Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הטעם בכלל בפרוייקט השאפתני של שי אגסי (בטר פלייס)


joker2k

פוסטים מומלצים

אגב, משיחה עם אחד הבעלים הוא די מרוצה מהמצב.

הוא כבר העביר את החשבון שלו לחברת החשמל ולא משלם כלום לבטר פלייס (הוא קנה את הרכב במזומן).

 

הוא גר באילת וכל הנסיעות הבינעירוניות שלו הן גם ככה באוטובוס/טיסה, אז הרכב מושלם בשבילו לנסיעות עירוניות.

חוץ מזה גם ככה הוא לא השתמש בתחנת החלפה, כי היא היתה נמאת בקיבוץ אילות.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 3.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אגב, משיחה עם אחד הבעלים הוא די מרוצה מהמצב... הרכב מושלם בשבילו לנסיעות עירוניות... הוא לא השתמש בתחנת החלפה

נו. זה מה שאמרתי מההתחלה: אם במקום לנסות להריץ את הרעיון של סוללות מתחלפות (מיותר) ורכב בין-עירוני (לא מתאים), היו משווקים רכב עירוני במחיר הגיוני, אז היו קונים.

 

מילא.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ממש ברור מה הסיפור של 30k.

אולי זה מתייחס למי שנמצא באיזושהיא עסקת מימון שכוללת הלוואת בלון עם תשלום אחרון גדול.

מבעלי רכב שקנו במחיר מלא הם לא יכולים לדרוש כלום מעבר לסוללה.

 

ולגבי אורך חיי הסוללה - הקיבולת יורדת בהדרגה.

וייתכן שניתן יהיה להחליף תאים בודדים פגומים ולהימנע מהחלפת כל הסוללה.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ז"א למי שקנה את הרכב במודל מימון מציעים עכשיו לסגור חוב ב-35K כולל הסוללה?

 

אין לי מושג, כל מה שכתוב זה הסכומים האלו. האבסורד הוא שממילא הקונים שילמו הרבה יותר מערך הרכב (כחדש!) ועכשיו דורשים מהם את הקנס הזה.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלא אם מדובר בהלוואת בלון כמו שתיאר wil

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל סיר יש מכסה, ואני מניח שיהיו אנשים שירצו רכב מרווח, מודרני, שקט, לא מזהם, עם רדיוס נסיעות של עד 50 ק"מ מהבית , ועלות חודשית אפסית (החשמל עולה 150 שקל, לעומת בנזין שעולה כ 1,000 שקל בחודש).

במחיר הנכון אנשים יקנו, אולי לא 160,000 שרוצים על ניסאן ליף (רכב עם מגבלות דומות), אבל אין ספק שב 70,000 הרכב ייחטף.

החסרון כרגע, אורך חיים שאני מעריך שנשאר לו רק כ 5 שנים בערך, עד שהסוללה תהיה מאכזבת במיוחד.

אז מחיר הרכב ירד ל 10,000 שקל, כי אין הרבה אנשים שיכולים להסתדר עם טווח נסיעה מצחיק, וקשה להאמין שמישהו יוציא 10,000 דולר על סוללה חדשה מרנו.

עדיין זו ירידת ערך ממוצעת של כ 12,000 שקל בשנה, שזה בסדר גמור לרכב חדש.

 

שורה תחתונה-

מי ששילם מקדמה של 10,000 לבטר פלייס, מוסיף עוד 30,000 עכשיו, ועוד 5,000 על הסוללה, יוצא מרווח מהסיפור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

159 עמודים ואתה עדיין מתעלם מהטעות בחישובי הכדאייות.

לכל סיר יש מכסה, ואני מניח שיהיו אנשים שירצו רכב מרווח, מודרני, שקט, לא מזהם, עם רדיוס נסיעות של עד 50 ק"מ מהבית , באמת? חשוב על יום קייץ לוהט בו אתה ממהר הבייתה. אין תחנת החלפה, אין שירותי דרך, אין "אוסקר" אין כלום. היית יוצא עם הרכב הזה? עלות גרירה של הרכב היא סכום לא ממש קטן. (אתה זוכר את מה שנאמר על הרכבים האלה כאשר BP והשירות שלה היו עדיין קיימים?) עלות חודשית אפסית (החשמל עולה 150 שקל, לעומת בנזין שעולה כ 1,000 שקל בחודש).
עדיין זו ירידת ערך ממוצעת של כ 12,000 שקל בשנה, שזה בסדר גמור לרכב חדש.
רכב (משפחתי) חדש יכול לשמש אותך יותר מ 7 שנים. אם תרצה למכור את הרכב עוד מספר שנים נראה לך כי יהיו לו קונים?
שורה תחתונה-

מי ששילם מקדמה של 10,000 לבטר פלייס, מוסיף עוד 30,000 עכשיו, ועוד 5,000 על הסוללה, יוצא מרווח מהסיפור.

נכון מאוד, אך להזכירך זה מקרה קצה שלא היה מתבצע בצורה מסחרית ע"י אף חברה נורמלית. ד"א, שווי הסוללה הוא סכום כזה. כדאי לרכוש רכב כזה, למכור את הסוללה למישהו ואת השאר לברזל. כך ניתן לצאת מורווח מכל הסיפור הזה...
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שלא רחוק היום בו נראה אילתורי סוללות לרכב הזה שישפרו את טווח הנסיעה ללא תלות בבטר פלייס ז"ל או איזה מונופול אחר.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

159 עמודים ואתה עדיין מתעלם מהטעות בחישובי הכדאייות.רכב (משפחתי) חדש יכול לשמש אותך יותר מ 7 שנים. אם תרצה למכור את הרכב עוד מספר שנים נראה לך כי יהיו לו קונים?נכון מאוד, אך להזכירך זה מקרה קצה שלא היה מתבצע בצורה מסחרית ע"י אף חברה נורמלית. ד"א, שווי הסוללה הוא סכום כזה. כדאי לרכוש רכב כזה, למכור את הסוללה למישהו ואת השאר לברזל. כך ניתן לצאת מורווח מכל הסיפור הזה...

 

1. ברור שהמחירים האלו הם מחירי חיסול.

זו המשמעות של "כונס נכסים".

במחירים האלו (40-50K לרכב ועוד 5K לסוללה?) זה דיל מצויין לדעתי.

בדיוק כמו ה-Touchpad שמכר את כל המלאי תוך שעות ב-99$ (בערך רבע מעלות החומרים) - במחיר הנ"ל הוא היה מציאה מטורפת.

http://en.wikipedia.org/wiki/HP_TouchPad

 

2. מי שימשיך להחזיק/יקנה את הרכב הזה יידע טוב מאוד שרדיוס הפעילות הוא ~50 ק"מ מהבית ובמתאר הנסיעות הזה יקבל תמורה אדירה עבור הכסף.

סביר שרוב הקונים יחזיקו רכב כזה בנוסף לרכב בנזין.

 

3. למכור את הסוללה למישהו?

אף אחד לא יקנה סוללה כזו ב30-50K עכשיו.

אם הכונס מציע אותה ב3.5-5K אז כנראה שזה מה שהיא שווה, לכל היותר.

כנראה שאין יותר מדי מה לעשות עם הסוללות האלו חוץ מלהשתמש בהן בפלואנס, אחרת היו מוכרים אותן ביותר.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע עד כמה הרכב הזה שווה את התשלום הזה. זה אפילו לא רכב עירוני אידאלי בשל הגודל שלו. לו היינו מדברים על 20K גג (כולל סוללה), או-אז הייתי מסכים לשלם ולשמור אותו (כל זה בהנחה ואני גר במקום כמו תל אביב, שבו יש עמדות הטענה פה ושם). אחרת, עדיף לשמור את הכסף ולתת להם את הרכב. ממילא מתישהו יציעו את הרכב בגרושים, רק שיקחו אותו (קשה לי להאמין שישתלם להעמיס אותם ולמכור ביפן, למשל).

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, משיחה עם אחד הבעלים הוא די מרוצה מהמצב.

הוא כבר העביר את החשבון שלו לחברת החשמל ולא משלם כלום לבטר פלייס (הוא קנה את הרכב במזומן).

 

הוא גר באילת וכל הנסיעות הבינעירוניות שלו הן גם ככה באוטובוס/טיסה, אז הרכב מושלם בשבילו לנסיעות עירוניות.

חוץ מזה גם ככה הוא לא השתמש בתחנת החלפה, כי היא היתה נמאת בקיבוץ אילות.

 

זה כנראה נכון רק לאילת ולערי הפריפריה שאין בהם בעיות חניה, אחרת הגודל של הרכב הורס את ה "שלמות" שלו עבור נסיעות עירוניות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היה לי רכב כזה הייתי מוציא כמה אלפי שקלים על פקפק ומייצר לי רנו פלואנס-וולט תוצרת בית כדי לא להיתקע בדרכים

 

יש עם הרעיון הזה 3 בעיות.

 

1. הצריכה היא בערך 160Wh לק"מ. כלומר במהירות 90 קמ"ש אתה צריך גנרטור של בערך 15kVA כדי לעמוד בעומס ולשמור על רמת טעינה שלא יורדת (בממוצע - דרישה לכח נוסף בהאצה תגיע מהסוללה). גנרטור כזה עולה איזה 30000 שקל ושוקל מאות ק"ג.

 

2. צריך להנדס מחדש את כל מערכת בקרת הטעינה של הרכב,

כרגע המערכת בנויה לאספקה של כ-3.8kW בלבד וגם זה רק כשהרכב חונה.

 

3. לפלואנס ZE אין אפשרות לחבר בכלל וו גרירה...

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אתם חושבים המחיר הראלי של ניסאן ליף, חשמלית בעלת טווח דומה לפלואנס (אולי 10% יותר) , ללא אפשרות החלפת סוללות?

להזכירכם היבואן רוצה כ 140,000 שקל.

להערכתי הפלואנס שווה כ 10% פחות (חדשה מול חדשה) בגלל שהיא פחות מוצלחת כמכונית ופחות מודרנית.

אם אכן מצליחים למכור ליף (כולל סוללה) ב 140,000 שקל (סביר להניח כרכב שני במשפחה, לאנשים בעלי חניה פרטית), אז ברור שפלואנס בת שנה במחיר 45,000 שקל זה מציאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם בעלי העמודים חייבים לרשום את העמוד על שמם, יש פה מילכוד לבעלי רכבי ליסינג (זו ככל הנראה, לדעתי, גם הסיבה שכ"כ מעט בעלי עמודים העבירו את עמוד הטעינה על שמם בחברת חשמל).

 

מצד אחד, אני לא רואה חברות מתחילות להתקין מונה נפרד בבית של העובד שלהם, להעביר את המונה על שמם, ולשלם את עלות הטעינה, זה בלבול מח לא קטן והוצאה כספית עוד יותר גדולה ובשביל מה? בשביל לשרת איזה עקרון נאצל של לנהוג בחשמלי?

לא רואה את זה קורה.

 

מצד שני, בעל רכב ליסינג לא יעביר את המונה על שמו ויתחיל לשלם מכיסו את מה שהוא היה מקבל מהמעסיק אם היה לו רכב לא חשמלי.

 

נראה לי, ליסינג הולכים להחזיר את מרבית הרכבים בקרוב.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...