


m&t
שימו לב! השרשור הזה בן 7190 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

גם אתה מסכים שהמאסה בעיקר עוזרת, אולי הויכוח הקטן שלנו הוא כמה הדיינמאט יכול לעזור וכפי שאמרתי, למרות שזה לא תפקידו העיקרי, בעצם העובדה שהוא מוסיף מאסה (ותלוי כמה אתה שם) הוא יכול. כמה יכול? תלוי בכמה שאתה שם וכל מקרה לגופו (כמו כל דבר). מי שרוצה להתמודד עם רעשי חוץ צריך באמת לחשוב על חומרים כפי שציינת דבר ראשון למרות שכפי שאמרנו לא ניתן לשים אותם בכל מקום.

מכיוון שלא ניתן לשים אותם בכל מקום אלא במקומות ספצפים לא צריך להיות מהנדס רכב כשאוטמים רכב לאודיו, אין לך הרבה אפשרויות ובדרך כלל אתה לא עושה את השיקול של מינימום משקל ותוקף רק נקודות ספציפיות וגם אין לך ממש אפשרות לעשות זאת. אני מעריך שגם אצלך לא נערכו מדידות כלשהן על ידי המתקין כי אם כן, הרבה חוץ מפוזה הן לא ממש נותנות.

זו הסיבה שאמרתי שבשביל לאטום רכב לא צריך להיות מהנדס, התייחסתי כמובן לאטימה שלנו ולא לרכב בייצור.

לגבי החומרים הבולעים והבולמים, אני מבין שסך הכל אנחנו מסכימים. חשבתי שאתה אולי חושב שהחומרים הבולעים לבדם (ספוג לבד) עושים עבודה טובה יותר מחומר בעל צפיפות גבוהה כשבפועל הם אולי יעילים כשהם משולבים עם הבולמים.

 

הספוג שהשתמשתי בו הוא RATTLE PAD של SECONDSKINAUDIO.

 

במוצריה של CASCADE AUDIO השתמשתי (נוזלי+שני סוגי יריעות) ואכן היא אחת החברות המובילות (לא סתם קניתי מהם ;) ), אבל זולה היא לא. הם ודיינמט מובילות ברמה כשמדובר במוצרים לרכב אבל דיינמאט יותר פופלארית. אולי חיפוש על השם יניב תמונות שפירסמתי אם אתה מעוניין.

 

הלינק שנתת מאוד מעניין, אפשר לדעת אולי מחירים של החומר ואיפה ניתן לרכוש אותו? באיזה מהחומרים שברשימה בחרת להשתמש ואיפה שמת אותם? האם גם יריעות האיטום שלך שלך הן של אותה חברה?

ויניל נטו עולה בסביבות 120, ויניל + דקופלר 150, ויניל עם דקופלר וספוג (קומפוזיט) 220. המחירים בשקלים למ"ר לא כולל מע"מ.

החברה שמשווקת בארץ היא אובזוטק.

http://www.absotec.co.il/products_3.html

 

לדעתי ניתן לקבל גם מוצרים נוספים בהזמנה.

 

שים לב שהדקופלר מיועד בעיקר כדי ליצור רווח בין הויניל לדופן הרועשת, כך נוצר בידוד טוב יותר מהצמדה ישירה. זו בעצם גם הבעיה בשימוש במקומות אנכיים, הדבקה לספוג בעייתית בגלל המישקל של החומר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תודה על המידע, עכשיו אני צריך לשקול אם אני יכול לעשות בזה שימוש בכלל. אומנם קשה בדיוק לקלוע למקור הרעש לפי שמיעה אבל אני חושב שאצלי עיקר הרעשים באים מאזור הגלגלים הקדמיים, על האזור הזה די קשה יהיה לשים את החומר בעיקר כי כבר יש לי שם בידוד מקורי של הרכב.

 

אפשר לשים על הרצפה אבל אני לא יודע כמה שיפור זה באמת יתן. אני מבין שהשתמשת בחומר הזה ברצפה בלבד או שיש מקומות אנכיים ששמת ויניל?

אשמח אם תפרט באילו חומרים בעיקר השתמשת (תן את שם המוצר ספציפית), מה הסיבה שבחרת דווקא בהם (אם למשל השתמשת רק בוייניל, רק ספוג וכו') ואיפה שמת כל חומר? (אם השתמשת בסוגים שונים). אני שואל כי כבר יש לך ניסיון עם המוצרים וזה יקל עליי בעת רכישה (אם וכאשר).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההשמה על הריצפה נותנת שיפור משמעותי, אבל חובה לטפס גם לכיוון הקיר-אש ולעלות כמה שיותר.

אצלי יש ויניל על כל הריצפה, חלק מהקיר-אש (כמה שניתן), חורים שונים של קורות שמכניסים רעש ובאיזור הפגושים הקדמיים מעל הגלגלים.

באחרון יישמתי גם קומפוזיט ביד נדיבה, כי הוא נחשב למקור רעש עיקרי, ואין שם בעייה רצינית של מקום.

סה"כ השתמשתי בשני סוגי ויניל: ויניל + דקופלר, ויניל קומפוזיט. רכשתי את החומרים בארץ, ומחירים ומקום רכישה כבר פורטו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, הבנייה בתא המטען הסתיימה וכעת לתוצאות:

כעיקרון פירקתי את המושבים האחוריים ברכב וריפדתי אותם מחדש, בניתי מחיצה בין תא הנוסעים לבגאג, מחיצה שתאטום לחלוטין , כמו כן בבגאג עצמו הדפנות צופו ב חתיכות דיקט מצופות בלבד(השתמשתי בדיקט קרטון כזה שצד אחד לבן וצד שני חום, הדבקתי על כל הבגאג לגמריי וציפיתי בלבד שחור, כמו כן גם מכסה תא המטען צופה באותו דיקט ובציפוי לבד, כרגע כשפותחים את תא המטען לא רואים פח בכלל, הכל מצופה לבד.

מבחינת יופי - חבל על הזמן, ניראה מקצועי ופשוט מדהים!!!

מבחינת סאונד בהשוואה למקורי, אין מה להשוות, הבאסים השתנו לגמריי ונהיו כבדים מוקים כאלה, אני מדבר על אותה עוצמה כשהבאס על האפס כמו במקורי, לא שינתי כלום ברדיו עצמו, השינוי מורגש לטובה ועוד איך מורגש, ממש תענוג.

מסקנות:

היה שווה את כל המאמץ, היו לי התלבטויות לאחר ששמעתי פה כמה התרשמויות אך , איטום תא המטען בהחלט משפיע לטובה ואיטום תא הנוסעים ,מאחורי המושב האחורי לתא המטען - בהחלט תורם לאיכות ואני בטוח שבאופן מסויים גם לרעשי דרך.

עלות הפרוייקט:

2 ליטר דבק מגע + דבק ספריי אחד + ברגים קטנים + לבד שחור 5 מטר + חתיכות\פלטות של דיקט שלא עלו לי כי מצאתי אותם ליד הבית, הכל עלה לי 150 ש"ח.

 

יום טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא רוצה להיות בוטה, אבל אני דיי משוכנע שהתגובה שלך היתה פסיכולוגית לשמה,

אני דיי סגור על עצמי שאם יצרת קיר בין תא הנוסעים שלך, לבאגז שלך, גזרת גזר דין של נכות לסאב ברכב שלך.

אבל שוב, אני עדיין לא מומחה.. זה בסך הכל מדובר מניסיון אישי שלי, ואפשרי שאני טועה.

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מה שעשית לא ממש נקרא איטום. כשמדברים על איטום מתכוונים לטיפול ברזוננס (רעידות) של הפח והשתקת רעשי חוץ. בדרך כלל לא משתיקים רעשי חוץ מהבגאז' (כי אין צורך) אלא מאזור הקיר אש/רצפה. כמובן שמה שעשית יכול לתרום שכן זה כאילו שמת את התיבה של הסאב בתוך תיבה נוספת שיכולה לספוג חלק מהאנרגיה ובכך להקטין את הרעידות אבל זה לא ממש טיפול בבעיה וכמו כן כמו שמיקמיק אמר אתה מסרס את הסאב.

למשל אצלי לפני האיטום בבגאז' הוא פשוט צלצל מרוב רעידות. לאחר האיטום הוא נעשה שקט בהרבה מהבחינה הזו(השיפור מאוד הורגש כשנסעתי על כביש מקורצף).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקרוב תהיה הודעה מסודרת לגבי דינמאט וחמרים חדשים שהבאנו לארץ.אני מניח אם לא יהיו תקלות נציג חברת דינמאט יגיע ארצה באוקטובר אנו מתכננים הדרכה כללית לצרכנים,וחובבי אודיו לרכב,ועוד הרצאה למתקינים ובעלי חנויות.אני גם יצרף בקרוב מבחנים השוואתיים,עת תוצאות מדעיות לחלוטין לפני,ואחרי.בינתיים כל מי שצריךהכוונה ועזרה אשמח לתרום הן מנסיוני,והן מנסיונם של מתקינים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קובי עוד שאלה, הEXTREMELINER אם אתה מכופף אותו הוא שומר על הצורה. כלומר יהיה קל יותר לשים אותו במקומות מקומרים ו"לעצב" אותו על פני השטח. רציתי לדעת אם החומרים שדיברת עליהם הם גם כאלה, אני מניח שלא (בגלל סוג החומר) אבל בכל זאת רציתי להיות בטוח.

 

אני חושב שיש יתרונות נוספים לEXTREMELINER כי הוא קומפוזיט שכולל בתוכו עופרת, העובי שלו הוא 1ס"מ והמשקל שלו הוא 1.5 פאונד לפיט רבוע. לא מצאתי את הSTC שלו אבל קומפוזיט דומה של קסקייד ששוקל פחות (וגם קצת עבה פחות) יש לו STC של 30 לעומת STC 29 בקומפוזיט שעליו דיברת שהעובי שלו הוא מעל 3 ס"מ (שזה מקשה את העבודה איתו כפי שציינת) וכמו כן המשקל הכולל הוא 3 פאונד לפיט, פי 2.

אני מודה שמאוד התלהבתי מהם בהתחלה אבל ככל שהתחלתי להשוות הקניה שלהם פחות ופחות קוסמת לי. לא שהם לא טובים אבל אם כבר אני שם אני מעדיף לשים את הטוב ביותר. נראה שכל היתרונות לצד הEXTREMELINER, ובכן כל היתרונות חוץ מאחד בטח, המחיר :(

אני חושב שאברר את המחיר עליו ואם לא יהיה גבוה בהרבה אנסה אותו (אולי יחד עם מה שציינת ואשתמש בו רק במקומות הבעיתיים). האם גם לדעתך הוא מוצר טוב יותר? אם לא אז אשמח לדעת למה (שתפרט כי עושה רושם שנכנסת לעומק בנושא הקומפוזיטים וכו') שכן אני לא אוהב לבזבז כסף סתם.

 

איל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי,

 

אין לי נסיון עם הEXTREMELINER , אבל לגבי החומרים שאני השתמשתי, הם מתקופפים בקלות אבל לא שומרים על הצורה כמו פלסטלינה. בכ"ז הם גמישים מאד אבל נוטים להתיישר לפי פני השטח.

לדוג' אם תניח על ריצפת הרכב ותעלה לקיר אש וצדי הריצפה, לא תהייה שום בעיה. בכל מקרה, אני בטוח שחומרים מבית דיינמאט יעשו עבודה מעולה מן הסתם.

לגבי העובי, קומפוזיט קשה מאד לשים מתחת לשטיח בריצפה. זה עלול לעשות חיים קשים להחזיר את כל העסק למקום בצורה חלקה. הויניל + דקופלר הוא בסביבות 1ס"מ ברוטו, ועם זה אין בעייה רצינית.

 

שים לב שחומרים שמכילים עופרת לא בריאים, זה חומר רעיל למדי, וישנם חיתוכים רבים שחייבים לבצע.

מומלץ אם כבר מפרקים את הריצפה, לנסות לכסות את איזור הקונסולה/הילוכים כמה שניתן.

בכל מקרה אם בכ"ז תצליח לכסות את הריצפה והקיר אש עם הEXTREMELINER או ויניל (כיסוי יסודי), אין לי ספק שמהירות הנסיעה הממוצעת תעלה :smile:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קובי, אני אנסה להשיג את החומר לששי. אם אתה יכול, תגיע, תתרשם ממנו (אולי יהיו עוד צעצועים חדשים) ואני מהמערכת שלך :). מהרעילות אני לא חושש, בכל זאת דיינמאט לא היו לוקחים סיכון וחושפים את עצמם לתביעות (וגם אם זה רעיל אני עדיין לא חושש, אני כבר עברתי את המנה של התאונות, מחלות ונזקי כח עליון בחיים שלי ;) ).

 

אני ארכוש קיט אחד שהוא 6 פיט ואחר כך נראה הלאה. יש אזור מימין שבו חתכנו את הבידוד המקורי של הרכב בקצה (מגיע עם דיקופלר על כל הקיר אש) אז שם יהיה האזור הראשון ש"נתקוף".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהיכן אתה משיג את החומר?

לגבי העופרת, שתהייה לי בריא אח שלי, רק בריאות :)

 

לגבי שישי, תודה על ההזמנה, אבל למרות הסקרנות שלי, לא מאמין שייצא לי הפעם, אבל אין לי כוונה לוותר על לשמוע את הרכב של כבודו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סבוטאג' זה יהיה מוגזם אם נבקש תמונות מתוך הרכב שלך לראות את היופי של ההתקנה...

כללי החתימה מופיעים בדביק בפורום האודיו ובפורום האוף טופיק.

קרא אותם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא כבר ציין שהוא לא השקיע בהתקנה, אבל גם אני אשמח לראות תמונות ואם יש תמונות עבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7190 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...